Hlavní stránka Hardware Grafické karty Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI
Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI
autor: Tomáš Šulc , publikováno 28.4.2011
Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI

Včera nVidia, dnes AMD/ATI. Pokračujeme v představování všech testovaných karet, jejich bližšími specifikacemi a rozborem cen. Čeká vás druhá várka čtrnácti grafik seřazených od nejslabšího modelu po nejvýkonnější. Podíváme se i na zajímavé kousky a tipy na výhodný nákup. Ať už v poměru cena / výkon nebo zajímavou přidanou hodnotou.


Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI
ATI Radeon HD 4850 v referenčním provedení

Druhou starší kartou je zástupce novější řady HD 4000, konkrétně model HD 4850. Ten se stal ve své době díky výbornému poměru cena / výkon velmi populárním a ještě dnes jej má mnoho méně náročných hráčů ve svém PC. Protože šlo o slabšího sourozence k HD 4870, je karta postavena horších jádrech RV770 (tikají na nižší frekvenci). Jádro RV770 je stejně jako starší RV670 postavené na 55nm výrobním procesu, nese však rovnou 800 unifikovaných shaderů na frekvenci 750 MHz. Stejně jako HD 3870 má i HD 4850 16 ROP jednotek a 256bitovou sběrnici. K té jsou však připojeny pomalejší GDDR3 paměti na taktu rovné 2 GHz s kapacitou 512 MB (tady je největší rozdíl proti HD 4870, která nese podstatně rychlejší paměti GDDR5).

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI

Do redakce se nám na test dostala karta od Gigabytu v referenčním provedení. To má pouze jednoslotový chladič, což je vzhledem k dnešním tříslotovým kartám (viz DirectCU II) ve vyšší výkonnostní kategorii přinejmenším kuriózní. Velký vliv mělo u HD 4850 a 4870 chlazení napájecích obvodů, které topily více než samotné jádro.

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI

Plošný spoj je přibližně stejně dlouhý jako u dnešních Radeonů řady HD 6800 a vyžaduje přídavné napájení z jednoho šestipinového konektoru.

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI

Jádro RV770 je u HD 4850 sice plně aktivní, proti výkonnější HD 4870 však běží na nižší frekvenci. Největší rozdíl ve výkonu však dělaly použité paměti, HD 4850 má osazeny moduly GDDR3, zatímco výkonnější 4870 byla první kartou s GDDR5 čipy. Zajímavostí pak je, že testovaná karta od Gigabytu je osazena moduly zkrachovalé společnosti Qimonda.

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI

 

Děkujeme společnosti Alza.cz, která zapůjčila velké množství grafických karet.

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI

Děkujeme společnosti Dell za zapůjčení 27" monitoru s rozlišením 2560 × 1440 px.

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI

Děkujeme partnerům Asus, Intel, Gigabyte, MSI a nVidia, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI

 Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI

Přehled všech dílů megatestu:



