Hlavní stránka Hardware Grafické karty Nvidia GeForce GTX 580 – Opravdu podařená Fermi
Nvidia GeForce GTX 580 – Opravdu podařená Fermi
autor: Z. Obermaier , publikováno 9.11.2010
Nvidia GeForce GTX 580 – Opravdu podařená Fermi

Společnost Nvidia dnes uvádí na trh novou generaci grafických karet GeForce 500. Prvním modelem bude tradičně high-end, konkrétně GeForce GTX 580. I když se to tak nemusí zdát, jde o naprosto zásadně vylepšenou předchozí generaci GPU. Výrobce znatelně snížil spotřebu, ztišil chlazení a také navýšil výkon.


Nvidia GeForce GTX 580 – Opravdu podařená Fermi

Výkon

Po stránce výkonu se nejedná o žádnou zásadní revoluci, spíše jen evoluci výkonu starší generace GeForce 400. Průměrné navýšení výkonu o 17 procent vůči GeForce GTX 480 je sice solidní, dohání však jen rok starou konkurenční kartu Radeon HD 5970. Grafická karta s jedním GPU je vždy výhodnější koupí než duální model se všemi jeho možnými nedostatky, opomenout výkon duálního Radeonu ale nemohu. Dnes má zákazník na výběr, karty mají podobný výkon i spotřebu, cena ale hovoří ve prospěch nové GeForce. Jak situaci ovlivní nadcházející Radeon HD 6970 v tuto chvíli neumím odhadnout, dozvíme se to ale snad už brzy.

Provozní vlastnosti

V provozních vlastnostech nastala mnohem zásadnější změna, než bylo navýšení výkonu. Výrobce dokázal omezit spotřebu i při znatelném navýšení výkonu karty. Také ochranné funkce držící kartu pod úrovni jejího maximálního TDP v stresových aplikacích, byly dobrým krokem. Spotřeba byla snížena, stejně jako neúnosná hlučnost karet minulé generace. Chladič mne doslova nadchl. Udrží totiž kartu na solidních teplotách tiše a nevadí mu ani vysoké přetaktování. Pokud se otáčky zvýší a karta už není zcela tichá, není její zvukový projev nijak nepříjemný a dá se snést. V uzavřené skříni s tím nebudete mít problém. Oproti chladičům na GeForce GTX 470/480 je to doslova "Nebe a Dudy".

Karta má ale jeden zásadní nedostatek, čímž je možnost připojení stále jen dvou monitorů zároveň. Tohle mohla Nvidia u další generace grafik napravit, nejde o nijak složité řešení. Konkurenční AMD tuto možnost nabízí i u levných karet, High-end GeForce to tedy klidně mohla mít. I když jde o vlastnost jež využije malé procento uživatelů, je prostě dobré ji mít a ubrat konkurenci jeden argument. Co je naopak u GeForce mnohem dále, je možnost 3D stereoskopického hraní. HD3D od AMD se zmítá v porodních bolestech a rozchodit toto řešení bez problémů je stále nadlidský úkol. Pokud chcete hrát v 3D Stereu, je řešení od Nvidie dnes jedinou použitelnou volbou. Zde záleží na preferencích hráče, buď zvolíte lépe fungující (a levnější) podporu více monitorů Eyefinity od AMD nebo 3D stereo od Nvidia, rozhodnutí je čistě na vás.

Osobní názor

V uvedení nástupců GeForce GTX 400 ještě letos doufal málokdo, přeci se tak stalo. I když nejde o zcela novou architekturu, ale spíše o vyladění jádra GF100 k dokonalosti, přesto může být výrobce i zákazník spokojen. Není důležité co všechno se v jádru změnilo, když je výkon a provozní vlastnosti lepší. Zákazníka nezajímá pozadí vývoje, ale výkon ve hrách, hlučnost a spotřeba. U všech těchto parametrů nová GeForce GTX 580 doznala vylepšení, jde tedy o právoplatného nástupce starší generace, ať se jmenuje jakkoliv. Pokud se vám nová GeForce GTX 580 líbí, raději s její koupí přeci jen pár týdnů počkejte. Osobně si také počkám na výkon Radeonů řady HD 6900, které možná ještě zahýbou cenou i nové GeForce. Podle všeho to vypadá, že souboj výkonů High-end karet obou rivalů bude hodně vyrovnaný a rozhodnutí o koupi bude rozumnější odložit až po vyložení všech trumfů na stůl oběma výrobci.

