Hlavní stránka Hardware Grafické karty SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
autor: Tomáš Šulc , publikováno 22.4.2013
SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU

Ve světě herních grafických karet je jen málo kontroverznějších věcí než zapojení více karet v jednom počítači. Zatímco jedni považují SLI a CrossFire za zlo, kterému je nutné se vyhnout, druzí jej uznávají jako možnou cestu k dosažení maximálního výkonu. Jak je tomu doopravdy, jsme zjišťovali v obsáhlém srovnání založeném na měření latencí.


Testovací sestava

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU

Metodika testování

Měření probíhalo v rozlišení 2560 × 1600 px na nejvyšší detaily se zapnutým vyhlazováním hran (viz screeny s rozepsaným nastavením detailů). Karty jsem vždy testoval při referenčních frekvencích pro jádro i paměti. U výsledků měření z každé hry je uveden průběh fps, průběh frametimes a celková analýza výsledků. Jejich význam je rozebrán v následujících dvou kapitolách.

Výkon jsem vždy měřil programem Fraps se zapnutým měřením frametimes. Naměřené průběhy jsem analyzoval v programu FrapsCut verze 1.0.4.1, ve kterém jsou vytvořeny všechny grafy v článku. Jde o vlastní software uživatele webwalker z PCTuning fóra, kterému tímto za poskytnutí programu velmi děkuji.

Testovací hry

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU

Alan Wake — Hru testuji hraním začátku první mise, kdy jde hlavní hrdina od auta k majáku.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU

ArmA II: Operation Arrowhead — Výkon v náročném druhém pokračování Army s rozšířením Operation Arrowhead jsem měřil v zabudovaném benchmarku.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU

Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU

Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU

Tomb Raider — Tomb Raider má jako jedna z mála nových her vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
44 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.