Hlavní stránka Hardware Grafické karty 3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků
3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků
autor: Tomáš Šulc , publikováno 10.12.2010
3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků

Když se řekne benchmark pro grafické karty, spousta lidí si automaticky představí slavný 3DMark od Futuremark. S jeho minulou verzí Vantage výrobce mnoho chvály nesklidil, přesto však přišel s novou verzí pojmenovanou stroze 11. A předem mohu prozradit, že tentokrát je to mnohem lepší, byť na vrchol slávy se benchmark nejspíš nevrátí.


Akcelerace fyziky

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků

Zatímco v předchozích verzích 3DMarku bylo testů procesoru vždy několik, v aktuální verzi je jen jediný a zaměřuje se napočítání fyziky. Procesor v tomto testu běžícím vždy v rozlišení 800 × 600 px při základním grafickém zobrazení bez jakýchkoliv přebytečných efektů počítá destrukci velkého množství antických přístřešků obrovskými kamennými koulemi. Použit je k tomu běžně užívaný engine Bullet Physics, který se používá ve hrách i filmech.

Oproti minulé verzi Vantage nelze práci procesoru akcelerovat žádnou speciální kartou. Test je stejně jako celý benchmark optimalizován pro moderní vícejádrové procesory a běží v 64bitovém rozhraní (v 32bitovém lze nicméně 3DMark 11 spustit také, jeho instalaci je však nutné zatrhnout v setupu).

Kombinovaný test

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků

Úplně posledním testem nového benchmarku je kombinovaný test. Ten se odehrává ve stejném prostředí jako CPU test akcelerace fyziky, tentokrát je však na scénu aplikovaváno množství efektů, aby se řádně zatížila grafická karta. Renderuje se tak v plném rozlišení, na scéně je vegetace a přibyla také simulace látek. Jde o vlajky vlající ve větru a jejich pohyb je akcelerovaný skrz DirectCompute neboli GPGPU rozhraní pod DirectX 11. Samotná destrukce starověkých altánů obrovskou koulí je ale stále akcelerovaná přes procesor.

A to je vše přátelé

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků

Kombinovaný test výčet všech tesů bohužel uzavírá. Zatímco u minulých verzí 3DMarku jsme si mohli pustit ještě velké množství testů zaměřujících se na různé konkrétní aspekty grafické karty, u nového 3DMarku 11 od toho výrobce upustil, protože nebyly příliš využívané. Případné nadšence do počítačové grafiky ale jistě potěší možnost pustit si delší demoscénu z obou hlavních scén, které jsou dělané s ohledem na co nejlepší vizuální stránku a obě vypadají naprosto úchvatně. Příjemným bonusem pak je ozvučení scény.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
52 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 25.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.