Hlavní stránka Hardware Grafické karty Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
autor: Tomáš Šulc , publikováno 16.1.2013
Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

Po delší době vám přinášíme srovnávací test grafických karet, ve kterém jsme změřili výkon pěti grafik střední třídy. Jejich výsledky ukážeme ve zbrusu nové metodice, která obsahuje nejnovější hry jako Far Cry 3, Hitman: Absolution nebo Max Payne 3. Nabízí lepší poměr cena/výkon AMD Radeony, anebo už nVidia srovnala krok?


AMD Radeon HD 7850 versus nVidia GeForce GTX 660

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
vlevo AMD Radeon HD 7850, vpravo nVidia GeForce GTX 660

Vyhodnocení článku jsem rozdělil na dvě části a karty proti sobě postavím tak, jak si vzájemně cenově konkurují. Při ceně lehce pod pět tisíc za nejlevnější dostupné verze jsou jasnými soupeři nVidia GeForce GTX 660 a AMD Radeon HD 7850 s 2 GB paměti. Výkonnější je GeForce GTX 660, která Radeon HD 7850 překonala v průměru o dvanáct procent. Karta je přitom současně o něco levnější, byť rozdíl přibližně padesáti korun mezi nejlevnějšími dostupnými verzemi není velký. V poměru cena/výkon tak vyhrává též karta nVidia, procento výkonu u ní stojí 67 Kč, zatímco u Radeonu je to 76 Kč. GeForce GTX 660 je současně mimochodem kartou s nejlepším poměrem cena/výkon na současném trhu.

Pokud srovnáme technickou výbavu, jsou na tom obě karty podobně. Obě podporují rozhraní DirectX 11.1, post processing vyhlazování vynutitelné přes ovladače či připojení více monitorů současně. nVidia k tomu přidává podporu technologie PhysX, ta ale ve hrách není příliš rozšířena. Totéž platí pro GPGPU rozhraní CUDA (AMD má vlastní Stream, ten je ale rozšířen ještě méně). Ve spotřebě si nepatrně lépe vede Radeon, rozdíl 30 Kč za roční účet je však zanedbatelný.

Vítězem tohoto duelu a naše doporučení dostává nVidia GeForce GTX 660. Jak už bylo řečeno výše, na trhu v současné době nenajdete grafickou kartu s lepším poměrem cena/výkon. Karta si tak ze srovnávacího testu odnese i stříbrné ocenění.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
PCTuning Silver Award, leden 2013
nVidia GeForce GTX 660
"grafická karta s nejlepším poměrem cena/výkon na trhu"

GeForce GTX 660 Ti vs. Radeony HD 7870/7950

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
vlevo AMD Radeon HD 7950, vpravo nVidia GeForce GTX 660 Ti

Zbývající karty nVidia GeForce GTX 660 Ti a AMD Radeony HD 7870 a 7950 srovnám mezi sebou. Nejvýkonnějším modelem z této trojice je Radeon HD 7950 s průměrným výsledkem 80,2 %. Druhá GeForce GTX 660 Ti však není o mnoho pomalejší, zaostala jen o čtyři procenta. Třetí Radeon HD 7870 zaostával o něco více, na druhou GTX 660 Ti ztrácí osm procent.

Radeon HD 7870 je s cenou okolo 5400 Kč nejlevnější z dané trojice a díky tomu se i přes nižší výkon dostává na první místo v poměru cena/výkon. Za procento výkonu této karty zaplatíte v průměru 75 Kč. U druhé GeForce GTX 660 s cenou 6500 Kč je to 85 Kč a nejhorší poměr cena/výkon má Radeon HD 7950. U něj při ceně začínající na 7100 Kč dáte za procento výkonu 89 Kč.

Hodnocení technické vyspělosti karet je stejné jako u předchozích karet, znovu jej proto vypisovat nebudu. Spotřebu mají nejlepší Radeon HD 7870 a GeForce GTX 660 Ti, proti energeticky náročnějšímu Radeonu HD 7950 ušetříte na ročním provozu počítače přibližně 200 Kč. Vzhledem k pořizovací ceně karet však stále jde o zanedbatelné číslo.

Vyhodnocení druhé kategorie není snadné. Na první pohled se jeví jako vítěz AMD Radeon HD 7870 s nejlepším poměrem cena/výkon. Na druhý pohled však zjistíte, že tento Radeon je o pouhá dvě procenta výkonnější než výrazně levnější GeForce GTX 660. Téměř tisícikorunový příplatek za tuto kartu proto nemá žádný smysl. Zbývá GeForce GTX 660 Ti a Radeon HD 7950. U těchto karet platí, že pro jejich koupi byste měli mít rozumný důvod a jejích výkon umět využít. Jinak je opět výhodnější koupit GeForce GTX 660, která není zase o tolik slabší, ale je výrazně levnější. Pokud už se přesto rozhodujete mezi GeForce GTX 660 Ti a Radeonem HD 7950, je o něco výhodnější GeForce GTX 660 Ti. K výkonným Radeonům HD 79x0 však některé obchody stále přibalují trojici plných verzí her Far Cry 3, Hitman: Absolution a Sleeping Dogs, zatímco k GeForce GTX 660 Ti dostanete maximálně dvě hry Assassin's Creed III a Borderlands 2. Pakliže na takovou nabídku narazíte a nemáte vlastní oblíbený titul, je lepší volbou Radeon s trojicí her.

Poděkování

Děkuji internetovému obchodu Alfa.cz, který do testu zapůjčil některé grafické karty.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

Děkujeme partnerům Asus, Intel, Gigabyte a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

 Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc



Tagy: test  recenze  review  benchmark  graficke karty  grafiky  nvidia  geforce  gtx 660  gtx 660 ti  amd  radeon  hd 7870  hd 7850  hd 7950  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.1.2013 05:18:19   89.103.44.xxx 685
Grafy s vysledky opet setridene dle znacky a typu misto vysledku? Jak dlouho uz slibujete komplet prechod na interaktivni grafy? Rok? Vysledky Crysis2 noAA a 4AA jsou zrejme prohozeny.
16.1.2013 13:45:45   62.209.192.xxx 51
ne to je optimalizace new GPU s AA jsou rychlejsi

a jinak 5870 neni treba menit kdyz clovek hraje ve 1920*1080 kdyz se podivam na vykon v Alan Wake kde je mezi 7850 a 7870 Akorat zere
16.1.2013 19:56:18   80.87.222.xxx 810
Mne taketo grafy vyhovuju. Najhorsie co moze byt, ked karta ktoru sledujes "skace" na kazdej stranke hore-dole.

