Hlavní stránka Hardware Grafické karty nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
autor: Tomáš Šulc , publikováno 17.4.2012
nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Ačkoliv zubaté hrany trápí většinu her, podpora vyhlazování hran u her stále není automatická. AMD proto před rokem přestavilo morfologický antialiasing schopný vyhladit obraz každé hry. Nyní se konečně přidává i nVidia se svým řešením FXAA. Jak v praxi funguje a jaké jsou jeho chyby, jsme vyzkoušeli hned ve čtrnácti hrách.


Testovací sestava

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Metodika testování

Testovací metodika byla poměrně jednoduchá. Vliv všech vyhlazování na výkon jsem testoval v rozlišení 1920 × 1080 px v celkem čtrnácti hrách (jejich jednotlivé testovací sekvence jsou vypsané níže) a použil jsem režimy bez vyhlazování, s post processing vyhlazováním FXAA, s 4× MSAA (vždy vynuceno ve hře) a kombinaci 4× MSAA a FXAA. U většiny her jsou přiloženy srovnávací screenshoty se všemi testovanými typy vyhlazování, u některých však chybí. Je to dané tím, že efekt post processing vyhlazování lze zachytit jen přes funkci PrintScreen. Ne všechny hry však lze spustit v okně a ve fullscreen režimu PrintScreen nefunguje správně.

Testované hry

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Batman: Arkham City — Výkon Batmanu jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné v režimu DirectX 11. Vypnuté byly jen dodatečné efekty GPU akcelerované fyziky PhysX.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Borderlands — Kreslená grafika hry je založena na Unreal enginu 3. Testuji na maximální nastavení hraním jednoho z prvních úkolů, kdy jdete zabít pět zmutovaných psů.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města. Detaily byly nastavené na vysoké. Testoval jsem jen v režimech bez a s FXAA (v GTA je vynucení MSAA nemožné)

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez nVidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Kingdoms of Amalur: Reckoning — Jako testovací lokaci jsem vybral část hry po úniku z podzemí, kdy jsem pomocí programu FRAPS měřil framerate při chůzi v lese.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Red Orchestra 2 — K testování jsem zvolil první misi kampaně jednoho hráče, kdy společně s německými vojáky dobýváte ruské městečko s kostelem. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS na začátku mapy při přestřelce o dobytí kostela.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Serious Sam 3 — Výkon jsem měřil hraním části první mise kampaně. Nastavení detailů bylo nejvyšší, framerate měřen pomocí programu FRAPS.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — Stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení detailů hry je maximální.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Test Drive Unlimited 2 — Výkon měřím průjezdem městskou lokací na ostrově Ibiza, testovací okruh je přibližně minutu dlouhý. Nastavení detailů je maximální možné, počet renderovaných snímků za sekundu měřím pomocí programu FRAPS.


 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
56 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.