Hlavní stránka Hardware Grafické karty Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
autor: Tomáš Šulc , publikováno 15.5.2012
Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Před časem jsme vám přinesli test alternativního vyhlazování FXAA od nVidie, které je schopné vyhladit obraz i ve hrách, kde běžné metody vyhlazování hran nefungují. Dnes otestujeme konkurenční řešení od AMD — MLAA 2.0. Zaměříme se především na srovnání kvality jednotlivých technologií a jejich hardwarové nároky.


Testovací sestava

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Metodika testování

Testovací metodika byla poměrně jednoduchá. Vliv všech vyhlazování na výkon jsem testoval v rozlišení 1920 × 1080 px v celkem čtrnácti hrách (jejich jednotlivé testovací sekvence jsou vypsané níže) a použil jsem režimy bez vyhlazování, s post processing vyhlazováním MLAA, s 4× MSAA (vždy vynuceno ve hře) a kombinaci 4× MSAA a MLAA. U her jsou dále přiloženy srovnávací screenshoty se všemi testovanými typy vyhlazování.

Testované hry

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Batman: Arkham City — Výkon Batmanu jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné v režimu DirectX 11. Vypnuté byly jen dodatečné efekty GPU akcelerované fyziky PhysX.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Borderlands — Kreslená grafika hry je založena na Unreal enginu 3. Testuji na maximální nastavení hraním jednoho z prvních úkolů, kdy jdete zabít pět zmutovaných psů.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města. Detaily byly nastavené na vysoké. Testoval jsem jen v režimech bez a s MLAA (v GTA je vynucení MSAA nemožné)

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez nVidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Kingdoms of Amalur: Reckoning — Jako testovací lokaci jsem vybral část hry po úniku z podzemí, kdy jsem pomocí programu FRAPS měřil framerate při chůzi v lese.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Red Orchestra 2 — K testování jsem zvolil první misi kampaně jednoho hráče, kdy společně s německými vojáky dobýváte ruské městečko s kostelem. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS na začátku mapy při přestřelce o dobytí kostela.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Serious Sam 3 — Výkon jsem měřil hraním části první mise kampaně. Nastavení detailů bylo nejvyšší, framerate měřen pomocí programu FRAPS.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — Stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení detailů hry je maximální.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Test Drive Unlimited 2 — Výkon měřím průjezdem městskou lokací na ostrově Ibiza, testovací okruh je přibližně minutu dlouhý. Nastavení detailů je maximální možné, počet renderovaných snímků za sekundu měřím pomocí programu FRAPS.


 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
43 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 21.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.