Hlavní stránka Hardware Grafické karty Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů
Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů
autor: Tomáš Šulc , publikováno 3.5.2011
Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

A máme tu poslední díl, pro mnohé ten nejatraktivnější. Podíváme se na souhrnné výsledky výkonných grafických karet, tedy toho nejlepšího, co lze na trhu s herními grafikami koupit. Pro porovnání výsledků jsme nezapomněli přiřadit také karty z mainstreamu a starší kousky. Článek uzavírá unikátní čtyřdílnou sérii mapující dnešní trh.


Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

V poslední části megatestu jsme se zaměřili na výkon mainstreamových a highendových grafických karet ve vyšších rozlišeních. Pakliže jste třeba ve slevě výhodně koupili monitor s Full HD rozlišením a nezbylo vám mnoho na pořádnou grafickou kartu, není nutné hned zoufat. Jak ukázaly výsledky, slušně si můžete velkou většinu novinek zahrát i se slabší kartou jako je ATI Radeon HD 5770 za dva a půl tisíce, byť u některých her budete muset snižovat detaily.

Pokud máte peněz více, můžete vybírat v jednotlivých cenových kategoriích z velkého množství karet, přičemž v cenovém spektru tři až pět tisíc vychází dobře snad úplně všechny modely a ani jednu kartu nelze vyloženě zatratit jako špatnou (některé modely ale pochopitelně mírně vyčnívají nad ostatní, viz minulá kapitola).

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

V poměru cena / výkon nejvýhodnější modely se prodávají ve zmiňovaném rozpětí od tří do pěti tisíc, kde také dle vašich konkrétních požadavků na výkon a cenových možností doporučuji vybírat. Pokud chcete kartu výkonnější, poměr cena / výkon se postupně s rostoucí cenou karet zhoršuje, což je trend platící už dlouhé roky. Rozdíly však nejsou zase tak dramatické a třeba u GeForce GTX 570 je poměr cena / výkon stále poměrně obstojný a výrazně se horší až od GeForce GTX 580 výš.

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

Dostáváme se k nejvýkonnějším kartám na trhu, kterými jsou duální modely nVidie i AMD. Ty nabízí za vysokou cenu okolo čtrnácti tisíc opravdu monstrózní výkon, který využije jen někdo. Na hraní v 1920 × 1200 px s 8× AA dnes bohatě stačí karty na úrovni AMD Radeonu HD 6970 či nVidia GeForce GTX 580. Investici do Radeonu HD 6990 a GeForce GTX 590 tak doporučuji jen v případě, že máte monitor s rozlišením 2560 × 1440 px a vyšším, případně si plánujete pořídit tři panely. Nezapomeňte také, že k výkonné grafické kartě byste také měli mít odpovídající procesor, viz náš nedávný test (připravujeme také slíbené pokračování s jednou z duálních karet).

Tímto posledním odstavcem jsme dorazili do úplného závěru velkého megatestu, ve kterém jsme změřili výkon celkem 28 grafických akcelerátorů. Ty pokrývají celé spektrum dnes prodávaných grafických karet a zařadili jsme také čtyři starší modely ke srovnání. Celá série čtyř článků by vám tak měla pomoci ve zorientování se na trhu s kartami a zejména usnadnit výběr nového akcelerátoru pro váš stroj.

 

Přehled všech dílů megatestu:

 

Děkujeme společnosti Alza.cz, která zapůjčila velké množství grafických karet.

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

Děkujeme společnosti Dell za zapůjčení 27" monitoru s rozlišením 2560 × 1440 px.

