Hlavní stránka Hardware Grafické karty nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
autor: Tomáš Šulc , publikováno 17.4.2012
nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Ačkoliv zubaté hrany trápí většinu her, podpora vyhlazování hran u her stále není automatická. AMD proto před rokem přestavilo morfologický antialiasing schopný vyhladit obraz každé hry. Nyní se konečně přidává i nVidia se svým řešením FXAA. Jak v praxi funguje a jaké jsou jeho chyby, jsme vyzkoušeli hned ve čtrnácti hrách.


Batman: Arkham City

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Srovnání kvality vyhlazování

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo FXAA, dole 4× MSAA;  režim 4× MSAA + FXAA hra nepodporuje
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

Batman: Arkham City patří ke hrám, na jejichž vývoji se podílela nVidia a režim FXAA je podporován přímo v nastavení hry. Ve hře nejsou zubaté hrany příliš vidět, nejvíce jsou patrné na nápisu Gotham Monorail na budově na pravé straně. Zatímco MSAA okraje nápisu bezchybně vyhladí, u FXAA je patrné rozmazání nápisu. Samotný proces vyhlazení hran je nicméně dobrý, zuby se efektu podařilo odstranit.

Test výkonu

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Battlefield 3

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Srovnání kvality vyhlazování

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo FXAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA + FXAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

Třetí Battlefield byl minulý rok jedním z nejvýraznějších titulů a nVidia se na jeho vývoji značně podílela. Vyhlazování FXAA je proto implementované přímo do hry. S vyhlazováním hran si FXAA poradil výborně a efekt vyhlazení je lepší než u režimu 4× MSAA, díky dobře provedené implementaci navíc FXAA nevyhlazuje HUD. Okolo vyhlazených hran je nicméně patrné mírné rozmazání, které efekt MSAA nedělá.

Test výkonu

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
56 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.