Hlavní stránka Hardware Grafické karty 3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků
3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků
autor: Tomáš Šulc , publikováno 10.12.2010
3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků

Když se řekne benchmark pro grafické karty, spousta lidí si automaticky představí slavný 3DMark od Futuremark. S jeho minulou verzí Vantage výrobce mnoho chvály nesklidil, přesto však přišel s novou verzí pojmenovanou stroze 11. A předem mohu prozradit, že tentokrát je to mnohem lepší, byť na vrchol slávy se benchmark nejspíš nevrátí.


3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků

Druhá testovací scéna je situována doprostřed pralesa s velkým množstvím husté vegetace. Je tedy zřejmé, že náročné bude na této scéně zejména výpočet vegetace samotné, počítání jejího chování a stíny vrhané slunečním světlem. Celá scéna vypadá naprosto úchvatně a pokud jste stejně jako já doteď čekali na něco, co překoná vegetaci Crysis, scéna High Temple je tím pravým pro vás. Tento test přinejmenším mě osobně vrátil o mnoho let zpět, kdy jsem nadšeně koukal na 3DMark 2003/2005 a těšil se, až takovou grafiku nabídnou i počítačové hry.

Mimochodem jistě jste si všimli loga Antec na terénním autě a MSI na ponorce v testu Deep Sea. Futuremark se všemi výrobci počítačového hardwaru dlouhodobě spolupracuje a MSI i Antec teď pro změnu nový 3DMark propagují a přibalují jej ke svému hardwaru. Bylo tomu tak i u minulých dílů, ve Vantage v prvním GPU testu nesla loď pro změnu logo Sapphire a problematiky neznalí uživatelé Futuremark odsuzovali za uplnácení ze strany AMD.

GPU test č.3 — množství stínů ze slunečního svitu

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků

V celkovém pořadí třetí test se odehrává při denním světle v zarostlých ruinách dávné civilizace. Kamera prolétá okolo teselovaných soch a zem je zarostlá bujnou vegetací. Skrz tu se prodírají sluneční paprsky a na scéně je tak možné pozorovat hru světla a stínu.

GPU test č.4 — noční džungle s bílým osvětlením

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků

Ve stejném prostředí se odehrává také poslední GPU test. Místo dne je však noc a scénu tak neosvětluje jediný zdroj světla (slunce), ale hned tři zdroje. Poměrně slabý je měsíční svit, přesto se však musí počítat jeho vliv na celkové zabarvení scény a množství stínů. Scénu zejména osvětlují zářící světlomety nedaleko umístěného automobilu, jde tedy o dva blízko sebe umístěné zdroje světla a vegetace tak vrhá množství vzájemně se překrývajících stínů.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
52 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 25.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.