Hlavní stránka Hardware Grafické karty Morphological AA — alternativní vyhlazování
Morphological AA — alternativní vyhlazování
autor: Tomáš Šulc , publikováno 14.2.2011
Morphological AA — alternativní vyhlazování

Společně s vydáním Radeonů HD 6000 spustilo AMD novou metodu vyhlazování nazvanou "morfologický antialiasing". Jde o unikátní řešení, které hráči umožňuje zapnout vyhlazování i tam, kde to s běžnými metodami není možné, jako například GTA IV. Jak to všechno funguje, v čem se MLAA liší od běžného AA, jaké jsou jeho nároky na výkon?


Testovací sestava

Morphological AA — alternativní vyhlazování

Nároky jednotlivých typů vyhlazování jsem testoval na obvyklé sestavě osazené procesorem Intel Core i7 920 přetaktovaným na 3,6 GHz v základní desce Asus P6T DeLuxe. Operační paměti DDR3 měly kapacitu 6 GB s frekvencí 1600 MHz, jako systémový pevný disk posloužil WD VelociRaptor WD1500HLFS. K testování jsem zvolil mainstreamovou grafickou kartu AMD Radeon HD 6870 s nejnovějšími ovladači AMD Catalyst 11.1. Celý počítač byl poháněn 650W zdrojem Corsair a osazen byl ve skříni Lian-Li PC 101. Jako operační systém jsem použil Windows 7 v 64bitové verzi Ultimate.

Metodika testování

Dnešní testovací metodika byla poměrně jednoduchá. Vliv všech vyhlazování na výkon jsem testoval v rozlišení 1920 × 1200 v celkem dvanácti hrách (jejich jednotlivé testovací sekvence jsou vypsané níže) a použil jsem režimy bez vyhlazování, s morfologickým vyhlazováním, se 4× MSAA (vždy vynuceno ve hře) a kombinaci 4× MSAA a MLAA.

Testované hry

Morphological AA — alternativní vyhlazování

Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu FRAPS hraním části první mise single playeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji jak bez, tak včetně MSAA (zapnuto ve hře).

Morphological AA — alternativní vyhlazování

Borderlands — Kreslená grafika hry je založena na Unreal enginu 3. Testuji na maximální nastavení hraním jednoho z prvních úkolů, kdy jdete zabít pět zmutovaných psů.

Morphological AA — alternativní vyhlazování

F1 2010 — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji tedy projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji jak bez, tak včetně vyhlazování hran.

Morphological AA — alternativní vyhlazování

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10 včetně vyhlazování hran.

 

Morphological AA — alternativní vyhlazování

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města. Detaily byly nastavené na středné až vysoké. Testoval jsem jen v režimech bez a s MLAA (v GTA je jeho vynucení MSAA nemožné).

Morphological AA — alternativní vyhlazování

Just Cause 2 — Hru jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku v režimu město. Nastavení hry bylo maximální bez CUDA efektů (ty je možné zapnout jen na kartách NVIDIA GeForce).

Morphological AA — alternativní vyhlazování

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech včetně vyhlazování hran, vypnuty však byly dodatečné akcelerované APEX PhysX efekty.

Morphological AA — alternativní vyhlazování

Serious Sam HD: The Second Encounter — Nejnovější díl Serious Sama jsem hrál hned na začátku první mise v džungli. Nastavení hry bylo vysoké včetně vyhlazování hran.

Morphological AA — alternativní vyhlazování

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — sealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální a testoval jsem ve všech režimech vyhlazování.

Morphological AA — alternativní vyhlazování

Two Worlds II — RPG jsem testoval na nejvyšší nastavení v první části hry, kdy se dostanete na povrch a procházíte výcvikem. Testoval jsem jen bez vyhlazování hran, protože klasické vyhlazování MSAA ve hře nefunguje.

Morphological AA — alternativní vyhlazování

Warhammer 40 000 Dawn of War II — Pro testování hry používám vestavěný benchmark, nastavení hry bylo maximální včetně vyhlazování hran.

Morphological AA — alternativní vyhlazování

World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry


 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
52 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.