Hlavní stránka Hardware Grafické karty Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?
Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?
autor: Tomáš Šulc , publikováno 21.5.2012
Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?

Při výběru grafické karty je potřeba vybrat nejen modelovou řadu, ale také konkrétní model. Pokud nechcete referenční verzi, nabízí výrobci celou řadu upravených karet. Z modelové řady AMD Radeon HD 7870 jsme proto čtyři takové karty vyzkoušeli — Asus DirectCU II, Gigabyte OC Edition, MSI Hawk a Sapphire OC Edition.


Asus HD7870-DC2-2GD5

Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?

Cílem dnešního článku není srovnat AMD Radeon HD 7870 s konkurencí, ale spíše porovnat jednotlivé nereferenční modely mezi sebou. Ať už totiž uvažujete o AMD Radeonu HD 7870 nebo třeba nové nVidii GeForce GTX 670, nabízí se na trhu řada upravených karet. Referenční verze se na trhu objevují často jen na pár týdnů a poté úplně zmizí. Alternativní modely rozdílných modelových řad se od sebe naopak často liší jen jádrem a plošným spojem, zatímco cenová politika a chladiče jsou většinou stejné. Co tedy platí o kartě Asus ve verzi DirectCU II TOP u Radeonu HD 7870, bude velmi pravděpodobně platit také u stejné verze Radeonu HD 7850 nebo třeba GeForce GTX 680.

První testovanou kartou byl právě Asus v nejvyšší verzi DirectCU II TOP. Plošný spoj je kvalitní a osazen lepšími součástkami. Od výrobce je navíc karta poměrně slušně přetaktovaná na jádře i pamětech a ve srovnání s referenční verzí nabídne o několik procent vyšší výkon. Při dalším přetaktování nabízí možnost zvýšení napětí na jádře, díky čemuž nabízí další potenciál k taktování. Ten sice není tak vysoký jako u konkurence, to však záleží kus od kusu a pravděpodobně jsem narazil na jeden z těch slabších.

Chlazení není špatné a byl jsem s ním spokojen, karty Gigabyte a především Sapphire mi však subjektivně přišly tišší. Stejně tak jsem u konkurence naměřil nižší spotřebu, rozdíly v ročních nákladech na elektřinu jsou ale v řádu desetikorun.

Co se týče ceny, Asus si za své upravené karty tradičně rád nechává připlatit a za verzi TOP se často připlácí i tisícovka. Testovaná verze TOP Radeonu HD 7870 se u nás zatím neprodává a nejblíže jí je „běžné“ provedení DirectCU II s cenou okolo 7800 korun s daní a frekvencemi 1010 MHz pro jádro a 4840 MHz pro paměti. Příplatek v tomto případě činí jen lehce přes stovku proti nejlevnější verzi, což z karty činí zajímavou nabídku. Nutno však dodat, že konkurence je o něco lepší.

Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?

Gigabyte GV-R787OC-2GB

Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?

Druhou testovanou kartou je OC edice od Gigabyte. Už podle názvu je zřejmé, že je karta od výrobce přetaktovaná. Konkrétní přetaktování je o 100 MHz na jádře (stejně jako Asus a MSI), paměti přetaktované nejsou (přetaktované je má jen karta Asus). Karta skýtá i další potenciál k přetaktování, jádro tohoto modelu jako jediné zvládlo frekvenci 1300 MHz na jádře, dostal jsem na test dobrý kus. To ale neznamená, že podobně dobrá bude každá karta.

Osazený chladič WindForce 3X mě potěšil. Je tichý v klidu i zátěži, lepší mi přišel jen chladič karty Sapphire, rozdíl však nebyl velký. Jako jediný navíc chladič WindForce 3X odvádí teplo nejen od jádra, ale také od pamětí (Sapphire a MSI jsou osazeny pasivy, Asus paměti nijak nechladí). Dále potěší v součtu nejnižší naměřená spotřeba v celém testu a především nízká cena. Příplatek za takto přetaktovanou verzi je jen sto korun, cena se pohybuje okolo 7800 Kč s daní. OC edici Gigabyte proto mohu jednoznačně doporučit.

Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?
PCTuning Bronze Award, květen 2012
Gigabyte Radeon HD 7870 GV-R787OC-2GB
„tichá a přetaktovaná nereferenční karta za dobrou cenu“

Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?

MSI Radeon HD 7870 Hawk

Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?

Musím se přiznat, že na kartu Hawk od MSI jsem se z testované čtveřice těšil ze všeho nejvíc. Je totiž doslova napěchovaná nejrůznějšími „vychytávkami“. Jako jediná má duální BIOS, nabízí možnost sledování napětí na voltmetrech, umožňuje měnit napětí nejen na jádře, ale i pamětech a v neposlední řadě je vybavena speciálním obvodem Reactor, který by měl snižovat šum v jádře a tím dále vylepšit OC potenciál. Hned v druhé řadě je však nutné dodat, že drtivá většina běžných uživatelů tyto vymoženosti nevyužije, asi jen málokdo bude ke grafické kartě pravidelně připojovat voltmetr, aby mohl měřit napětí na jádře. Všechny tyhle vymoženosti využijí především fandové extrémního taktování při ladění s kapalným dusíkem. Při taktování s původním chladičem byl OC potenciál srovnatelný se zbylou trojicí karet.

Co naopak běžného uživatele rozhodně zajímá, je hlučnost chlazení. Ačkoliv je karta osazena chladičem Twin Frozr čtvrté generace, chladič mě zklamal a v zátěži byl s přehledem nejhlučnější. Nepotěší ani cena, karta je ve srovnání se zbylou trojicí o tisícikorunu dražší. Pokud proto hledáte kartu do svého herního počítače, poohlédněte se spíše u konkurence nebo levnějších verzích MSI. Hawk a ještě vyšší verze Lightning dávají smysl jen u zájemců o extrémní taktování, kde naopak stěží hledají konkurenci.

Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?

Sapphire Radeon HD 7870 GHz Edition

Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?

Poslední testovanou kartou je provedení od Sapphire, které nemá žádné speciální označení. Přesto se mi karta hned z několika důvodů velmi líbila. Z testované čtveřice je nejlevnější, má nejtišší chlazení a v příslušenství najdete řadu redukcí, za které byste jinak museli připlácet. Nevýhodou je jen nejnižší přetaktování od výrobce, to však není problém dohnat vlastním dodatečným přetaktováním, potenciál je srovnatelný s konkurencí. Sapphire je proto vítězem dnešního testu.

Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?
PCTuning Bronze Award, květen 2012
Sapphire Radeon HD 7870 GHz Edition
„tichá a přetaktovaná nereferenční karta za dobrou cenu“

Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, MSI a Sapphire, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit? Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?

Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit? Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?



Tagy: amd  radeon  hd 7870  test  recenze  srovnani  review  bechmark  asus  sapphire  msi  gigabyte  directcu ii  twinfrozr iv  windforce  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
21.5.2012 05:38:29   194.48.241.xxx 323
Odpověď je jednoduchá - dokud tato řada nezlevní, tak žádnou - za 8.200 lze totiž pořídit již HD 7950 OC s takty 900/5000
21.5.2012 05:59:43   46.149.115.xxx 115
příplatek za výkonnostní nárůst 00prd ? a za 9.200 GTX670... a ? o těch ten článek není
21.5.2012 06:25:19   93.91.243.xxx 1238
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.5.2012 19:45:52   212.219.8.xxx 32
Neviem ale radsej by ste sa mali mrknut na mobilnu AMD novu grafiku v Cross-Fire
poraza setky grafiky vcetne desktopovych ..
takze si mozete tieto pretazene tehly strcit viete kam

