Hlavní stránka Hardware Grafické karty Recenze dvou vyladěných GeForce GTX 570
Recenze dvou vyladěných GeForce GTX 570
autor: Tomáš Šulc , publikováno 21.7.2011
Recenze dvou vyladěných GeForce GTX 570

nVidia GeForce GTX 570 není karta, která by vedla žebříčky prodejnosti. Přesto však jde o zajímavý model téměř na vrcholu nabídky. Za osm tisíc nabízí velmi vysoký výkon, stále přijatelný poměr cena / výkon a dobré provozní vlastnosti. Na mušku jsme si proto vzali dvě značně upravené verze: Phantom od Gainwardu a Super Overclock od Gigabytu.


Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Recenze dvou vyladěných GeForce GTX 570

Testovací sestava

Recenze dvou vyladěných GeForce GTX 570

Stejně jako obvykle ve všech testech testech grafických karet poslední doby používám testovací sestavu osazenou procesorem Core i7 920 přetaktovaným na 3,6 GHz a k tomu slušných 6 GB DDR3 pamětí, aby byly testované karty co nejméně limitované ostatním hardwarem.

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval ve vysokých rozlišeních 1920 × 1200 a 2560 × 1440 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Recenze dvou vyladěných GeForce GTX 570

Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu FRAPS hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).

Recenze dvou vyladěných GeForce GTX 570

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem FRAPS. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Recenze dvou vyladěných GeForce GTX 570

F1 2010 — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji tedy projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).

Recenze dvou vyladěných GeForce GTX 570

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.

Recenze dvou vyladěných GeForce GTX 570

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez NVIDIA CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Recenze dvou vyladěných GeForce GTX 570

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.

Recenze dvou vyladěných GeForce GTX 570

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 bez i se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům mám ale vypnuté dodatečné efekty fyziky a nastavení grafiky bylo jen High.

Recenze dvou vyladěných GeForce GTX 570

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — sealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.

Recenze dvou vyladěných GeForce GTX 570

World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
27 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.