Hlavní stránka Hardware Grafické karty nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
autor: Z. Obermaier , publikováno 10.5.2012
nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem

Dnes se podíváme na opravdu hodně zajímavou kartu. Plošný spoj velikosti low-endových GeForce GTS 440 totiž překonává nejen Radeon HD 7950, ale výkonem se může měřit i s Radeonem HD 7970! Ano, nestřílíme si z vás, miniaturní GeForce GTX 670 nabízí jen o pár procent nižší výkon než nejvýkonnější GeForce GTX 680.


nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem

Výkon

Dnešní hodnocení výkonu je jednoduché, díky vysoké pracovní frekvenci jádra, které s GPU Boost dosahuje v některých hrách taktu až 1,07 GHz je výkon GeForce GTX 670 jen o 5 procent v průměru nižší než má GeForce GTX 680. Vypnutý blok jádra se sice pár procenty podepsal na výkonu, vysoké Turbo takty ale deficit dohánějí. Pokud je tedy rozdíl mezi GeForce GTX 670 a GTX 680 takto malý, je jasné, že GeForce GTX 670 je v průměru stále o 4 procenta výkonnější než Radeon HD 7970. Na takhle malou kartu je to doslova dechberoucí výsledek. GeForce GTX 670 je první kartou v historii jež se s patřičným chladičem vejde do HTPC a nabízí k tomu High-endový výkon. I když cenou míří GeForce GTX 670 proti Radeonu HD 7950, překonává jej výkonově o 20 procent. Z pohledu výkonu a efektivity je GeForce GTX 670 nejvýhodnější kartou na současném trhu. Jsem přesvědčen, že tato karta významně zbrzdí prodeje GeForce GTX 680. Většina OC edicí GeForce GTX 670 totiž nabídne vyšší výkon při nižší ceně.

Provozní vlastnosti

Poprvé jsem žasli nad výkonem GeForce GTX 670, podruhé pak nad její spotřebou. Menší PCB a méně náročný chladič znamenají výrazně nižší spotřebu karty v zátěži. Pravděpodobně na tom mají také svou zásluhu lepší jádra, která časem získávají lepší provozní vlastnosti jak se výroba v TSMC zlepšuje. Zkrátka a dobře, GeForce GTX 670 nabízí o 30W nižší spotřebu v zátěži než GeForce GTX 680 a o 42W lepší příkon než má Radeon HD 7970. Když uvážíme, že má karta +/- stejný výkon jako zmíněné dvě karty, jde o vskutku luxusní výsledek. Referenční model je vybaven levným chladičem jež v dlouhodobé zátěži krapet vrčí a cvaká, zvuk ale není nijak nepříjemný. Karta je slušně tichá i při dlouhém hraní. Teploty se pohybují do 80-ti stupňů což není nijak extra dobré, ale stále akceptovatelné. Nereferenční verze jistě nabídnou lepší teploty.

Přetaktování

Nejprve musím říci, že napájecí kaskáda není nijak na malém PCB osekaná, což by mohlo někoho napadnou při pohledu na "tišťák" karty. Fází je stejný počet jako na GeForce GTX 680, stejné jsou i mosfety a cívky. Kaskáda je tedy dimenzovaná shodně s GeForce GTX 680, není nijak více ošizená. Přetaktování tedy záleží spíše na kvalitě jádra. Jelikož je jasné, že jde o "méně kvalitní" kus s vypnutým blokem, půjde teoreticky o horší kus křemíku. I tak je výsledek dobrý, pro některé hry jsem dosáhl stabilitu i na 1200/6650 MHz. Pro všechny hry pak stabilní frekvence 1174/6600 MHz. Jde o navýšení taktů o 20 procent. Výkon ve všech hrách pak stoupl průměrně o 12 procent. Spotřeba karty se ale zvýšila pouze o necelých 40W což je opravdu solidní číslo.

Osobní názor

Musím říci, že jsem z GeForce GTX 670 nadšený, mnohem víc než třeba z duální GeForce GTX 690. Malá karta s high-endovým výkonem mne prostě "dostala". Skvělý výkon, nízká spotřeba a solidní taktování na takhle malém PCB je prostě bomba. Pokud bych si měl vybrat, tak bych ani nechtěl GeForce GTX 670 na dlouhých PCB, ale právě nějakou malou s kratším chladičem. Velikost GeForce GTX 460/560 by byla naprosto ideální. I takových se časem na trhu dočkáme.

První výtka směřuje k GPU Boost a základním taktům karty. Oficiální maximální garantovaný takt je 980 MHz, ale nechápu proč. Karta v podstatě ani v jedné hře neběží pod frekvencí 1,02 GHz. Naopak spíše ještě na vyšších taktech. Výrobce mohl rovnou nastavit 1,02 GHz nebo podobný takt a bylo by vše jasné. Frekvence 980 MHz je matoucí, karta na ní v podstatě nikdy nepracuje.

Druhá výtka míří k ceně. Už jsem vysvětloval, že dle výkonu a současné situace na trhu si může Nvidia říci za kartu GeForce GTX 670 částku nad 9000 Kč s DPH. Pokud se takhle draze prodává podstatně pomalejší Radeon HD 7950, může Nvidia v podstatě cokoliv. Na druhou stranu ale víme, že výrobní náklady na kartu jsou podstatně nižší a malé PCB evokuje pocit, že Nvidia/výrobci chtějí zákazníka "oškubat". Od kdy ale existuje pravidlo, že vysoký výkon musí vycházet z velké karty? - Nic takového neexistuje. Výkon je výkon a velikost PCB/karty s tím nemá co dělat. Právě naopak, Nvidia dokázala, že dokáže porazit High-end od konkurence s kartičkou velikosti loňského Low-endu. Gratulujeme!

