Hlavní stránka Hardware Grafické karty Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce
Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce
autor: Tomáš Šulc , publikováno 8.6.2011
Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

Po vydání nových grafických karet se můžeme pravidelně dočíst, že výkon půjde s ovladači ještě o něco nahoru a zlepší se i podpora jednotlivých technologií. Platí však tyto sliby i ve skutečnosti? Vzali jsme grafiky z minulé generace od obou výrobců a změřili výkon s různými ovladači. V první části se podíváme na zoubek nVidii.


Testovací sestava

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

K testování jsem zvolil klasickou sestavu pro měření grafických karet. Základem počítače tak byl procesor Intel Core i7 920 přetakovaný na 3,6 GHz, základní deska MSI Big Bang Xpower a celkem 6 GB operační paměti. Použita byla grafická karta GeForce GTX 470 s celkem šesti verzemi ovladačů a testovalo se pod 64bitovou verzí operačního systému Windows 7. Celý počítač napájel 750W zdroj OCZ Fatal1ty.

Metodika testování

Jak už bylo řečeno v předchozím textu, testy probíhaly s grafickou kartou nVidia GeForce GTX 470, která mi pro potřeby testování přišla nejvhodnější. Abychom otestovali nárůst výkonu s jednotlivými drivery, není nutné měřit každou hru v několika nastaveních, ale co největší spektrum her. Jako testovací nastavení jsem proto zvolil 1920 × 1200 px s 4× AA a hry jsem měřil při nejvyšším nastavení detailů. Takto vysoké nastavení jsem zvolil z důvodu dostatečného výkonu GeForce GTX 470 a současně pro případné omezení limitace zbytkem sestavy.

Testovací hry

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

Assassin's Creed: Brotherhood — Poslední díl série testuji v nejvyšším nastavení včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře). Protože hra nemá vlastní benchmark, měřím framerate pomocí Fraps při procházce Římem.

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

ArmA II: Operation Arrowhead — Datadisk pro Armu II je vybaven vestavěným benchmarkem, pomocí kterého testuji. Nastavení grafiky je představeno na Velmi vysoké.

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

Crysis 2 — Pokračování velmi náročné hry testuji při nejvyšším nastavení detailů včetně vyhlazování hran, které zapínám ve hře. Hra nemá vlastní benchmark, testuji proto vlastním hraním (během první mise v městském parku) a framerate měřím pomocí Fraps.

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

F1 2010 — Testuji projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem „Short Ranch“. Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města. Detaily byly nastavené na nejvyšší. Testoval jsem jen s vypnutým vyhlazováním (v GTA je vynucení MSAA nemožné).

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální včetně nVidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech se zapnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům hry bylo nastavení grafiky jen High.

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Testuji pomocí uvolněného benchmarku a testuji hned první scénu s běžným denním světlem. Nastavení hry je maximální včetně DirectX 11 a čtyřnásobného vyhlazování hran.

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

Splinter Cell: Conviction — Poslední pokračování série nemá vestavěný benchmark, testuji proto přímo hraním hry v druhé misi, kdy se proplížím okolo letadla a zastřelím tři stráže. Fps měřím pomocí Frapsu, nastavení grafiky je nejvyšší včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

Test Drive Unlimited 2 — Testuji hraním klasického závodu se sedmi AI ovládanými protivníky na prvním ostrově (Ibiza). Nastavení grafiky je maximální včetně vyhlazování zapnutého ve hře. Framerate měřím programem Fraps.

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

Warhammer 40 000 Dawn of War II — Pro testování hry používám vestavěný benchmark, nastavení hry je maximální, AA zapínám ve hře.

Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme GeForce

World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
62 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.