Hlavní stránka Hardware Grafické karty GTC 2013 druhý den – keynote a uvedení roadmapy
GTC 2013 druhý den – keynote a uvedení roadmapy
autor: Jan Buriánek , publikováno 20.3.2013
Seznam kapitol
1. Klíčová řeč Jen-Hsun Huanga
2. GPU pro výpočty – úspěch CUDA technologie
3. Vzdálený přístup s grafikou – výpočetní grid, VCA
GTC 2013 druhý den – keynote a uvedení roadmapy

Druhý den je již tradičně smrští informací a novinek, které si prostě není možné nechat ujít. Nejeden novinář a analytik si přivstane, aby získal exkluzivní místa na klíčové řeči zakladatele nVidie Jen-Hsun Huanga. Zde vždy zazní zásadní sdělení a ukazují se dech beroucí dema. Ano, ani letos to nebylo jinak a klíčová řeč byla více než plodná.


Přelomová technologie pro vzdálený přístup (VGX) představená minulý rok byla v následující řeči doplněna o další dvě novinky z dílny nVidia. Nejprve připomeňme, že pomocí VGX technologie lze virtualizovat grafickou kartu tak, že operační systém vůbec „netuší“, že místo na obrazovku jde výstup do H.264 streamu. Tak je možné plnohodnotně virtualizovat celá pracoviště do společných GRID farem a cílové zařízení je prakticky libovolné (iPad, PC, notebook, Apple, Linux), prostě vše co dokáže přijímat H.264 stream (tj. včetně speciálních set-top-boxů).

GTC 2013 druhý den – keynote a uvedení roadmapy

Pro VGX se přihlásili všichni významní hráči: Citrix, HP, DELL, VMWare, Microsoft, Cisco, IBM. Heslo: „Collaborate on any device, anywhere“ se stalo skutečností. Dema ukazovala vzdálený přístup pro CAD aplikace, pro Autodesk Maya, 3DS, Dassault, RTT aj. Vše plnohodnotná grafika a práce s plným komfortem a minimální latencí. Koncept Bring Your Own Device (BYOD) je již rok realitou a má úspěch nejen ve velkých korporacích, ale i v tzv. herních cloudech.

GTC 2013 druhý den – keynote a uvedení roadmapy

nVidia zjevně nevydržela muka čekání, kdy výrobci jako Cisco aj. přijdou s implementací pro menší podniky (studia, návrhářské kanceláře atd.) a přišla s revolučním kompletním řešením. Jejich systém nazvali Visual Computational Appliance (VCA) a hned prním implementací se stává kompletní integrované řešení nVidia GRID VCA, které má před-konfigurovaný systém pro až 16 konkurentních uživatelů. Jedná se o plná nahrazení 16 pracovních stanic virtualizací a to na jednom 4U zařízení. Uvnitř GRID VGA je volitelně 8 nebo 16 GPU (Kepler, 4GB) a 192 nebo 384GB RAM, vše včetně 4 Xeon procesorů. Box je vybaven systémem Hypervisor pro instalaci virtuálních klientů. Cena byl stanovena na 25tis USD za nejnižší konfiguraci a 40tis USD za nejvyšší konfiguraci.

GTC 2013 druhý den – keynote a uvedení roadmapy

Je jasné, že tento systém osloví zejména menší post-produkce, CAD pracoviště atd. Dema byla ukazována na Audi Showroom systému (RTT), postprodukci Dawnrunner a SolidWorks.

Výstava a ostatní přednášky

Smršť novinek uvedená během klíčové dopolední řeči CEO nVidia (trvala bez mála 2 hodiny) naprosto zastínila další přednášky. Přesto proběhlo velké množství zajímavých příspěvků, kde za všechny jmenujme následující témata: Ultra-High Resolution (rozlišení 4x HDTV označované jako UHD, tj. od 3840x2160 a více), tj. jak zpracovávat, zobrazovat, akvírovat atd. Další téma bylo High-Frame-Rate (HFR), tj. zvýšení filmového rozlišení na více než 24 snímků. První vlaštovky typu Hobbit (48fps) nebo budoucí Avatar 2 (60fps) nejsou zjevně poslední. Snaha je zvýšit frekvenci akvizice a projekce až na 120fps nebo dokonce 144fps. Příslušné demonstrace důsledku byly impresivní. V rámci GTC se otevřeli i brány výstavy průmyslových partnerů. Ale nechme něco také na příště.