web plny nesmyslu/aktuality/graficke-karty-gpu/mobilni-grafiky-hd-7970m-a-gtx-680m-otestovany-vyrazny-rozdil-vykonu-pri-stejne-spotrebe-2.html
21.5.2012 06:02:59   79.110.36.xxx 246
at si říká kdo chce co chce Gigabyte zde zase ukazuje že GK dělat umí a nemoh sem se pousmát u stránky s teplotamy konkurence
21.5.2012 06:18:42   93.91.243.xxx 114
Tento výrobce má dobrou strategii s dokonalým chladičem, s kterým si může dovolit lepší přetaktování. Teploty a hlučnost Windforce 3x lze srovnávat s dobrými, samostatně prodávanými chladiči.
21.5.2012 09:48:51   109.107.210.xxx 1013
Já naopak téhle firmě nevěřím ani nos mezi očima ;-)
21.5.2012 13:31:26   80.251.245.xxx 44
jj, dle statistik má nejvyšší poruchovost/reklamovost grafických karet.
21.5.2012 17:47:01   82.145.209.xxx 35
Zato ostatní mají horší chladiče . Ono stojí zato to risknout a mít lepší chlazení, než se trápit při přetaktování a koupě nového chladiče.
21.5.2012 19:04:14   85.161.204.xxx 31
odvážné tvrzení, zvlášť když její menší sestřička zrovna ohledně chlazení nedopadla nejlépe - je dost chatrné a má tendenci vibrovat
21.5.2012 06:51:16   81.201.49.xxx 73
Tak zrovna obecné srovnání chladičů se vám moc nepovedlo. Bylo by mnohem přínosnější všem kartám dát stejné hodnoty (takty, voltáž...) a poté změřit teplotu.

Jinak zbytek recenze pěkný
21.5.2012 06:54:59   93.99.187.xxx 132
Díky za pěkný test ale měl bych takovou poznámku:
Takový test tu měl být měsíc po vydání Radeonů 7870, kdy lidi řešili který vybrat, když byly nové. Rozhodně by mě v tuto chvíli mnohem víc potěšil test GeForce 670 v nereferenčních edicích, protože pořád nevím kterou vybrat. A upřímně: o Radeonech se člověk může dočíst všude, protože jsou na trhu dlouho. Taky by mě potěšil test desek s Z77 chipsetem. Čekal jsem nějaké testy před vydáním Ivy Bridge nebo těsně po vydání. Chci postavit nový počítač ale když se kouknu na PcTuning pro radu, jsou tu 3 testy Z77 desek (z toho jedna überclockfriendly a jedna spíš pro pracovní stanici) a jeden (!) test nereferenční 670 karty. Myslím si, že kdyby jste byli jedni z prvních, lidi by si zvykli sem chodit proto, že by věděli, že před vydáním (např.) Piledriveru máte test 3 desek hotový a budu vědět kterou si koupit až vyjde. Budu vědět, že týden (dva) po vydání Radeonů 8xxx budete mít test dvou tří nereferenčních verzí a budu vědět kterou vybrat. Atd. Takhle si musím hledat jinde, jestli raději Z77 od ASUS, MSI nebo ASROck.
Jen postřeh.
K samotnému testu: kdybych se rozhodoval mezi Radeony, bylo by to skvělé vodítko, dobře zpracované, přehledné. Díky. Věrný fanda
21.5.2012 07:10:08   217.197.148.xxx 3419
Když uvážím výkon těchto karet v nových hrách a hlavně Metro 2033 kde průměr je 25FPS při zaplém AA a AF a ceně zhruba 7800.-
a mé současné karty HD 5850Xtreme která průměrně Metro 2033 dá bez AA a AF za 25FPS !!! při ceně 2800.- zjišťuji že upgrade je naprosto nesmyslný a nevím kam AMD míří mno nové karty rozhodně smysl kupovat nemá,u GeForce je to jiné kafe a až cena spadne časem na americkou cenu pak se vyplatí koupit GTX 670 kde rozdíl výkonu bude už hodný upgrade,do té doby nám AMD pouze maže med kolem ust a kdo má trochu solidní grafiku je pro něho výměna naprosto zbytečná a jen vyhodí peníze.
Vůbec se divím že takto výkoné karty za tuhle cenu jsou prodejné po tom s čím přišla nvidia.
HD 7870 by měla stát kolem 5k aby měla smysl.
21.5.2012 07:47:51   212.5.208.xxx 119
jarod72pm úplne súhlasim
21.5.2012 09:46:50   109.107.210.xxx 115
Taky to není upgrade pro vlastníky HD5850. Navíc on ten rozdíl tam je, a tím je hlavně spotřeba, která je nižší o více než 60W, což už je sakra poznat na hlučnosti a teplotách.