Výhody a nevýhody

Nvidia GeForce GTX 580 – Opravdu podařená Fermi

Redakce serveru PCTuning uděluje ocenění grafické kartě Nvidia GeForce GTX 580.

Lepší výkon a hlavně výborné provozní vlastnosti. Takovou Fermi jsme čekali napoprvé!

Nvidia GeForce GTX 580 – Opravdu podařená Fermi

 

Grafické karty testu zapůjčila Nvidia Europe

Nvidia GeForce GTX 580 – Opravdu podařená Fermi

Monitory pro testování grafik poskytlo HP Czech republic

Nvidia GeForce GTX 580 – Opravdu podařená Fermi



Tagy: Nvidia  GeForce  GTX 580  Fermi  grafická karta  GPU  CUDA  3D  test  srovnání  recenze  výkon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
9.11.2010 12:32:56   217.195.161.xxx 203
Mely by byt aktivni od treti hodiny:

Asus http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=83653 … koncová cena 12.499,-

EVGA http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=83422 … koncová cena 10.990,- je skladem

Gigabyte http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=83665 … koncová cena 10.990,-
mela by byt skladem dneska nebo nejpozdeji zitra
9.11.2010 14:35:13   92.240.184.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.11.2010 14:41:05   77.237.141.xxx 202
Spíš ještě neaktualizovali. Například u EVGY je už 5 kusů skladem.
9.11.2010 15:19:20   194.213.43.xxx 203
už je skladem i evga ..byly čtyři ale jednu jsem si už koupil.
9.11.2010 14:05:26   188.75.185.xxx 6615
konečně ta Fermi, na kterou všichni původně čekali ? lituju kupce GTX 480 - no ale když měli na ni, tak ji jen hodí z okna a koupí 580
9.11.2010 14:42:06   88.103.132.xxx 4684
Teď by se měli majitelé a zastánci ATI bát. nVidia jim šlape na paty.
9.11.2010 14:51:19   88.208.100.xxx 715
ceho bat? levnejsi grafik pro oba tabory? tak takhle se budu bat rad! A myslim ze hodne ati nebo nvidia fans taky:] Z meho pohledu to vyslo naprosto paradne. Hodlam udelat upgrade puvodne sem myslel jen na caymana protoze nic jineho nemelo byt a ted si muzu vybrat podle recenze na konci listopadu zda si pockam na caymana nebo si vezmu tady tohle monstrum.
9.11.2010 14:59:47   87.249.128.xxx 7925
Konečně nVidia po cca roce! dohnala výkonostního krále HD5970
11.11.2010 17:24:29   89.103.110.xxx 51
No, jak mylíš. Hi-end nové řady Nvidiáckých grafik dohnal Hi-end rok staré řady ATI (teda AMD už)...
Tak uvidíme jak si s tímhle mazlem poradí HD 6900
9.11.2010 14:43:22   88.83.235.xxx 439
Tak se to konečně povedlo - takto měla Fermi vypadat od začátku. Výborný výkon, slušná spotřeba a provozní vlastnosti. Konečně.
Jen taková malá poznámka - do popisu výkonu na poslední straně psát že duální graf. karta je méňě výhodná už dnes myslím není třeba (odladěné je to dost) a získáte tím zajímavé provozní vlastnosti.
9.11.2010 16:48:44   89.103.181.xxx 3917