Tagy: megatest  grafickych karet  recenze  test  review  bechmark  velky srovnavaci test  nvidia  amd  ati  geforce  radeon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
28.4.2011 06:38:43   212.5.212.xxx 637
zase tam nieje 5870?????? preco??????? TOP grafika, rad by som ju porovnal s novymi.... paneboze!!
28.4.2011 07:03:20   86.49.71.xxx 516
neni tam ani 5850 ??????
28.4.2011 07:24:06   109.107.210.xxx 305
Výsledky testů si rozvracet nedáme! Pakližééé!!
28.4.2011 11:40:44   83.240.22.xxx 2431
Byt jsem se k tomu vyjadroval uz vcera, dodam komentar i sem. Jedna se o megatest aktualne dostupnych grafickych karet, ktere jsou v testu vsechny (s vyjimkou lowendovych HD 6400, 6500 a 6600, ktere vysly teprve pred par dny a behem testovani nebyly dostupne). V testu proto nejsou zarazeny jiz nahrazene rady GTX 470, 480 a Radeony rady HD 5800. Kazdou z techto karet lze sice nekde najit skladem, ale jde o doprodeje starych zasob, proto nejsou v testu obsazene (prosim nemichat se ctverici opravdu starych karet jako HD 4850, ktere jsou v testu kvuli orientacnimu porovnani, o kolik si uzivatel upgradem pomuze, HD 5850 nebo GTX 470 dnes bude nekdo stezi menit za lepsi). To plati i udajne nove HD 5850 od Sapphire, ktere se uz samozrejme take nevyrabi. I v tomto pripade se Sapphire za kazdou cenu potrebuje zbavit zbytku skladovych karet, dokud jsou vubec prodejne a velmi dobre se toho zhorsilo jejich marketingove oddeleni (proto ta velmi nizka cena, ktera je bezesporu velmi lakava). Diky nizke cene je navic po kartach vysoka poptavka a sehnat je je takrka nemozne (napriklad Alfacomp z dostupnosti jednotek kusu na par minut dela velkou show). I presto vsechno by teoreticky samozrejme slo karty do testu dat (byt by to vzhledem ke koncepci megatestu nemelo realny prinos), ale je tu jeste dalsi problem v podobe casove zvladatelnosti, otestovat kartu ve vsechn hrach a nastavenich bohuzel opravdu neni legrace. Nicmene pokud tu budou taci stale presvedceni, ze jsem karty nezaradil kvuli nenavisti AMD, pravdepodobne uz jim to lepsim zpusobem nevyvratim. Pouze si dovolim smazat zbytek komentaru o jednom a totez, jednou to tu opravdu staci.
29.4.2011 09:29:08   90.177.96.xxx 102
Rozumim, ale nesouhlasim! Komponenty se nekupuji pouze nové ale i použité od kamarádů nebo v bazarech. Mam Radeon HD 5850 a rád bych vědel jak jsem na tom, případně pokud ho budu chtít prodat kupec bude vědět do čeho jde. Pokud jde o časovou náročnost by bylo vhodné udelat raději dvě skupiny grafických karet (herní a HTPC) a udělat dva testy. Na každou skupinu jsou jiné požadavky. O porovnání ATI HD 5450 vs AMD HD 6990 v jednom testu nikdo nestojí, o zařazení 5850/5870 stojí všichni.