Co se cen týká, srovnávat ceny předkrizové a pokrizové nemá moc smysl. Kdo čeká ceny z vrcholného období konkurenčního boje, ten se načeká (já bych si tipnul, že první pokusy bojovat výlučně cenou přijdou nejdříve tak za rok). Nyní obě společnosti potřebují vydělávat, protože vydaly hodně prostředků na proběhlou cenovou válku a navíc platí velké peníze za ne zcela bezproblémový 28nm výrobní proces.
21.5.2012 15:09:28   85.161.42.xxx 64
jenže 5850tce odpovídá 7950, že...
21.5.2012 19:14:55   85.161.204.xxx 60
tak zrovna vzít si na paškál hru podporovanou NV a vytýkat že to nezvládá s AA...
Osobně mám potaktěnou 7850 na 1150/5400 s DX11 bez DoF, 16AF bez AAA nejnižší FPS bylo 42 ve fullHD.
5850 byla extrémně levná doprodejová karta a podle ní nelze měřit. Pochybuji že většina těch co si ji koupila bude brát teď kartu za šest tisíc.
A je třeba vzít v úvahu že tyhle grafiky už mají 2GB VRAM. Sice je zatím využije málo grafik, ale počet se bude rozrůstat. Třeba C2 využije celé 2GB a při Skyrimu se paměť také nefláká.
Poměřování HD5850 s o dvě generace novější grafikou, navíc ještě z jiného segmentu je úplně mimo
21.5.2012 10:29:24   217.197.148.xxx 711
tynyt napsal:
Taky to není upgrade pro vlastníky HD5850. Navíc on ten rozdíl tam je, a tím je hlavně spotřeba, která je nižší o více než 60W, což už je sakra poznat na hlučnosti a teplotách.


A pro koho?
Tyhle nové karty mainstreamu a nižšího highendu míří právě na tu skupinu co kupovala podobně výkoné karty minulé generace za podobných v té době příslušných cenových kategorií !
Nebudeme naivně si myslet že tyhle karty bude kupovat člověk co většinou nebo pravidelně investuje do grafiky 2500.- ! to je holý nesmysl ,a člověk který kupuje maximum půjde výš.
Pokud jde o teploty a hluk já nemám problém v dobře větrané skříni a nereferenčním chladičem o té grafice nevím ani při maximálním výkonu ve hře po delší dobu ano plus je spotřeba ale to je trochu málo na novou generaci karet !!!
21.5.2012 13:06:03   109.107.210.xxx 181
ale božíčku! Co třeba lidi, co mají HD3850 nebo HD4850, GTS8800 apod? To jsou lidi, kteří právě touhle dobou přemýšlejí, čím nahradí své stávající PC (je velký omyl domnívat se, že většina uživatelů upgraduje PC postupně - to dělají jen "geekové", kteří musí mít neustále "to nejlepší". Většina "normálních" uživatelů si koupí PC a používá jej, dokud stačí - a to je případ výše jmenovaných karet (a k nim patřících PC - tj. něco okolo C2D nebo starých předphenomových Athlonů X2).

Navíc to, kvůli čemu se takové karty kupují, tedy hry, za poslední roky nějak moc nepostoupilo vpřed, většina her se dá uspokojivě hrát (ano je to hodně relativní) i na těch HD3850, což je dnes už prakticky karta s výkonem o hodně nižším, než má např. HD7750 (střílím od boku).

