Hlavní stránka Hardware Grafické karty Rozhovor v zeleném rouše, David Koblížek ze společnosti nVidia
Rozhovor v zeleném rouše, David Koblížek ze společnosti nVidia
autor: Tomáš Šulc , publikováno 18.4.2013
Rozhovor v zeleném rouše, David Koblížek ze společnosti nVidia

Jak jsme vám před časem slíbili, přinášíme rozhovor s Davidem Koblížkem, PR společnosti nVidia pro střední a východní Evropu. Témat rozhovoru byla celá řada. Zeptal jsem se i na řadu kontroverzních věcí, jako je skomírající PhysX, nová herní konzole bez hardwaru nVidie nebo tolik neoblíbené a opět aktuální přeznačování grafických karet.


Přibližně před dvěma měsíci se u nás začal prodávat malý herní počítač Little Monster přímo od Nvidie. Máme se připravit na další podobné produkty? Vlastní herní sestavy v portfoliu nVidie nikdy nebyly.
Koncept počítače Little Monster v Nvidii vznikl v rámci Evropy, konkrétně u našich severních sousedů v Polsku. Jde o stylový počítač pro naše fanoušky. Nejedná se o počítač přímo od Nvidie, vzniká partnerstvím s výrobci hardwaru a samotným assemblerem, v případě Česka společností Alza.cz. Cílem tohoto projektu bylo mimo jiné ukázat, že výkonný herní počítač nemusí být obrovský, hlučný a drahý. Aktualizaci sestavy Little Monster očekávat lze, s celosvětovým prodejem podobných zařízení však nepočítáme.

Rozhovor v zeleném rouše, David Koblížek ze společnosti nVidia

Jste spokojeni s prodeji počítače Little Monster?
Ano, prodeje zatím běží velmi uspokojivě. Společně s našimi partnery plánujeme rozšíření celé rodiny těchto mašin, a to už během příštího kvartálu.

Pro Českou republiku je pro počítač Little Monster připraveno sto kusů aibrushem upravených skříní. Očekáváte prodej všech? Pokud ano, budete vyrábět další skříně navzdory původnímu tvrzení o exkluzivitě a maximálně sto kusech počítače?
Velmi pravděpodobně půjde o skříně jiné, s exkluzivitou stávajících modelů to nemá co dělat. Ale to ještě předbíháme, na projektu se stále pracuje.

Kde vidíte budoucnost firmy za několik let? Budou grafické karty pořád hlavním bodem vašeho zájmu, anebo chce Nvidia zaměřit své zájmy jinam?
Nejrychlejším vývojem v současnosti prochází mobilní segment, který i nadále bude dle mého názoru nabírat na důležitosti. Na druhou stranu i Tegra v sobě obsahuje plnohodnotný grafický procesor, GPU pro nás proto jsou a budou alfou a omegou. Koho by ale před pár lety napadlo, že se naše čipy budou používat třeba v automobilech? Nejde přitom jen o luxusní a prémiové vozy typu Lamborghini, Tesla nebo Audi. V příplatkové výbavě můžete mít Nvidia procesor i v multimediálním systému pro novou Škodu Octavia.

Otázky čtenářů

Mám zájem pracovat u Nvidie. Kde se mohu dozvědět o volných pozicích?
Pokud je mi známo, Nvidia v současné době pro náš region nenabízí žádná volná místa. Pokud nějaká jsou, a bylo to tak i v mém případě, konají se otevřená výběrová řízení. Nejprve proběhlo několik telefonních pohovorů následovaných pohovory osobními. Většinou o nich informují i některé weby a agentury.

Rozhovor v zeleném rouše, David Koblížek ze společnosti nVidia

Kolik lidí v současné době pro Nvidii v ČR pracuje?
V současnosti pro Nvidii v Česku pracují čtyři lidé. Dva na Sales a dva na PR pozicích. Každý máme na starosti jiné regiony a státy.

Není problém, že v poslední době přechází na nové výrobní procesy proti AMD se zpožděním? Tím se zpožďuje i vydání nových generací grafických karet, viz GeForce 400/Radeon HD 5000 (půl roku) nebo GeForce 600/Radeon HD 7000 (3-8 měsíců).
Pokud se podíváme na tržní podíl Nvidie, problém to zřejmě není. Já osobně to však takto nevnímám. Z mé zkušenosti se cykly uvádění grafických karet obou výrobců střídají a přichází nové generace GeForce, Radeonů, GeForce, Radeonů atd. Pokud zrovna nasazení nového výrobního procesu vyjde tak, že je jako první použit u grafických karet AMD, nevnímám to jako velký problém.

