Hlavní stránka Hardware Grafické karty Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012
Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012
autor: Tomáš Šulc , publikováno 30.5.2012
Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012

Měli jsme možnost zúčastnit se GPU Technology Conference 2012, největší konference zaměřené na grafické karty a technologií okolo nich. Ačkoliv je celá akce primárně zaměřena na odbornou veřejnost, zajímavostí pro „běžné“ uživatele bylo také dost. Ukážeme vám například vykreslování pomocí ray tracingu v reálném čase.


Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012

Další zajímavou přednášku připravila skupina vědců, kteří se zapojili do soutěže Google a připravují soukromé vyslání robota na Měsíc. Jejich pojízdný robot se jmenuje Asimov a protože se stále bavíme o GTC, tak i tito vědci ke své práci využili grafické karty. Konkrétně pomocí nich počítají ideální místo k přistání na Měsíci i způsob přistání (rychlost, gravitace a podobně). V případě zájmu můžete shlédnout zajímavé video z jejich přednášky.

Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012

Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012 Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012

Na úplný závěr mám něco pro fanoušky automobilů. S tím, jak se postupně zdokonalují multimediální systémy v autech, se totiž už i sem začínají pomalu dostávat grafické čipy či přesněji řečeno ARM procesory nVidia Tegra. Prvním automobilem, který by měl být takovým čipem vybaven, je elektromobil Tesla Model S, který se na trh dostane v polovině letošního roku. V jeho případě je obrazovka multimediálního systému obrovská a dotykový panel je umístěn přes celou středovou konzolu. Pomocí systému lze ovládat veškerou elektroniku v autě, systém je rychlý a má výborné grafické rozhraní. Problém by mu teoreticky nemělo dělat nic, co zvládnou moderní tablety (osazen je čip Tegra 3). Video na YouTube se mi bohužel přehrát nepovedlo, vestavěný internetový prohlížeč nemá potřebnou podporu flash. I na tom by se ale podle zástupce automobilky mělo ještě zapracovat.

Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012

Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012 Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012

S použitím procesorů nVidia ve svých automobilech má zkušenosti také automobilka Audi, která na GTC přivezla model A7. Také v jejím případě pohání čip nVidia multimediální centrum, použit je však starší model z jiné rodiny než je Tegra. I tak je ale grafika systému i navigace na vysoké úrovni a systém reaguje velmi rychle, s využitím procesorů řady Tegra počítá Audi na příští rok.

Poděkování

Za pozvánku na GPU Technology Conference 2012 děkujeme společnosti nVidia.

Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012



Tagy: GTC 2012  nVidia  GPU Technology Conference  USA  San Jose  graficke karty  Kepler  GK110  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
30.5.2012 04:51:04   114.153.0.xxx 73
Docela by me zajimalo jak to cloudovy hrani funguje. Rekneme, ze mam jednu takovou kartu v serveru, kolik lidi a kolik her najednou to zvladne renderovat
ve full HD? Procesor tam musi bejt asi taky slusnej ne? Rekl bych, ze by to mohlo do budoucna zahubit klasicke konzole, stacilo by mit doma jen hodne primitivni zobrazovatko (za 50USD ci min) a konzolova grafika by mohla bejt stejne dobra jako ta pocitacova. Zajimala by me cena te grafiky, ze by si ji clovek poridil domu a na cestach by mohl i na notaku hrat pres svuj domaci pocitac.
30.5.2012 05:28:53   109.164.78.xxx 162
To by bylo parádní, jenže mít na tohle internet...
30.5.2012 05:46:24   74.120.15.xxx 2024
a proč to místo blábolení v komentu a teoretizování nezkusíte? www.gaikai.com je stránka co hledáte! Dají se tam zdarma vyzkoušet hry a hned uvidíte jak to funguje, i na relativně pomalé lince se dají suprově hrát i závodní hry s autama ... však zkuste a uvidíte.

