Hlavní stránka Hardware Grafické karty Asus ENGTX580 DirectCU II — tichý mamut
Asus ENGTX580 DirectCU II — tichý mamut
autor: Tomáš Šulc , publikováno 9.2.2011
Asus ENGTX580 DirectCU II — tichý mamut

GeForce GTX 580 jsou již pár týdnů na trhu a začínají se tak objevovat první upravené verze. Jednou z nich Asus ENGTX580 DirectCU II, který se nebojím označit za gigantickou kartu. Má totiž rovnou tříslotový chladič s dvojicí velkých 100mm ventilátorů a netradiční jsou i dva 8pinové napájecí konektory.


Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Asus ENGTX580 DirectCU II — tichý mamut

Testovací sestava

Asus ENGTX580 DirectCU II — tichý mamut

Stejně jako obvykle, ve všech testech grafických karet poslední doby používám testovací sestavu osazenou procesorem Core i7 920 přetaktovaným na 3,6 GHz. K tomu nechybí slušných 6 GB DDR3 pamětí, aby byly testované karty co nejméně limitované ostatním hardwarem.

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval ve vyšších rozlišeních 1680 × 1050 a 1920 × 1200. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Asus ENGTX580 DirectCU II — tichý mamut

Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu FRAPS hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).

Asus ENGTX580 DirectCU II — tichý mamut

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem FRAPS. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Asus ENGTX580 DirectCU II — tichý mamut

F1 2010 — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji tedy projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).

Asus ENGTX580 DirectCU II — tichý mamut

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.

Asus ENGTX580 DirectCU II — tichý mamut

Just Cause 2 — Testuji pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez NVIDIA CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Asus ENGTX580 DirectCU II — tichý mamut

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.

Asus ENGTX580 DirectCU II — tichý mamut

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 bez i se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům mám ale vypnuté dodatečné efekty fyziky a nastavení grafiky bylo jen High.

Asus ENGTX580 DirectCU II — tichý mamut

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — sealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.

Asus ENGTX580 DirectCU II — tichý mamut

World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
47 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 20.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.