Výhody a nevýhody

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem

Vybavení na testy zapůjčil Asus Czech republic

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem

Monitory pro testování grafik poskytlo HP Czech republic



Tagy: asus  nvidia  geforce  gtx  670m grafická  karta  recenze  test  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
10.5.2012 14:25:21   46.149.115.xxx 1543
Marketing Nvidie se zřejmě solidně ožral, nebo jim vývoj neřekl, co vydají
vydat kartu se zanedbatelným výkonovým odstupem od vlastní nejvyšší verze je neskutečná ptákovina

Je nyní nějaký důvod kupovat GTX680 ?? pro ty 4% výkonu ?
10.5.2012 16:06:37   193.85.36.xxx 197
Řekl bych že jim jde o snížení cen radeonů a hlavně aby se těch 570tek hodně prodalo )) nikdy nevíš kolik je 680tek kusů a jestli to třeba není jen karta na oko :O
10.5.2012 17:54:45   88.101.38.xxx 1119
Citace:
to by ale automaticky znamenalo absolutní neprodejnost GTX680 a nvidia by byla sama proti sobě, kdyby ji zařízla. Myslím, že podobnou chybu udělali kdysi s 8800GT (sice získali market share, ale za cenu totální cenové války) a pokud jsou dost chytří, tak to podruhé neudělají, obzvláště je-li obecně problém s kapacitou výroby a GTX670 je (jak jsem se dočetl) ořezanou/zkriplenou verzí GTX680.


a za tohle jsem tady https://pctuning.tyden.cz/component/content/article/1-aktualni-zpravy/23990-geforce-gtx-670-se-blizi-prvni-test-unikl#CommentForm dostal strašně moc mínusů...
10.5.2012 20:17:24   85.161.244.xxx 153
Vidím, že tu minule vyvrácenou blbost kopíruješ i pod tenhle článek.
11.5.2012 09:34:19   88.101.38.xxx 1518
první příspěvek říká tutéž "blbost" jak tvrdíš (jen jinými slovy) a má 114 palců nahoru.

Jsi si opravdu jistý, že se neztrapňuješ? Ono asi na tomto "diskusním" webu nezáleží CO kdo řekne, ale KDO to řekne, že? ;-)

Dále by mě zajímalo, kolik znáš lidí, co si koupili 8800GTX poté, co byla uvedena 8800GT? Já jen jednoho jediného blázna, který se pak mlátil do hlavy, když viděl rozdíl mezi svou vymodlenou a řádně předraženou GTX a "běžnou" GT.

Další otázka na igora je trochu techničtější: při svém vzdělání mi prosím vysvětli, jak je možné, že nvidia chce prodávat levnější čipy, když jsou aktuálně výrobní prostředky u TSMC na hranici svých produkčních možností? Z mého pohledu by bylo logičtější uvést 660tku, protože ta nebude kanibalizovat 680tku a dostat se k mainstreamové konkurenci.

No jo, ale ono vlastně stačí napsat, že nemám pravdu (a následně se odkázat, že jsi to "vyvrátil") a kliknout na palec dolů.
12.5.2012 23:13:44   94.112.159.xxx 62
Takové množství červených palců jsem ti nenaklikal. Tvůj příspěvek netvrdí to stejné, co tvrdí ten první.

8800GTX si koupilo po vydání 8800GT dost málo lidí. Já žádného neznám.

Hloupost ve tvém příspěvku je tvrzení, že 8800GT byla chyba. Nvidia měla v následném období po uvedení 8800GT nejlepší hospodářské výsledky v historii. To je podle tebe chyba? Tahle blbost ve tvém příspěvku ho odlišuje od toho prvního.
Takových hrozných chyb by asi v nvidii chtěli co nejvíc.

Ostatním se nezdá, že se ztrapňuji, když mi dávají jen zelené palce. Kdyby se jim to zdálo, tak mi dají červené. Hrozně složitá logika
13.5.2012 18:55:45   88.101.38.xxx 16
Já myslím, že všechno jsem již řekl. Ale co je důležitý rozdíl mezi 8800GT/GTX a dnešními kartami, to tu nezaznělo: tím je výrobní proces. A to jak jeho náročnost, tak objem, tak náklady. S každým zmenšením výrobního procesu se zmenšuje i počet firem schopných jej nasadit a vyrábět s ním velké monolity (přinejmenším v období 2 let od prvního komerčního nasazení). Připomínám, že G80 začínala na 90nm (3x větší) a 500MHz (2x nižší takt). A co víc, 90nm byl používán už do roku 2004 (IBM, Intel, AMD) a G80 přišla "až" koncem roku 2006. Oproti tomu 28nm je "premiéra," a to právě na čipech od AMD a nvidie a navíc jakýsi mezistupeň mezi 32nm a 22nm (kterýžto zatím "umí" v požadované složitosti jen Intel).

Ty "zelené" palce jsou mi úplně jasné.
12.5.2012 10:03:10   83.240.54.xxx 76
prozvonte me, az ta karta bude stat 5k.. kdo to koupi nad 5k je vul.
10.5.2012 14:30:54   80.78.146.xxx 2519
Podle mě je něco špatně, to něco je rozhodnutí NVidie vydat tuhle kartu - každý rozumný člověk koupí raději 670ku a trošku jí pozvedne takty než aby si připlatil další 4 tisíce za 680, podle mě si NVidia sama dělá konkurenci.
Jinak samo že karta je to sakra dobrá podle výsledků v grafech a podobně. AMD se hold nová generace 7xxx nepovedla ale každý den není posvícení že (minulé generace obou stran to měli obráceně).
10.5.2012 14:47:32   94.112.157.xxx 3339
Netvrdil bych že se nepovedla. AMD hold mělo trochu špatné jádra na začátku takže proto snížilo i taky ,ale teď je má prý zvednout. U HD 7950 to má být 900MHz a u HD 7970 rovný 1GHz. Ale někde se hovoří i o 925MHz pro 7950 a 1050MHz pro 7970. Ještě uvidíme. Po tomto zvednutí ce sice výkon srovná ,ale AMD bude trochu v plusu díky výpočtům v tom nVidia AMD nemůže teď konkurovat. Hráče to moc nezajímá ,ale osobně si myslím že GTX 680 to mít mohla. S GTX 670 by mohla být pěkná mobilní karta ,ale dokáže konkurovat 87wattové HD 7970M? Na to jsem hodně zvědav co nVidia vytasí a za jakou cenu.
10.5.2012 16:32:01   90.178.127.xxx 3440
Podle mě nvidia rozsekala radeony na sračku, protože radeon už výkonější jádro nebude mít, nvidia ano. Nicméně ty ceny jsou otřesné a to jsem si myslel že byc letos vyměnil svou HD5850, ale při těhle cenách a při výkonu co po mě hry požadují je to silně nevýhodné :-P
10.5.2012 16:33:07   90.178.127.xxx 245
Jo a smrdí to kartelem
10.5.2012 16:37:44   178.17.1.xxx 712
AMD mšlo vždy nejvýkonnější dvojčipovku, až, což se stane zase. IMHO tam to bude s 690 +- stejné, i když asi s o fous větší spotřebou.
Oproti 670 může AMD udělat novou kartu na bázi 7800, architektury (ppřidat více výpočetních jednotek, ale nechat osekané DP) jsou si výkonově podobné, jen finální čipy jsou jinak postavené.
10.5.2012 18:37:14   94.112.157.xxx 928
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.5.2012 19:25:14   85.161.244.xxx 244
AMD mělo vždy nejvýkonnější dvoučipovku?