PS. A to gaikai ještě nenasadili GRID, ale používají starou technologii a stejně to frčí dobře. Jinak Onlive je v Evropě také solidně použitelné ...
30.5.2012 06:01:10   46.149.115.xxx 249
proč místo blábolení v komentu radši jen neporadíte ? no vlastně protože jste NĚKDO Nebo co takhle zařídit korekci "testu chladičů"
30.5.2012 06:05:49   94.112.123.xxx 52
No teďko jsem vyzkoušel gaikai.com a demo arcanie a musim říct, že mě to překvapilo, hlavně rychlou odezvou, plynulostí a ještě to vypadalo dobře :-) Fakt jsem nečekal, že by to bylo až tak rychlý.
30.5.2012 06:54:49   114.153.0.xxx 21
zkusil jsem si onlive, ikdyz mi to napsalo, ze mam dlouhou odezvu, tak batman arkham asylum sel hrat velkem slusne, akorat graficky tedy na full hd monitoru vypada rozmatlanej a nenasel jsem v nastaveni citlivost mysi..no kazdopadne to jede celkem slusne..
30.5.2012 10:41:36   94.230.155.xxx 73
Ano jede ale seriózně se na tom hrát nedá kvůli té latenci. Je to jako když člověk hraje na zainputlagované konzoli + televizi s velkym inputlagem. Znam lidi kterým to nevadí, já to ale nesnesu. Neni to alternativa.

Hry co běžej pod D3D to maj jasné. 1 instance hry = 1 GPU. D3D nedovede najednou renderovat 2 scény naprosto nezávisle aniž by to znamenalo smrtelnou ránu pro výkon. Pokud hra využívá naplno 2 thredy CPU, potřebuje pro plynulej chod 2 thredy CPU. Takže dejme tomu jeden stroj s 8-jádrovym Xeonem a 2 těma 2xGK104 teslama dokáže obsloužit 4 klienty bez kompromisů.
30.5.2012 13:58:28   114.153.0.xxx 61
sice se to zda malo, ale rekneme ze porizovaci naklady jsou 1000USD na 1 grafiku a 2000USD na procak a zbytek kompu, tak to dela 4000USD. Rocni predplatne dela 100USD, tak potrebujou mit alespon 40 lidi, ale najednou muzou hrat jenom 4. Tak ted nevim ;p
30.5.2012 08:59:54   93.91.243.xxx 01
Dík za tip. Na gaikai jsem rozjel Need for Speed: The Run na netbooku s AMD C-50 .
30.5.2012 10:50:25   90.182.14.xxx 120
Vyskusal som Witcher aj Trackmaniu, ale stale je to len low-res a naviac rozmazane. Je to ako pozerat film v CAM (nahravane v kine) kvalite. Je to stale ten isty film ale degradovany o 2 triedy nizsie.
30.5.2012 12:22:32   88.103.137.xxx 50
Jako nahrada konzoli...no dejme tomu kdyz to bude i na smartphonech a tabletech (jakoze uz je, hrali na tom BF3). Ale pomer 1 GPU na 2 zakazniky je nepredstavitelna kopa grafik pokud by se to melo vyuzivat masove celosvetove. Nemluve o tom ze ty desitky milionu grafik budou k necemu jen 2-3 roky nez zacnou vychazet narocnejsi tituly a smrskne se to 1 GPU / 1 uzivatel pokud to neupgradujou....podle me tohle nebude chtit nikdo platit, az tak moc na tom nevydelaj aby mohli upgradnout na karty za 15 00,- co chvila.
30.5.2012 12:23:13   88.103.137.xxx 20
15 000,- *
10.6.2012 15:25:06   84.184.103.xxx 00
Uprimne - Ja nefim. Rozhodne to ma vyhodu v tom, ze dkym nes potrebuje vykonnu grafiku v pocitaci kazdy hrac, realne sa vyuziva v kazdom okamziku len mozno 1% z nich - Tie na ktorych prave bezi hra. Vacsina je totiz bud vypnuta, alebo v 2D browseri. :-) Z tohto hladiska vyzera cloud super. Lenze - cloud imho nikdy nenahradi high-end. Maximalne bezstratovo komprimovane rozlisenie, maximalne detaily, maximalne textury (mod scena anyone?) atd. Proste je to alternativa ku konzolam, nie hernemu PC. A toho sa trocha desim. Pretoze ak sa to rozsiri, tak bude PC gaming naozaj dead. AAA tituly sa skratka budu robit len pre "cloud" v jednotnej (rozumej shitnej) kvalite.
30.5.2012 17:10:34   46.150.223.xxx 1514
Som pocul ze AMD malo vlastnu akciu a predviedlo na nej novy ventilator
Dr.Stach uviedol ze AMD je king a na konci akcii pretaktovali Ati 7970 o 26 MHz a zhodli sa su najlepsi a popijali TESCO vodku
30.5.2012 19:07:15   85.93.124.xxx 00
Myslim ze jste to spatne prelozil. V prezentaci se pise `17 msc na snimek, tj. 58 fps.
30.5.2012 19:37:44   78.128.161.xxx 193
Hezký souhrn, hezké fotky,...