Ze San Jose (CA, USA) zdraví Jan Buriánek



Tagy: gtc  nvidia  reportáž  report  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
21.3.2013 05:10:11   83.240.54.xxx 613
vsechno jiz je nejakou formou delsi dobu realizovane a s oblicejema si hraje urcite spousta programatoru a designeru, nvidia muze jen poskytnout hardware pro zprostredkovani softwarove implementace na monitor. nvidia nic nikam neposunuje a kdyz chce neco nekam posunout, musi si na to nekoho koupit, kdo to posunout umi. na netu jsem videl docela slusne techniky pro zpracovani nasvetleni "materialu" pokozky a o nekoho z nvidie se opravdu nejednalo. a na ten high framerate u filmu uz ja osobne cekam od dob 3dfxu !!! kdy jsem totalne propadl plynulemu obrazu s vsyncem. domnivam se, ze lidsky pokrok brzdi vec zvana penize a ekonomika. bez techto nehorazne omezujicich brzd bychom uz davno zili v budoucnosti.
21.3.2013 06:36:29   89.173.18.xxx 133
Vau. Ako jednoducho sa dá zahodiť práca iných. Niekomu sa proste nezavďačíš. :-)
21.3.2013 13:06:03   109.107.210.xxx 26
Jenže on má pravdu. Nic z toho, co ten článek tak orgasmicky popisuje, není žádná novinka. To jen nvidia si uvědomila, že by "mohla" taky něco z toho mít. Viz virtualizace a VDI. Kdo to potřebuje, tak to už dávno má, takový Dell nabízel virtualizovaný desktop (VDI), resp. workstation na proprietární technologii už nějakých 6 let zpátky. Citrix je v tomto leader už přes 10 let. Takže ne, opravdu si nestříknu do textilu, když si žvanil "Jen-Jsem-Lhal" udělá nějakou keynote.

Problém "novinářů" je ten, že mají naprosto mizivý rozhled a nechají se utáhnout na vařenou nudli, pokud je ta nudle dostatečně pěkně nasvícená a přitom se můžou podívat "zdarma" na druhý konec světa.
21.3.2013 15:04:51   89.173.96.xxx 60
Vieš také konštatovanie, že všetko už tu nejakou formou je alebo že sa tomu venujú aj iní sa dá použiť na zhodenie práce každého. Možno NVIDIA ponúkne niečo navyše čím bude chcieť presvedčiť zákazníkov, aby používali ich riešenia.

Ďalej je tu práca na Tegre. Z informácií čo NV vypustila boli najzaujímavejšie 3 veci. Že sa začne konečne využívať v danej dobe aktuálna architektúra GPU aj pre túto mobilnú platformu, ďalej je to podpora CUDy a že v Parkerovi už bude figurovať vlastný ARM procesor, ktorí si vyvinuli.

Je tu toho dosť. Nebudem rozpisovať každý bod programu. Vyplýva z toho hodne práce a zhodiť ju pár vetami v diskusnom príspevku dokáže každý hlupák.

Vybral si si proste jednu vec, ktorá bola zo všetkého asi najmenej zaujímavá (aspoň pre mňa) a podľa toho si zhodnotil celé vystúpenie CEO NVIDIe. Je taký problém odosobniť sa od marketingu a zobrať si informácie, ktoré toto vystúpenie prinieslo? Veď ten marketing robia všetky firmy na podobných konferenciách. Neviem prečo sa niektorí tvárite ako keby bola v tomto výnimočná iba NVIDIA.
22.3.2013 17:30:01   88.101.38.xxx 15
Podívej, pokud nvidia uvede něco opravdu převratného, tak souhlasím, že je na místě oslavná óda. Ale mně z uvedených "novinek" nějak ani nedošlo, že se jedná o novinky, protože pro mě to byly novinky většinou tak před 4-5 lety.