Co sa tyka interaktivnych grafov - ak by mali byt na urovni EHW, tak radsej nie. Su tak blbo nakodene, ze mi vzdy zhodia browser v iPhone.
18.1.2013 17:31:57   141.0.8.xxx 63
NEsuhlasim ze 660ka je vykonejsia.

Nove ovladace AMD daju karte viac ako nove ovladace nvidie.
7870ka ma 256bit zbernicu kdesto 660ka iba 192.
Stacia nove ovladace a velmi jemne pretaktovanie a uz je situacia ina.

Najlepsie je si precitat toto. Chlapik testoval obe.
http://www.overclock.net/t/1339698/ the-eternal-question-which-is-better-hd-7870-vs-660-ti-benchmarks-inside

Vysledok v skratke:
Conclusion: Based on these 4 games, I have to give the nod to the 7870. The performance wasn't higher, but the framerates were more consistent. This lead to the gameplay experience being smoother overall. Since BF3 is my favorite game, I choose the 7870 without a shadow of a doubt. The fact that the 7870 is far cheaper than the 660 Ti makes this an easy decision for me... I choose the HD 7870.


Preklad vysledku:
Záver: Na základe týchto 4 hry, musím dať kývnutie na 7870. Výkon nebol vyšší, ale snímkovej rýchlosti boli viac konzistentné. To viedlo k herného zážitku je hladšia celkovo. Vzhľadom k tomu, BF3 je moja obľúbená hra, zvolím 7870 bez tieňa pochybností. Skutočnosť, že 7870 je oveľa lacnejšie ako 660 Ti robí toto ľahký rozhodnutie pre mňa ... Volím HD 7870. Ak niekto má požiadavky na hry, dajte mi vedieť. Som pevne na hotovosti, ale budem robiť to najlepšie, čo môžete tu. Dajte mi vedieť, či ste potrebné žiadne vysvetlenie o týchto skúškach alebo ak chcete vidieť niečo urobiť inak. Vďaka.
16.1.2013 05:42:00   194.48.241.xxx 115
Před 14 dny zlevnily edice Power edition od MSI - škoda, že ta cena nevydržela.

HD 7850 s 2GB a jádrem na 950Mhz byla za 4.300 a 660ti s výrazně přetaktovaným jádrem za 6.300
16.1.2013 05:45:30   194.48.241.xxx 57
U zajímavých modelů mi jednoznačně chybí X-Edition od VTX3D

HD7850 (1000/4900) za 4.721,-
HD7870 (1100/4900) za 5.556,-

dle zahraničních recenzí chlazení a hlučnost v naprosté pohodě
16.1.2013 10:15:23   212.158.134.xxx 1614
Ne to fakt nejsou. VTX3D je total low end značka a karty tomu fyzicky odpovídaj. Chladič je mizérie a hlučnej. + To má celé jen 2 roky záruku + aby to mělo ty frekvence tak je tam mnohem vyšší default Vcore, takže jsou i nenažrané. Tyhle VTX X-edition fakt nedoporučuji.
16.1.2013 14:00:32   80.251.245.xxx 114
To si nějak pleteš. VTX není žádný šunt. Jde o prémiovou značku společnosti PowerColor. Celá značka vznikla právě jako kvalitnější alternativa k PowerColor.
Stačí projít pár recenzí
20.1.2013 01:13:00   85.8.203.xxx 12
No ja som kupil cca pred mesiacom VTX3D 7870Black a musim uznat ze je to velmi dobra karta a neznamena ze ked sa u nas na slovensku a v cechach moc nepredava tak je to odpad. Ja mam tu moju nataktovanu core 1250mhz a ram 1585mhz max teplota v burne je 71C a vetrak sa toci max 38%(1920rpm). chladic je v idle absolutne tichy a v 3d je ho len mierne pocut. Podotykam ze si davam zalezat na ticho a moja skrinka je odhlucnena a najhlucnejsia komponenta je moj hdd ktory je vlozeny v Himuro boxe. Pomer cena vykon nema konkurenciu za £177.
16.1.2013 07:20:23   91.219.132.xxx 2221
Uz peknu dobu su vonku ovladace novsie ako 12.10 pre ati. Je to sice beta ale v 12.11 CAP2 je vyrazny rozdiel vo vykone minimalne BF3 a FC3 (osobna skusenost). Podla mna kazdy bezi na tomto ovladaci ak nieje magor. A clanky sa robia pre ludi cize autor mal urcite ist do beta drivrov alebo ked sa mu nepacia beta drivre tak mal pockat na finalnu. Skoda a zbytocna recka
16.1.2013 07:24:16   91.219.132.xxx 2422
a este co sa tyka toho ocenenia pre nvidiu 660ku, to je uplne ze mimo. Ved teraz je 7870 vykonnejsia a lacnejsia. Mi to prijde ako ucelova recenzia
16.1.2013 07:49:56   194.48.241.xxx 3812
no hlavně 660 a 660ti jsou tak trošku technické paskvily, ač osazené 2GB paměti, tak ve skutečně mající díky 192-bit sběrnici přístup k 1,5 GB paměti.