28.4.2011 07:18:35   77.48.104.xxx 384
Také se přimlouvám za 5870, je to karta, která něco dokázala jako TOP model...
28.4.2011 08:04:37   80.254.147.xxx 223
Achjo, už dlouho mě štve, že se tu v testech vůbec neobjevuje Radeon 5850, který vlastním a nelze nevidět, že i dnes je velice zajímavou volbou za dobré peníze. Objevil se tu v testu snad jen jednou, když to byla novinka.V minulosti mi tu bylo řečeno, ať se podívám na výsledky 5870 a odečtu si 10% či co. No teď už tu není ani 5870. Nejde jen o mě, ale i to že v takovém testu by skutečně ani jedna z těchto karet, neměla chybět. Obzvlášť když vidím jiné typy, které jste do testu zařadili... Výkonově jsou 58** na tom víc než dobře a jejich cena je dnes lákavá.
28.4.2011 08:21:42   95.173.67.xxx 213
Trosku me take mrzi absence 5850. Precejen je to ted prodejni hit. Co se tyka popisu, tak bych tam uvital doplneni o poctu maximalni pripojenych monitoru. U nVidie se bezne psalo ze jen 2, tak jsem mel radost, ovsem tady se tato informace nejak vytratila. Jako dalsi vec, ktera mi tu chybi zminit je vyhoda referencnich 6950, kde je dualbios a tak je tu dost bezpecna moznost zkusit kartu odemcit na 6970 bez strachu ze zniceni karty.
28.4.2011 15:05:47   85.162.16.xxx 101
Jo, je to dost neuvážený krok, alespoň ta 5850 pro srovnání se tam mohla vejít, vždyť to byl hit už od svého vydání a teď prakticky ve stádiu klinické smrti na čas ožila, stejně jako 5830 která byla ale zombie už když byly známé její specifikace a nyní zažívá plnohodnotný život, byť s jepičí životností
28.4.2011 22:28:53   217.66.185.xxx 111
Ludé mějte rozum, spíš bude v pekle mrznout, než by se zde v testu objevila Ati 5850 za 2550Kč, vždyt by měla výrazně lepší poměr cena/výkon než konkurence, a jěště by lid oprávněně poukazoval, proč nedostala nějaké ocenění (samozřejmě pravidelní čtenáři vědí, že protože nepodporuje physX)
28.4.2011 08:39:11   188.120.212.xxx 262
OMG jedna z nejvíce zastoupených DX11 karet mezi hráči od AMD co se prodává za výhodné ceny dodnes a chybí v testu? Směšné, tohle se snad ani nedá okecat, co se přestat bránit a zařadit jí do testu než vás vaši čtenáři rozcupujou, teda pokud si ty články nepíšete pro sebe?
28.4.2011 08:50:31   212.197.6.xxx 120
Oceňujem zaradenie HD 4850 pre porovnanie. Ja ju zatiaľ tiež stále ešte používam a som zvedavý čo by mi priniesli novšie modely :-).
28.4.2011 08:56:59   89.103.223.xxx 40
Citace:
Proti HD 5550 má „sedmdesátková“ verze navíc o 100 MHz vyšší takt jádra a prodávají se karty s pamětmi DDR2, DDR3 i GDDR5 (sběrnice je ve všech případech 64bitová).


