Hlavní stránka Hardware Grafické karty Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia
Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia
autor: Tomáš Šulc , publikováno 27.4.2011
Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia

Přinášíme kompletního průvodce pro výběr grafické karty. Kromě podrobných popisů a tipů, pro koho je která určená, máme všechny i řádně proměřené – v devíti hrách v rozlišeních od 1280 × 1024 až po 2560 × 1440. Test byl tak veliký, že jsme se nevyhnuli rozdělení na čtyři díly. Dnes přinášíme první s popisem karet ze stáje nVidia.


Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia
nVidia GeForce GTX 275 v referenčním provedení

Druhou kartou nVidia ke srovnání je zástupce novější modelové řady GeForce GTX 200, konkrétně model GeForce GTX 275. I v tomto případě šlo stejně jako u GeForce 9800 GT o vylepšený model, konkrétně o nástupce GTX 260/280. Nová GTX 275 používala vylepšený 55nm výrobní proces, díky čemuž bylo jádro GT200 menší a mělo nižší spotřebu. Ačkoliv byla karta výkonnostně na úrovni předchozí GTX 280, na rozdíl od ní nebylo jádro plně aktivní (tato jádra šla do modelu 285). V případě GTX 275 mělo jádro GT200b tikající na frekvenci 633 MHz aktivních 240 (z 240) unifikovaných shaderů na 1404 MHz, 28 (z 32) ROP jednotek, 448bitovou (z 512bit) sběrnici a k ní připojených 896 MB GDDR3 paměti s frekvencí 2,3 GHz.

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia

Do testu jsme si půjčili kartu Asus. Ta je shodná s referenční verzí a liší se jen nálepkou na chladiči. Ten je i přes vyšší spotřebu karty poměrně tichý.

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia

Řada GeForce GTX 200 byla po modelech 8800 GTX / Ultra další, která započala rozmach rozměrných a výkonných karet s velmi vysokou spotřebou. Karta tak nesla dva šestipinové napájecí konektory a použito bylo dlouhé a složité PCB. Kvůli menší ploše jádra byl na kartě například externě umístěný čip NVIO, který mají novější karty integrovaný v jádře. Všimněte si také velkého množství paměťových čipů, což je dané obří 448bitovou sběrnicí (i GTX 580 používá jen 384bit v kombinaci s podstatně rychlejšími pamětmi).

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia

Jak jsem již psal, GeForce GTX 275 používala novější 55nm jádra GT200 v revizi B (v tomto případě B3). Jádro nebylo plně aktivní, běželo na frekvenci 633 MHz a připojeny k němu byly paměti GDDR3 s kapacitou 896 MB (ani sběrnice nebyla plně aktivní, proto tato nestandardní kapacita).

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia

Přehled všech dílů megatestu:

 

Děkujeme společnosti Alza.cz, která zapůjčila velké množství grafických karet.

 

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia

Děkujeme společnosti Dell za zapůjčení 27" monitoru s rozlišením 2560 × 1440 px.

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia

Děkujeme partnerům Asus, Intel, Gigabyte, MSI a nVidia, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia

 Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů nVidia



Tagy: megatest  grafickych karet  recenze  test  review  bechmark  velky srovnavaci test  nvidia  amd  ati  geforce  radeon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
27.4.2011 05:50:29   85.193.52.xxx 161
Mám dojem že je tu obrovská chyba a to že autor článku napsal že GTX650 Ti Phantom od Gainwardu má pasivní chladič. NEMÁ! Osobně jsem jí sice v ruce neměl, ale ventilátor by měl být pod žebrováním a na některých fotkách je to docela dobře vidět.
27.4.2011 06:38:23   82.99.162.xxx 60
http://www.fudzilla.com/reviews/item/21708-gainward-gtx-560-ti-phantom-1gb-tested/21708-gainward-gtx-560-ti-phantom-1gb-tested?start=1
27.4.2011 07:10:13   90.178.0.xxx 619
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.4.2011 09:54:39   83.240.22.xxx 190
Czechcomputer s mnozstvim kamennych pobocek a rocnim obratem okolo miliardy korun urcite neni "nejaky neverohodny eshop, kde bych si nikdy nic nekoupil". A rozdil v cene one Crysis 2 verze je proti Alze vysokych 1000 Kc.
27.4.2011 18:35:33   90.178.0.xxx 63
tak to je muj fail sorry, nevšiml jsem si, že je to od czc, přečetl jsem jen cenu a konec
navíc, jestli jsem psal, že "v internetovém obchodě" tak tim nemyslim e-shop ale ty obchody, které mohou, z pro mě neznámého duvodu, prodávat rovnou bez daně
jasný v eshopu sám často nakupuju... :/