Ale z hlediska marketingu, 2GB přece jen vypadá lépe než kdyby nvidia uvedla 1,5GB
16.1.2013 12:02:55   90.181.67.xxx 109
Přístup má 660 samozřejmě k celým 2GB paměti.
S tím že těch poslední 512MB už nejede na 192bitech, ale jen na jednom 64bitovém(48GB/sec). Problém po zaplnění 1,5GB to být nemusí hodně záleží na čipu.
16.1.2013 14:06:47   80.251.245.xxx 90
Ukaž mně kde mají HD 7870 levnější než GTX660.
Ano je ted na trhu nová HD7870 od Sapphire za nějakých 5200,-, ale GTX660 se prodává od 4700,-.
17.1.2013 05:00:39   93.185.99.xxx 41
Ano právě že od... za to dostaneš osekanou MSI nebo Gainward... což nepovažuji ani za značku. Dělají si vlastní nekvalitní PCB a montují an to horší součástky (paměti, kondíky, napájení apod.) Normální verze je za 5200+- :-) Kdežto u 7870 za ten samej peníz dostanete Sapphire.
17.1.2013 00:19:53   93.185.99.xxx 30
Jop výsledky jsou v rámci chyby měření, někde má Nvidia navrh Někde AMD, ale obecně platí že AMD 7870 je o chlup výkonější jak 660, + má potenciál k taktování. Cena je +300-500. Testování bylo asi se špatnými ovladači jelikož takový propad 7870 v BF3 nemá oproti 660.
16.1.2013 07:24:31   212.5.208.xxx 1714
Beta ovládače nemusia byť 100% funkčné.
16.1.2013 09:05:07   93.99.208.xxx 118
Jako by WHQL drivery vždycky fungovali na 100%. A to je jediný rozdíl, WHQL.
16.1.2013 07:37:21   213.226.238.xxx 342
reálné cenové odstupy karet stejného výrobce ( GIGABYTE ), které mají mají asi nejlepší poměr cena/výkon/tichost.
7850 1GB - 4107,-
7850 2GB - 4680,-
NVIDIA 660 - 5052,- + 1 hra
7870 - 5600,-
Nvidia 660TI - 6696,- + 1 hra
7950 OC - 7068,- + 3 hry
Nvidia 660TIOC - 7068,- + 1 hra

U nejlevnějších verzí ( MSI ) asi nemá cenu 100-150,- šetřit na úkor vyšší hlučnosti.
S volbou Nvidie 660 souhlasím, ale není to tak jednoznačné, jak se snaží autor naznačit. Kdo šetří bude mu stačit i 7850 1GB a přidá si skoro 1000,- Kč úspory třeba na lepší procesor. Kolem 7000,- bych bral raději 7950, už jen kvůli hrám, nehledě na o něco málo lepšímu výkonu.
16.1.2013 07:42:46   212.5.208.xxx 143
tntckoo napsal:
a este co sa tyka toho ocenenia pre nvidiu 660ku, to je uplne ze mimo. Ved teraz je 7870 vykonnejsia a lacnejsia. Mi to prijde ako ucelova recenzia


GTX660 je lacnejšia od 7870 a cenu ma 660 nastavenú pomerne dobre.Aj tak si každý vybere podla sympatii k značke.
16.1.2013 14:10:51   80.251.245.xxx 200
Asi tak. Rozdíly ve výkonu jsou minimální, rozdíl v ceně taktéž. Takže je to spíše o tom kdo jakou značku preferuje. Ve výsledku to vyjde nastejno, člověk si zahraje to samé na tych samých detailech. Nějakým způsobem tvrdit, že jedna karta je nějak výrazněji lepší než druhá je prostě nesmysl.
16.1.2013 07:51:43   85.135.190.xxx 333
Jedna vec ma zaujala ktorú som zabudol napísať k nedávnemu supertesu CPUčiek tak to napíšem teraz k testu GPUčiek - fascinuje ma ako ku KAŽDÉMU testu akýchkoľvek grafík je venovaná samostatná kapitola "Poměr cena/výkon" čo je pochopiteľné lebo len samotný výkon nestačí, pre 99% ľudí je dôležitý výkon v pomere k cene a tak je pomer cena/výkon ohromne dôležitý údaj. A teraz sa pýtam prečo ten pomer cena/výkon nebol zobrazený aj pri minulom teste herných CPU ??? Aspoň teda tabuľka momentálne dostupných CPU - a že ich tam bola väčšina. V predchádzajúcom teste herných CPU totiž ten pomer cena výkon bol... ale v súčasnom nie. Napadá ma len jedna odpoveď, a síce že v cena/výkon by minimálne 2 CPU od AMD svätému Intelu pekne nakopali zadok a to si predsa nemôžeme dovoliť že ??? PS: čakám konštruktívnu odpoveď.
16.1.2013 08:06:57   77.48.97.xxx 161
Hadam ze kapitola "Cena/Vykon" je jiz obsazena ve formulari na recenzi gr. karet.
Ve formulari na recenzi CPU+mobo zatim ne. Nehledal bych v tom nejakou konspiraci.

Redaktori, prosim, pridejte si kapitolu "Cena/Vykon" do kazdeho srovnavaciho testu.

Dekujeme :-)
16.1.2013 08:47:07   89.173.96.xxx 94
Povedal by som, že je to jednoduché. Ten predchádzajúci test nebol o výkone CPU, ale o tom ako stačia k súčasným grafickým kartám v dnešných hrách. Skutočný výkon CPU sa totiž nemeria tak, že ho zabrzdím GPU kvôli vysokým rozlíšeniam a náročným nastaveniam. Tým pádom by pomer cena/výkon nemal výpovednú hodnotu pretože výkonné CPU ani náhodou nepotrebovali a ani nešli do plných.
16.1.2013 13:12:27   77.48.97.xxx 70
Marekn, "predchádzajúci test nebol o výkone CPU, ale o ... " byl to srovnavaci test. Na tom se shodneme. Pokud budu delat porovnavaci test pytlu zrni od sedlaku. Bude vysledek tabulka chuti a ceny kazdeho zrni. Na zacatku bude uvedene jestli to bude ochutnavat ja, prase nebo predseda. Jak ctenar nahledne, s jinymi podminky testu budu mit jine vysledky. TO je v poradku, na konci bude srovnavaci tabulka pro dane podminky. Pokud delam srovnavaci test CPU+Mobo za "definovaných_podminek" zajima mě pocet FPS za cenu. Pricemz definovane podminky jsou zname. Jestli podnimky jsou rozliseni, detaily nebo nadmorska vyska ve ktere chci zarizeni provozovat jsou proste podminky testu.

Kazdopadne, jako vysledek srovnavaciho testu ocekavam tabulku pomeru cena / vykon za predem znamych podminek.