Asi 128bit ne?
28.4.2011 09:19:29   195.146.138.xxx 60
Slušný prehlad, ale na to, že vyšiel dnes,
chýbajú tam aktuálne grafické karty ako:

HD6570 - 57,55 € / 1 733,81 Sk s DPH
HD6670 - 76,44 € / 2 302,83 Sk s DPH

ďalej nie je pravda že HD6450 sa nepredáva,
nie je problém ju kúpiť a stojí cca 38,68 € / 1 165,15 Sk s DPH,
v prevedení od Sapphire ( 11190-02-20G )

a neposlednom rade, naozaj v prehľade chýbajú
karty HD5850 a HD5870. Toto by sa nemalo stávať.
28.4.2011 09:29:28   195.146.138.xxx 01
A ešte k tej HD5750 s pasívnym chladením. Verzia od Gigabyte sa neoplatí brať. PowerColor v pasívnom prevedení nevyžaduje prídavné napájanie PCI-E 6-pin, Gigabyte áno. Taktiež, PowerColor má podstatne zníženú spotrebu a momentálne je to naj karta na trhu s pomerom výkon/spotreba. Karta má komplet upravenú napájaciu kaskádu a obvody. Tu si pozrite spotrebu. Myslím, že nepotrebuje komentár.

http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_5750_Go_Green/27.html

Cena karty je cca: 108,96 € s DPH ( viem, o niečo viac, ale za také prevedenie sa oplatí priplatiť )
http://www.tichepc.sk/Powercolor-Radeon-HD-5750-1GB-GDDR5-128bit-PCI-E-HDMI-2xDVI-retail_2_.html?arg1=001001162000
28.4.2011 09:57:49   78.98.14.xxx 31
Sorry za mierny offtopic, ale chcel by som poprosit redakciu pri teste Nvidia kariet otestovat nielen ich herny vykon, ale aj vykon v GPGPU aplikaciach...napriklad rychlost raytracingu v Nvidia Garage, alebo rychlost renderovania v Octane Renderi (da sa stiahnut demo + testovacia scena).
Dakujem
28.4.2011 10:37:58   15.203.169.xxx 94
Akoze, toto uz vyzera na podplacanie za nezaradenie niektorych modelov. Akurat neviem ci od nVidie ktora sa boji konkurencie alebo od AMD, ktore sa trapne snazi donutit ludi kupovat novu radu (vid trebars nemoznost prehravat 3D blu-ray na rade 5000 udajne koli HDMI 1.3 portu, ktora sa da obist jednoduchou zmenou v registroch). A ano, mam 5870 (MATRIX) a chcem ten cip tiez vidiet v teste v porovnani s novou uzasnou generaciou 6000, ktoru sa nam AMD snazi tak okato natlacit zneprijemnovanim pouzivania generacie 5000. -0,30 panovi nezaujatemu redaktorovi...Je zrejme, ze po nespocetnych uletoch mu redakcia mlcanim davno vyjadrila podporu
28.4.2011 12:11:01   195.113.40.xxx 177
Staršný, 5850/5870 má asi tak 80% hráčů tj. převážně vašich čtenářů a vy je nedáte do testu ??? Před rokem neexistovala přijatelná varianta ze strany NVdie a tak jsme si skoro všichni kupovali tyto karty. koho zajímá HD 5450 v testu, tu má asi tak 0,001 % hráčů, pokud vůbec, tak tam dejte ty karty, se kterými jde hrát a má je dnes v počítačích většina !!!
28.4.2011 14:31:57   80.251.245.xxx 119
80% hráčů Ty žiješ v hodně naivním světě
28.4.2011 14:53:01   15.203.169.xxx 62
Aha, pardon. Toto nie je pan nezaujaty redaktor, ale iny. Ale aj tak, vynechat 5870/5850 je hanba. Ja som nemal problem najst tieto karty skladom a to v Alze co je viac cesky predajca ako slovensky.
28.4.2011 12:22:20   89.103.134.xxx 515
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.4.2011 12:27:37   84.16.60.xxx 82
Tomáš Šulc napsal:
Byt jsem se k tomu vyjadroval uz vcera, dodam komentar i sem. Jedna se o megatest aktualne dostupnych grafickych karet, ktere jsou v testu vsechny (s vyjimkou lowendovych HD 6400, 6500 a 6600, ktere vysly teprve pred par dny a behem testovani nebyly dostupne). V testu proto nejsou zarazeny jiz nahrazene rady GTX 470, 480 a Radeony rady HD 5800. Kazdou z techto karet lze sice nekde najit skladem, ale jde o doprodeje starych zasob, proto nejsou v testu obsazene (prosim nemichat se ctverici opravdu starych karet jako HD 4850, ktere jsou v testu kvuli orientacnimu porovnani, o kolik si uzivatel upgradem pomuze, HD 5850 nebo GTX 470 dnes bude nekdo stezi menit za lepsi). To plati i udajne nove HD 5850 od Sapphire, ktere se uz samozrejme take nevyrabi. I v tomto pripade se Sapphire za kazdou cenu potrebuje zbavit zbytku skladovych karet, dokud jsou vubec prodejne a velmi dobre se toho zhorsilo jejich marketingove oddeleni (proto ta velmi nizka cena, ktera je bezesporu velmi lakava). Diky nizke cene je navic po kartach vysoka poptavka a sehnat je je takrka nemozne (napriklad Alfacomp z dostupnosti jednotek kusu na par minut dela velkou show). I presto vsechno by teoreticky samozrejme slo karty do testu dat (byt by to vzhledem ke koncepci megatestu nemelo realny prinos), ale je tu jeste dalsi problem v podobe casove zvladatelnosti, otestovat kartu ve vsechn hrach a nastavenich bohuzel opravdu neni legrace. Nicmene pokud tu budou taci stale presvedceni, ze jsem karty nezaradil kvuli nenavisti AMD, pravdepodobne uz jim to lepsim zpusobem nevyvratim. Pouze si dovolim smazat zbytek komentaru o jednom a totez, jednou to tu opravdu staci.

