Hlavní stránka Hardware Grafické karty nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
autor: Tomáš Šulc , publikováno 17.4.2012
nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Ačkoliv zubaté hrany trápí většinu her, podpora vyhlazování hran u her stále není automatická. AMD proto před rokem přestavilo morfologický antialiasing schopný vyhladit obraz každé hry. Nyní se konečně přidává i nVidia se svým řešením FXAA. Jak v praxi funguje a jaké jsou jeho chyby, jsme vyzkoušeli hned ve čtrnácti hrách.


Borderlands

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Srovnání kvality vyhlazování

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
vlevo nahoře AA vypnuto, dole FXAA; režim MSAA hra nepodporuje
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

Borderlands je postaven na Uneral enginu třetí generace a klasický režim vyhlazování hran nepodporuje, technologie FXAA je proto jediným řešením, jak v poměrně zubaté hře získat alespoň nějaké vyhlazení. Na komiksové grafice jsou zuby velmi patrné a technologie FXAA je poměrně úspěšně vyhlazuje. Na plotu v pozadí je nicméně vidět, že nespojité linie efekt z principu své činnosti opravit nedokáže. Stejně tak si při detailním zkoumání snímků všimnete rozmazání při použití FXAA.

Test výkonu

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Crysis

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Srovnání kvality vyhlazování

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo FXAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA + FXAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

Na testované scéně v Crysis jsou zuby patrné především na obou střechách. Efekt FXAA je sice částečně vyhladil, kvalita vyhlazení je nicméně výrazně horší než u klasického vyhlazení 4× MSAA. Doslova bídné je pak vyhlazení u ostrých hran listů palem a trávy, obojí efekt nevzhledně rozmaže, zatímco režim MSAA zachová původní ostrost.

Test výkonu

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
56 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.