Hlučnost & spotřeba: to je ovšem opět tvůj subjektivní názor. Ano, jsou lidé, kterým to nevadí, ale jsou i lidé, kteří to jednoduše řešit nechtějí (naopak uvítají spíše pasivní řešení). Navíc je třeba připomenout, že zrovna řada HD58xx byla poněkud výjimečná, a to jak svým výkonem, tak cenou (kdo koupil, "vyhrál" - podobně jako to bylo u HD4850 nebo ještě dříve u 8800GTS. To byly skvělé karty v poměru cena/výkon, ale byly skvělé právě proto, že se VYMYKALY běžně zavedeným cenám za jednotku výkonu (mluvím teď o střední a vyšší výkonové kategorii, protože u lowendu je to trochu jinak).
29.5.2012 19:50:11   147.33.10.xxx 20
Máš naprostou pravdu. Zrovna nyní uvažuji o přechodu z C2DE8400/HD4850 na něco novějšího (asi i5 3550/HD7870), takže opravdu takoví lidé existují a vystihl jsi to naprosto přesně :-)
21.5.2012 10:30:58   85.70.118.xxx 145
Asi nejen pouze já očekával od Hawku něco navíc, tím nemyslím body pro měření napětí, přepínání BIOSu a GPU reaktor. Za cenu 9300 Kč bych si představoval ty absolutně nejkvalitnější čipy, které půjdou vytáhnout alespoň na 1.3 GHz, když je příplatek oproti konkurenci tak vysoký a řada Hawk je určena primárně pro fandy overlockingu.

Navíc nVidia se svou GTX670 přímo zesměšňuje HD 7950, 7870 i 7850, pokud AMD chce zaznamenat větší prodeje, bude muset jít s cenou dolů o tisíce. 7870, jakožto nástupce 6870, by měl stát kolem 5.5k Kč.

Osobně bych se rozhodl pro Gigabyte - teploty nízké, chlazení tiché, spotřeba solidní a OC potenciál vysoký, i když zde recenzent narazil pravděpodobně na lepší kus. I přes to, že cena je stále neadekvátní, je příjemné vidět, že ne všichni výrobci si nechávají za dobrou kartu hurónsky zaplatit.
21.5.2012 11:51:09   85.160.218.xxx 83
se musí se svou troškou také přidat
Tato grafika je zrovna ze všech nových Radeonů nejméně atraktivní - je cenou jen ždibec za 7950 a ten už je jiná liga, zvlášť po OC. Výkon slušný ale cena úplně mimo.
Nejlepší grafika je zatím 7850 která má také plno nereferenčních edic a jde také dobře taktovat. Bohužel je vidět že jsou dost oblíbené tak cena jde nahoru. Sice něco má na svědomí kolísající koruna, ale ne všechno. Dokud nebude vydána 660tka tak je pro většinu hráčů co kupují do 6tisíc HD7850 jasnou volbou.
21.5.2012 13:08:25   109.107.210.xxx 20
souhlas. Navíc 7850 se dá potaktit..
21.5.2012 14:45:15   217.66.185.xxx 31
Jak může být vítězem Sapphire s brutálně kratší zárukou oproti zbylým účastníkům? Dyt to je zralé na diskvalifikaci.
21.5.2012 15:08:30   85.161.42.xxx 10
on to tak velký bonus zase není. Jen pokud bys ji po dvou letech chtěl někde v bazáči prodat tak se to může hodit...
21.5.2012 15:57:30   93.99.63.xxx 31
sfusama napsal:
Jak může být vítězem Sapphire s brutálně kratší zárukou oproti zbylým účastníkům? Dyt to je zralé na diskvalifikaci.