mate uplnu pravdu co ste tu napisal, ale jedno ma mrzi ze netestujete prave spominanu 5850 extreme lebo aj ked ma problme z dostupnostov(nieje tomu tak vsade) ma neuveritelny pomoer cena a vykon a ruku na srdce ak by mala podobny pocin ina firma s nv grafikou tak uz by tu bola recenzia kao byc......ale demogogia o tom ze tento web je ´zeleny´ a ze nv podplaca tento web je prinajmensom detiske a smiesne to mussia uznat vsetci....aj ked tu mame ´zeleneho´ obra zlobra, ale nic to nemeni na tom ze tento web je kvalitny a ma kvalitne recenzie a na tuto sa velmi tesim lebo sam uvazujem ze prejdem po rokoch v high ende na low end(aj ked karta na ktoru mam zalusk tu nebude testovana a sice 6670)
28.4.2011 12:55:04   94.230.155.xxx 54
Nepopisujte 3870 jako high end, to high-end nebyl ani omylem. Byl to vyšší mainstream, jak již bylo psáno konkurence pro 8800GT se kterou prohrála. High end tehdy byla 8800Ultra která ve finále byla schopna vyklepnout i 3870X2. rv670 byla jen die shrink R600 + odebrání nepotřebných či nefunkčních částí čipu.
28.4.2011 15:02:34   85.162.16.xxx 20
3870 s DDR4 byla dost dobrá kartička a hlavně levná - s 8800GT prohrávala hlavně s vyhlazováním tam byla slabší, jinak to byla remíza. Sám jsem ji měl od PowerColoru ale dlouho u mě nevydržela, hned jak vyšla 4850 tak jsem si ji pořídil. Jo, to byly časy kdy i výkonné grafiky byly jednoslotové, dnes i karty typu 5770 jsou dvou....
28.4.2011 16:31:35   213.211.58.xxx 20
Zrovna HD4850 jednoslotova nebyla dobra volba. Byla hlucna a jeste se "pekla zaziva"
28.4.2011 16:45:07   46.183.64.xxx 71
přihodtě tam sakra tu 5850 prostě do testu patří, už jen proto aby ten kdo si ji za par korun koupil zjistil jak moc se mu to vyplatilo, dd dělal test přímo těhle sapphire extreme ale to mi nepříjde jako nezaujatej autor... nenutte me abych vas prudil a do kazdy novinky/ zpravy na fb se ptal jestli už tam date tu 5850, jedna kata jsou testy na hodinu a pul max a myslim ze dost lidi dalo najevo že o to maj zájem...
28.4.2011 17:06:14   62.245.104.xxx 52
ještě HD3870 v jedné ze sestav mám a opravdu se stále na ní dát hrát drtivá většina her na max detaily bez vyhlazování (17" monitor)
28.4.2011 16:50:27   94.229.38.xxx 60
venox napsal:
zase tam nieje 5870?????? preco??????? TOP grafika, rad by som ju porovnal s novymi.... paneboze!!

Nejde o nenavist, ale podla mna o cisty a zdravy rozum ju tam zaradit, verim ze vela ludi ma prave tieto karty ako GF470/480 a HD5850/5870 a prave takyto test im ukaze ci ma zmysel investovat do noveho. Ak to nebude sak svet sa nezbori, poladame inde, ale bude to skoda nemat priame porovnanie na tej istej zostave.
28.4.2011 18:23:21   86.49.127.xxx 60
Jaj těším se jak v testu dopadne moje stařičká 3870, mám verzi od PowerColor s accelerem a pro moje občasné hraní a sledování filmů s FullHD rozlišením monitoru bohatě stačí
28.4.2011 21:15:23   88.101.59.xxx 00
Timmah! napsal:
Sorry za mierny offtopic, ale chcel by som poprosit redakciu pri teste Nvidia kariet otestovat nielen ich herny vykon, ale aj vykon v GPGPU aplikaciach...napriklad rychlost raytracingu v Nvidia Garage, alebo rychlost renderovania v Octane Renderi (da sa stiahnut demo + testovacia scena).
Dakujem
http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2011/04/26/best-graphics-card-for-folding/1Nac zustavat takto dozadu, dovolim si odkazat na aktualni clanek na bittechu. >
29.4.2011 00:32:14   89.176.33.xxx 17
zvirek napsal:
Staršný, 5850/5870 má asi tak 80% hráčů tj. převážně vašich čtenářů a vy je nedáte do testu ???


