Srovnání GeForce GTX 770 — Asus vs. Gigabyte vs. MSI |
autor: Tomáš Šulc , publikováno 7.6.2013 |
Seznam kapitol |
---|
1. Asus GeForce GTX 770 OC |
2. Gigabyte GeForce GTX 770 OC |
3. MSI N770 Lightning |
4. Parametry karet, sestava, hry a metodika |
5. Anno 2070, Battlefield 3 |
6. Bioshock: Infinite, Crysis 3 |
7. Far Cry 3, Hitman: Absolution |
8. Max Payne 3, Metro: Last Light |
9. Sleeping Dogs, Tomb Raider |
10. Hlučnost, teploty, spotřeba |
11. Závěr |
Jak už víte z naší recenze, nejsou GeForce GTX 770 tak úplně nové karty, ale spíše přetaktované verze starší GTX 680. Kompenzuje to o dva tisíce snížená cena, která z nich dělá zajímavou koupi v hladině okolo deseti tisíc. Kterou z karet koupit? Podíváme se na to v testu nereferenčních karet od Asusu, Gigabytu a MSI.
Parametry testovaných karet
Testovací sestava
Metodika testování
Jak si GeForce GTX 770 vede v porovnání s konkurenčními kartami víme z původní recenze. Tentokrát jsem se proto zaměřil na srovnání výkonu referenční GeForce GTX 770 a testovaných OC modelů bez a včetně dodatečného přetaktování. Výkon jsem změřil v desítce moderních hrách ve vysokých rozlišeních 1920 × 1080 a 2560 × 1440 px při zapnutém vyhlazování hran.
Testovací hry
Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.
Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.
Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.
Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.
Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.
Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.
Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark.
Sleeping Dogs — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon v několika různých typech prostředí při měnícím se počasí i denní době. Dle mých zkušeností se hrou je tento benchmark poměrně přesný a jeho výsledky odpovídají reálnému hraní.
Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.