Verim ze to kluci dotahnou. Mrknete se jak vypadali testy pred 10 lety a jak dnes. Secko se vyvíjí. :-)
16.1.2013 15:13:54   89.173.96.xxx 20
Ja nie som proti tomu aby to tam bolo. Ale Maťko911 to napísal tak ako by sa jednalo o skutočný hrubý výkon tých CPU. A takto by to bolo zavádzajúce. Ale je pravda, že všetko sa dá takto zneužiť.
16.1.2013 17:42:30   89.103.243.xxx 04
"Ale Maťko911 to napísal tak ako by sa jednalo o skutočný hrubý výkon tých CPU." ... to je trošku zaslepeni fanoušků. Je dobré číst co se testuji za jakých podminek. Pokud jsem zelený/červený/jinak_barevný_fanoušek a zajímá mě jen to jestli můj team vyhrál. Pak bude lépe se přesunout na jiné "technické" weby nebo na hokejový stadion. :-)
Pokud si dám do podminek testu: "hledám zařízení na kterém budu číst maily" nejlepší pomer cena výkon pro tohle zadaní bude nějaký no-name tablet a Androidem.
Pokud si dám zadání " hledám zařízeni na počítání pevnostních výpočtů v SolidWorks" vyjde mi nejsíše nejaké PC s Intelem a nVidii a MicroSoftem.
Pokud si dám zadání "hledám zařízení s jedním procesorem které bude nejrycheji počítat PI" vyjde mi to co chce videt Matko :-)

Pokažde by tam melo být zadani a finalni tabulka s pomerem ceny a chuti.
Pokud ne je to jak clanky na zena.cz o spravne barve kalhot na pristi sezonu. No offence. :-)
16.1.2013 08:19:34   93.91.151.xxx 372
Nejsem zadny AMD/nVidia fanda - ale prijde mi trosku zavadejici stavet vedle sebe 7850 a 660 a nedat tam 7870 - ktera je o mene nez 500kc drazsi nez 660 - a vy ste ji postavili proti o vice nez tisic kc drazsim 660Ti (cenove ma tedy bliz k 660 nez k 660Ti)

Ja jsem teda volil mezi 7870 a 660 - jsou k sobe cenove a i vykonostne nejbliz

Navic chybi 7850 1GB - ktera je taky nad 4k a vykonostne je na tom temer stejne jako 2GB verze. By to asi hodne zamichalo poradim pri cene o 1k mene ze 660 diky
16.1.2013 08:22:20   88.102.186.xxx 223
Prosím Vás, už mě s těma grafama točíte!!!
Běžte se podívat např. na extrahardware viz tu http://nejmenovany konkurencni web/recenze/intel-pentium-g860-na-co-vsechno-staci-levny-dvoujadrovy-procesor/strana/0/12 jak mají vypadat grafy!
16.1.2013 08:37:47   84.242.116.xxx 231
Naprosto souhlasím. HD7850 s 1GB paměti je poměrně o dost levnější než 2GB verze, přičemž na reálném výkonu karty to není prakticky znát, takže i poměr cena/výkon ve srovnání s nVidia 660 je rázem někde jinde. Škoda že autor testu nezařadil i tuto variantu. Pro hráče, kteří zrovna nepaří na třech spojených obrazovkách bych to viděl i jako o něco lepší volbu než je konkurence od nVidie.
16.1.2013 08:40:39   80.79.82.xxx 810
Pozeram ze historia sa vracia. Okolo r.2004 som kupoval najvyhodnejsiuNV 6600GT/AGP Teraz ked rozmyslam o upgrade (z HD4850) tak pride podobne cislovana N 660-tka
16.1.2013 09:05:44   83.240.16.xxx 151
Já GPU mám minulé generace a zůstanu u něj ještě tak dlouho, dokud mi půjde všechno pustit v obstojných detailech (při současném vývoji her aby to nebylo i 20 let )
Tak mě zaujala jiná věc - koukneme-li se na grafy celkového výkonu, vžšimneme si 2 základních jevů:
1) herním kartám AMD (ATI) nevadí antialiasing
2) nejvýkonnější modely v testu + R7870 naopak chytají dech pod zátěží 8AA a podávají lepší výkony

Tak si říkám, jestli by nestálo za řeč vytvořit nějakou statistickou rozvahu a určit alespoň rozptyl zkušební metody.
16.1.2013 09:18:22   78.108.96.xxx 30
Nemáte chybu v grafech pro Crysis 2? Jak je možné že NV 650 TI más 4xAA 2x lepší výkon, než bez?
16.1.2013 09:21:11   91.187.34.xxx 234
Nemám přehled o všech modelech, ale řada HD7950 byla v testu znevýhodněna výběrem karty MSI na referenčních taktech 800 Mhz, když za stejné peníze je k mání nejprodávanější Gigabyte, taktovaný na 900 MHz, což je nějakých +12% výkonu.
16.1.2013 09:27:28   194.48.241.xxx 118
nemluvě o dalším taktovacím potenciálu - není problém se dostat u jádra na 1.100Mhz, čímž přeskočí i Ref. GTX680 a HD7970
16.1.2013 14:48:07   31.134.96.xxx 81
Na 1100MHz sa s HD7950 dostat da, ale nie kazdy kus to dokaze. Resp. dokaze ale za cenu vysokej voltaze. U GTX660Ti a GTX670 mas Turbo garantovane + mozes skusit stastie s taktovanim ako u HD7950.
16.1.2013 10:17:43   46.150.223.xxx 63
Usm82 napsal:
nemluvě o dalším taktovacím potenciálu - není problém se dostat u jádra na 1.100Mhz, čímž přeskočí i Ref. GTX680 a HD7970


Ved hej,hej aj mam GTX 670 pretaktenu na 1200 MHz/ 6800 a pohoda a vykon vatsi ako GTX 680, ale velmi male percento ludi kartu takti ako mi. Cize pre nich je lepsie prad @ od vyrobi , tak tak
16.1.2013 10:20:28   46.150.223.xxx 45
blahorodie napsal:
Usm82 napsal:
nemluvě o dalším taktovacím potenciálu - není problém se dostat u jádra na 1.100Mhz, čímž přeskočí i Ref. GTX680 a HD7970