To cislo zdaleka neni pravda. Je mozne ze tyto karty ma ve vasi rodine ci okoli 80% hracu, ale to neni zadna statistika.

Podle celosvetove statistiky ma 5850 2.33% hracu, 5870 ma 2.23% coz je dohromady 4.56%. Do 80% tomu jeste "trochu" chybi.

Pro zajimavost, nejvice ma GeForce 9800 - 5.68% tesne nasledovana GeForce 8800 5.59%. Nejrozsirenejsi AMD karta je HD 5770 s 3.95%.

A jeste jedno cislo, DX11 grafiku ma stale jeste pouhych 20.04% hracu, DX10 grafiku ma 70.2%

Vse cerpam ze statistik Steamu, coz pokryva spoustu hracu.
29.4.2011 07:31:31   91.195.107.xxx 130
tynyt napsal:
Výsledky testů si rozvracet nedáme! Pakližééé!! [/quote][quote=Tomáš Šulc]Byt jsem se k tomu vyjadroval uz vcera, dodam komentar i sem. Jedna se o megatest aktualne dostupnych grafickych karet, ktere jsou v testu vsechny (s vyjimkou lowendovych HD 6400, 6500 a 6600, ktere vysly teprve pred par dny a behem testovani nebyly dostupne). V testu proto nejsou zarazeny jiz nahrazene rady GTX 470, 480 a Radeony rady HD 5800. Kazdou z techto karet lze sice nekde najit skladem, ale jde o doprodeje starych zasob, proto nejsou v testu obsazene (prosim nemichat se ctverici opravdu starych karet jako HD 4850, ktere jsou v testu kvuli orientacnimu porovnani, o kolik si uzivatel upgradem pomuze, HD 5850 nebo GTX 470 dnes bude nekdo stezi menit za lepsi). To plati i udajne nove HD 5850 od Sapphire, ktere se uz samozrejme take nevyrabi. I v tomto pripade se Sapphire za kazdou cenu potrebuje zbavit zbytku skladovych karet, dokud jsou vubec prodejne a velmi dobre se toho zhorsilo jejich marketingove oddeleni (proto ta velmi nizka cena, ktera je bezesporu velmi lakava). Diky nizke cene je navic po kartach vysoka poptavka a sehnat je je takrka nemozne (napriklad Alfacomp z dostupnosti jednotek kusu na par minut dela velkou show). I presto vsechno by teoreticky samozrejme slo karty do testu dat (byt by to vzhledem ke koncepci megatestu nemelo realny prinos), ale je tu jeste dalsi problem v podobe casove zvladatelnosti, otestovat kartu ve vsechn hrach a nastavenich bohuzel opravdu neni legrace. Nicmene pokud tu budou taci stale presvedceni, ze jsem karty nezaradil kvuli nenavisti AMD, pravdepodobne uz jim to lepsim zpusobem nevyvratim. Pouze si dovolim smazat zbytek komentaru o jednom a totez, jednou to tu opravdu staci.


