Hlavní stránka Hardware Grafické karty Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy
Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy
autor: Tomáš Šulc , publikováno 1.8.2012
Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy

Velký srovnávací test grafických karet pokračuje třetí částí. V té se podíváme na naměřené výsledky jednotlivých karet s cenou do čtyř tisíc korun v devíti hrách a šesti různých nastaveních. Poradíme vám, které karty jsou v dané cenové kategorii nejvýhodnější z hlediska kombinace poměru cena/výkon, technologické výbavy i spotřeby.


Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy

Testovací sestava

Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval v rozlišeních 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy

Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy

DiRT 3 — Výkon v závodní hře DiRT 3 měřím pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem řízené auto jede jeden rallycross závodu na zasněženém okruhu. Nastavení grafiky je nejvyšší možné v DirectX 11 režimu, vyhlazování hran zapínám v nastavení hry.

Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — Stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.


 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
74 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 34.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.