Multi GPU zapojení SLI pracuje technologií alternate frame rendering, kdy každá karta střídavě vykresluje lichý a sudý snímek. Toto řešení ale trpí mnoha neduhy, jako je například micro stuttering. Pracuje Nvidia na nějaké lepší technologii, která by tyto problémy odstranila?
Škálování v rámci SLI je již dnes mnohem dál než tomu bylo před pár lety. Další podstatnou technologií je aktuálně framerate metering, představený s GeForce GTX 690, který je zaměřen právě na snížení micro stutteringu. Podívejte se na testy s průběhy fps u GTX 690 a porovnejte se staršími generacemi dvoučipových karet. Jsem přesvědčen, že jsme šli správnou cestou.

Rozhovor v zeleném rouše, David Koblížek ze společnosti nVidia

AFR renderování je tedy podle Nvidie již bez větších chyb a žádnou jeho náhradu vyspělejší technologií nechystáte?
Již dnes podporujeme víc multi GPU renderovacích technologií. Kromě AFR se používá i tzv. splitscreen rendering (SFR), možná je i jejich kombinace. I v rámci AFR máme více variant, které se používají u různých her a v závislosti na nastavení v SLI profilu. Déle využíváme již zmíněný frame-metering, na jehož vylepšování neustále pracujeme. Největším problémem dnes je to, že vlastně nemáme dokonalý nástroj na změření toho co nakonec vidíme na monitoru. Standardní nástroje na měření snímkové frekvence počítají FPS v momentu, kdy hra pouští snímky do DirectX. Jenže teprve potom se v GPU pipeline odehrává spousta úkonů, včetně například framerate meteringu. To je důvod proč si myslíme, že standardní snímkové grafy generované počítadly snímkové frekvence nejsou průkazné a pracujeme na objektivnější technologii jak měřit reálný výstup na DVI portu (program FCAT).

S téměř každou novou AAA hrou vydává Nvidia novou verzi ovladačů. Hardware a technologie jsou přitom známé už při vývoji hry. Je tedy na tvůrcích dané hry, aby vše správně použili a optimalizovali a ne na Nvidii, aby následně opravovala všechny chyby a problémy. Ovladače pak neúměrně bobtnají a často tím vznikají i nové chyby.
To je částečně pravda, nicméně je snahou Nvidie hráčům přinášet co nejlepší zážitek z hraní, kam patří i co nejvyšší výkon karet ve hrách a ovladače pro ně optimalizované. S velkými problémy v ovladačích jsem se zatím osobně nesetkal, sám přitom nejnovější betaverze pravidelně stahuji. Rozdíl mezi betami a oficiální WHQL verzí je totiž často jen kosmetický.

Ačkoliv je Tegra 4 výkonný čip, přesto o něj není velký zájem a nabízet se má jen v zařízeních Toshiby. Může za to cena, spotřeba, nebo je problém jiný?
O Tegru 4 je rozhodně větší zájem než o předchozí generaci a množství zařízení, které se objeví na trhu, mi dá za pravdu. V současné době pracujeme s našimi partnery na spoustě zařízení, ale veřejnost se o nich dozví, až budou blíže uvedení. Za naše partnery nemůžeme tyto produkty jakkoliv komentovat.

Rozhovor v zeleném rouše, David Koblížek ze společnosti nVidia

Budou ARM procesory Nvidie i v budoucnosti určené především pro tablety a chytré telefony, nebo Nvidia plánuje i přesun ARM platformy do desktopů nebo i serverů?
Ohledně desktopů a serverů bohužel nemohu odpovědět, neohlášené produkty a technologie zkrátka nekomentujeme.