Ved hej,hej aj mam GTX 670 pretaktenu na 1200 MHz/ 6800 a pohoda a vykon vatsi ako GTX 680, ale velmi male percento ludi kartu takti ako mi. Cize pre nich je lepsie prad @ od vyrobi , tak tak


zase preklepi, v jednej ruke nescafe + spustene : https://www.youtube.com/watch?v=UWb5Qc-fBvk
16.1.2013 11:05:16   212.111.18.xxx 76
Zajímala by mě verze ovladačů protože v B3 při ovladači 12,10 jeden RADEON 7870 jen na 64% svého výkonu..... Tuto chybu opravuje až beta driver 12,11 a tam už výsledek bude scela jiný...
16.1.2013 11:55:04   77.104.235.xxx 619
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.1.2013 12:05:49   89.173.96.xxx 131
Tým sa ale oberáš o podporu nových hier s ktorými neaktuálne ovládače nemohli počítať a ktoré nie raz zvyšujú výkon značným spôsobom nahor.
16.1.2013 12:26:23   77.104.235.xxx 512
Zvlastni. Mam 1,5 roku stary ovladace grafiky, a nejnovejsi hry me funguji bez problemu. Navic zmeny v ovladacich byvaji hlavne pro nejnovejsi radu, takze mnohdy je vyhodnejsi mit starsi ovladace ktere jsou optimalizovany pro dany typ, nez nejnovejsi optimalizovany pro neco uplne jinyho.
16.1.2013 12:42:22   89.173.96.xxx 41
Vlastne z pohľadu jednej karty máš v podstate pravdu. Problém môže byť akurát s chybami, ktoré nové ovládače opravujú. Asi si s tým problémy nemal keďže si nepotreboval aktualizovať. Pozeral som sa na to skôr zo svojho pohľadu keď potrebujem SLI profily a 3D profily na novšie hry.
16.1.2013 13:05:21   77.104.235.xxx 53
Pokud nekdo pouziva SLI a 3D profily to je neco jineho. Ale i u toho nevidim duvod proc by se melo pri tom updatovat cely ovladace a ne pouze pridat novy profil (idealne prilozeny v instalacce hry).
S chybama to je prave ten problem ze pomalu s kazdou hrou vychazeji specialni upraveny ovladace tak moznost v nich udelat chybu roste. Mit poradny jednoduchy a odladeny ovladace by bylo lepsi. Optimalizovat maji tvurci her, a ne vyrobci grafik.
16.1.2013 12:37:49   77.104.235.xxx 87
Navic tahle dodatecna zpetna optimalizace pro jednotlivy hry je pekny humus a melo by se s tim prestat.
Ovladace by meli co nejlepe zpracovavat dane rozhrani. Jednoduse a efektivne. Nemeli by napravovat, kazdou zprasenou optimalizaci her. Zbytecne bobtnaji a zavadi se do nich chyby. To co musi dnes ovladace zpetne opravovat by fungovalo mnohem lepe, kdyby to bylo optimalizovano primo ve hre. Pokud to vyrobci sami nezvladnou, nVidia i AMD poskytuji vypomoc pri optimalizaci.
Ale vsichni na to serou a spolihaji na to ze v ramci boje nVidia AMD, tyhle problemy vyresi zdarma za ne, a pak ovladace vypadaji tak jak vypadaji.
16.1.2013 12:07:06   91.127.184.xxx 1813
Opat katastrofa... Autora sice osobne nepoznam, ale davat stale zmanipulovane vysledky testov to uz by mala nejaka komisia zakrocit... Nemam slov. Uz snad po 5x tu vyzdvihuju Nvidiu (a to som Nvidiak) uplne nepravom. To co za ovladace na AMD karty tam pouzivate pan autor ? Ste vobec normalny ??? Zacinam o tom pochybovat. Samozrejme, ak Vam to cele plati Nvidia tak to je jasne, ale tak potom sa cudujem vsetkym citatelom co tu chodia ze tu este vobec chodia ...
16.1.2013 12:44:34   46.150.223.xxx 117
jasdfree napsal:
Opat katastrofa... Autora sice osobne nepoznam, ale davat stale zmanipulovane vysledky testov to uz by mala nejaka komisia zakrocit... Nemam slov. Uz snad po 5x tu vyzdvihuju Nvidiu (a to som Nvidiak) uplne nepravom. To co za ovladace na AMD karty tam pouzivate pan autor ? Ste vobec normalny ??? Zacinam o tom pochybovat. Samozrejme, ak Vam to cele plati Nvidia tak to je jasne, ale tak potom sa cudujem vsetkym citatelom co tu chodia ze tu este vobec chodia ...
http://www.lekar.sk/specializacie-doktorov/5/psychiater
Mam pre teba pomoc. Staci uz len zadat lokalitu, neuviedol si kde byvas
>
16.1.2013 12:46:00   212.5.208.xxx 813
jasdfree napsal:
Opat katastrofa... Autora sice osobne nepoznam, ale davat stale zmanipulovane vysledky testov to uz by mala nejaka komisia zakrocit... Nemam slov. Uz snad po 5x tu vyzdvihuju Nvidiu (a to som Nvidiak) uplne nepravom. To co za ovladace na AMD karty tam pouzivate pan autor ? Ste vobec normalny ??? Zacinam o tom pochybovat. Samozrejme, ak Vam to cele plati Nvidia tak to je jasne, ale tak potom sa cudujem vsetkym citatelom co tu chodia ze tu este vobec chodia ...


Na čo čítate PCT? Tak treba ísť inde,kde Vám budú viac vyhovovať výsledky kariet.Mne sa výsledky nezdajú zmanipulované.
16.1.2013 14:20:58   195.212.29.xxx 120
"Plošný spoj Radeonu HD 7870 je o něco delší než u Radeonu HD 7870..."
Jo, to dava zmysel...
16.1.2013 14:30:17   95.103.26.xxx 40
Test je dobry, len poznamka k tabulkam pomeru cena/vykon. Sice v tomto teste sa brali do uvahy najlacnejsie dostupne modely, ale je potrebne brat do uvahy, ze v ramci jedneho segmentu karty mozu byt znacne rozptyly.

Statisticky to vychadza tak, ze pri mid- (a high-)ende ludia neberu to najlacnejsie z ponuky kariet a cenovy rozdiel akceptuju. Na opacnej strane su low-end karty, kde su preferovane najlacnejsie modely v ramci segmentu.

Takze tieto pomery cena/vykon su skutocne len orientacne a v predajnych realnych ich nikto nevnima nejako zasadne. Staci sa pozriet na statistiky predajnosti, kde jednoznacne v mid-ende vedu 660, 660Ti, 670 nad predajmi 7850/70/950 a len v low-ende su to modely AMD (najma 7770).