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

Děkujeme partnerům Asus, Intel, Gigabyte, MSI a nVidia, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

 Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů



Tagy: megatest  grafickych karet  recenze  test  review  bechmark  velky srovnavaci test  nvidia  amd  ati  geforce  radeon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
3.5.2011 06:30:13   88.100.29.xxx 111
opravdu pěkný test, musel dát moc práce
v garfech máte malou chybičku - prohozené výsledky z 3D mark vantage a 3D mark 11
7.5.2011 17:56:24   158.193.64.xxx 30
a ktore nemal za 4 dni kto opravit
3.5.2011 07:02:33   94.138.96.xxx 613
Rozhodně bych nezavrhoval zdroje s výkonem nad 750W. Optimální zátěž bych viděl kolem 60%(max 70%) jak z hlediska hlučnosti, tak efektivity. Nad 1kW to smysl mimo TriSLI asi nemá, ale 800W ano.
Navíc neuvažujete stárnutí součástek, kde především kondenzátory stárnutím snižují maxsimální výkon zdroje. Běžně se na stárnutí nechává rezerva 20%.
3.5.2011 07:33:01   199.64.72.xxx 251
Tak to vypadá, že mi má GTX260 ještě dlouho vydrží. Výkonový posun oproti GTX460 nijak výrazný. A nad vyššími modely neuvažuji kvůli ceně. Nové technologie taktéž k ničemu, když je neumí nic využít. Mám pocit, že se grafiky víc přeznačují než aby se vymyslelo něco nového a řádově výkonnějšího
3.5.2011 08:13:19   86.44.88.xxx 80
Jsem majitelem stejne karty i stejneho nazoru. Docela jsem se uklidnil
3.5.2011 08:45:03   213.220.198.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.5.2011 09:15:14   147.232.158.xxx 60
Tak ja som tiez mal doteraz GTX260 a myslel som si ze ako fajne mi idu hry. Mal som ale dobru ponuku pre GTX260 (novu GTX560Ti OC mam za necelych 130€ tak som upgradol a nelutujem. Zvysenie vykonu na uroven takmer 570tky je v 1080p dost poznat, hlavne s AA. Je rozdiel hrat s 30fps a s 50 ci 60. V neposlednom rade aj to DX11 sa sem tam zide
3.5.2011 09:48:56   199.64.72.xxx 30
Tak já ušetřené peníze vrazil do SSD disku a též jsem spokojen. Na hry už není tolik času, tak se mi víc oplatí ten disk. A když si můžu něco zahrát, tak buď nějakou causal hru nebo starou osvědčenou klasiku.
3.5.2011 07:34:00   195.113.135.xxx 04
Co máte za monitor? Mně to na mojí 30" HP 3065 tvrdohlavě nabízí 2560x1600 pcx.....
3.5.2011 08:03:25   109.239.78.xxx 10
Asi nějaký 27"
3.5.2011 08:14:54   86.44.88.xxx 20
V zaveru se pise:
Děkujeme společnosti Dell za zapůjčení 27" monitoru s rozlišením 2560 × 1440 px.
3.5.2011 08:17:39   90.177.96.xxx 167
Tak jsem na to koukal a Radeon HD 5850 to zase vyhrál. Jestě že jsem koupil.
3.5.2011 08:54:04   93.181.123.xxx 45
Tak jsem docela zklamán, přijde mi že ty testy máte maličko zkreslené. Mám doma ATI HD6870 1GB DDR5 bežící na 900GPU, 1050MEM a pokud si spustím MAFII 2 (STEAM verzi) a nastavím ji podle tohoto Vašeho testu, tak ani v jebližším rozlišení 1920x1080 nemá 70fps (graf 1920x1200 1xAA) a ani ty ostatní hodnoty, které tu jsou vidět rozhodně nemá. Celkem by mě zajímalo kde je chyba.. nevím teda jakým programem snímáte FPS, ale když si u toho zapnu FRAPS tak jsou hodnoty okolo 30-35Fps a víše nejdou. Při větším provozu na silnicích a nějakém ničení objektů se FPS pohybuje okolo 20 až hra působí dost trhaně... Nějaké vysvětlení nebo rada do života by byla? Pro upřesnění zbytek konfigurace: Intel i5-2500, 8GB DDR3 1600 CL7, spuštěné programy při hraní byli pouze Fraps, NOD32 a možná nějaké maličkosti které dřímou v startu jako Catalyst, OneNote. Tento problém s polovičním FPS jsem zaznamenal asi u všech podobných testů, takže by mne celkem zajímala ta reálná metodika a proč to v realitě tak není.. PC je čerstvě přeinstalováno a běží na něm Win7 64bit HP
3.5.2011 09:11:05   193.84.46.xxx 50
Vaše hodnoty jsou hodně nízké. V poslední době jsem zahlédl diskuze o chybě ovladačů, které nezapínají 3D mód (takže grafika jede na nízkých frekvencích), když běží nějaké akcelerované video, i na pozadí.
3.5.2011 09:17:51   78.108.152.xxx 80
Evidentně nemáš něco s PC v pořádku, že ti jede např. ta Mafia tak slabě. Zkus nahodit nové catalysty,dirextx, c++ knihovny. Zkontroluj jestli ti hru nebrzdí nějaká skrytá aplikace na pozadí o které nevíš či případně projeď PC antivirovou kontrolou. Koukni jak je vytížený procesor během hry. A jako poslední možnost zkus přeinstalovat systém :-). Dúvodu špatného výkonu může být mnoho no.
6.5.2011 07:53:31   62.209.192.xxx 00
jj presne tak, zkus klidne nejaky starsi catalysty a pak novejsi, pri hrani pak sleduj vytizeni CPU a grafiky (pripadne frekvence GPU pokud by byl opravdu problem s nezapinanim 3D rezimu jak psal fill-kill + zbytek doporuceneho sw) pripadne si zkontrolovat posledni update her a pripadne zkusit nekde na forech najit jestli nema zrovna ta tvoje grafika s necim problem apod.
3.5.2011 09:22:09   193.245.34.xxx 66
No nevim nevim, ja si posetril a koupil gtx560ti a nemuzu rict ze bych litoval. Ba prave naopak, je to neco naprosto vyborneho a do budoucna uz nikdy nebudu hledet na kazdou kacku u tak dulezite komponenty. Az si zkusis nejakou hru zahrat opravdu bez trhani, tak mi das zapravdu. Driv jsem myslel, ze taky hraju vse na max a bez trhani, ale nebylo tomu tak. Clovek si asi na tu "lenost" nejak zvykne, ale ted kdyz vidim, jak to muze slapat, tak jiz nikdy vic...
3.5.2011 09:41:25   87.249.128.xxx 132
Pěkné počtení. Neodpustím si ale jedno píchnutí. Nebýt Splinter Cell a Mafie 2, tak by GTX590 dostala od HD6990 docela naprdel...v průměru se to po započtení těchto dvou her celkem vyrovná. Je vidět, že skladba her dělá své
Každopádně palec nahoru za tento test..díky
3.5.2011 09:44:27   195.113.40.xxx 203
GTX 460 1 GB vs. HD 6850: duel do čtyř tisíc -

