Hlavní stránka Hardware Grafické karty Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
autor: Tomáš Šulc , publikováno 29.7.2011
Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů

Výkon grafické karty je pro každého hráče jeden z nejpodstatnějších aspektů a pravidelný upgrade by měl být samozřejmostí. Naštěstí ale díky stagnujícímu vývoji grafiky ve hrách se cykly obměny hardware prodlužují. Jak si zahrajete s loňským highendem Radeon HD 4890 a GeForce GTX 275? Otestovali jsme 16 moderních her!


Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů

Dnešní trh sice patří grafickým kartám nVidia GeForce řady 500 a AMD Radeon HD 6000, rozhodně to však neznamená, že více než dva roky staré modely ATI Radeon HD 4890 a nVidia GeForce GTX 275 jsou již na konci svého života a hodí se jen pro občasné hraní. Jak ukázalo dnešní měření, i ve vyšších rozlišeních 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px (Full HD) si obě karty bez problémů poradí se všemi moderními hrami a to ve velké většině případů na nejvyšší nastavení detailů. Dopřát si budete u mnoha titulů moci také vyhlazování hran v kombinaci s nejvyššími detaily, jen u těch nejnáročnějších her jako Metro či ArmA II bude nutné některá nastavení snížit.

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů

Pokud tedy patříte k náročnějším hráčům, hrajete doma na monitoru s Full HD rozlišením a máte jednu z testovaných karet či jiný podobně výkonný model (například GeForce GTX 280, Radeon HD 5830 a podobně), rozhodně není nutné přemýšlet v brzké době o upgradu. Největší skupinu dnešních her tvoří prosté konverze z herních konzolí, případně konverze s mírně vylepšenou vizuální stránkou, přičemž obě skupiny her vám poběží naprosto plynule na nejvyšší detaily a většinou si budete moct dopřát i vyhlazování hran. Problémy budete mít jen s úzkou skupinou nejnáročnějších her jako Shogun 2: Total War, Metro 2033, Grand Theft Auto IV, ArmA II a podobně. U těchto her se však není čemu divit, běží totiž jen na tom opravdu nejvýkonnějším hardwaru.

No a že vaše karta neumí DirectX 11? Na jednu stranu je to možná škoda a v několika hrách přijdete o pár efektů či mírně vyšší framerate, je to ale opravdu taková tragedie? 90 % nových her DirectX 11 vůbec nepodporuje, v 5 % jeho přínos vůbec nepoznáte a snad jedinou hrou, kde je rozdíl opravdu patrný, je Crysis 2, což lze oželet a vychutnáte si jej až za rok po upgradu na novou generaci (výkonnostní rezerva karet pochopitelně není po dvou letech od uvedení velká a odhadem za další rok už bude zvažování upgradu na místě).

Poděkování

Za zapůjčení obou grafických karet děkujeme společnosti Alza.cz.