Já tě zklamu. Už si někdy něco zkoušel reklamovat, když to má záruku delší než, u nás státem a obchodním zákonníkem udaných, 24 měsíců? Never more! Byla to děsná legrace. Funguje to dost odlišně, oproti standardní reklamaci.
21.5.2012 17:11:43   217.66.185.xxx 30
Hej, nestraš, nějaký odkaz by nebyl? Já vybíral podle záruky(zdroj 5 let, hdd 5 let, zbytek 3 roky) a žil doted v blahé nevědomosti. A nemyslím odkaz na podvodníky typu Mountfield nebo AAA, těch je plný net, myslím zkušenost se serióznim prodejcem. Předem dik.
21.5.2012 19:43:05   80.251.245.xxx 10
můžeš být klidný. Většinu těchto prodloužených záruk zaručuje samotný prodejce. Pokud je v obchodě uvedená záruka 5let tak ti ji musí zaručit samotný obchhod.
Vyjímkou bývá když je napsaná záruka jako třeba 2+3 roky, kde ty další 3roky již přebírá výrobce. Ale to jsou vyjímky.
Co je nevíc problémové je uplatňovat doživotní záruku. Musí se většinou komunikovat přímo se zastoupením výrobce.
22.5.2012 06:59:25   93.99.208.xxx 10
Tohle máte nějak podložené? Rád bych si o tom něco přečetl, protože před 4 roky to bylo trochu jinak. Nikde jsem neviděl 2+x let, ale prostě 3 nebo 5 let. Jenže ze zákona držel záruku krám jenom 2 roky (volal jsem i na ČOI) a zbytek záruky výrobce (ano, také jsem vybíral podle záruky). Jenže na reklamaci u výrobce, resp. po zákonem dané 24 měsíční lhůtě se vztahují jiná kriteria. Např. co si pamatuju, tak na reklamaci mají 90 dní. Nevím jestli se něco změnilo, ale se mnou pěkně vyjebali. Po reklamaci jsem zařízení převzal a v tu chvíly jsem vlastně souhlasil s jeho stavem. Jenže chyba lávky. Zařízení bylo mechanicky poškozené, čehož jsem si všiml až doma, když jsem řešil problém. Jediná uražená SMD součástka na vstupu PCI-E linek z patice. Jenže tím že jsem nové zařízení převzal, se další reklamace vztahuje na toto zařízení a né na to první (takže po dvou letech hup z 13500 na 8500Kč ). Nakonec to zařízení už nesehnali (nevyrábělo se) a tak mi vrátili těch 8,5.
22.5.2012 13:39:44   89.111.77.xxx 10
cursedslayer napsal:
sfusama napsal:
Jak může být vítězem Sapphire s brutálně kratší zárukou oproti zbylým účastníkům? Dyt to je zralé na diskvalifikaci.

Já tě zklamu. Už si někdy něco zkoušel reklamovat, když to má záruku delší než, u nás státem a obchodním zákonníkem udaných, 24 měsíců? Never more! Byla to děsná legrace. Funguje to dost odlišně, oproti standardní reklamaci.

Záleží jak kde. V lednu jsem reklamoval disk od Samsungu. 2roky a 2 měsíce od zakoupení (záruka 3roky). Za měsíc nový disk doma - Softcom. Kámoš ani ne rok starý stejný disk reklamoval v Alfě...dostal prachy, tedy asi 1/2 současné ceny disků...
21.5.2012 17:08:35   217.197.148.xxx 13
tynyt napsal:
ale božíčku! Co třeba lidi, co mají HD3850 nebo HD4850, GTS8800 apod? To jsou lidi, kteří právě touhle dobou přemýšlejí, čím nahradí své stávající PC (je velký omyl domnívat se, že většina uživatelů upgraduje PC postupně - to dělají jen "geekové", kteří musí mít neustále "to nejlepší". Většina "normálních" uživatelů si koupí PC a používá jej, dokud stačí - a to je případ výše jmenovaných karet (a k nim patřících PC - tj. něco okolo C2D nebo starých předphenomových Athlonů X2).
Lidi co mají tyhle grafiky rozhodně nebudou utrácet takové sumy ,pokud jde o nové řady tito lidé čekají na HD76xx až 77xx a GTX 650 až 660.Výkon jim to opět zvedne ale cenou budou tam kde potřebují.Takže vzívat boha tu není na místě,zvlášť když nevíte jakou částku jsou ochotni investovat!(před tím kupovat HD 4850 se nevyplatilo naopak HD 4870 to byl hit který drží i dnes! a takhle budou hledat i novou cenově podobnou kartu kolem 4000.-)
21.5.2012 19:23:29   88.101.38.xxx 22
Promiň, ale zase nesmysl - tehdejší 8800GTS nebo HD4850 byly "těsně podvrcholové" grafiky a prodal jsem jich docela dost.