co třeba tohle:
HD3870X2 vs 9800GX2
HD4870X2 vs 295GTX
10.5.2012 17:32:36   94.112.157.xxx 2729
HD 5850 bych hned vyměnil za HD 7850 či 7870. Rozdíl ve výkonu je už solidní.
Rozseká na sračky? Zatím se jen dotáhla a mírně Radeony pokořila. Většina lidí si stejně kupuje nereferenční model takže HD 7970 na 1,1GHz a 6GHz na pamětech a jsme hned nad GTX 680 a to nemusím ani zvedat napětí Ale abych dokončil většina lidí si koupí nerefenční model a tam jsou hodiny o trochu více takže nVidia udělala větší výkon jen díky větším taktům ,ale OC je skoro rovnaké.
10.5.2012 19:51:47   90.178.127.xxx 3317
Zapomínáš že to původně měli být karty střední třídy, je prostě naprostá ostuda, když střední třída porazí vyšší u AMD, high end nvidia teprve vyjde, tyhle jádra co tu pánové vidíte nejsou high end nvidie ale po prázdninách už tu bude !! Z tohoto pohledu nvidia opravdu AMD rozsekala na sračky.
11.5.2012 12:10:54   85.161.46.xxx 114
musiš si uvědomit, s čím bylo AMD poraženo a nekoukat jen na výsledky. NV je krutě efektivní a karta s obrátila. To je ten největší gól
11.5.2012 12:34:35   94.112.157.xxx 46
Yes! Takto máš pravdu. Vím že tyto jádra měli být soupeři tak pro HD 7850 či 7870. Ale musíš zase brát to že vyšli pod jménem jakým vyšli ,protože nVidii se nedařilo vyrobit to velké 550mm2 jádro které by mělo být min o 30% rychlejší jak současná GTX 680. Kdoví kdy nějaké to velké jádro vyjde a kdoví jestli. Já slyšel o Květnu pak o Červnu teď ty říkáš až po prázdninách po Srpnu. Dá se ordinovat i stím že AMD mělo mýt taky silnější jádro s více SP a rychlejšími takty. Taky se říkalo že tu během Července/Srpna bude. Zatím tu ale nic není a kdo ví jestli bude.
10.5.2012 16:34:54   178.17.1.xxx 355
AMD 7000 se hodně povedla, ale nVidia 600 také. Hlavně u AMD řada 7800 s osekaným DP. Tam je efektivita podobná, na 1 mm2 je +- stejný výkon. Takhle vyrovnané architektury jsme tu dlouho neměli. AMD jen udělalo ty karty trochu slabší. A přišlo s nimi dříve, takže natáhli ceny. Teď musí AMD s celou čado 7800 a 7900 jít níže, a já si 7850 koupím, výkonově mi úplně stačí
10.5.2012 17:54:35   94.112.157.xxx 196
Musí se zase uznat že nVidia musela postavit kartu takovou aby o něco byla výkonnější než AMD jinak by se neprodávala.
10.5.2012 18:52:31   89.102.13.xxx 347
Jenže se podívejte kdy vyšly karty AMD a kdy nVidie, konkrétně této karty. Máte 5. měsíc od vydání současné série AMD.
Rozhodně nesouhlasím s tvrzením, že 7xxx generade AMD karet se nevyvedla. To co se nevyvedlo je jejich cena!

V tomto případě díky bohu za tuto GTX670 a její cenovou nálepku. Pokud by cena DH7970 spadla na stenou cenovou hranici, je vše v naprostém pořádku a zítra bych si šel koupit DH 7950 ta 6000 Kč.
10.5.2012 19:03:30   94.112.157.xxx 513
Cenu nVidia nasadila tokovou aby začala konkurovat HD 7950. Kdyby na HD 7950 byla nálepka například 13K ta nVidia by nikdy pod 12K nešla leda až by AMD snížilo cenu.

Ale mě osobně cena přijde přiměřená. 13K za ASUS DirectCU II HD 7970 bych dal hned kdybych měl stolák ,ale jelikož mám NB tak by mi byla na nic. Cena je tak maximálně trochu nadsazená u GTX 690 ta by mohla sejít aspoň pod 20K.
10.5.2012 21:15:06   90.209.106.xxx 128
To by som netvrdil ze sa AMD nova generacia 7xxx nepovedla. Prave naopak, povedla sa im ovela lepsie ako Nvidii ich vtedy nova Fermi ;-).
11.5.2012 10:13:40   217.117.216.xxx 100
Ono záleží na velikosti marže u jednotlivých karet, takže toto naopak může být dobrý tah. Raději si zvýšit prodej karty na které mám větší zisk díky nižším výrobním nákladům a GTX 680 funguje pouze jako důvod k takto vysoké ceně. A všichni si ještě budou mnout ruce jak dobrý obchod udělali a přitom kupují předraženou kartu.
13.5.2012 19:01:53   88.101.38.xxx 01
jenže nvidia nevyrábí karty, ale čipy. Ano, prodá víc "záprdků", které by jinak musela vyhodit, ale tím že jsou výkonově srovnatelné s 680 už moc těch "plnotučných" neprodá.