UMINUSUJTE MĚ!!! RYCHLE!!!
27.4.2011 09:55:04   85.216.254.xxx 50
i mne protoze mam doma GTX 260 OC na presne stejnych frekvenci jako GTX275 takze to bude skoro presne jako moje grafika, tak podle toho se rozmyslim jestli budu ivestovat do rady 5xx
27.4.2011 09:56:39   83.240.22.xxx 61
Zdravim,
diky za upozorneni, opravil jsem to. Na mnou uvedenych fotkach jsem si ventilatoru nevsiml a takto netradicni umisteni mne opravdu nenapadlo. Bylo trochu na hlavu pri priprave clanku se v tom mnozstvi karet a zajimavych modelu nejak prehrabat, je toho strasna spousta.
27.4.2011 17:18:24   89.103.223.xxx 10
Těch chyb, hlavně v popiskách obrázků tam máte více. Například v kapitole o 440 máte:
Citace:
Jádro GF108 je parametrově shodné s tím použitým u GeForce GT 440, běží však na vyšší frekvenci 810 MHz (v případě testované karty Asus je takt ještě o něco vyšší a to 823 MHz).


Hned v další kapitole máte na začátku obrázek s popiskem:
Citace:
nVidia GeForce GT 440 v referenčním provedení

Přitom to je ale samozřejmě 450ka...
27.4.2011 06:30:37   82.100.43.xxx 100
taky mas chybu gtx650ti neni , ale jinak mas pravdu ma to napsano jak u 560ti,570 i 580 phantom ze to ma pasivi a to je blbost, to by bylo chladit 580 jen pasivem, to by byl chladic v samostatny skrini
27.4.2011 08:11:18   86.49.127.xxx 2117
Proč nezačínáte kartama od AMD? A je přece v abecedě před N ne snad?
27.4.2011 08:14:50   109.239.78.xxx 194
Možná to nedělají abecedně:-)
27.4.2011 11:18:22   212.80.83.xxx 1210
Protože PCTuning.
27.4.2011 11:22:30   82.210.249.xxx 72
Možná GeForce, Radeon
27.4.2011 12:42:16   93.91.243.xxx 2817
Možná proto, že nVidia má zajímavější grafiky . Čekám mínusy.
27.4.2011 11:08:46   89.102.128.xxx 61
Honzi napsal:
+ ještě cena te Crysis 2 edice je 7091 s daní (na alze) - na mironetu nevím a v nějakém internetovém obchodu, bych si nikdy nic nekoupil..


Jak muze todle clovek vypustit v roce 2011 z ust? Nezamrzl si v minulem stoleti?
27.4.2011 11:34:56   88.102.112.xxx 73
Rozhodně považuji za dobrý nápad provést srovnání grafických karet a zároveň přeměření výsledků s novými ovladači ale mrzí mě, že v testu chybí GTX470 / GTX 480 (stejná chyba jako na konkurenčním serveru kde vyšel megatest před pár dny) vždyť GF100 jsou první fermi ... neřeknu hybrid typu GTX465 ale první mohykáni s GF100 ?!? Hlavně že je v testu asi tak patnáct typů GTX 460tek a 2 obstarožní grafiky... velká škoda
27.4.2011 13:05:56   83.240.22.xxx 63
GTX 470 a 480 se uz neprodavaji (resepktive doprodavaji se posledni skladove kusy), proto v testu chybi, jde o test aktualnich rad. Stejne tak nebude v testu zadny Radeon rady HD 5800. Naopak GTX 460 jsou proste oficialne dostupne ve trech ruznych verzich a byt je to znaceni bezesporu na kocku, je to proste tak.
27.4.2011 14:17:20   88.102.112.xxx 30
Díky za odpověď, sic se už "neprodávají" a je mi jasné že nikdo si ji v dnešní dobe nekoupí, každý raději sáhne po GTX5xx které jsou natom lépe s poměrem cena/výkon/provozní vlastnosti. Ovšem GF100 je podle mě dost zásadním milníkem na poli grafických karet.