Od roku 2008 vzrostla míra inflace o 22,8%, vzrostla (nepatrně) i DPH. Průměrné mzdy vzrostly o cca 4000Kč a je tu hlad po výkonu, protože si všichni koupili fullHD monitory a zjišťují, že to co jim doposud stačilo, tak nové hry ve FHD rozlišení už prostě nedá. Na druhou stranu extrémně popadaly procesory, co dříve stávalo 5-7 tisíc, dnes stojí okolo 2 a na hraní většiny her to bohatě stačí (dnes je limit u většiny her v GPU, nikoli CPU). Totéž platí pro základní desky, dobrá (i když ne nejlepší) deska za 1800,- s daní, která bez potíží "utáhne" většinu netaktovatelných CPU. Jen disky jsou dražší, zato paměti směšně levné.. Mně to přijde, že za stejnou cenu počítače si dnes může každý dovolit o dost dražší grafiku. nemluvě o vývoji inflace a průměrných mezd. Lidi nekupují grafiky za nějaký obnos, kupují za něj celé počítače. A PC za 15000Kč dnes může v sobě pohodlně mít grafiku za 8 tisíc bez nějakých zásadních omezení (ne že by nešlo vylepšovat a přidávat, ale dá se to postavit bez toho, aby člověk kupoval nějaké podřadné a neznačkové ťingťongy). Věřím tomu, že spousta lidí tady prohlásí, že si nic jiného, než enermaxe nekoupí. Jenže drtivá většina tohle neřeší a spokojí se s energy knightem (OEM Seasonicu), protože stojí polovinu co ten enermax a v běžném PC poslouží úplně stejně. A tohle platí pro všechny ostatní komponenty. Já třeba nedám dopustit na Sapphire, protože fungují, nestojí moc a nelámou se nějak zásadním způsobem (každá reklamace, která je nad plánovanou běžnou hodnotu, ovlivňuje ziskovost). No a o tom to je.
21.5.2012 17:54:18   82.209.39.xxx 91
Take si myslim, ze si Sapphire v zadnem pripade nezaslouzi toto oceneni. Vsichni davaji 3 letou zaruku, jen dvorni vyrobce dava 2 roky. Rozhodne bych dal tuto poznamku aspon do minusu.
28.5.2012 18:36:37   93.91.49.xxx 30
koukám že se vrací doba kdy se recenzanti rozplývali nad přetaktováním o 100MHz...bohužel v té době to znamenalo z 400MHz na 500 a dnes z 1000 na 1100 Nechci rýpat ale myslím že to za přetaktování ani nestojí, mnohem zajímavější je 7850
16.4.2013 18:04:11   81.97.90.xxx 00
dnes sem si koupil Saphhire HD7870 a pri hrani Far Cry 3 na full HD na vsechny detaily na plno teplota kolem 68-70 a hlucnost se da,jo a teplota v IDLE je 36 coz je vice nez se pise v recenzich...ale myslim,ze s acelerem by to bylo mene hlucne...
21.2.2014 19:32:27   46.47.153.xxx 10
Dobrý den, mám grafiku Gigabyte GV-R787OC-2GB a mám na ní uzamčené Core Voltage tudíž nemůžu vůbec zvednout napětí, dá se to nějak obejít nebo zrušit? Stabilní maximum co z mojí GK dostanu je 1160/1450 Předem děkuji za odpověď.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

33 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 16.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.