Co je vyjde lépe, to se uvidí za rok ve finančních výsledcích (dovolím si predikovat růst obratu, ale pokles marží a zisku). A letošek není žádná sláva...
10.5.2012 14:33:08   95.103.111.xxx 3331
Pekna recka OBR, ako vzdy
10.5.2012 14:41:08   88.103.137.xxx 273
Proc mate ve vsech testech z posledni doby Battlefield 2 a u grafu Battlefield 2 Bad Company? Je to Battlefield: Bad Company 2, BF2 je je neco jineho nez Bf BC serie a Battlefield Bad Company (1) je konzolovka..
10.5.2012 14:48:38   194.228.220.xxx 63
stejne tak je v testovanych hrach zminena arma2, ale v testech neni. Recenze i karta jinak nadhera
10.5.2012 14:44:53   109.202.79.xxx 213
Jak tak koukam na cenu te ASUS karty, tak vidim na alfe i na czc 10200kc.
Mozna by bylo dobry to opravit v recenzi.
10.5.2012 15:04:00   217.66.185.xxx 3426
Skutečná cena by se do této pohádky nehodila, stejně jako v případě té o GTX 680.
10.5.2012 19:29:47   85.161.244.xxx 102
Na czc je za 9626Kč s dostupností v pondělí.
10.5.2012 14:59:33   46.135.22.xxx 03
Nevíte náhodou, kdy budou skladem?
10.5.2012 15:01:19   74.120.15.xxx 83
Ocik napsal:
Proc mate ve vsech testech z posledni doby Battlefield 2 a u grafu Battlefield 2 Bad Company? Je to Battlefield: Bad Company 2, BF2 je je neco jineho nez Bf BC serie a Battlefield Bad Company (1) je konzolovka..


do názvu kapitoly se celý B2 BC2 nevejde, ale testovaná hra je Bad Company 2 ...
10.5.2012 15:01:42   74.120.15.xxx 113
AL_ napsal:
stejne tak je v testovanych hrach zminena arma2, ale v testech neni. Recenze i karta jinak nadhera


arma2 doplněna, zaběhla se ...
10.5.2012 15:37:18   195.212.29.xxx 306
Za tu cenu nech im tam zhniju!
Vyzera to na kartelovu dohodu mezdi NV a AMD...
10.5.2012 15:39:57   195.212.29.xxx 51
to mala odpoved na to ze su vsude skladem...
10.5.2012 20:05:15   80.251.245.xxx 69
a za kolik by sisi takovou kartu představoval? Jde o jednu ze tří nejvýkonějších jednočipových karet na trhu. Karta sice má parametry mainstreamu, ale má to výkon naprostého high-endu, tak jaképak copak. Platí se za výkon, ne za velikost.
10.5.2012 15:02:51   74.120.15.xxx 74
Honza25 napsal:
Nevíte náhodou, kdy budou skladem?


jsou všude skladem ...
10.5.2012 15:45:51   217.197.148.xxx 183
Druhá výtka míří k ceně. Už jsem vysvětloval, že dle výkonu a současné situace na trhu si může Nvidia říci za kartu GeForce GTX 670 částku nad 9000 Kč s DPH. Pokud se takhle draze prodává podstatně pomalejší Radeon HD 7950, může Nvidia v podstatě cokoliv.
,,,,

Tak na tuto kartu jsem čekal ale nebudu ji kupovat v předražených českých obchodech kde neví co by ještě chtěli ale mám jinou cenu a ušetřím i když poštovné ze zahraničí něco stojí.
Jinak avizovaná cena nad 9k je rekord v Evropě protože všude jinde je avizovaná cena o tisícovku levnější a v USA dokonce o dvě. Toliko k nehorázným cenám u nás(jak on-line tak kamenný obchod)
10.5.2012 16:16:03   188.95.127.xxx 63
Ta emericka cena je se zohlednenym druhym rokem zaruky na vyrobek?
10.5.2012 16:42:00   178.17.1.xxx 42
Ach jo. V USA stojí Zotak 400 USD, což je při dnešním kurzu cca 7800 bez DPH. A stejný Zotak u nás seženu za 8200 bez DPH. Obchodníci bohužel nemohou za to, že v USA DPH nemají a u nás je 20 %
10.5.2012 20:01:19   80.251.245.xxx 31
jo v USA se neplatí 20%DPH + CLO atd.
V každém případě ani v Evropských shopech kartu neseženeš pod 9300,- (logicky 399dolaru * kurz Eura + 20DPH = 370Euro, tedy 9250KČ) takže objednání by se stejně nevyplatilo. Stačí počkat jeden, dva týdny a pokud bude karet dostatek tak cena i českých shopech pude na tych 9300-9400,-
10.5.2012 15:47:41   82.145.216.xxx 3128
Opět se ozývá z plzeňské garáže křik a pláč. nVidia vydala další výbornou kartu, pokud cena ještě půjde dolů, bude to letošní hit.
10.5.2012 16:43:00   178.17.1.xxx 207
Tady někdo zapomněl, jak DD byl nadšený z 8800GT 512, že . No uvidíme co na tu 670 řekne.
17.5.2012 16:55:16   85.162.198.xxx 00
to by musela hoodně spadnout a nic takového se nechystá, spíš výrobci a prodejci se chystají nakapsovat. Hitem podle mě je 7850. O 660Ti jsou zatím jen útržkovité informace tak kdoví kdy bude a hlavně za kolik.
10.5.2012 15:47:52   78.80.1.xxx 315
Dobry den,
zajimalo by mne zda ty "krasne" teploty 77°C jsou naměřeny po 15ti minutach plneho zatizeni v uzavřené "standardní" skříní schovane nekde pod stolem nebo v testovacim stavu jak mate krasnou fotografii zakladni desky lezici v prijemnem prostredi na stole, kde je okolni teplota +-23°C a fouka na stul z otevreneho okna letni vanek?
17.5.2012 16:59:15   85.162.198.xxx 00
údaje o teplotě většinou v magazínech schází a přitom je to dost podstatná informace zda je sestava na holo a kolik stupňů je v místnosti
Něco je pak mít v benchmarku 77stupňů při okolní teplotě 18C a něco jiného v letní teplotě kolem 28C a zvlášť jestli to je takhle uvnitř či vně skříně.
10.5.2012 16:03:59   85.135.169.xxx 275
Hit ??? Prosím ťa, pozri sa ešte raz na tú cenu a potom pouvažuj... tá karta nech je akokoľvek dobrá tak sále stojí 3x viacej než najpredávanejšia karta minulého roka... 6770ka...
10.5.2012 16:08:57   85.135.169.xxx 313
OK, stalo sa čo sme čakali, Nvidia vydala veľmi výkonnú jednočipovú kartu ktorá vďaka návrhu a výrobnej technológii má aj parádnu spotrebu a krátke CPB. A za tú kartu si vypýta pekné peniaze. Žiaden zázrak ani otriasanie trhov - stále za ňu treba zaplatiť a stále žerie elektrinu
10.5.2012 16:10:43   85.216.143.xxx 5219
no co ako sme si uz niektori zvykli tak Obr znova zafailil. ked bola rada radeon 5XXX a 6XXX tak AMD malo daleko vyssiu efektivnost jadra ako rada 4XX alebo 5XX. no Obr to nikdy nevychvaloval (ale uprimne, kto by to aj cakal od neho) no stale bol dolezitejsi surovy vykon a na velkosti jadra ako si nezalezala. no zrazu pride GTX 680/670 ktora ma vybornu efektivnost jadra aj oproti AMD a zrazu je to hlavna vec preco miluje GTX 670! stale hovori o tom ze taky vysoky vykon na tak malom PCB no nechapem naco. no co z toho? po dlhej dobe je efektivnost na strane nVidie no nic prevratne sa nedeje kedze cena je stale adekvatna vykonu a nie realnej cene aku by mali dat...
10.5.2012 16:21:50   79.141.249.xxx 315
jen připomínka k cenám....
1. nejlevněji jsem našel NV 670 za 9600,-
2. 7950 jsem našel za 8700,- ( Gigabite - chladič WindForce 3X ).
3. 7970 za 10600,- - ( Gigabite - chladič WindForce 3X ).