A odbocim aj k high-entu, kde po vydani boli GTX680 obzvlast MSI Lightning a ASUS Top modely vyslovene nedostatkove a nakupy boli obmedzene len na jeden kus.

To svedci o tom, ze ludia pri nakupe vyssieho segmentu uprednostnia tie drahsie modely z ponuky a ludia nakupujuci nizsi segment sa obzeraju skor po najlacnejsich modelov z ponuky.

Tolko k pomerom cena/vykon a nakupnom spravani ludi
16.1.2013 14:34:17   93.99.204.xxx 95
dát nejaktuálnější AMD Catalyst 12.11 Beta11 a ne říjnové 12.10 a místo 7850 2GB verze dát 1GB verzi, která by bohatě stačila a je o pár set korun levnější tak vsázím svoje boty, že GTX660 nebude 1. v poměru cena/výkon
16.1.2013 14:34:36   89.173.39.xxx 24
Procesor INTEL Core 2 Duo E8400 - 3,762GHz

MSI 6950 TWIN FROZR III PE/OC 2GB DDR5 900/1350

MSI P45 NEO2-FR - P45/ICH10R

3dmark11

x1723
16.1.2013 15:39:53   46.135.40.xxx 1012
Mno nechápu komu píšete ty recenze ,ale kdo to má otestováno má jiné výsledky,např kde jste přišli na to že B3 má HD 7950 přes 60FPS? sotva dosáhne na 35FPS při mulťáku !!!
a tak by se dalo pokračovat dál např s AA 0 až 8 je HD 7950 lepší GTX 660Ti ? hloupost !(ve fullHD)
GTX 660Ti je výkonem líp než HD 7950 díky novým ovladačům co přidávají pár procent výkonu nahoru.
Nechápu takové lživé recenze a lidi co tomu věří .(ve vší slušnosti ,nechci někoho urazit za tu práci s tím)
Brali jste inspiraci zřejmě u nejmenovany web
16.1.2013 15:41:33   46.135.40.xxx 78
aha už jsem na to přišel , mizerná prodejnost radeonu potřebuje reklamu a opravdu se povedla
16.1.2013 16:20:35   77.240.181.xxx 123
FPS v BF3 na HD7950 odpovídají, a to ještě "zapomněli" otestovat s novými ovladači, kde je FPS ještě znatelně vyšší (viz test na EHW) a vyrovná se GTX660Ti. Neplácám jen tak do větru...měl jsem HD7950. Teď mám GTX660Ti a musím říct, že co se týče výkonu, tak jsou si ty karty vyrovnané...někde vede nvidia jinde zase radeon. Namátkou vyberu nový Hitman Absolution, kde HD7950 má velmi podobné FPS jako GTX670, takže jestli píšeš, že GTX660Ti je o tolik lepší od HD7950 co se týče výkonu tak se pleteš...
16.1.2013 15:41:10   46.150.223.xxx 66
Ja by som vsetko dal do jednej vety :

,,ak mate 350 eur nazvyz, kupte si GTX 670 hodte ju ako ja na 1200/6800 a nerieste chujovinky ´´

PS: ovladace menim raz za cca 1-2 mesiace, ziadne faily ani artefakty, akurat pokial to neprezeniem z OC

Pre tych co placu nad drivermy ,trva to 5 minut, clean intalacia , nic strasne.
16.1.2013 15:45:05   46.150.223.xxx 127
jarod72pm_ napsal:
Mno nechápu komu píšete ty recenze ,ale kdo to má otestováno má jiné výsledky,např kde jste přišli na to že B3 má HD 7950 přes 60FPS? sotva dosáhne na 35FPS při mulťáku !!!
a tak by se dalo pokračovat dál např s AA 0 až 8 je HD 7950 lepší GTX 660Ti ? hloupost !(ve fullHD)
GTX 660Ti je výkonem líp než HD 7950 díky novým ovladačům co přidávají pár procent výkonu nahoru.
Nechápu takové lživé recenze a lidi co tomu věří .(ve vší slušnosti ,nechci někoho urazit za tu práci s tím)
Brali jste inspiraci zřejmě u nejmenovany web


omg chlape nechcem sa hadat ale nejmenovany web porovnavat s PC tuningom ??? Sak ten Stach je cerveny jak Lenin/nech odpociva v pokoji/ Mne dal ban za to , ze som napisal ze 670 je lepsia VGA ako 7950
Ale ked mam chut sa zasmiat idem na ddword.amd , vlastne .cz to je pravda
16.1.2013 21:53:52   95.103.26.xxx 41
Aby som bol objektivny aj tu na PCT sa semtam objavi nejaka fantazmarogina, ale na DDemagogii vzdy!

Musis to brat tak, ze ddemagogicke stranky su ako blog jednej znacne jednym smerom orientovanej osoby, je to len o jednom pohlade.

Ak poznas minulost tak vies, ze cerveny web mal v minulsti problem so zastupenim NVidie a odvtedy je NV zla aj keby vyrabala to najlepsie pod slnkom. Takisto postoj k Apple, obhajoba Samsungu, nadavanie na Intel samozrejme mimo E- edicii.. A hadaj preco? Lebo jedna osoba vzdy obhajuje to co sama ma a na ostatne kyda.

Najhorsie na tom je to, ze nedokaze akceptovat iny nazor, dost casto ten spravny, len iny.

Ale objektivnost v principe nenajdes ani na jednom webe, obzvlast na ceskych a slovenskych, miestne trhy su obmedzene ako aj pocet portalov, ako aj pocet redaktorov a pri tejto obmedzenosti dost casto dochadza k osobnym pohladom a vylevom namiesto objektivity.