Děkuji za rozhovor



Tagy: rozhovor  interview  nvidia  geforce  graficke karty  technologie  physx  hry  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
18.4.2013 04:51:02   46.150.223.xxx 3268
Zavolajte aj niekoho od AMD, lebo sa deti zblaznia
18.4.2013 08:01:18   188.175.63.xxx 4736
zdejší plátek po vzoru milovaného Obřího Zdeňka pokračuje v jízdě na zelené vlně o vyváženost zdejšího plátku strach opravdu nemám ;-) PRAVDU HLEDEJTE JINDE ... jsou i weby kde Vám napíší pravdu jak o Nvidii tak o AMD. A to bez PR balastu...
18.4.2013 08:40:11   89.173.96.xxx 149
Napríklad?
18.4.2013 08:46:44   193.84.252.xxx 147
Rudé Právo
18.4.2013 09:01:45   188.175.63.xxx 48
si Ti tak nějak nejsem jistej kdy tam psali o HW či SW Ale je pravda, že já to nečtu tak Ti nevím
18.4.2013 08:59:15   188.175.63.xxx 98
18.4.2013 10:49:56   188.175.63.xxx 208
odpověď jsem napsal ale byla mi smazána :-) cenzoři se snaží :-D
20.4.2013 16:32:16   84.138.83.xxx 71
Vole, je to rozhovor so *ZASTUPCOM NVIDIE* tak snad neocakavas, ze jeho odpovede budu objektivne. Ale napriklad otazky novinara o Titanovi boli celkom na telo, ziadna extra servilita.
24.4.2013 10:54:05   188.175.63.xxx 30
Hej sory cíťo ale nějak sem si nevšim, že jsme bratři ;-) Otázky nebyly na tělo a hlavně nic nepřinesly... čili žvásty o ničem a článek už úplně k ničemu ;-) Vůl jsi tak maximálně Ty a Tobě podobní když už chceš inteligentně titulovat ;-)A moje reakce? Díky velkýmu O teď už z Německa :-) a těmto článkům kdy tu od konkurence nic podobnýho nenajdeš by jen slepý s klapkama na očích neviděl kam je náklonost tohoto plátku nakloněna :-) Světe div se já mám v počíku taky Nvidii :-) přesto mi jde o objektivitu a každému myslícímu člověku by mělo jít taky. Nejsem OVCE....
18.4.2013 04:51:48   90.181.150.xxx 699
Kecy v kleci..
18.4.2013 07:10:11   94.143.233.xxx 636
coyd napsal:
Kecy v kleci..

Presne to same jsem chtel napsat, typicky PR...kecu na x stranek a nic noveho jsme se nedozvedeli, sebe vychvalit do nebes a konkurenci schodit i za uspechy
18.4.2013 08:44:12   193.84.252.xxx 389
Ale Titan je přeci strašně exkluzivní!


Because we at nVIDIA don´t believe in customer satisfaction, we believe in money. Tons of money.
18.4.2013 16:30:23   89.103.11.xxx 172
Presne tak myslim ze vic bychom se dozvedeli od uklizecky co jim tam cisti haj*ly.. Tento Koblizek ma ve svem stredu hodne zelene marmelady a spis bude plesniva nez s prichuti kiwi
18.4.2013 07:11:59   94.113.196.xxx 868
......Crysis 3 je jeden z nejdůležitějších titulů. Pokud se však podíváme na výkon grafických karet v této hře, vedou si lépe modely GeForce… Ano,jediná Nvidia TITAN je na tom v testech skutečně lépe ale za jakou cenu
Marketingové kidy a reklama na 8 stránek .
18.4.2013 07:33:10   82.99.187.xxx 4911
strasny clanek... strasny...
18.4.2013 07:40:04   195.168.240.xxx 239
Jaroch napsal:
......Crysis 3 je jeden z nejdůležitějších titulů. Pokud se však podíváme na výkon grafických karet v této hře, vedou si lépe modely GeForce… Ano,jediná Nvidia TITAN je na tom v testech skutečně lépe ale za jakou cenu
Marketingové kidy a reklama na 8 stránek .



Reklama , mozno, ale na otazky ohladom Nvidie si nezavola udrzbara z IBM

No ale neviem, neviem ... Tie otazky nepovazujem za najstastnejsie . Skor by som do neho vrtal ohladom generacie 7xx pre deskopy , a za cenu GTX 680 by som ho poslal do p....
18.4.2013 08:42:12   193.84.252.xxx 312
"Někdy se může stát (a rozhodně to není pravidlem), že konkrétní model GPU je tak oblíbený, že jeho životní cyklus přežije danou generaci. Proces přeznačování má tak naopak uživateli usnadnit orientaci v tom, jak si jednotlivé produkty výkonově stojí."