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů



Tagy: nvidia  geforce  gtx 275  ati  amd  radeon  hd 4890  vykon  staci  dostacuje  2011  test  recenze  benchmark  rozbor  hry  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
29.7.2011 06:14:56   46.149.115.xxx 617
No proč ne, konečně test s lidovým CPU - nicméně mít většinu FPS s framerate občas kolem 15fps opravdu moc hratelné není - mohl jste si vyhrát a ukázat nastavení, na kterém budou testované hry opravdu hratelné
K první větě: "Před pár dny jsme vám ukázali, že starší mainstreamová GeForce GTS 250 a Radeon HD 4850 stále stačí na hraní nových her. " - kde a kdy ?
29.7.2011 11:13:04   95.103.35.xxx 1834
To si delas prdel s lidovou cenou CPU za ten dvojadrovi i3-560 v obchode pitaju 120EUR
To je 70% s ceny i5-2500K. Za tu ludovu cenu AMD ponuka uz AMD Phenom II X6 1075T
Za tu ludovu cenu intelackeho dvojadra si u AMD poskladam pocitacovu zostavu s dvojadrom
29.7.2011 12:25:55   46.149.115.xxx 2419
Zajdi si na oční ty prde - já nic o lidové ceně nepsal
10.8.2011 18:26:41   85.70.64.xxx 40
Porovnáváš jablka a hrušky. Ten dvoujádrák od Intelu je výkonově na úrovni starších čtyřjádrovejch phenomů. Tim se nesměju AMD, ale je to tak.
29.7.2011 07:36:26   188.112.80.xxx 321
presne ako pise khorgan...nezabudli ste ten starsi clanok nahodou pridat ?
29.7.2011 09:51:38   83.240.22.xxx 171
Zdravim,
Jirka Zahradka omylem oba clanky prohodil, puvodne mel jako prvni vyjit test s HD 4850 a GTS 250 a az pote tato cast Za chybu se velmi omlouvam, druhy dil vyjde za par dni (jiz je pripraven v systemu k vydani), na vypovidajici hodnote obou clanku to ale nic nemeni, jsou na sobe nezavisle.
29.7.2011 09:58:20   217.195.161.xxx 60
Presne jak pise Tomas, perex z jsem opravil...
29.7.2011 07:47:01   194.108.39.xxx 44
V grafech je GTS 275, nemá tam být GTX 275?
29.7.2011 07:51:48   193.86.30.xxx 241
4850 mi stále vesele vrní v pc (super tichý Vapor-x) a na to mé příležitostné hraní stále nemám důvod upgradovat, ještě když vidim, že nás masíruje např. AMD jak na jejich Apu A8-3850 si zahrajem evšechno, tak to mě můj stařičký Sapphire vydrží ještě dost dlouho Ale tu recenzi bych si pánové taky rád přečetl
31.7.2011 14:35:52   94.113.125.xxx 13
Tak tak, jsem spokojenej majitel 4830 a taky si nemuzu stezovat. Dokud bezej plynule hry postaveny na Unreal Enginu 3+, tak neni moc duvod upgradovat. S 1920x1200 by to uz neslo, ale 1600x1200 je v pohode.

Drzim se tradice vymeny ob dve generace a zatim si nemuzu stazovat. R8500-GF6600GT-RX1950GT-RHD4830-RHD7xxx.
29.7.2011 08:06:15   213.211.46.xxx 131
Taky bych rad ten clanek o tehle dvou starsich kartach
29.7.2011 08:08:04   78.80.208.xxx 171
Mě doma hučí stocková 4870tka...loni se mi narodila dcera,tak na hraní už není moc času. Vždy si počkám půl roku až se mnou vyhlídnutá hra zlevní na 399,- a pak si udělám hezký 4 odpoledne u hry a na to mi 4870bohatě zatím stačí (ono je to totiž tak 4x do roka to hraní)
29.7.2011 10:12:31   88.103.220.xxx 22
Souhlas 4870 mám téměř od jejího uvedení a výkonem je to slušná grafika i dnes.

Bohužel mám s ní již nějaký ten pátek problém. Při videích z youtube,... mi tam občas skočí kostičky atd. Řešilo se to na PCT fóru
29.7.2011 08:11:07   88.103.193.xxx 00
4850 jsem mel do dubna a byl jsem s ni maximalne spokojen Pak jsem kamosovi stavel novy stroj, a pro nej to byla neskutecne nadupana grafika. Tak uz mam 6950 no Ale pokud to beru vykonove, tak 4850 mi na 22" porad dostacovala. Vetsina novych her fakt vykonejsi karty nepotrebuje..
29.7.2011 08:13:40   213.192.19.xxx 55
já mojí 4850ku nikdy nevyměním ) na všechno co hraju, krom GTA IV a crysis 2 jede ve full hd naprosto všechno a čistě, není důvod kupovat novější kartu..
29.7.2011 08:13:44   195.168.13.xxx 130
chcelo by to pridat do grafu napr. nv460, 450, ati 6850, aby bolo jasne ako su vykonne oproti novej gen. a ci sa naozaj oplati up.
29.7.2011 10:23:52   94.230.155.xxx 66
Na GTX460 či podobně se up rozhodně nevyplácí, nejsou to ani karty srovnatelné třídy. Nástupcem Radeonu 4890 je Radeon 5870/6970. A Nástupcem GTX275 je GTX570. Upgrade ze staréhgo high endu na dnešní mainstrem přínosný není. Leda za novej high end. To že v době kdy byly na trhu radeony čtyřhový řady a nvidie GT200 řady byly ceny grafik historicky nejmenší, a high end grafiku člověk sehnal za 4500 nic nemění na tom že to byly high end grafiky, a dnešní karty toho za stejnou cenu moc víc nenabídnou, protože ceny šly zas nahoru.
29.7.2011 12:54:31   89.102.133.xxx 110
Doby kdy se upgrade GK a procesoru vyplatil kazdy rok jsou uz nastesti (pro nekoho bohuzel) davno pryc. Mozna to bude duvod proc se herni vyvojari zacnou vracet k PC herni scene. Kdyz si slusne zahrajete nejnovejsi hry i na 3-4 roky starem PC.
29.7.2011 08:17:35   78.45.192.xxx 21
Uz je to nejaky ten patek co je v pc a musim rict, ze zatim kazda hra sla na full detaily i vyhlazovanim (1680x1050 + i7@4GHz)