Ale úroveň informaci ohledně CUDA/GPGPU bohužel opět dosti žalostná...

Jednak GPU rozhodně nemůže provádět obecný kód v C, C++ nebo Fortran, ani pomocí CUDA, ani pomocí ničeho, to prostě není principielně možné. Výpočetní kernely (menší kusy kódu určené pro GPU) pro CUDA jsou napsané ve specielně přizpůsobené verzi jazyka C pro platformu CUDA.

Zadruhé, Stream rozhodně není AMD konkurencí pro CUDA. Zaprvé proto, že Stream už nějakou dobu neexistuje a zadruhé proto, že Stream bylo pouze jméno SDK pro vývoj nad jinými technologiemi. Nejvýznamější z nich je OpenCL - otevřené GPGPU rozhraní podporované řadou firem včetně AMD, Intel, Apple, ARM a dalších. A nevede si špatně. Dokonce i NVidia ve svém SDK OpenCL podporuje, ačkoli to je pro ně "cizí" technologie. Současné SDK od AMD pro GPGPU pomocí OpenCL se jmenuje AMD APP SDK. Klidně můžete ověřit na oficiálních stránkách, že nekecám

Jestli je něco konkurence pro CUDA, tak je to právě OpenCL. (A to přesto, že i NVidia jej do určité míry podporuje, resp. "toleruje" ).

Toto celé nepíšu, abych se na autorech článku nějak vozil nebo něco, jen bych rád, aby podané informace nebyly zavádějící, protože někdo by se o tom mohl třeba chtít o tom dozvědět víc a mohl by získat nesprávný základ.

Děkuji
1.6.2012 08:46:56   89.173.96.xxx 40
Aký je rozdiel v podpore OpenCL medzi AMD a NVIDIA? Čo robí alebo má AMD oproti NV navyše alebo pripravené lepšie?
1.6.2012 14:25:40   78.128.161.xxx 40
AMD podporuje OpenCL aktivněji, což v praxi znamená, že kdykoli vyjde nová verze OpenCL specifikace, AMD aktualizuje SDK dost rychle, zatímco NVidia je v tom laxní a soustředí se spíš na aktuální podporu CUDA.

AMD APP SDK nyní poskytuje OpenCL 1.2, což je aktuální standard, zatímco NVidia SDK, pokud vím, pouze dva roky starý OpenCL 1.1. (Ještě to radši zkontroluju.)

No a jinak se to týká různých vedlejších záležitostí - podpůrné knihovny, dokumentace, tutoriály, propagace - to všechno se v NVidii točí okolo CUDA.
1.6.2012 14:45:24   78.128.161.xxx 40
Jo, tak jsem na to koukal, aktuální ovladač funkce z OpenCL 1.2 neobsahuje.

Jen tak pro srovnání:

Implementovat podporu OpenCL 1.1 trvalo NVidii více než rok, zatímco u AMD jim to trvalo jen zhruba 2 měsíce, a to jak u 1.1 v roce 2010, tak u nového 1.2 letos.
11.6.2012 15:30:47   194.228.122.xxx 16
Sklenene valce s realistickou fyzikou? Ze tam skakaji jak kdyby byli z gumy. Asi ty desitky sklenic, co jsem v zivote rozbil nebyli ze skla... nvidia jako vzdy k smichu.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

44 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 16.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.