Bud si musis preluskat viacero renomovanych zahranicnych webov alebo najlepsie mat osobnu skusenost. Len tak dokazes mat objektivny pohlad.
16.1.2013 17:56:50   94.125.216.xxx 50
ja nevim ale moja HD 7950 Gigabyte GV-R795WF3-3GD ma takt jadra 1GHZ
16.1.2013 18:00:20   77.87.242.xxx 32
siddhi napsal:
To si nějak pleteš. VTX není žádný šunt. Jde o prémiovou značku společnosti PowerColor. Celá značka vznikla právě jako kvalitnější alternativa k PowerColor.
Stačí projít pár recenzí


VTX je levnější alternativa k PowerColoru. Něco jako byl svého času Asrock ve vztahu k Asusu

Stačí se podívat na hlavní stránku: Jazyky Ruština, Turečtina a Polština by ti mohly napovědět
http://www.vtx3d.com/
16.1.2013 19:59:05   80.251.245.xxx 00
netuším co by mně mělo napovědět nějaké jazyky. Oficiální stránky jsou http://www.vtx3d.com/default.asp.
VTX je třeba hodně prodávaný v Anglii a dokonce i oblíbený, prodává se v USA, v Japonsku a já nevím kde ještě.
Původně to vzniklo právě jako prémiová značka, ale PowerColor potom přestal dělat komplet ATI grafiky a celou výrobu tak převzalo VTX a museli tak vyrábět i referenční karty.
16.1.2013 21:23:45   83.240.58.xxx 00
Maťko911 napsal:
Jedna vec ma zaujala ktorú som zabudol napísať k nedávnemu supertesu CPUčiek tak to napíšem teraz k testu GPUčiek - fascinuje ma ako ku KAŽDÉMU testu akýchkoľvek grafík je venovaná samostatná kapitola "Poměr cena/výkon" čo je pochopiteľné lebo len samotný výkon nestačí, pre 99% ľudí je dôležitý výkon v pomere k cene a tak je pomer cena/výkon ohromne dôležitý údaj. A teraz sa pýtam prečo ten pomer cena/výkon nebol zobrazený aj pri minulom teste herných CPU ??? Aspoň teda tabuľka momentálne dostupných CPU - a že ich tam bola väčšina. V predchádzajúcom teste herných CPU totiž ten pomer cena výkon bol... ale v súčasnom nie. Napadá ma len jedna odpoveď, a síce že v cena/výkon by minimálne 2 CPU od AMD svätému Intelu pekne nakopali zadok a to si predsa nemôžeme dovoliť že ??? PS: čakám konštruktívnu odpoveď.


To může ale zkreslovat, každý ví, že nejlepší poměr cena výkon mají grafické karty nebo výrobky střední třídy. Tím chci říct, že prostě slabý kus HW snižuje ten poměr na straně výkonu, výkonný kus snižuje na straně ceny, nejlepší poměr zpravidla dostaneš u střední třídy.
Př. kdyby AMD vzalo svůj FX-4100 a dalo ho za 1200 tak vyhraje poměr cena/výkon, ale ten výkon bude stačit naprostému minimu uživatelů.
U drahé grafiky platíš víc za % výkonu, protože to je jak s autama můžeš mít auto co má 200 koní za 400 000 i za
1 500 000
17.1.2013 15:09:00   79.127.200.xxx 12
Nevim jestli sem to nekde v clanku prehledl. Ale proc ma v nekterych grafech 7850 bez AA horsi vykon nez se zaplym 4x a nekdy i 8x AA ?
Ze by editace grafu v neprospech AMD ? :-D
17.1.2013 15:16:19   79.127.200.xxx 00
Hm tak sem se jen spatne dival poprve To je tak kdyz pri tom cumim na B5
17.1.2013 16:42:38   90.179.26.xxx 31
Já mám 7770 OC od Gigabytu a Far Cry 3 na FullHD s ULTRA detaily hraju se snímkama neklesajícíma pod 30 (dělal jsem si Benchmark a průměr je 42). A to mám Phenom X4 (3,4 GHz) a 4 GB RAM...
17.1.2013 17:05:49   46.150.223.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.1.2013 09:18:46   83.240.16.xxx 20
Vážený, kdyby jste takto bojoval o ženu, neřeknu půl slova. Ale takto nesmyslně urážet ostatní diskutující kvůli tomu, že nesdílí stejné simpatie k zelenému výrobci mi připadne dost dětinské - tak na úrovni základní školy.

Za hlupáka (tomu, co je-be v hlave) tu navíc jste pouze vy. Pán se za svojé přehlídnutí obratemn omluvil, což vy jste ale v záplavě zelené mlhy před očima už nebyl schopen přečíst, že?

Nakonec vám přidám ještě smajlíka, aby jste post lépe pochopil , protože emotíky jsou pro vás evidentně velmi důležité.
blahorodie napsal:
CyberDeath napsal:
Nevim jestli sem to nekde v clanku prehledl. Ale proc ma v nekterych grafech 7850 bez AA horsi vykon nez se zaplym 4x a nekdy i 8x AA ?
Ze by editace grafu v neprospech AMD ? :-D


Niekedy mam pocit, ze ludom ktory si kupia AMD kartu, nieco u je-be v hlave Ste ako barani Aby si bol kludny a vecer zaspal bez cumlika, 7870 je 5x vykonejsia ako 2SLI GTX 690
18.1.2013 08:58:36   90.180.224.xxx 40
Ignorování beta ovladačů se ukazuje poněkud krátkozraké. Dnes vyšel AMD Catalyst 13.1, což činí článek neaktuálním. Dva dny po vydání.
18.1.2013 17:32:51   141.0.8.xxx 41
NEsuhlasim ze 660ka je vykonejsia.

Nove ovladace AMD daju karte viac ako nove ovladace nvidie.
7870ka ma 256bit zbernicu kdesto 660ka iba 192.
Stacia nove ovladace a velmi jemne pretaktovanie a uz je situacia ina.

Najlepsie je si precitat toto. Chlapik testoval obe.
http://www.overclock.net/t/1339698/ the-eternal-question-which-is-better-hd-7870-vs-660-ti-benchmarks-inside

Vysledok v skratke:
Conclusion: Based on these 4 games, I have to give the nod to the 7870. The performance wasn't higher, but the framerates were more consistent. This lead to the gameplay experience being smoother overall. Since BF3 is my favorite game, I choose the 7870 without a shadow of a doubt. The fact that the 7870 is far cheaper than the 660 Ti makes this an easy decision for me... I choose the HD 7870.