Skutečný vítěz je samzřejmě Radeon HD 5850 třeba zde za 3600 Kč: http://www.mironet.cz/gigabyte-vga-ati-radeon-hd-5850-1gb-ddr5+dp11992 9/

A asi právě proto v této nejžádanější cenové kategorii nebyl testován.
3.5.2011 10:10:14   78.108.152.xxx 249
Skutečný vítěz je HD 5850 Xtreme za 2800,- :-). Je směšné, že jsou v testu některé dávno neprodávané karty a tato nejvýhodnější grafika na trhu tam není. Zelené brýle opět vyhráli.
3.5.2011 10:31:58   77.48.101.xxx 106
A ještě "smutnější" je to, že jde den ode dne níž a níž. Už jsem jí viděl i pod 2500,- s DPH...což je...mazeeeeeec
3.5.2011 10:35:24   87.249.128.xxx 93
Cena/výkon je u této HD5850 super, ovšem dostupnost v shopech je mizerná.
3.5.2011 17:41:13   212.111.4.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.5.2011 18:40:33   85.161.65.xxx 33
a do 2.500 je vítěz HD 5830 Xtreme která jde báječně taktovat, Sám jsem dosáhl na 966/4500 a hry v HD rozlišení jdou krásně. Za 2300 i s dovozem nemá konkurenci
3.5.2011 12:30:31   109.164.72.xxx 10
Pěkný test, ale v ketegorii 3DMark to máte rozházene.
3.5.2011 15:43:06   62.240.166.xxx 60
Už to tu zaznělo několikrát, ale autor článku zjevně nereaguje - máte to pomíchané v 3dmarcích.....

