Hlavní stránka Hardware Grafické karty Velký srovnávací test grafických karet od pěti do deseti tisíc
Velký srovnávací test grafických karet od pěti do deseti tisíc
autor: Tomáš Šulc , publikováno 25.7.2013
Velký srovnávací test grafických karet od pěti do deseti tisíc

nVidia před časem uvedla trojici grafických karet řady GeForce 700. Získala tím nadvládu v cenovém segmentu od pěti do deseti tisíc, nebo jsou lepší volbou AMD Radeony řady HD 7000? Změřili jsme jejich výkon s aktuálními ovladači v nové metodice, ve které nechybí aktuální hity jako Crysis 3, Bioshock: Infinite nebo Metro: Last Light.


Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Velký srovnávací test grafických karet od pěti do deseti tisíc

Testovací sestava

Velký srovnávací test grafických karet od pěti do deseti tisíc

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval v rozlišení 1920 × 1080 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Velký srovnávací test grafických karet od pěti do deseti tisíc

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Velký srovnávací test grafických karet od pěti do deseti tisíc

Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.

Velký srovnávací test grafických karet od pěti do deseti tisíc

Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.

Velký srovnávací test grafických karet od pěti do deseti tisíc

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Velký srovnávací test grafických karet od pěti do deseti tisíc

Grid 2 — K měření výkonu používám vestavěný benchmark. Po jeho spuštění počítačem ovládané auto odjede jedno kolo závodu ve městě Chicago. Testovací scéna je dlouhá přibližně dvě a půl minuty a výsledky testu odpovídají nárokům hry při skutečném hraní.

 

Velký srovnávací test grafických karet od pěti do deseti tisíc

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Velký srovnávací test grafických karet od pěti do deseti tisíc

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Velký srovnávací test grafických karet od pěti do deseti tisíc

Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Velký srovnávací test grafických karet od pěti do deseti tisíc

Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
58 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.