Preklad vysledku:
Záver: Na základe týchto 4 hry, musím dať kývnutie na 7870. Výkon nebol vyšší, ale snímkovej rýchlosti boli viac konzistentné. To viedlo k herného zážitku je hladšia celkovo. Vzhľadom k tomu, BF3 je moja obľúbená hra, zvolím 7870 bez tieňa pochybností. Skutočnosť, že 7870 je oveľa lacnejšie ako 660 Ti robí toto ľahký rozhodnutie pre mňa ... Volím HD 7870. Ak niekto má požiadavky na hry, dajte mi vedieť. Som pevne na hotovosti, ale budem robiť to najlepšie, čo môžete tu. Dajte mi vedieť, či ste potrebné žiadne vysvetlenie o týchto skúškach alebo ak chcete vidieť niečo urobiť inak. Vďaka.
19.1.2013 11:14:47   79.127.200.xxx 20
blahorodie napsal:
CyberDeath napsal:
Nevim jestli sem to nekde v clanku prehledl. Ale proc ma v nekterych grafech 7850 bez AA horsi vykon nez se zaplym 4x a nekdy i 8x AA ?
Ze by editace grafu v neprospech AMD ? :-D


Niekedy mam pocit, ze ludom ktory si kupia AMD kartu, nieco u je-be v hlave Ste ako barani Aby si bol kludny a vecer zaspal bez cumlika, 7870 je 5x vykonejsia ako 2SLI GTX 690


Urazej si laskave nekoho jineho. Podle textu evidente potrebujes cumlik ty! Ja uz vlastnil jak TOP grafiky od AMD tak od NVidie a to vcetne nejakeho dvoucipoveho modelu.

A test zde je naprosto smesny ... GTX660 za 4700,- ? Zacinaji zhruba na 4800,- .. HD7850 2GB drahczsi nez GTX660 hahahaha ... kdyz zacina nekde na 4400,- nehlede na to ze rozdil ve vykonu oproti 1GB verzi ktera stoji o dalsi 400,- min je maly.

A me poripada ze lidi co si koupi nevyhodnou nvidii jen proto ze je zelana ... radsi bez komentare. za 4000,- s DPH je 1GB verze HD7850 nejvyhodnejsi karta v dane cenove kategorii ! Nvidia tam nema nic co by melo podobny vykon a cenu. Nehlede na to ze AMD na tuhle cenu kleslo vyrazne driv nez se vubec u GTX 660 zacly obevovat slevy a stale stoji nejlevnejsi cca 4800,- . Vykon a spotreba navic za tech 800,- ale nestoji.
21.1.2013 06:29:22   85.207.22.xxx 03
CyberDeath napsal:
blahorodie napsal:
CyberDeath napsal:
Nevim jestli sem to nekde v clanku prehledl. Ale proc ma v nekterych grafech 7850 bez AA horsi vykon nez se zaplym 4x a nekdy i 8x AA ?
Ze by editace grafu v neprospech AMD ? :-D


Niekedy mam pocit, ze ludom ktory si kupia AMD kartu, nieco u je-be v hlave Ste ako barani Aby si bol kludny a vecer zaspal bez cumlika, 7870 je 5x vykonejsia ako 2SLI GTX 690


Urazej si laskave nekoho jineho. Podle textu evidente potrebujes cumlik ty! Ja uz vlastnil jak TOP grafiky od AMD tak od NVidie a to vcetne nejakeho dvoucipoveho modelu.

A test zde je naprosto smesny ... GTX660 za 4700,- ? Zacinaji zhruba na 4800,- .. HD7850 2GB drahczsi nez GTX660 hahahaha ... kdyz zacina nekde na 4400,- nehlede na to ze rozdil ve vykonu oproti 1GB verzi ktera stoji o dalsi 400,- min je maly.

A me poripada ze lidi co si koupi nevyhodnou nvidii jen proto ze je zelana ... radsi bez komentare. za 4000,- s DPH je 1GB verze HD7850 nejvyhodnejsi karta v dane cenove kategorii ! Nvidia tam nema nic co by melo podobny vykon a cenu. Nehlede na to ze AMD na tuhle cenu kleslo vyrazne driv nez se vubec u GTX 660 zacly obevovat slevy a stale stoji nejlevnejsi cca 4800,- . Vykon a spotreba navic za tech 800,- ale nestoji.

Teď zas urážíš Ty já osobně koupil GTX660 kvůli PhysX (kvůli Borderlands 2 kde mám nahráno přes 320 hodin , kdyby AMD mělo PhysX koupím AMD tudíž mi na značkách nezáleží a ani nemusí, důležitá je pro mě jen užitnost/přidaná hodnota což pro mě PhysX je a já nakupuju tak že si stanovím strop ceny komponent, který pak nepřekročím. Ohledně GK je to 5500Kč momentálně, z toho vyplývá že GTX660 je pro mě výhodnější než Radeon
21.1.2013 06:33:20   85.207.22.xxx 10
Měl bych výhrady k testování grafik v Metro 2033 se zaplým DoF, které je tam buďto zpraseně náročné nebo je moc složité na výpočet = snižuje adekvátně výkon, každopádně tenhle efekt zkresluje výsledky grafik (alespoň si to myslím). Můžete udělat (nebo mi napsat) výsledky těch grafik bez toho efektu?
Osobně ho nepoužívám a ani neznám nikoho kdo by si, tímhle z těží postřehnutelným efektem, kazil plynulost hry
22.1.2013 19:38:08   94.125.216.xxx 20
vyzkusal sem 3D mark an Extreme a nameril sem na svoji HD 7950 X2822
24.1.2013 04:29:14   83.240.54.xxx 00
a jakej mas procesor a jakej chipset na desce od jakeho vyrobce?
24.1.2013 18:28:59   94.125.216.xxx 10
chci_asus napsal:
a jakej mas procesor a jakej chipset na desce od jakeho vyrobce?



AMD Phenom II X4 945 Quad-Core 3,6GHz

Deska: Gigabyte GA-MA785G-UD3H

Kingston DIMM DDR2 3x2048MB 800MHz
11.2.2013 20:03:37   188.112.80.xxx 10
ja som kupil tuto za 149e + 4 hry
tomb raider, hitman, sleeping dogs a far cry 3 - este stale vychadza gtx660 ako vyhodnejsia ??
11.3.2013 11:26:09   94.199.46.xxx 01
Zdravím,

ke koupi grafiky od nVidie dávají teď kódy do F2P onlinovek ​(F2P bundle​), kdyby někdo kupoval a neměl využití pro kódy k WoT, velice bych ocenil, kdyby mi je poslal ​(ellon zavinač post.cz​). Chtěl bych WoT zkusit a do začátku se takovýto bonus hodí.

Díky moc

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

71 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 24.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.