Jedine co me sem tam "se*e" je ten vysavac sound, co loudi ten chladic
29.7.2011 08:17:47   62.245.66.xxx 48
Velká škoda, že v článku chybí Witcher 2. Právě kvůli němu se s ním nedá moc souhlasit.
29.7.2011 08:20:27   81.30.240.xxx 60
Zrovna u ty Army 2 spis pomalost bude procesorem, ktery nestihal, na nem arnma zavisi mnohem vic nez na GK, kdyby to bylo GK, tak urcite ten radeon ma v 1920 nizsi FPS nez v 1680
29.7.2011 11:11:42   217.30.72.xxx 30
Arma chce rychly oboji. prechod z core 530 na 750 pomoh sice znacne, ale i tak mam castokrat 20fps, bez AA, na stredni az vysoke detaily. dle evga precision karta (gtx260-216 OC) po vetsinu casu v arme maka na 95%. Jinak s clankem souhlasim, clovek si zahraje vsechno v dobry kvalite, nicmene-a to je ten problem-pokazdy se najde misto kde hra pada na 30 fps (nebo min), world of tanks, met of war, crysis2..a v ty chvili by proste bylo lepsi kdyby to bezelo plynule
29.7.2011 08:57:08   77.104.240.xxx 40
že nedá? Witcher 2 je na patchi 1.2 jedna z nejlépe a zároveň málo náročná hra současnosti, optimalizace je parádní.. bez Ubersamplu (který je doopravdy jen pro ty nejvýkonější stroje, ale zároveň toho moc nepřinese) ta hra jde na plné detaily i na slabších kartách.. když se oželí SSAO, tak to jde ještě lépe.. na těchto kartách by s tim neměl být problém a hra by byla pořád na full při těchto rozlišení
29.7.2011 09:10:00   85.70.223.xxx 12
Já mám ati powercolor HD 4890pcs+ battleforge edition ,která je už od výrobce taktovaná na 950/4200 a nenarazil jsem na hru kterou by mě neutáhla a to hraji na fullHD monitoru na vysoké detaily
29.7.2011 09:18:37   194.228.197.xxx 81
Bez porovnání s ostatními kartami to moc neukáže jak se výkon liší oproti novým kartám.
Jde jen o orientační přehled který je pro většinu lidí co tyto karty vlastní(vzhledem k jejich stáří )asi už delší dobu(i já)celkem zbytečný,právě proto že už toto máme dávno vyzkoušené, včetně nových her-ostatně to je vidět i v diskuzi pod článkem.