A) Tak bych to viděl, že cena odpovídá výkonu a jen špatný obchodník by jí prodával zatím levněji, ale musím říct, že to není až takový cenová bomba.

B) Zkušenost z 560TI/6870( jejich rozdíl rozprostření teplot) a můj laický pohled je, že krátké PCB by nemuselo být až tak velká výhoda, více nahňácané komponenty karty se budou více zahřívat než ten samí počet kommponent na delsím PCB ne?....třeba to tak není, jen dotaz.

C) ztěžejním modelem bude 660 ( cena a výkon), tam se ukáže uspěšnost této serie.
10.5.2012 16:39:28   188.167.98.xxx 83
Tak a opakuje sa nam situacia z roku 2004 ked boli uvedene Geforce 6 generacie
10.5.2012 17:32:52   193.110.186.xxx 133
Cena...Karta je urcite predajna v USA, zapadnej europe, australii a inych podobnych trhoch za takuto cenu. Ale predpokladam ze v krajinach ako ta nasa to bude akurat tak predajny prepadak. Staci sa pozriet na zoznam 10 najpredavanejsich kariet v nasich e-shopoch... od najdrahsej: 227 eur>200 eur>196eur>156 eur>...108eur... nad 227 eur sa teda takmer nic vobec nepredava...
11.5.2012 06:45:23   188.95.127.xxx 70
Ono hodne zalezi, kdy se na ten seznam divas...

http://oddbornik.spideyx.net/jak-se-prodava-kepler/
10.5.2012 17:48:53   188.167.108.xxx 1427
Takto má vypadať recenzia! Krása. Karta je pekná ale tá cena.
11.5.2012 07:41:43   188.167.108.xxx 711
Začo tie mínuska? Že je dobré napísaná recenzia? Zato že som ju pochválil?
10.5.2012 18:13:31   77.242.80.xxx 102
ale se mzdou atakující minimální tu na vidlákově si můžu nechat zajít chuť , musím teda přiznat, že při ohlašování jaká je to bomba sem čekal, že tam na konci bude cena tak do 7k, maximálně(a skutečně u nás, ne jen přepočtem z dolarů bez KraďousekDPH), pak by to fakt bomba byla a kdyby jich nVidia měla dostatek, pravděpodobně by udělala neskutečný tržby
10.5.2012 18:21:01   94.74.246.xxx 1111
Jak muze mit GTX 670 nizsi spotrebu v idle nez HD 7970, kdyz AMD ma s zero core technology spotrebu mensi nez 3W??
10.5.2012 19:04:19   80.251.245.xxx 170
v idle, ale se zapnutým monitorem. Zero core se aktivuje až po vypnutí monitoru
10.5.2012 18:22:49   62.24.72.xxx 252
Karta je to pěkná a povedená.
Až bude tak za 6000,- tak Nvidia dostane moje penízky. Za 10000,- ať si jí strčí ...

Nějak nechápu ty diskuze o velikosti PCB a drahém/levném řešení.
Podle recenze je na PCB v součástkách +- totéž jako na GTX680, jen na menší ploše. Takže výrobně je rozdíl 670-680 minimální (ten kousek PCB v porovnání se zbytkem mnoho nestojí).
10.5.2012 19:28:57   176.106.185.xxx 51
Pekná recenzia . Je to lepšie ako testovať iba 6 hier DX 11 aj keď by si mohol zapnúť nadstavenia na max pre najväčšiu objektivitu .Tento web by sa stal najnavštevovanejším a najobjektívnejším v CZ/SK a stačí k tomu tak málo. Na mieste nVidie by som cenu stlačil čo najviac dole aby sa riadne predávala a mala by z toho aj tak obrovský zisk + stlačenie cien AMD . Takto je to drahé a AMD má v podobnej cene podobné modeli .
10.5.2012 20:21:22   178.40.102.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.5.2012 20:27:20   85.216.143.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.5.2012 20:23:53   178.40.102.xxx 12
Microhard napsal:
Koudz napsal:
Jenže se podívejte kdy vyšly karty AMD a kdy nVidie, konkrétně této karty. Máte 5. měsíc od vydání současné série AMD.
Rozhodně nesouhlasím s tvrzením, že 7xxx generade AMD karet se nevyvedla. To co se nevyvedlo je jejich cena!

V tomto případě díky bohu za tuto GTX670 a její cenovou nálepku. Pokud by cena DH7970 spadla na stenou cenovou hranici, je vše v naprostém pořádku a zítra bych si šel koupit DH 7950 ta 6000 Kč.