btw: Na vedlejším serveru jsou zástupci HD5000 a jak už jsem psal GF100 nikoli

btw2: GTX275, 9800GT se již taky neprodávají :-)
27.4.2011 15:47:30   83.240.22.xxx 21
Rozdil je ten, ze zatimco z GTX 275 a 9800 GT budou v soucasne dobe lide upgradovat na novejsi karty, asi malokdo pobezi do obchodu vymenit vice nez dostacujici GTX 470 za vykonnejsi 570 a 580. Souhlasim, ze teoreticky by tyto karty v testu byt mohly, ale teoreticky by tam take mohlo byt 20 dalsich modelu a bohuzel neni realne udelat megatest s 50 kartami (uz natestovat 28 modelu je opravdu velmi pracne)
27.4.2011 15:56:37   88.102.112.xxx 11
Jj, chápu, ale stejně je to škoda, povzdechl jsem si nad EHW a řekl jsem si že se karty třeba objeví v testu na PCT, ono nic :-) Hold GTX470 a 480 jsou pro mě legendou, stejně jako kdysi 8800GT
27.4.2011 14:50:08   85.160.180.xxx 24
Jaktože se HD 5800 neprodávají? Běžně jsou k dostání HD5850 a 5830 ( a 5850 byly i před novou řadou Extreme). Sám jsem si pořídil 5830 Extreme a nemůžu si ji vynachválit - vysoké oc a tiché chlazení i v zátěži. Jsou to velmi výhodné grafiky a hojně kupované a myslím že by spoustu lidí jejich účast v testu potěšila
27.4.2011 15:27:12   88.102.112.xxx 00
Pokud se nepletu tak tebou nazvaná "nová" řada Extreme není žádná nová řada ale vyprazdňování skladů Sapphire, prostě se jich chtěli jen zbavit
27.4.2011 15:50:44   83.240.22.xxx 02
Jak je uvedeno vys, doprodavaji se posledni skladove kusy (a pak se prodavat prestanou uplne), to je uplne normalni jev. Ony "nove" karty od Sapphire nejsou nicim jinym nez potrebou co mozna nejrychleji vyprazdnit sklady s jiz vyrobenymi kartami, dokud maji alespon nejakou cenu (sikovne udelany marketing z toho pak udela super akci a zhavou novinku na trhu).
27.4.2011 17:32:05   85.160.190.xxx 32
tak všem je jasné že jde o doprodej, ale prodávají se, ne jako GTX275 či 9800GT které už nejsou takže pro dost lidí by jejich otestování se současnými ovladači udělalo radost. Ony už se obecně ty HD5850 doprodávají hodně dlouho a pořád jsou u dost e-shopů skladem což se o GT200 grafikách říct nedá. Sapphire udělalo dobrý tah a i z dříve neprodejné HD5830 udělalo hodně dobrou kartu - vždyť za dřívější cenu kolem 6 tisíc byly neprodejné a teď mají vymáklé chlazení a jdou dobře taktovat. Ono omýlané vyprodávání skladů už probíhá dlouho a karty jsou pořád a jsou žádané - vždyť sotva se objeví nová dodávka tak je hned rozebraná - to o oblibě a prodejnosti těchto grafik hodně říká.
27.4.2011 12:03:05   188.175.50.xxx 00
Zdravím, nemohli byste ke každé grafice zařadit třeba někam na konec "nejzajímavější" verzi? Hlavně teda hlučnost/taktovatelnost/cena. Určitě by to pomohlo při nákupu.
27.4.2011 12:35:20   93.153.28.xxx 60
Stratoss napsal:
Rozhodně považuji za dobrý nápad provést srovnání grafických karet a zároveň přeměření výsledků s novými ovladači ale mrzí mě, že v testu chybí GTX470 / GTX 480 (stejná chyba jako na konkurenčním serveru kde vyšel megatest před pár dny) vždyť GF100 jsou první fermi ... neřeknu hybrid typu GTX465 ale první mohykáni s GF100 ?!? Hlavně že je v testu asi tak patnáct typů GTX 460tek a 2 obstarožní grafiky... velká škoda