A co se tegry týká - no, s ohledem na to, že ji výkonem, cenou a dalšími vlastnostmi válcují ostatní výrobci ARMovských CPU (a že jediný relativní úspěch je lowendový Nexus7), tak to mi jako "success story" moc nepřipadá. Spíše taková "wannabe etuda" ve stylu "Tegra je armovská geforce." Než se vyprdolí s tím svým (teď už zaručeně konkurenci prdel natrhávajícím) zázrakem, tak je tatáž konkurence zase přejede stylem tanku M1 Abrams.

A takto by se dalo pokračovat. Možná by stálo za to vytáhnout hlavu z míst, kam slunce nesvítí a rozhlédnout se - nVidia je relativně malá firma, jejíž význam a přesah mimo grafický segment PC hardware je v podstatě marginální a hraje tam druhé, třetí nebo čtvrté housle. Většina projektů mimo grafiky skončila fiaskem - viz třeba čipsety, jejichž (ne)spolehlivost, problémovost a obecná zflikovanost byla tak brutální, že v podstatě donutila AMD k vydání vlastních čipsetů (což byl IMHO jeden z dalších důvodů, proč nakonec koupili ATI).
22.3.2013 19:37:04   89.173.18.xxx 50
Ale ja sa predsa z toho nepoototo len preto lebo je to NVIDIA. Niekde sa mi jej práca páči a niečo ma zasa vôbec nezaujíma. Tegru napríklad neriešim vôbec aj keď som zvedavý s akým ARM procesorom nakoniec prídu. Neočakávam nejaké terno ani revolúciu. Začiatky takýcto produktov nebývajú ľahké. Ide mi hlavne o to, že u podobných vystúpení iných firiem sa nezbiehajú ľudia ktorí prídu len preto aby hneď odpísali čo táto firma ukázala. Ani neočakávam, aby sem písali ľudia chválospevy. To mám na háku. Len nechápem takých čo pod každým článkom o NVIDII chodia písať pomaly akí sú to lúzri. V grafikách sú si s AMD 2 vyrovnané konkurujúce firmy. V SW oblasti sú ale ďaleko pred nimi. Že sa hrajú na vlastnom piesočku mi neprekáža. Najlepší a odladený SW je taký, ktorý je priamo vstavaný na konkrétnu HW architektúru. Tu urobila NVIDIA výbornú prácu. Za to ich uznávam.
22.3.2013 19:40:28   89.173.18.xxx 20
Akurát v mobilnom segmente so svojím podielom neznamenajú skoro nič. Otázne je aký podiel na príjmoch sa im toto skoro nič podieľa. Ťažko tam budú konkurovať Samsungu alebo Qualcomu. To ma ale nijak ntrápi lebo ma táto oblasť vôbec nezaujíma a sledujem len novinky zo záujmu aby som mal aspoň trochu prehľad.
23.3.2013 10:43:05   88.101.38.xxx 12
Tak ještě jednou - tys psal o tom, jak je nvidia "inovativní" firma. Já na to reagoval tím, že s výjimkou grafického segmentu pro PC je to jeden velký a dlouhý fail. Tady přece nejde o příjmy, ale právě o tu pozici na trhu, která stála (R&D) nějaké peníze (náklady), o tom to celé je.

Nvidia má už tegra4, ale zatím to nevypadá, že by se stala leaderem trhu, kdykoli mají pocit, že to "umlátí čepicí", přijde konkurence (třeba s novým Adreno) a tegra se může jít klouzat. Navíc přišli o pozice v konzolovém byznysu, a to je další megaprůšvih, který Jen-Jsem raději moc nerozmazává.

