Hlavní stránka Hardware Grafické karty Nvidia GeForce GTX 570 - Vysoký výkon za solidní cenu
Nvidia GeForce GTX 570 - Vysoký výkon za solidní cenu
autor: Z. Obermaier , publikováno 7.12.2010
Nvidia GeForce GTX 570 - Vysoký výkon za solidní cenu

Dnešním dnem uvádí společnost Nvidia na trh druhou grafickou kartu ze série GeForce 500. Mnozí ji označují za mnohem zajímavější volbu než je ultra High-endová GeForce GTX 580. Nabízí vysoký výkon, hodně slušnou spotřebu a také zajímavou cenu pod úrovní dnešní GeForce GTX 480. Co nová GeForce nabízí a umíse dozvíte v dnešním testu.


Nvidia GeForce GTX 570 - Vysoký výkon za solidní cenu

Výkon

Nárůst výkonu GeForce GTX 570 vůči GeForce GTX 470 je 25 procent, což novinku staví na úroveň GeForce GTX 480. Pouze ve třech hrách se projevila menší kapacita paměti karty, ve všech ostatních je vidět, že 1280MB je stále dostatečná kapacita i pro vyhlazování 8xAA v rozlišení 2560x1600. Výkon lze dále snadno navýšit taktováním, kdy se dá počítat určitě alespoň s patnáctiprocentním nárůstem výkonu.

Provozní vlastnosti

Provozní vlastnosti karty jsou velice slušné. S klidem mohu říci, že spotřeba v klidu i zátěži je na lehce nad úrovní GeForce GTX 470, což při výkonu karty není špatné. Proti GeForce GTX 480 je už úspora výrazná. Hlavní devizou karty je samozřejmě chladič, který je opět tichý i v zátěži a ani po velkém přetaktování se jeho zvuk nestane nepříjemným. U této karty už to nevidím jako extra důležitou věc, jelikož máme na trhu GeForce GTX 470 se zcela tichým chlazením (viz. test karty od MSI). Zákazník bude ale jistě spokojen, vysoký výkon s tichým chlazením musí být pro každého kupujícího zadostiučiněním.

Osobní názor

GeForce GTX 570 je jistě pro mnohé mnohem zajímavější karta než drahá GeForce GTX 580. Výkon GeForce GTX 480 za cenu kolem osmi tisíc rozhodně nezní vůbec špatně. Škoda jen, že se menší paměť opravdu někde projeví negativně. Naštěstí je oněch her opravdu jen hrstka. Také spotřeba je solidní a tato karta je opravdu hrdým a adekvátním nástupcem GeForce GTX 470. Z tohoto pohledu ale nesedí příliš cena. GeForce GTX 470 je sice pomalejší, stojí ale o 2000-2500 Kč méně a to se počítá. Nezbývá než vydržet už jen několik dní, kdy na trh přijde Radeon HD 6950, který bude vyrovnaným soupeřem dnes testované kartě. Jak jeho příchod zahýbe cenou GeForce GTX 570 sice nevím, nějaký pohyb ale očekávám. Proto radím, stejně jako u GeForce GTX 580 - vydržte s nákupem ještě pár dní, až odhalí své trumfy i AMD. Teprve pak se rozhodněte jakou kartu si v následujících týdnech pořídíte.