Takže díky za test starších karet-ovšem pro majitele této generace karet nic nového pod sluncem , a případným kupujícím doporučuji než dát přes 2000kč za tyto starší bazarové karty (ač stále dost výkonné) kupte v této cenové relaci raději novou kartu. Za cca stejný pěníz dostanete min stejný výkon,nové technologie s menší spotřebou a hlavně 2 roky záruky
29.7.2011 09:38:12   93.91.243.xxx 43
Jak z testu vyplývá, některé hry prostě potřebují výkonnější grafiku. Záleží na vnímání počtu snímků za sekundu každého jedince. Někdo nad 25 fps již nevidí žádný rozdíl, ale protože vnímám 40+ fps jako opravdu plynulé, tak používám pro 1920x1080 GTX 580 a jsem spokojený. Krátkodobý přechod na původní HD5870 mě překvapil, najednou mi nestačila.
29.7.2011 10:22:26   81.201.48.xxx 112
Já mam v PC pořád pc x let starou ati x1950xtx a c2d e6400 a pořád si většinu her zahraju na high. Některý, třeba call of duty mw2 na max na 1900*1200. Každopádně výroboci hardawru by měli na vydavatele trochu víc tlačit, takle se připravujou o penízky. Kvůli pěti hram, u kterejch musim dát nižší detaily nebudu kupovat novej PC.
29.7.2011 11:47:18   85.160.169.xxx 10
Kdo má dřívější higend tak se nikam hnát nemusí, ale kdo měl dřívější mainstream a má fullHD monitor tak tomu se upgrade vyplatí. Já měl HD4830 a nedávno jsem pořídil levnou HD5830 Extreme(2300CZK), pořádně ji nataktoval a utáhne všechno na max, byť něco ne s AA, ale ten mě nějak netrápí, protože monitor má celkem jemné rozlišení kde zapnutí AA prostě nepoznam bez studia statického obrázku.....
29.7.2011 18:04:49   89.103.98.xxx 50
HD5830 Extreme jsem si taky koupil. A hned dva kousky. Se slabším procesorem Phenom II X4 955 BE mi to dává v Crysis Warhead 42fps 1920x1080 všechno max 4xAA. Testoval jsem tu hru stejně jako na EHW. Všechno netaktované. Za tu cenu je to paráda.
30.7.2011 09:57:24   85.161.162.xxx 20
to máš v CF? Já mám jednu, ale dobře nataktovanou, takový kousek je škoda nepolechtat vyšší frekvencí a že to jde báječně, je to jediná karta od Sapphire co mi jde pořádně taktovat. Dal jsem v pohodě 975/4600 a jsem spokojen. Za ty prachy je to nádherný výkon.
30.7.2011 16:16:12   89.103.98.xxx 20
Jasně, mám to v CF. Taktovat jsem zkoušel, ale neměřil jsem to. Nemá pro mě cenu taktovat, když všechno běhá v max detailech na základních taktech. Akorát se tím hodně zvyšuje hlučnost. To mi dost vadí. U jedné grafiky to jde, ale když jsou dvě, tak se ta horní ohřívá o tu spodní a hučí ještě víc.
29.7.2011 12:13:17   95.102.198.xxx 61
nie je prekvapenie, že si aj staršie karty dnes ešte vedú celkom dobre. drvivá väčšina multiplatformových titulov stále funguje na DX9 a neobťažuje sa kvôli PC ísť vyššie, takže nároky hier pod DX9 zostávajú viac menej rovnaké posledné 2-3 roky. hlavná vec, ktorá dnes žerie grafický výkon sú predovšetkým vizuálne efekty DX11 než napr. kvalita textúr a veľkosť rozlíšenia /to platilo v minulosti/. a to väčšinou nemá zďaleka taký viditeľný vizuálny dopad na kvalitu ako low-res textúry a pod.

osobne som dosť háklivý na framerate a snažím sa hru nastaviť tak, aby som mal stabilných 60 fps. hrávam predovšetkým racingovky a tam je rozdiel medzi 40 a 60 fps cítiť. mám v zostave GTX 460 a môžem povedať, že nevidím žiadny dôvod prečo investovať do niečoho výkonnejšieho. ak je hra dobre optimalizovaná a možnosti nastavení dosť široké, dajú sa robiť kompromisy, ktoré voľným okom človek absolútne nepostrehne. pekne som si to otestoval na racingovkách od Codemasters /ktoré sú veľmi dobre optimalizované/, či už F1 alebo Dirt 3. stačí len ubrať o jeden stupeň z ultra nastavení AO, odleskov áut a tieňov a razom som sa dostal zo 40 fps na 80+, pri zapnutom Vsync je to luxusne stabilných 60 fps pri FullHD rozlíšení so 4xMSAA. a hra stále vyzerá rovnako fantasticky. pointa je, že pripraviť sa o dvojnásobk výkonu kvôli pár efektom, ktoré reálne človek nemá šancu v pohybe postrehnúť /aspoň pri tomto type hier nie/ je podľa môjho názoru zbytočnosť. tie efekty sú viditeľné naozaj iba vtedy, ak človek hru pauzne a zamerá sa na porovnávanie. a zdá sa mi byť zbytočné za to platiť namiesto 150€ za kartu 300 a viac. to radšej každý druhý rok kúpim grafiku strednej triedy, ktorá bude mať o 2 roky rovnaký výkon ako dnes GTX 580. dvojročná grafika sa dá stále slušne predať a človek nemusí celý čas platiť horibilné účty za elektrinu.

