Hlavní stránka Hardware Grafické karty nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
autor: Tomáš Šulc , publikováno 17.4.2012
nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Ačkoliv zubaté hrany trápí většinu her, podpora vyhlazování hran u her stále není automatická. AMD proto před rokem přestavilo morfologický antialiasing schopný vyhladit obraz každé hry. Nyní se konečně přidává i nVidia se svým řešením FXAA. Jak v praxi funguje a jaké jsou jeho chyby, jsme vyzkoušeli hned ve čtrnácti hrách.


Kingdoms of Amalur: Reckoning

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Test výkonu

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Mafia II

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Srovnání kvality vyhlazování

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo FXAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA + FXAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

V druhé Mafii je aliasing patrný zejména na hranách předmětů a osob. Lepší vyhlazení osob nabízí režim FXAA, parazitní rozmazání obrazu kvůli množství efektů samotné hry téměř není patrné.

Test výkonu

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
56 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.