Výhody a nevýhody

Nvidia GeForce GTX 570 - Vysoký výkon za solidní cenu

Grafické karty testu zapůjčila Nvidia Europe

Nvidia GeForce GTX 570 - Vysoký výkon za solidní cenu

Monitory pro testování grafik poskytlo HP Czech republic

Nvidia GeForce GTX 570 - Vysoký výkon za solidní cenu



Tagy: Nvidia  GeForce  GTX 570  grafické karty  výkon  spotřeba  srovnání  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.12.2010 14:20:49   89.103.143.xxx 6558
Ve stejných šlépějích, jako jde GTX 580, se drží i GTX 570. Výkon GTX 480, nižší spotřeba, hlučnost teploty a samozřejmě i cena. ATI/AMD se svými 58xx/68xx zůstalo velmi pozadu, těšme se na nově příchozí 69xx, které by již měli být konkurenty nových GTX 5xx. Já jsem s předvedením GTX 570 velmi spokojen, uvidíme co s cenami udělá příchod 69xx. Vánoce se blíží, AMD si další odklad 69xx nemůže dovolit. Bude to zajímavý souboj, první favorit se ukázal v krásném světle
7.12.2010 14:29:52   80.250.14.xxx 2015
Nejaky duvod, proc nebyl pouzit driver Catalyst 10.11? Nebo uz byl test delsi dobu hotovy a jen se cekalo na NDA?
7.12.2010 14:35:04   193.165.2.xxx 622
Oni podle mě netestují Radeony znovu. Řekl bych, že prostě vezmou výsledky minulých testů a srovnají je s GTX 570...
7.12.2010 15:13:32   84.16.60.xxx 160
podla mna velmi dobra karta, a hlavne co sa vykonu tyka. Spotrebu som cakal mensiu priznam sa ale vykon tomu odpoveda. Len ta cena mozno po prichode AMD 6900 a vacsej dostupnosti sa to zmeni lebo u nas na alze stoji 390€ gigabyte 570 a to su nekrestanske peniaze ked na newegg stoji ta ista karta 349 USD + 10 USD dovoz
7.12.2010 15:19:04   84.16.60.xxx 51
zabudol som sa opytat autora ci ju testoval na 3dmarku 2011?
7.12.2010 15:53:10   81.201.60.xxx 141
Škoda té limitující velikosti paměti, v Just Case je to velmi znatelné, dosahuje cca výkonu GTX470/HD5870.. Mám obavu, aby to nebylo také limitující pro nové hry, co teprve vyjdou.. Jinak podařená karta.
8.12.2010 00:40:59   88.101.25.xxx 30
V Just Cause 2 nemůže být limitem velikost paměti, když ta hra sotva využívá 600MB VRAM: http://h-2.abload.de/img/justcause24air.jpg (ukazatel zatížení paměti v pravém horním rohu OSDčka). Nižší výkon v té hře tedy spíš způsobuje něco jiného (menší sběrnice, méně ROPs jednotek).
8.12.2010 07:10:23   83.208.197.xxx 20
to by nebyl propad 50-ti procentní ... tedy to buď bude chyba driveru nebo malá paměť ...
9.12.2010 14:22:40   81.201.60.xxx 20
Ten výkon GTX570 v Just Cause 2 se mi nezdá, přečetl jsem několik zahraničních recenzí a i u konkurence ve stejném benchmarku nebyl takový propad nebo jen minimální.
7.12.2010 18:33:06   90.183.224.xxx 1912
jeronim77 napsal:
Ve stejných šlépějích, jako jde GTX 580, se drží i GTX 570. Výkon GTX 480, nižší spotřeba, hlučnost teploty a samozřejmě i cena. ATI/AMD se svými 58xx/68xx zůstalo velmi pozadu, těšme se na nově příchozí 69xx, které by již měli být konkurenty nových GTX 5xx. Já jsem s předvedením GTX 570 velmi spokojen, uvidíme co s cenami udělá příchod 69xx. Vánoce se blíží, AMD si další odklad 69xx nemůže dovolit. Bude to zajímavý souboj, první favorit se ukázal v krásném světle


Jenže ty srovnáš ATI 68xx mainstream s Nvidia performace, musíš si počkat na ATI 69xx a srovnávat s GTX580 a 570 ju?
7.12.2010 18:43:32   89.103.143.xxx 136
Souhlasím, proto jsem v příspěvku 2x uvedl, že se těším, co předvedou 69xx. Nějaké info již je, ale nechtěl bych se předčasně pouštět do spekulací. Ovšem nesouhlasil bych, že nemůžeme srovnávat GTX 570 se současnými grafikami ATI/AMD. Můžeme, protože 5870 taky stojí 8k a stejně tak můžeme srovnávat poměrem cena/výkon 5850 a 6870, jak je ukázáno i v testu. Těžko by se dělal test, kde by se uvedl jenom naměřený výkon s provozními vlastnostmi a bylo připsáno: "nelze srovnávat se současnými ATI/AMD, proto si pro srovnání budete muset počkat na 69xx
7.12.2010 19:06:34   90.183.224.xxx 85
jeronim77 napsal:
Souhlasím, proto jsem v příspěvku 2x uvedl, že se těším, co předvedou 69xx. Nějaké info již je, ale nechtěl bych se předčasně pouštět do spekulací. Ovšem nesouhlasil bych, že nemůžeme srovnávat GTX 570 se současnými grafikami ATI/AMD. Můžeme, protože 5870 taky stojí 8k a stejně tak můžeme srovnávat poměrem cena/výkon 5850 a 6870, jak je ukázáno i v testu. Těžko by se dělal test, kde by se uvedl jenom naměřený výkon s provozními vlastnostmi a bylo připsáno: "nelze srovnávat se současnými ATI/AMD, proto si pro srovnání budete muset počkat na 69xx