Ohledně přeznačování grafik. "oblíbené GPU"?
Spíš jde o přebytek na skladě, možnost to prodat ne? Hlavně ty low-end karty si nekupují nadšenci, často jsou v OEM sestavách nebo si to koupí někdo neznalý, komu je celkem fuk co to je zač :F

Každopádně proč nepadl ten dotaz o 3Dfx? Co nVIDIA provedla s testovacími a reálně vyrobenými čipy Sage a Spectre po odkoupení 3Dfx? Sešrotovala je? Inženýři 3Dfx sabotovali výrobu a dokumentaci? Jedete dneska cheese? Co na to Jan Tleskač?
18.4.2013 08:42:18   89.173.96.xxx 375
Neviem čo ste niektorí čakali. Samozrejme, že by nepovedal nikdy že sú ich produkty horšie ako konkurencia a pod aj keby to bola sebemenšia pravda. To isté len v červenom by ste si prečítali keby tam sedel niekto od AMD. Ja som čakal, že sa dozviem niečo nové zaujímavé, ale ani to sa bohužiaľ nestalo. Čo už.
18.4.2013 08:46:09   193.84.252.xxx 174
Můžeme být rádi, že tam neseděl někdo z Intelu
18.4.2013 09:48:47   93.91.243.xxx 322
On rozhovor byl zaměřen na PR nVidia už při vzniku nápadu, jinak by se D. Koblížek neobtěžoval spolupracovat. Jestli někdo čekal nějaké zaváhání a nehodící se dotazy, na které by nebyla vyhovující odpověď, je naivní.
18.4.2013 10:28:00   178.41.17.xxx 99
morke napsal:
On rozhovor byl zaměřen na PR nVidia už při vzniku nápadu, jinak by se D. Koblížek neobtěžoval spolupracovat. Jestli někdo čekal nějaké zaváhání a nehodící se dotazy, na které by nebyla vyhovující odpověď, je naivní.


D.r. Koblížek si dal koblihu ,a trieskal piate cez deviate
18.4.2013 11:04:31   89.177.117.xxx 116
Spis bych uvital nejake testy zeleza nez rozhovory o nicem a nepotrebne uvahy.
18.4.2013 11:19:39   195.168.240.xxx 145
hm...
a akeho zeleza ? AMD radu 7xxx, Nvidia 6xx ci Titan a pod.
Tych uz je milion !
Clanok mohol byt zaujimavy , ale otazky boli dost nezaujimave, aspon pre mna .
18.4.2013 11:40:46   89.177.117.xxx 76
Jakehokoliv pocitacoveho zeleza,v souladu z nazvem webu.
18.4.2013 12:00:52   94.113.245.xxx 720
blahorodie napsal:
hm...
a akeho zeleza ? AMD radu 7xxx, Nvidia 6xx ci Titan a pod.
Tych uz je milion !
Clanok mohol byt zaujimavy , ale otazky boli dost nezaujimave, aspon pre mna .
Otazky mohl zasilat kazdy, rozhovor jsme predem ohlasovali a vyzivali ctenare, aby se zapojili se svymi prispevky. Odezva byla minimalni...
18.4.2013 12:21:08   94.113.196.xxx 443
Otazky mohl zasilat kazdy, rozhovor jsme predem ohlasovali a vyzivali ctenare, aby se zapojili se svymi otazkami. Odezva byla minimalni..

Třeba to nebylo tak zajímavé téma protože blabla kidů z obou táborů je na webech dost .
Ale takový test některé dříve recenzované USB flash 2.0 jak si vede v USB 3.0 konektoru na desce by jistě zajímal dost lidí a taky naopak , USB flash 3.0 otestovat ve starším USB 2.0 prakticky ukázat přínos či zbytečnost flash USB 3.0 v takovéto kombinaci .
Otestovat rozdíly v síťových kartách integrovaných na na MB a těch externích. Otestovat rozhraní SATA 3 na řadičích integrovaných na desce a porovnat s externími řadiči .
Jestli je rozdíl mezi zapojením SSD do SATA řadiče a zapojením do mSATA jako hlavní HDD . To jsou věci ryze praktické a zajímaly by nejednoho zdejšího čtenáře .
Vždyť se nemusí stále testovat různé varianty jednoho a téhož grafického jádra jen proto aby se zjistil rozdíl 1-3 FPS . Jistě , je to jednodušší projet kartu , výsledky zařadit do grafů a vypustit další patnácti stránkový článek .
18.4.2013 12:53:51   94.113.245.xxx 91
Jasny, kazdopadne temata zajimava, predam autorum...
18.4.2013 15:42:01   193.84.252.xxx 12
Pimp mine ThinkPad
18.4.2013 17:31:15   85.71.230.xxx 84
Takže tu máme článek s týpkem, co žehlí značku nVidia seč může, protože to je jeho práce. A když hatuju nVidii, hatuju i článek... troll logic?