Nezabúdaj ale, že jadrá, ktoré nVidia osdaila na týchto kartách boli zhotovené ž začiatkom roku (január/február) ale blo iba oddialené predstavenie pretože si nVidia počkala s čím príde AMD. A keďže po vydaní AMD kariet nVidia videla, že nemusí osádzať karty jadrom GF100 ale na porazenie resp. rovnocenné súperenie jej budú stačiť karty osadené jadrami GF104 tak to bol logický ťah. nVidia má hold našlapnuté na AMD. To je môj názor.
Ospravedlňujem sa za chyby, písal som to rýchlo ... a samozrejme jadro malo byť GF110 nie 100
10.5.2012 22:13:11   95.103.40.xxx 30
dobre tak ja ťa do tretice opravím... ono je to jadro GK110 a to bude len pre Tesly..
10.5.2012 20:36:31   94.113.125.xxx 62
Netvrdím, že by se na třech monitorech měly testovat všechny hry, ale aspoň jedna by se slušela, aby bylo vidět, jestli to ta karta aspoň trochu zvládá nebo ne.
10.5.2012 22:38:19   94.229.38.xxx 162
stoun napsal:
Cena...Karta je urcite predajna v USA, zapadnej europe, australii a inych podobnych trhoch za takuto cenu. Ale predpokladam ze v krajinach ako ta nasa to bude akurat tak predajny prepadak. Staci sa pozriet na zoznam 10 najpredavanejsich kariet v nasich e-shopoch... od najdrahsej: 227 eur>200 eur>196eur>156 eur>...108eur... nad 227 eur sa teda takmer nic vobec nepredava...

Tak ma bohuzial NVIDIA sklamala a nasrala, zase ziadna karta pre ludi, nastavena kasa na 680ku, kde s nami pekne cenovo vyje..li, chcel som nvidiu , ale za 400 euro im naserem akurat pred kancel, nechapem, ze stale nie su schopny vytvorit predajnu kartu, pre nas normalnych ludi. Z amdcka mi chdoi mraz po chrbte, ale bohuzial dlhise sa cakat neda, a 660Ti vyzera ze je v nedohladne....
11.5.2012 07:41:56   83.208.16.xxx 45
Je nějaké info o termínu vydání 660ky? 670 vypadá fakt dobře, ale je možná až zbytečně výkonná.
11.5.2012 05:30:42   193.86.121.xxx 20
Takže výkon velmi slušný a cena lowendovému provedení samozřejmě neodpovídá. Myslím, že rozumné bude počkat tak do srpna, kde by cena mohla být nižší (počítám tak 8000 u referenční verze). Já osobně vezmu určitě nějakou referenční verzi a dám si k ní Accelero Twin Turbo II, který už teď je kompatabilní - viz. http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/375/accelero-twin-turbo-ii.html?c=2182http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/375/accelero-twin-turbo-ii .html?c=2182
Po zregulování napájení ventilátorů na 7V bude absolutní ticho... teď jen počkat až jich bude dostatek na trhu a klesne cena .....
11.5.2012 05:39:52   193.86.121.xxx 60
sry.. správný odkaz je http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/375/accelero-twin-turbo-ii.h tml?c=2182

Ještě jedna věc mě zaujala a to je to, že testovaná karta má ASIC 100%, což v praxi má jen málokterá, tzn. že je přesně vidět jaké karty se dávají na recenze
11.5.2012 06:25:20   193.86.121.xxx 30
wolfdesigner napsal:
B) Zkušenost z 560TI/6870( jejich rozdíl rozprostření teplot) a můj laický pohled je, že krátké PCB by nemuselo být až tak velká výhoda, více nahňácané komponenty karty se budou více zahřívat než ten samí počet kommponent na delsím PCB ne?....třeba to tak není, jen dotaz.


Jo - naprostý souhlas - to se ukáže až v praxi ve hrách a žádná recenze to zatím neodhalí a uvidíme co na to například takový Battlefield 3 po hodince hraní .....
11.5.2012 07:26:36   188.142.64.xxx 10
Pepa1 napsal:
http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/375/accelero-twin-turbo-ii.html?c=2182

Ještě jedna věc mě zaujala a to je to, že testovaná karta má ASIC 100%, což v praxi má jen málokterá, tzn. že je přesně vidět jaké karty se dávají na recenze


GPUz to měří asi blbě, tento čip nezná a ukazuje stále 100 procent, karta od Asus z prodeje má také 100 procent
11.5.2012 07:51:17   194.48.241.xxx 42
Na svethardware (narozdíl od nejmenovany web a pctuning není ani červený ani zelený) udělali neherní testy výkonu grafických karet. http://www.nejmenovany konkurencni web/art_doc-67A80D85CB12F93FC12579F80069AE36.html
11.5.2012 08:46:52   88.100.201.xxx 114
Za tudle cenu říkám našim ovchodům strčte si to do prdele mrdky
11.5.2012 13:02:18   80.251.245.xxx 21
Tak to můžeš říct všem evropským obchodům. Naše obchody jsou prakticky uplně stejně drahé jako zbytek Evropy.
11.5.2012 09:09:52   213.180.49.xxx 33
wolfdesigner napsal:
jen připomínka k cenám....
1. nejlevněji jsem našel NV 670 za 9600,-
2. 7950 jsem našel za 8700,- ( Gigabite - chladič WindForce 3X ).
3. 7970 za 10600,- - ( Gigabite - chladič WindForce 3X ).

A) Tak bych to viděl, že cena odpovídá výkonu a jen špatný obchodník by jí prodával zatím levněji, ale musím říct, že to není až takový cenová bomba.

B) Zkušenost z 560TI/6870( jejich rozdíl rozprostření teplot) a můj laický pohled je, že krátké PCB by nemuselo být až tak velká výhoda, více nahňácané komponenty karty se budou více zahřívat než ten samí počet kommponent na delsím PCB ne?....třeba to tak není, jen dotaz.

C) ztěžejním modelem bude 660 ( cena a výkon), tam se ukáže uspěšnost této serie.