58xx je serie performace stará dnes již rok. Srovnat se to samozřejmě dá, ale je to dle mě nemastné,neslané. GTX5xx je určitě povedená nová revize FErmi. Pro mě bude souboj nový revize FErmi vs cayman
7.12.2010 21:49:20   89.103.143.xxx 124
Když vyšly 5xxx, srovnávaly se s GeForce 2xx. Když vyšly 68xx, srovnávaly se s GTX 4xx. Tohle je běžná praxe, že se srovnávají grafiky, které jsou dnes na trhu.
7.12.2010 22:31:11   85.162.78.xxx 41
Podívejte se tady to této recenze ta stojí fakt za to.! Zajímavé je škálování ve hře METRO 2033 suvereně nejlepší kartou je ATI 5970 na tu nemá zatím žádná karta... Jen asi ve třech hrách bylo špatné škálování crossfileX a Radeon 5970 se propadl. Jinak testovali ASUS GTX 570 karta má dobrý potenciál jak pro taktování tak jako celek.
7.12.2010 23:03:03   83.240.109.xxx 126
Obr prostě posledními články naprosto potvrzuje leadra PCT.cz mezi ostatními web-magazíny. EHW nestíhá už po několikáté v čas vydat recenzi, a Diit nebo SHW není konkurence. Skvěle obře!
8.12.2010 00:36:08   93.99.200.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.12.2010 03:14:29   78.80.11.xxx 510
To ale nemění nic na tom, že AMD nemá co nabídnout. Ve většině případů ve výkonově srovnatelných kartách má o chlup horší poměr cena/výkon a oproti nVidii jí brzdí zásadní absence zelených technologií. Spotřeba bych řekl lidi moc netankuje, protože v klidu to není moc drastické a 100W v zátěži? no to je 0,4kč za hodinu hraní - IMHO zanedbatelná suma. Kdy hraju 20h/tejdně, tak je to moc a to jsme na nějakejch 40kč/měsíc. Jediný, co nVidii chybí je podpora více monitorů, což z pohledu nV chápu, protože více jak 2 monitory má opravdu mizivé procento hráčů, ale sám používám 2 monitory a bejt prachy a další výstup, tak bych ten třetí asi i pořídil.
8.12.2010 04:42:01   83.240.109.xxx 84
Absence "Nfinity" je ale zcela určitě v neschopnosti této pofiderní technologie jádra. Jádro to nezvládne, jinak by tam ta podpora byla. Proč si na krabičku nenapsat podpora 3 monitorů, že jo. Trochu škoda je to při ultra low-endu a při ultra hi-endu, ale ne až zas taková, aby nVi vymýšlelo kraviny a prodlužovalo vývoj. Tato situace je zcela správná,

nVidia má prostě dobrej marketing a dobrou pověst, GTX460 je ve své tříde best seller a já se nedivim (věčně nedostatková HD6850 se tam může dostat až po dobré dostupnosti, a dle mě se stejně nedostane, navíc když už dnes v podstatě známe výkon jeho nástupce). nVidia má prostě i s v podstatě rok starým čipem ne náskok, ale hodně dobrou pozici. AMD zaskočilo, a problémy (ať už u Texas Instruments nebo na straně čipů) nVidii jen nahrávají.

A s čím jiným srovnat než s tím, co je na trhu? Taky nemám rád když se srovnává se starší generací konkurence, ale dělalo se to tak i minulý rok,....
8.12.2010 09:26:09   90.182.195.xxx 21
Můj požadavek , přání , možná i maličká výtka ale jen a pouze k řádu věci!

Pokud by se testovaly a jedná se především o grafické karty (málokdo má hlučnější komponentu) dalo by se drobet rozvést pojednání o hlučnosti - dnes už je celá řada lidí co jistě vymění 5 procent výkonu za tichej kompík a klidnej spánek u zapnutý mašiny!
Pokud by to šlo (obracím se především na p. Z. Obermaiera coby recenzenta grafik) jistě Vám to leckdo přičte k dobru.
Jinak recenze hodnotím velmi pozitivně !!! a díky za ně :-)
8.12.2010 10:53:44   212.67.92.xxx 00
Jen drobná formalita v termínu -
rozdíl 6dB je subjektivně lidským uchem vnímán jako dvojnásobný hluk. Dvojnásobný hluk objektivně je cca 3dB
9.12.2010 09:07:06   212.111.4.xxx 21
Smím se prosím zeptat, jak je možné, že GTX570 má v celkovém skóre 142,6% a GTX480 142,2% tedy nepatrně větší výkon, přitom v grafu jednotlivých rozlišení má všude méně? Chápu, že jsou to naprosto zanedbatelné desetiny, jen by mě zajímalo, jak je to matematicky možné. Jinak díky za vyčerpávající test.
10.12.2010 09:28:30   149.238.193.xxx 53
thorgal napsal:
Smím se prosím zeptat, jak je možné, že GTX570 má v celkovém skóre 142,6% a GTX480 142,2% tedy nepatrně větší výkon, přitom v grafu jednotlivých rozlišení má všude méně? Chápu, že jsou to naprosto zanedbatelné desetiny, jen by mě zajímalo, jak je to matematicky možné. Jinak díky za vyčerpávající test.


JJ. taky mi to moc nevychází... asi skvělý Obr dostal příplatek za zvýhodnění Nv :-) ale co už...

Jinak když se to na podívam tak v 5870/6870 je pozádu za GTX570 cca v prumeru o 5fps (někde má dokonce navrh)... navíc 6870 jde krásně taktovat a stojí o třetinu mín....takže zas takovej zázrak to neni.
23.1.2011 07:47:15   178.40.248.xxx 00
ten chladic je Noctua NH-D14?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

79 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 33.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.