Takže když si ty "inovace" shrneme: grafický segment - ten je OK, ale tam se to od jednoho z leaderů víceméně očekává. Mobilní segment - fail. Konzolový segment - fail. Workstation segment/VDI - malý hráč, který na profíky v tomto segmentu nemá ani náhodou, snad jen v případě menších firem, které si fakticky reálné profi řešení např. od Citrixu nemohou dovolit, nebo mají extrémně specifické požadavky (tedy: klasická tržní nika).
23.3.2013 22:57:23   89.173.18.xxx 10
Tak potom neviem kde je problém. V podstate sa až tak názorovo nelíšime a aká diskusia okolo toho vznikla. V mobilnom segmente určite je čo dobiehať a čo sa týka konzol, nepísal som svoj názor iba tu, ale tiež si myslím, že je to na ich škodu ako to nakoniec dopadlo. Aj keď budúcnosť môže ukázať, že to nakoniec veľký problém nebude, zatiaľ sa to javí ako nešťastné. Zvyšok poľa okrem grafického segmentu pre PC nesledujem takže netuším ako si tam kto stojí.
21.3.2013 15:24:06   89.173.96.xxx 30
Ešte aby som to upresnil nie je implementácia ARM CPU do GPU či nový prístup k VRAM, ktorý má zvýšiť ich priepustnosť posúvaním vývoja dopredu? Resp. sa možem potom spýtať akým spôsobom posúvajú vývoj iné firmy? Neinovujú hlavne svoje vlastné riešenia v snahe sa presadiť? Robí NVIDIA niečo iné? Ja na postupnej evolúcii a raz za čas nejakej revolúcii nevidím problém. Je to súčasť vývoja.
22.3.2013 17:37:20   88.101.38.xxx 12
na tom přece není nic špatného. Jen jaksi to ta nvidia až tak nezvládá. Na to, jaké má prostředky (nejen finanční) je to jednoduše fail (stejně jako třeba intelův larabebe-dobré ráno) ;-)

Řeknu to na plnou hubu: Není žádné umění uvést za velké peníze a ještě pozdě "jen" konkurenční produkt. Umění je ten produkt vyvinout za málo peněz, přijít s ním včas a hlavně na trh, který něco takového jednoduše nečeká (konkurence s kalhotami staženými.) Krásný příklad byla Amiga v roce 1985 - to byla pravá revoluce, včas, za pár dolarů vývoje malého týmu jménem Hi-Toro a natrhli anus celé konkurenci (že amiga byla v roce 85 ne zcela kompletní a že ji následně buzíci z Commodore "zazdili", to je už jiná stránka historie. Je to jen kontrastující příklad proti "jen-jsem-lhalově" (nebo klidně Ballmerově) vymývání mozků (alias "Milí akcionáři, jsme tááááááákhle moc dobří a lidi nás žerou!")
22.3.2013 19:50:00   89.173.18.xxx 40
Podľa teba má AMD na svoju prácu oveľa menšie prostriedky ako NVIDIA? Vieš mi povedať koľko tieto firmy nalievajú prostriedkov na vývoj? A myslím konkrétne informácie a nie dojmy podľa hospodárskych výsledkov. Ja si myslím, že s Keplerom urobili slušnú prácu. Vzhľadom na to, že GTX680 ako nástupca GF114 konkuroval HD7970. To je ako keby generáciu predtým konkurovala GTX460 práve HD5870. To má byť ten FAIL? Dokonca podľa Steamu sa ich karty predávajú lepšie ako konkurenčné. Ja si myslím, že zrejme svoju prácu robia dobre keďže sa im aj napriek poklesu dopytu darí. A to ani nehovorím o tom, že v profesionálnej sfére im AMD nie je konkurencia. Aký je jej výnos z tejto oblasti oproti celej grafickej divízii AMD za kvartál?
23.3.2013 10:52:25   88.101.38.xxx 11
Já psal někde o AMD? Ale když už jsi to nakousl, tak AMD samozřejmě má své (nicméně jiné) problémy. Nějak ale tu tvou litanii ve stylu "a vy zase bijete černochy!" moc nechápu.
23.3.2013 23:02:07   89.173.18.xxx 10
No napísal si nasledovné:

"Není žádné umění uvést za velké peníze a ještě pozdě "jen" konkurenční produkt. Umění je ten produkt vyvinout za málo peněz, přijít s ním včas a hlavně na trh, který něco takového jednoduše nečeká (konkurence s kalhotami staženými.)"

Nenapadlo ma nič iné ako to, že tým narážaš na konkurenciu a teda AMD. Pretože som to bral ako porovnávanie a nie iba ako všeobecnú frázu.

Vo zvyšku mi išlo o to, že k produktom trebárs tejto spomínanej firmy nikto nechodí zhadzovať kompletne všetko čo táto firma urobí alebo vyrobí. U NVIDIe sa z toho stala akási súťaž. Myslím, že na to má vplyv hlavne jeden známy web. Ale o tom tu nemám chuť písať.
21.3.2013 12:51:02   78.45.200.xxx 00
nemělo by to být 40? (25*40=1000GB)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

24 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.