Přesně tohle mě napadlo po přečtení seznamu karet a žádná 470 ale plno 460 a to je podle mě veliká škoda
27.4.2011 13:50:48   90.182.109.xxx 40
GTX470 nebude?
27.4.2011 15:25:11   109.80.5.xxx 31
Heados napsal:
Mám dojem že je tu obrovská chyba a to že autor článku napsal že GTX650 Ti Phantom od Gainwardu má pasivní chladič.
A jak to ty můžeš vědět ta tvoje GTX650 Ti ještě nevyšla souhlasím s tebou jenom pokud myslíš GTX560 Ti
27.4.2011 16:06:41   217.77.161.xxx 111
Dobry den,
prosim autora recenze, jestli by nemohl uvest - klidne na konci serialu - i fyzickou delku karet.

Spousta skrini ma totiz problemy s delsimi kartami - napr. ja musel kvuli GTX 275 pilovat kos na disky. A docela by mne zajimalo, jak na tom dneskni grafiky jsou - rozhodne nechci kartu delsi nez je ta 275, to je proste maximum.

Vim, ze AMD karty maji navyhodu v tom, ze napajeci konektory u vetsiny modelu delku jeste prodluzuji, ale stacilo by znat delku karty samotne (bez tech konektoru).

Ve spouste recenzi se clovek dozvi zbytecnosti typu napisy na krabici, obrazky na krabici, ale fyzicke rozmery karty ne - pritom je to docela dulezity udaj.
27.4.2011 19:12:51   84.16.60.xxx 11
jedno nedokazem pochopit preco nebudu v test radeony 5800 ved sa este predavaju a aj sapphire vydalo nove edicie 5850 5830 extreme a to za 108€ v pripade 5850 co je neuveritelna cena/vykon v podstate je lacnejsia ako 6790 a vykon ma vacsi, samozrejme je ocividne za cena sa niekde prejavy ale je jasne ze aj ked sa pouziju slabsia komponenty stale bdsu kvalitnejsie ako na gk za 110€. A dufam ze testujete s najnovsimi ovladacmi s jednej aj druhej strany
27.4.2011 19:18:39   84.16.60.xxx 10
catalystz 11.4 su posledne od amd a pridavaju trosku vykonu 6900 a 6800
27.4.2011 19:30:03   88.101.59.xxx 35
Jak ja se tesim na zlom, kdy trh s grafickymi kartami sezere sam sebe a po podobnych recenzich se budou pidit jen pametnici. Vzpominam na boje fanousku Gravisu a Soundblasteru ("nam to hraje liip!" "...ale nez to rozchodis, tak zesedivis"), a kde je trh se zvukovymi kartami dnes? Paralelni skutecnosti lze nalezt i nyni, nicmene kultura tehdejsich BBS/IRC se s dnesnimi webziny a fory srovnavat neda. Jen me zajima, o cem se asi budou hadat dalsi generace po vyhoreni graficke manie a o cem budou weby psat... Uz aby to bylo!
28.4.2011 12:21:18   195.113.40.xxx 11
Kejso87 napsal:
jedno nedokazem pochopit preco nebudu v test radeony 5800 ved sa este predavaju a aj sapphire vydalo nove edicie 5850 5830 extreme a to za 108€ v pripade 5850 co je neuveritelna cena/vykon v podstate je lacnejsia ako 6790 a vykon ma vacsi, samozrejme je ocividne za cena sa niekde prejavy ale je jasne ze aj ked sa pouziju slabsia komponenty stale bdsu kvalitnejsie ako na gk za 110€. A dufam ze testujete s najnovsimi ovladacmi s jednej aj druhej strany


A já už to asi chápu. Bojí se je postavit proti řadě 460 NVdie, od které tu mají hned 3 karty ač je na tom s pordejností asi tak stejně jako 5850/5870. Fakt výborný ¨test, když tam nejsou karty, které má asi tak 80% hráčů .... ( 5850/5870 )
28.4.2011 12:41:40   109.164.3.xxx 10
Balrog napsal:
GTX470 nebude?

Kdy by tady byla 470GTX byl bych rad protoze ji mam doma.Tak nevim este se prodavaji ale to je jedno no.
5.5.2011 08:25:55   88.100.185.xxx 00
http://apps.facebook.com/herolegend/?ftype=flyfish&uid=100000092316473

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

81 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 37.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.