Pro mě to byl výborný článek. Autor kladl velmi nepříjemné otázky a PR maník pustil spoustu zajímavých informací, pohledů firmy a firemní strategie, aby na to odpověděl. Že s některými těmi pohledy nesouhlasím nemá vliv na kvalitu článku.

Citace:
Navíc je především v našem regionu velká míra počítačového pirátství. I z tohoto hlediska mi hodnota free 2 play bundlu přijde reálnější a obchodně mnohem zajímavější.

Ano, toto asi každého čtenáře nasere, ale pořád to neznamená, že je článek špatný.
18.4.2013 18:02:54   95.173.75.xxx 85
Tak nvidiota jsme už slyšeli, kdy promluví nějaký fanATIk svou trošku do PR mlýna?
18.4.2013 18:47:18   193.85.148.xxx 11
30ti palcáku vypadá docela vtipně.
Nicméně závidím takový monitor. Proč jen to musí stát okolo 30ti K.
18.4.2013 19:48:35   86.49.125.xxx 12
mám 26" 16:10 a stačí mi to. Jasný na filmy by se hodilo ještě něco většího v 16:9
18.4.2013 19:41:23   86.49.125.xxx 141
No jéjé to bylo keců. Kdybych ho zpovídal já a do očí by mi chrstnul tu odpověď na to přeznačování a to s tím Titanem tak bych se asi neudržel. Zavedl bych komisi která by měla všude přístup a dohlížela na všechno aby se takovéhle sračky neděly. No jo ale to by nesměla existovat korupce..
18.4.2013 19:53:59   90.180.157.xxx 100
A moje otázka tam není
19.4.2013 08:26:52   193.84.252.xxx 60
Moje o 3Dfx tam taky nebyla :/
18.4.2013 22:28:15   46.150.223.xxx 80
Blizzard napsal:
A moje otázka tam není


Ja ti na nu odpoviem.
GTX 780 nebude ziaden prevrat, ale pod 500 eur ju nekupis
18.4.2013 22:35:19   81.201.48.xxx 101
Hmmm, osobně D.K. trochu znám a chápu proč odpovídá jak odpovídá, ale podle mého soudu jsou podobné rozhovory svým způsobem nepřekvapující, protože jako zástupce firmy může pouze prezentovat její oficiální stanovisko a dále nemůže jít. A v tom je D.K. dle mého dost odpovědný, tedy ví co může a co ne. Proto to vypadá jak to vypadá.

Co mne pořád i marketingově zaráží (oficiálně) je, že i obersturmnvidiafuhrer ve výsledku mává titanem ve smyslu výpočtů a všude se přiznává původ v Tesle a přesto se pořád trvá na linii hry. Nevěřím tomu, že Titan je kupován pro hry. Možná tak 10-20%, ostatní budou CUDA výpočty, jen co já vím tak jsem jednal s 4 lidmi co ji koupili na rendering.

Octane, Arion, Iray (a deriváty), Indigo, Marvelous designer, Turbulence, některé tools Adobe AE, Mercury player a co já vím co všechno.

No, takže mi také nic jiného asi nezbyde :-), co se na to najde kšeft, hurá...
19.4.2013 08:28:43   193.84.252.xxx 21
++ za obersturmnvidiafuhrer
18.4.2013 22:48:59   81.201.48.xxx 00
ještě dodatek, 680/Quadro K5000 má v Octane benchmark tuším něco okolo 2,1, titan má 7,3. To je vagon, to jsou výkonnostně cca 2 580. Prostě, výpočetní výkon CUDA bezprecendentní.
19.4.2013 02:00:31   193.85.148.xxx 01
Já mám vyhlídnutou 27 a je 16:9, jako koneckonců většina (všechny) v této velikosti. Líbí se mi třicítky s 16:10. Ale těch třicet tisíc a víc je bohužel vážně moc.
19.4.2013 10:36:23   195.212.29.xxx 142
toto je asi prvy rozhovor kde som zistil viac z otazok ako z odpovedi.
100% PR nezmysel. skoda

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

55 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.