Hlavní stránka Hardware Grafické karty Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
autor: Tomáš Šulc , publikováno 16.1.2013
Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

Po delší době vám přinášíme srovnávací test grafických karet, ve kterém jsme změřili výkon pěti grafik střední třídy. Jejich výsledky ukážeme ve zbrusu nové metodice, která obsahuje nejnovější hry jako Far Cry 3, Hitman: Absolution nebo Max Payne 3. Nabízí lepší poměr cena/výkon AMD Radeony, anebo už nVidia srovnala krok?


Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

Testovací sestava

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval ve vysokém rozlišení 1920 × 1080 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

Alan Wake — Hru testuji hraním začátku první mise, kdy jde hlavní hrdina od auta k majáku. Nastavení detailů bylo nejvyšší, vyhlazování hran zapnuto v menu hry.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

F1 2012 — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem ovládaná formule jede jen okruh hlavního závodu. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
71 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 24.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.