Kupovat kteroukoli GK hned po uvedeni je blbost protoze cena je zpocatku vzdycky nadsazena (vyrobci tak testujou co zakaznik snese), ledaze byste nutne potrebovali dobrou GK hned ted. Do pul roku bude cena u nas kolem 7k, na to vsadim posledni cepici...
11.5.2012 10:08:05   83.208.16.xxx 82
Citace:
Kupovat kteroukoli GK hned po uvedeni je blbost protoze cena je zpocatku vzdycky nadsazena (vyrobci tak testujou co zakaznik snese), ledaze byste nutne potrebovali dobrou GK hned ted. Do pul roku bude cena u nas kolem 7k, na to vsadim posledni cepici...


Nepovídej
Takhle funguje prodej veškerých výrobků: GPU, foťáků, mobilů, aut, televizí...
Jenže za ten tvůj půlrok, kdy bude stát méně zase bude klasická situace. Všude budeš číst, že se chystá nová řada a budeš chtít čekat. Přece nekoupíš starý model ne 

To je pořád dokola...
11.5.2012 11:09:01   46.150.223.xxx 82
Ty co kupili GTX 680 , mozu si dat double drink Bošackej slivovice
Keby bola cena 300 eur tak by to bolo super !!!
11.5.2012 12:20:45   93.91.246.xxx 38
Tak už jsem si jednu objednal, tady je ještě skladem http://eshop.pc-rescue.cz/graficka-karta-gigabyte-nvidia-gtx670-2gb-ddr5-256bit-2xdvi-hdmi-dp-pcie3-0_d145835.aspx

už se těším až přijde. Cena solidní, doprava za 99kč no neber to ;)
11.5.2012 16:46:33   88.102.120.xxx 31
Já už ji mám na stole a jde se instalovat
11.5.2012 13:12:03   90.178.200.xxx 56
Dneska jsem si u hlasování všimnul jedný náhody. Zelená je barva nVidie a červená AMD/Ati. Většina pozitivních příspěvků pro nVidie je zelená a negativních je červená.
11.5.2012 13:20:54   46.13.10.xxx 51
15degren napsal:
je naprostá ostuda, když střední třída porazí vyšší u AMD!! Z tohoto pohledu nvidia opravdu AMD rozsekala na sračky.


Tak já s Tebou v zásadě souhlasím, ale je nám to všem houby platný, když to zmrdi nacenili přiměřeně výkonu. Můžeme se tím akorát masírovat v diskuzích. Jako ATInáře mě to může štvát asi tak stejně, jako nVidiáře skutečnost, že je tak hloupý, aby koupil Mainstreamovou kartu za cenu High endu.
11.5.2012 14:48:31   212.79.110.xxx 40
AMD kotě už nějakou dobu ;) Stejně je lepší si koupit starší generaci za 4k a mít vystaráno
11.5.2012 15:15:10   77.48.104.xxx 31
Já jsem četl, že tato architektura co má teď AMD, že jí vydalo o rok dřív něž bylo plánováno, kvůli zrušení jednoho výrobního procesu (teď nevím jaký to byl )
11.5.2012 17:24:29   213.226.245.xxx 31
Uff. Tak to je super karta. Tohle jsem fakt nečekal. Na stejné frekvenci je určitě stejně výkonná jako GTX680. Výkonostní rozdíl je fakt malý, mohli ji rovnou udělat na stejných taktech jako je GTX680 nebo výkon snížit, aby mezi GTX680 a GTX670 byl rozdíl jako u GTX580 a GTX570.
No PCB a součástky z low endu? Vypadá to tak, že NVIDIA chce zákazníky oškubat. Ale cena je přiměřená výkonu jako u GTX680. Ta, ale byla alespoň v provedení karty mainstreamu za 6 litrů.
S referenčními edicemi se určitě moc nesetkáme a nereferenční edice budou slušné a vybavené trochu dražším PCB z GTX680 s lepšími součástkami.

Taky mě zklamalo, že velký Kepler s GK110 bude určen pro práci a ne pro hraní. No škoda, udělat s jádrem GK110 to stejný co NVIDIA udělala s GK104 tak by to bylo skvělý.

NVIDIA má letos samé dobré technologie. TXAA a FXAA, GPU BOOST, FPS LIMITER, ADAPTIVE VSYNC.

Adaptivní vertikální synchronizace je dobrá věc, ale když se nastaví FPS LIMITER na 60FPS tak tím by se, měli problémy se synchronizací vyřešit, protože u 60Hz monitoru by FPS, nepřekročili hranici obnovovací frekvence monitoru zmíněných 60Hz nebo ne?

GPU BOOST je možné taky utlumit? Pokud bychom nastavli POWER TARGET na maximum a zvýšíme napětí, aby karta byla zásobována proudem a nezbyla zde možnost menšího jak 100% vytížení pro zvyšování taktu pomocí GPU BOOST. Karta by měla udržovat stabilní frekvenci za předpokladu, že by tomu odpovídalo i dostatečné chlazení.

K přetaktování se chci zeptat, jestli karta byla limitovaná chladičem nebo jestli jen napětí 1,175V nestačilo uživit frekvenci 1200MHz na jádře a 6650MHz pro paměti a pro stabilitu by to, chtělo větší napětí. A tedy, jestli jsou frekvence 1174MHZ pro GPU a 6570MHz pro paměti konečné?

Jsem rád, že jsem mohl vidět porovnání přetaktované GTX670 se základními takty této grafiky i GTX680. Nebylo by možno příště přidat do tabulky jak si vede vámi přetaktovaná GTX680 na zmíněných 1325HMz a 7000MHz oproti jejím základním frekvencím i HD7970 v základu i po přetaktování a GTX670 taky v základu i po OC.

Jinak super recenze jako vždy.
11.5.2012 20:11:18   188.167.108.xxx 21
Neviete kedy bude GTX660? Dá sa predpokladať,že výkon bude mať tesne pod AMD7950? Myslím tak 5% pod.
11.5.2012 23:53:17   88.102.120.xxx 41
Tak ta spotřeba je opravdu fantastická.
Po šesti letech jsem dal do důchodu ATI 1950 XTX. Můj počítač měl předtím v idle 117W. S Gigabyte GTX670 OC (980 MHz) má teď v idle 87W. To je sakra rozdíl.
12.5.2012 20:12:43   78.80.27.xxx 52
"Druhá výtka míří k ceně. Už jsem vysvětloval, že dle výkonu a současné situace na trhu si může Nvidia říci za kartu GeForce GTX 670 částku nad 9000 Kč s DPH. Pokud se takhle draze prodává podstatně pomalejší Radeon HD 7950, může Nvidia v podstatě cokoliv. Na druhou stranu ale víme, že výrobní náklady na kartu jsou podstatně nižší a malé PCB evokuje pocit, že Nvidia/výrobci chtějí zákazníka "oškubat". Od kdy ale existuje pravidlo, že vysoký výkon musí vycházet z velké karty? - Nic takového neexistuje. Výkon je výkon a velikost PCB/karty s tím nemá co dělat. Právě naopak, Nvidia dokázala, že dokáže porazit High-end od konkurence s kartičkou velikosti loňského Low-endu. Gratulujeme!"