Dobry den, prestoze se tu maze jeden komentar za druhym ohledne 5870/5850 bohuzel musim pridam dalsi a reagovat tim na vas post. Firmy CZC, Alza a Mironet mají ATI 5870 bez problemů skladem, volal jsem tam! Vaše slova: "I presto vsechno by teoreticky samozrejme slo karty do testu dat (byt by to vzhledem ke koncepci megatestu nemelo realny prinos), ale je tu jeste dalsi problem v podobe casove zvladatelnosti, otestovat kartu ve vsechn hrach a nastavenich bohuzel opravdu neni legrace." Zajímal by mě Váš koncept megatestu, pokud by tam neměla 5870 reálný přínos? Předpokládám, že většinu bude zajímat poměr cena/výkon/spotřeba kde právě dominuje 5870, ale třeba ne, třeba se mýlím a to právě Vaši čtenáři chtějí vědět, jestli už svojí grafiku vyměnit či nikolivPodívejte se zde v diskuzi na palce Je to jen proto,ze všichni takový test přivítají, ale když tam nebudou mít svojí grafiku, tak je to akorát naštve a že těch lidí je. Věřím, že je to časově náročné, ale když vyřadíte Ati5450 a NV220 a nahradíte tím co má většina v PC, tak se to 5 lidem líbit nebude, ale 5000 ano. Pevně věřím, že s námi čtenáři přestanete válčit a 5870 do testu zařadíte.
29.4.2011 09:28:40   90.177.96.xxx 71
Rozumim, ale nesouhlasim! Komponenty se nekupuji pouze nové ale i použité od kamarádů nebo v bazarech. Mam Radeon HD 5850 a rád bych vědel jak jsem na tom, případně pokud ho budu chtít prodat kupec bude vědět do čeho jde. Pokud jde o časovou náročnost by bylo vhodné udelat raději dvě skupiny grafických karet (herní a HTPC) a udělat dva testy. Na každou skupinu jsou jiné požadavky. O porovnání ATI HD 5450 vs AMD HD 6990 v jednom testu nikdo nestojí, o zařazení 5850/5870 stojí všichni.
29.4.2011 17:18:54   78.80.60.xxx 70
Zdravím, komentář pana Šulce je sice pěkný, ale žádné relevantní důvody, proč karty chybí v něm nesdělil. Ať už je to s dostupností jak chce, jedná se o aktuální produkty, které spousta uživatelů vlastní, a proto je měření relevantní. V době kdy karty (zejména 58*) přišly na trh, byly absolutně nedostupné - byl to snad důvod je nerecenzovat?!! Nebyl.
Rovněž neobstojí argument s náročností měření. Když už se megatest dělá a měří se desítky karet, tak změřit 2/4 navíc už není nic markantního.
Nemyslím si, že je někdo v redakci zaujatý proti nějakým produktům, ale důvody proč karty 5850, 5870 a 470, 480 nebyly zařazeny nám zůstanou buď skryté, nebo,žádné nejsou a nebo jsou nesmyslné.
29.4.2011 19:45:05   94.142.234.xxx 12
aspoň, že HD6850 tu je, škoda že neni verze od gigabyte, která v době uvedení, byla jediná u nás reálně dostupná
29.4.2011 21:21:30   90.179.3.xxx 20
Nevíte jak by na tom zhruba byla ASUS EAH3870X2 1024MB? Neb alespoň nevíte-li o nějakém serveru, kde ji porovnali s dnešními oplatkami?
Brou noc.
30.4.2011 11:54:25   85.119.95.xxx 01
nektere nereferencni chladice vypadaji opravdu pekne a co do hlucnosti je to parada, bohuzel nic takoveho neni pro 6990 :-( snad casem
1.5.2011 10:12:24   90.176.177.xxx 10
Asi trochu mimo, ale tiše doufám, že se v testovaných hrách objeví i simulátor FSX. V pár testech použit byl a pak ticho po pěšině. Ti kdo lítají na tomto simulátoru porovnání určitě uvítají. Ale asi je to jen zbožné přání....

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

117 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 6.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.