P.S.
Děkuji za test, muselo to dát dost práce, nicméně mi nedá, abych se nezmínil, že jako nedostatek vidím chybějící GTX470 a HD5870....
3.5.2011 17:02:17   212.111.4.xxx 13
Nechybí tam ani GTX470 ani HD5850/5870. Pro většinu normálních lidí má smysl upgradovat nejdřív za 2-3 generace, kdy nárůst výkonu přesáhne aspoň dvojnásobek stávajícího železa. Loňský highend a mainstream nemá smysl zatím měnit, ale už ani kupovat. A to platí i pro GTX460, která je v testu hned třikrát.
3.5.2011 16:34:58   90.178.0.xxx 22
koukám, že mi asi moje GTX275 ještě chvíli vydrží a to jsem si říkal, že bych upgradoval na toto http://www.alza.cz/gigabyte-n560so-1gi-950-super-overclock-d224923.htm
ale ať koukám, jak koukám, tak nárust výkonu je pouze 20% (i když mi vrtá hlavou, jak jste na 1680*1050 1*AA vycucali z 275 - 65 fps? -- to nemám ani na 1280*1024 1*AA PhysX OFF DDD) takže si asi budu muset počkat... ... snad řady nVidia 6** a AMD 7*** nabídnou něco nového hustodémonsky-krutopřísného..

dík za test.. !!!! pomohli jste mi aspoň sem se uklidnil
3.5.2011 17:16:00   88.103.220.xxx 10
Jen se chci ujistit, že v sekci spotřeba je spotřeba celé sestavy, že?

Jsem potěšen, že by můj Seasonic 520W bronze utáhl i7 + 6970
3.5.2011 17:21:20   81.89.56.xxx 30
dost by ma zaujimalo, preco v hre metro 2033 ma tato grafika vo vsetkych grafoch 0fps ? tuto grafiku vlastnim a tu hru som hral na plnych detailoch 0 AA (nejakych 20+- fps)
3.5.2011 19:01:01   78.108.152.xxx 30
Jedná se o test v dx11 a gtx 275 ještě nepodporuje toto rozhraní.
3.5.2011 19:30:40   81.89.56.xxx 03
hm.. autora asi nenapadlo na tych kartach testovat v dx 10 a napisat to tam
3.5.2011 20:50:31   88.103.220.xxx 20
Dnes jsem přesedlal z 19" 1280 x 1024 na 24" 1920 x 1080 a musím říci, že grafika (ATi 4870) se docela potila Zkoušel jsem na max detaily Just Cause 2 s max. rozlišením a to bylo většinou hodně trhané. Na max. detaily to ještě utáhne při 1680x1050 (nebo tak nějak), ale maká na cca 98%
3.5.2011 22:50:59   62.245.125.xxx 50
Dík Tomášovi za dobrej test.
4.5.2011 18:17:26   95.173.67.xxx 51
jsem majitelem 6950 2GB. Sice jsem mel skoro vzdy nvidie, ale potreboval jsem vice monitoru a kupovat 2 GeForce jsem proste nechtel, takze jsem sel do ni. Vubec se mi nezamlouva, ze se tady o ni mluvi jako o docela neschopne karte. Ma svoje mouchy (napriklad spotreba v klidu u vice monitoru), ale diky dualbiosu si muze kazdy zkusit ji odemcit, bez strachu ze kartu znici. A takhle z karty za necelych 6000Kc udelat kartu o kus lepsi (=HD6970), to zcela jiste meni uhel pohledu, ne? mam potom vykon cca jak GTX570 za nizsi cenu, nizsi spotrebu... (bavim se teda o fullHD s 4xAA, prece bych si to nekoupil na nizsi rozliseni a ikdyby jo, tak tam problem mit urcite nebudu) Potom se pohled na takovou kartu zcela meni. Pokud kartu zkusite pretaktovat, tak docela bez problemu dozenete i GTX580, ve vysokych rozlisenich ji predezene. Karta se potom hrave vyrovna spotrebou i vykonem GTX580, ale o nekolik tisic levneji.