Nemůžu si pomoci, ale autor recenze, ač po všech stránkách jinak předvedl solidní práci, není s ohledem na cenu realistický. Co tím chci říct? Ano, cena je značně přemrštěná (s ohledem na hodně laciné provedení počínaje PCB, součástkami, šíleným chladičem - který jen díky úspornosti čipu stíhá - ořezaným výpočetním výkonem). Ano, je to velké negativum. Autor dokonce cenu počítá jako mínus, ale když se pozorně začtete do tohoto hodnocení, sám si to hned dvakrát vyvrací - jakoby to snad ani negativum nebylo.

Všechno svědčí o tom, že toto nejsou karty, které by měly být v high-endu, a to ani výkonem (zde je viníkem AMD, protože 79xx dostatečně neodladilo a launchovalo nedodělek + 78xx řadu, která je zajímavá, špatně nacenilo), ani názvoslovím (GxXX4) v hierarchii GPU nV, ani provedením, ani vybavením v balení...) a ani cenou (s ohledem na výše uvedené. nV prostě logicky využila situace, ale sama si tím podřezává větev s ohledem na launch "skutečných" Keplerů, které si zdá se nechává na pozdější dobu, aby vytěžila maximum ze situace. trh už bude ale z větší části saturován. Pochybuji, že cena půjde významně dolů, leda až se zcela vyprázdní sklady 4xx/5xx karet a nová výroba bude dostatečně odladěna. Kdo ví, co ale bude v danou chvíli?

Celkově cítím z celé cenové politiky novinek GK na obou stranách (AMD i nV) velké zklamání. S ohledem na ekonomickou situaci se neustále tlačí na pilu na snižování nákladů na jedné straně a spotřebitelé tlačí své výdaje dolů, a oni pálí své novinky za takovéto ceny, absolutně nemyslí na mainstreamový segment ve svých novinkách. Celkově to dělá z 78xx,79xx, i GTX6x0 raritky, které si vlastně s ohledem na cenu nikdo nekupuje. Reálný sweet pot je úplně jinde, a tam obě firmy nenabízí z novinek naprosto nic.
12.5.2012 22:45:52   193.85.174.xxx 10
to sem zvedav jak zareaguje AMD, jestli to "odpali" a pujde s cenou razantne dolu nebo zustane a bude spolihat na trzby od fandu znacky. tipuju to druhe, nvidia by zrejme jakekoliv snizeni ceny byla schopna bez problemu a porad s paradnimi marzemi dorovnat. neprijemna situace pro zakaznika, ja osobne jsem se moc tesil, ale je to proste drahe.
13.5.2012 09:07:41   195.168.240.xxx 59


No Stach je plateny AMD, sice je to trapne ale co uz. Ale jasne ma svojich fandov, hlavne deti s AMD/Ati , ktore maju VGA ze 3000 CZ a napisu ze im ide Battlefield 3 1920x1200 na Ultra v 130 FPS.Alebo starych paprdov co maju 5870/6950 a pisu ze je lepsia ako GTX 670. Mozno by si ju aj kupili ale ich stare škarede manzelky im to nedovolia, a tak placu na fore ako male steniatka.
A najlepsie sa citia medzi svojimi DD detmi na DD a Diit. Jasne ze sa Nvidia dobre predava. Ale ty co si kupili 7970 to nepripustia, len rozmyslaju : Do py ci naco som kupil tu sracku za 12000 KC ked je teraz vykonejsia VGA za 9500 KC? lebo si AMD dite a beries DD tabletky
Tynyt nekomentuj a nebud smutny ze AMD je v koncoch
Naozaj nebudte smutny AMD aspon vyraba krasne krabice na grafiky Pekne cervene, ale pre AMD a DD by sa hodila pekna ružovučka farba
>
13.5.2012 09:11:42   195.168.240.xxx 84
chci_asus napsal:
prozvonte me, az ta karta bude stat 5k.. kdo to koupi nad 5k je vul.


No su medzi nami aj taky co na VGA nemusia prosikat od rodicov a starej baby. Ty DD cerveny
14.5.2012 19:58:22   134.3.72.xxx 25
Prvni stranka mne utvrdila v tom, ze auto je nVidiot, takze jsme prosel 3 grafy, hodil jsem tento komentar a jdu nekam, kde pisou trochu normalne.

PS: 670 se povedla a pri nedostatku 680 na trhu krasne zaplacne jeji misto, vzdyt jsou to nepovedene 680, takze pohoda. Pristi nasup 680 prijde s o 10%-15% vyssi cenou nez pri uvedeni.
15.5.2012 16:06:42   46.150.223.xxx 33
SpaceExplo napsal:
Prvni stranka mne utvrdila v tom, ze auto je nVidiot, takze jsme prosel 3 grafy, hodil jsem tento komentar a jdu nekam, kde pisou trochu normalne.

PS: 670 se povedla a pri nedostatku 680 na trhu krasne zaplacne jeji misto, vzdyt jsou to nepovedene 680, takze pohoda. Pristi nasup 680 prijde s o 10%-15% vyssi cenou nez pri uvedeni.


Cau Pepičku. Pisala mi tvoja Mati, ze sa ospravedlnuje, ze ti kupila na Vianoce tu lacnu AMD grafiku.
PS: A kde pisu normalne ?
U DD Stacha ?, pozdrav ho odo mna a odklaz mu , ze mam vatsiu cicinu jako on a jeho cervene deti
______________________________________
PS: Som čavo, majstro! Mam kurwy,cash,nvidiu , volaj ma Fidel Castro, JEA
16.5.2012 00:15:05   134.3.72.xxx 00
LoL

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

111 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 43.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.