Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire
GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire
autor: Z. Obermaier , publikováno 5.4.2012
 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

Dnes nás čeká lahůdkový test – čtyři nejvýkonnějších grafické karty AMD a nVidia se utkají v souboji o nejnadupanější herní řešení současnosti. Abychom dostali z karet maximum, sekundovat jim bude přetaktovaný Core i7-3930K na 5 GHz a platforma X79 s 8 GB 2400 MHz pamětí. Jak sami uvidíte, není nic, co by naše sestavy nezvládly!


 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

Tom Clancys HAWX (DX10) - Oblíbený letecký simulátor má vestavěný test ve volně stažitelném demu z webu. Tuto verzi používám. Veškeré detaily jsou nastaveny na maximum, měním pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Frapsem zaznamenávám testovací sekvenci od poloviny, kdy se z průletu mraků dostanete nad město a obraz na chvilku ztmavne.

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

Just Cause 2 (DX10) - Novinkovou hrou v našem portfoliu je tato šílená akce s moderním DX10 enginem. K testování používám vestavěné demo Concrete Jungle, které v druhém průběhu zaznamená Fraps. Nastavení hry je na max, kromě dvou posledních položek, jež karty Radeon neumí. Ve hře kromě rozlišení měním dále jen AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x, 8x).

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

Metro 2033 (DX11) - Nejnáročnější hrou dneška je bezesporu tento titul. Žádná konfigurace na světě vám neumožní zapnout vše úplně na max ve vysokém HD rozlišení. Zde je nutno snížit detaily vzhledem k plynulé hratelnosti. Já používám nastavení Normal a renderer DX11. Měním pak jen rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x). Druhý průchod měřím opět Frapsem. Podívejte se ještě na video testovací sekvence, sleduji v něm kolegu a snažím se mu stále mířit na horní část těla:

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

Resident Evil 5 (DX10) - Další hra v sobě nese vestavěný benchmark a l ze použít i samostatně stažitelné demo, to používám já. Nastavení detailů ukazují obrázky. K testování používám Fixed benchmark a nastavuji pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Vše opět zaznamenávám Frapsem v druhém průchodu.

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

STALKER Call Of Pripyat (DX11) - Další extrémně náročnou hrou je poslední díl této série. Používám opět maximální nastavení, což dokládá obrázek. Měním pouze rozlišení a hodnotu vyhlazování AA (0x, 4x). Zaznamenávám Frapsem pouze poslední a nejnáročnější z testů - Sunshaft.

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

World In Conflict (DX10) - Pro mnohé možná stará záležitost, ovšem s posledním patchem se objevilo několik nových nastavení, včetně vylepšených explozí a dalších. Tento náročný engine bude také použit v očekávané bombě R.U.S.E., tedy je stále aktuální v této hře měřit. Vše nastavuji na maximum, měním pouze rozlišení a AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x). Průběh tradičně zaznamená Fraps v druhém průchodu.

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

Unigine Heaven 2.1 (DX11) - K testování používám pouze nejvyšší rozlišení, teselaci nechávám ale na normal. I tak je porce teselovaných objektů extrémní, v podstatě vše je na scéně nějak zpracované tímto způsobem. Používané nastavení vidíte na obrázku.

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

3D Mark Vantage (DX10) - Zcela posledním testem je benchmark v nastavení Extreme, tím by se měl zásadněji omezit vliv frekvence procesoru a výsledky měření budou relativnější k výkonu samotných grafických karet. Nastavení opět vidíte na obrázku, u karet GeForce samozřejmě přepínám PhysX na CPU verzi.

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

3D Mark 11 (DX11) - Předposledním testem je absolutní novinka na poli benchmarků, který je tentokrát zaměřen na DX11 schopnosti grafických karet. Karty se zde řádně zapotí v teselaci, náročné fyzice a dalších technikách. Testuji nastavení Extreme v defaultním presetem.

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

HAWX 2 (DX11) - Zatím posledním testem je nová letecká hra, která masivně využívá teselaci. Časem asi zcela opustím první díl této hry a budu testovat pouze v tomto novějším. Používám volně stažitelné demo, nastavení vše na max. Průběhy měřím a zaznamenávám Frapsem.

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

Mafia II (DX9) - Používám hru s vypnutým PhysX a k testu využívám vestavěné demo. Výsledná čísla kontroluji ve Frapsu.

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

TES V Skyrim (DX9) - Měřím v otevřené vesnici, kde sleduji souboj s drakem. Vše zaznamenává Fraps.

 GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

Witcher 2 (DX9) - V této hře měřím výkon v základním táboře, proběhnutím tam a zpět. Vše měřím a zaznamenávám pomocí Frapsu.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
103 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 28.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.