až raz bude vizuálny rozdiel medzi tým čo poskytne grafika strednej triedy a úplný high-end taký jednoznačný, že človek z toho spadne na zadok, potom budem ochotný dať za grafu 400 €. dovtedy nemám dôvod.
29.7.2011 12:48:20   213.192.19.xxx 51
4890 - stará grafárna?
29.7.2011 12:50:40   77.48.77.xxx 21
Několikrát jsou uvažoval o upgrade 4890, ale nikdy mě nic nepřesvědčilo, trochu mne lámala spotřeba, ale zas cena nové grafiky nevyváží podobný výkon o nižší spotřebě . Myslím si, že situace není dána výrobci grafických karet, ale softwarem (hrama) - zde můžeme poděkovat konzolistům a jejich konverzím
29.7.2011 13:29:01   89.102.133.xxx 41
Ti konzoliste delaji konverze konzolovych her?
29.7.2011 14:04:14   81.201.48.xxx 32
Hromady spotřebních konzolistů kupují konzole --> vývojáři se soustředí na ně --> konzole zastarávají --> PCčkáři maji oči pro pláč...
30.7.2011 02:44:25   217.30.72.xxx 25
nebejt konzoli, tak tu nemame hry s prebloomovanou grafikou, depth of field a retardovanym ovladanim..na 4G i7 s 580kou muze hra fungovat a vypadat naprosto kouzelne. Lec, jedinej kdo me o tom presvedcil, byla arma2, metro a tim to hasne. ad. nostrom, konzolisti za tuhle dekadenci muzou, protoze hry typu CoD s grafikou z roku 1684 hbite kupujou a vyvojari s vydinou dostatku bucku nemaj duvod s*at se s aspon prumernou grafikou svejch her.
30.7.2011 02:47:01   217.30.72.xxx 21
dneska to popravde neni o tom, ze si clovek chce koupit novou grafiku, ale o tom, ze chce mit duvod koupit si novou grafiku ;) ..reply sam sobe je fail, ja vim
10.8.2011 18:35:18   85.70.64.xxx 00
Efekty typu DOF, motion blur a podobně okamžitě vypínam, protože to nesnášim. To jsou efekty který maj akorát maskovat špatnou grafiku a neostrý textury. Když už jsme u COD, tak to je grafiky na úrovni tak roku 2006, maximálně 2007 a stejně se to seká (myslim Black Ops). Fakt nechápu že tak velká firma nedokáže optimalizovat hru tak aby každejch 10 vteřin na vteřinu nezamrzla.
29.7.2011 13:32:52   46.226.16.xxx 20
Já jsem přešel s GTX280 na GTX580 a skok je to dost citelný. Ne, snad že bych se topil v penězích, ale protože 280 odešla do křemíkového nebe a když už novou tak, aby byla ve všech parametrech lepší.
GTA IV a Shogun 2 jsem hrál v pohodě 1920x1200 i s GTX280 (sice ne na max detaily)
29.7.2011 14:46:54   82.142.90.xxx 02
freex napsal:
Velká škoda, že v článku chybí Witcher 2. Právě kvůli němu se s ním nedá moc souhlasit.


Mám 4870 a při rozlišení 1360x1024 Witcher 2 hraji bez problémů. Grafika je nastavena povětšinou 1 stupeň pod Ultra. Co vypínám pro hru (nikoli pro předělové scény) je rozmazání pohybu a rozostřenou hloubku. Nemám to rád, navíc stejně vnímám hlavně střed obrazovky, takže proč plýtvat výkonem...