Nerikam ze je test spatny nebo zavadejici... ba naopak je velmi dobry. Jen chci upozornit na to jak muze s vysledky pohnout trosku jiny uhel pohledu.
4.5.2011 19:00:29   84.42.220.xxx 10
ano mas pravdu 6950 je vyborna koupe. 100% lepsi nez 6970 popr treba 560 od nvidie ovsem co se tyka odemykani a takhle tak za 1. to nedela kazdy tudiz nelze to zobecnovat a za druhe muze byt clovek uber smolar a ta jeho karta nepujde odemknout. A co pak? Jinak gtx580 jde moc hezky taktovat taky sam doma jednu mam akorat ze to neni treba skoda proudu ikdyz nejde o moc velke penize jak vydime v peknem grafu. Je treba za ten grafik p.Sulce pochvalit ono totiz jestli zaplatim 2600 rocne nebo 2900 je uplne sumak. Rozlozeno do 12 mesicu je to skoro NIC. Spotreba je tedy spise udaj zajimavy zduvodu chlazeni gpu.
4.5.2011 20:12:44   88.103.220.xxx 02
Také bych dnes šel do 6950 2GB a odemknul ji na 6970. Nejvíce se mi líbí ta od Asusu, s tím monstrozním chladičem (i když Asus vůbec nemám rád).
4.5.2011 21:50:27   95.173.67.xxx 21
Asus DC2, nebo jak se jmenuje jde docela dobre taktovat. Ale na tema odemykani teto karty jsou jen velke otazniky.

Souhlasim take s Broxikem, ze ne kazdy chce grafiku nejak odemykat, nebo taktovat. Jsou uzivatele, kteri si ji koupi a nikdy s ni nic neudelaji.

Co se tyka te spotreby, tak to mereni mi ale prijde velice jednoduche a odflakle. (je stejne jako vsude jinde) Protoze me grafika v necinosti zere 70W, coz je 3000 korun rocne jen za grafickou kartu (jedu 24/7). A proc mi zere tolik? protoze vsichni v recenzich uvadi spotrebu grafiky u jednoho monitoru a tehdy jede 6950 na 250/150(600), ovsem pokud pripojite monitoru vic, tak uz jede na 500/1375 (5500) a tam uz moc usporna neni (bavim se ted o biosu 6970, jinak to je 450/1250(5000) ). A ktery tester v recenzi v cesku tohle zminil za toho cca pul roku co je grafika na trhu? tohle ctete jen od nas*anych majitelu na forech.
5.5.2011 10:11:32   195.113.185.xxx 01
Proto se těším na přepínání dedikované grafiky a grafiky v CPU. Spotřeba 00 prd a na běžnou práci to bude úplně stačit. Jen by mě zajímalo, jestli půjde připojit více monitorů..
5.5.2011 20:01:09   95.173.67.xxx 01
jen 2, takze nezajimave...
4.5.2011 21:58:39   95.173.67.xxx 84
jeste jedna poznamka trosku off-topic.

Uprime nevim pro koho testujete tolik her.... je to spousta prace a schvalne pro pokus... dejte (-) pokud opravdu porovnavate vykony u kazde testovane hry a dejte (+) pokud kouknete jen na srovnani jak se karty vedou v jednotlivych rozlisenich. ALE PODLE PRAVDY PROSIM Popravde me prijde zajimave jenom srovnat FullHD s celkovym hodnocenim a z hlediska pohledu do budoucnosti se kouknu samorejme i na vyssi rozliseni.
5.5.2011 20:20:42   88.103.220.xxx 30
Tak se se přiznám, že ty grafy projíždím všechny Je pravda, že 1-2 hry třeba vynechám, ale rád se podívám, jak jsou jendotlivé hry graficky náročné. Teď s Full HD to sleduji ještě intenzivněji.
9.5.2011 14:00:33   188.112.80.xxx 00
Mam athlon 2 x4 3,3 Ghz, 4GB ram a gtx460 1GB HAWK a v 1680x1050 AA mam 52 FPS oproti 73 moze ten rozdiel byt kvoli procesoru ?

to je jedna otazka

a druha ako na Geforce zapnem v mafii 4xAA ?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

117 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 52.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.