Zatím jsem v 2. kapitole. Kapitola č.1 byla ovšem z pohledu grafiky super, zvláště les. Procházení lesem během dne je perfektně provedené, ty stíny, paprsky, mlha, aj. Možná, až v budoucnu udělám upgrade, tak si to postím znovu na DX11, ale už teď je hra perfektní...
29.7.2011 20:25:31   95.129.100.xxx 30
Nechci nejak blabolit, ale Zaklinac 2 DX11 nepodporuje, ne ?
29.7.2011 16:03:17   88.208.100.xxx 31
Já osobně mám doslova prehistorickou 9600GT přetočenou na výkon 8800GT a 90% dnešních her hraju normálně naplno. Chce to jen nemít framekiller v podobě FHD a opravdu to stačí. Momentálně hraju Dirt3 45fps naplno. Nároky opravdu nikam moc nerostou.
29.7.2011 18:42:48   78.80.26.xxx 54
mám limit mnohem spíš E8400 procesorem než GTX460 grafikou, obtíž je, že to první se mnohem hůž mění, chce to prostě komplet nové železo...
31.7.2011 14:48:59   94.113.125.xxx 01
Jo to je docela neprijemna vec. Ja mam nastesti Q9400 na 2.66 a na pretoceni na 3.2 potrebuju jen lepsi vetrak na chladici (92mm AC za nejakou 120 s aspon o 50% vetsim prutokem vzduchu). Zatim to nepotrebuju, ale nova grafarna uz to asi bude chtit, aby ji CPU nebrzdilo.
29.7.2011 20:29:05   95.129.100.xxx 14
Ja vylepsuji podle penez, naposledy grafiku Gigabyte HD5870 1GB za nejake 4100kc s DPH, kterou sem menil za starsi HD5770 512MB. Ted je na rade procesor, ale na to je cas...
30.7.2011 21:30:09   91.127.111.xxx 40
keby si tam dáte procesor z dôb tých grafík, tak už by to také ružové nebolo. dosť to ubližuje celej téme toho článku, kedže sú nastolené trochu nereálne podmienky- večšina ludi kupuje pc ako celok si myslím, a kto bude mať 4890. nebude mať i3.
c2d hrozne limituje...nech je pretočené kolko chce...
31.7.2011 14:31:36   46.13.53.xxx 00
tmaven napsal:
Uz je to nejaky ten patek co je v pc a musim rict, ze zatim kazda hra sla na full detaily i vyhlazovanim (1680x1050 + i7@4GHz)

Jedine co me sem tam "se*e" je ten vysavac sound, co loudi ten chladic
Tak na ní nainstaluj chladič AcceleroExtremeGTX280,já ho mám na GTX260OC(myslim,že se dělala verze i pro 275-ku).Na max.zatížení max.85st a nevim o ní...
1.8.2011 08:58:08   89.173.66.xxx 70
Mali by ste urobit test aj s C2D nakolko je velmi pravdepodobne ze majtelia tychto kariet maju jeden zo starsich modelov ak sa nemylim mate E6600, E8400 to je taky typicky procesor z toho obdobia
2.8.2011 09:55:03   194.228.222.xxx 00
maedva napsal:
Nechci nejak blabolit, ale Zaklinac 2 DX11 nepodporuje, ne ?

No ne no...
Kazdopadne ja mam X6, 6G ramky, SSD a 6870 Toxica a ze by to bylo plynuly na 1 stupen pod ultra pri 1680x1050 se rict neda. sem tam se to poraaadne skubne...
6.8.2011 20:21:06   94.112.165.xxx 00
275 mám už 2 roky a paráda, koukám že jsem si tehdy dobře vybral oproti 4890.

Jedniný co mě vadí, tak že se nedá vůbec přetaktovat - stačí pár Mhz a spadne, a taky občas při načítání hry spadne ovladač (někdy to nedělá vůbec, jindy 3x po sobě když načítám mapu v nějaké hře).

Zkoušel jsem pár těchle her otestovat a výsledky sedí, jenom ten Conviction nějak blbne, ve hře to hodně padá ke 20 fps.
10.8.2011 18:29:24   85.70.64.xxx 11
Já před rokem kupoval GTX460 jako náhradu za několik let starou 9800GTX a dost toho lituju, bylo to vyhozenejch 5litrů. Jediný co mi to přineslo je trochu lepší spotřeba a menší velikost, jinak výkon neni o moc lepší a na hry v DX11 na plný detajly to stejně nestačí. Navíc od tý doby stejně nevyšlo moc her kvuli kterejm bych využil novou grafárnu.
10.8.2011 18:31:07   85.70.64.xxx 00
Myslim že pokud má někdo GTX275 nebo 280 tak muže bejt uplně v klidu, díky konzolím si na tom zahraje na plno do doby než vyjdou nový konzole a zlepší se grafika i na PC.
26.8.2011 12:26:40   90.176.99.xxx 00
_DAVE_ napsal:
Já osobně mám doslova prehistorickou 9600GT přetočenou na výkon 8800GT a 90% dnešních her hraju normálně naplno. Chce to jen nemít framekiller v podobě FHD a opravdu to stačí. Momentálně hraju Dirt3 45fps naplno. Nároky opravdu nikam moc nerostou.
naprostý souhlas! Mám e5200 na 3,2 GHz a k tomu 8800GT 512MB a všechny hry jsem hrával na 22" LCD vždy na minimálně slušné detaily. Co mě tak na staré VGA může štvát je její spotřeba. Dnešní hry už stejně stojí za starou belu a jejich náročnost je opravdu už leta stejná

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

69 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 30.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.