Dovolím si nesouhlasit. Dvoučipové řešení rozhodně není odladěné a s jednočipovým se naprosto nemůže srovnávat. Zkus si někdy změřit minimální FPS u dvoučipových karet a budeš nemile překvapen. Je sice hezké, že v grafech u recenzí má 100fps, ale to, že se min fps dostává v určitých momentech pod 20 už tam nikdo nenapíše. O microstutteringu se raději ani nebavím. Osobně mám teď doma Radeon 5970 a už nikdy nechci dvoučipovou grafiku. Přivádí mě k šílenství, když například u závodních her se mi v zatáčce najednou obraz na milisekundu zastaví (a to zdaleka nejsem sám, stačí pročíst pár diskuzí na internetu). Bohužel jsem se o této nepříjemné vlastnosti vícečipových řešení dočetl, až jsem si takové řešení pořídil a na tento problém sám narazil. Nejdřív jsem si myslel, že mám vadný kousek, ale bohužel to tak není a opravdu je to průvodním jevem všech těchto dualmonster (nebo propojení více single grafik do SLI nebo Crossfire). Na mé staré, bohužel už prodané GTX 280 jsem se s ničím podobným nikdy nesetkal...
9.11.2010 14:50:05   90.179.136.xxx 2231
Že by Nvidia konečně vracela úder? Jak to vypadá tak Cayman má výrobní problémy stejně jako měla Nvidia s GTX480. Tak se nám situace lehce obrací. Jen škoda že jsem nepočkal s GTX460. Rozhodoval jsem se i mezi GTX470,ale provoz byl hroznej. Teď nejspíš bude GTX570 skvělá i v poměru cena/výkon. A neodpustím se čekání co rudí vymyslí i na téhle kartě,1000krát opakované otipy o ústředním topení padají a ATi teď nemá konkurenci.
9.11.2010 14:52:11   90.179.136.xxx 3529
Oprava pro hnidopichy...ATi samozřejmě má konkurenci,ale pouze dvoučipovou. A to ještě Nvidia nemá vyladěny ovladače.
9.11.2010 15:01:43   87.249.128.xxx 4523
Ano, ale i tak je HD5970 ve většině případech výkonnější při nižší spotřebě
9.11.2010 15:27:43   90.179.136.xxx 2930
A četl jsi recenzi? Spotřeba s HD5970 je víceméně stejná,kdyby jsme to vzali přesně tak o pár Wattu menší u Nvidie. A Výkon je slabší o pár jednotek procent a bez nevýhod který plynou z dvoučipových karet. Už Tě vidim jak si pořídíš radši dvoučipovou kartu o stejnám výkonu jako jednočipovou.
9.11.2010 15:48:28   87.249.128.xxx 3025
Neboj, recenzi, nejen zde na "objektivním" pctunigu jsem četl...četl jsem i jiné recenze...a tak si obrázek dokážu udělat Tak se na mě nezlob, že jsem ti šťouchnul do nVidie...já vám to přeju
9.11.2010 17:00:42   90.179.136.xxx 2618
Najednou je recenze už neobjektivní. Chápu že na DD bude NV horší,příště argumentuj a neplácej.
10.11.2010 02:38:05   85.13.106.xxx 52
Takovéto paušalizování už mě přestává bavit, dal bych přednost prostému výčtu připomínek místo odsouzení článku (celého webu) předem za neobjektivitu. Ani Dédého nadšení mi nevadí, pokud nejste schopni prokázat, že klame nebo lže. Označení web_s_nezarucenymi_informacemi nebo filtrovane_slovo.cz je osvěta nebo nekalý konkurenční boj ?
11.11.2010 17:28:36   89.103.110.xxx 40
Klid, novou řadu karet od Nvidie by jste měli posuzovat až s příchodem nové řady AMD.
9.11.2010 14:51:35   88.102.176.xxx 445
Jsem sice fanda Ati, ale tahle karta se povedla a za relativně prijatelnou cenu.Tak doufam že se AMD taky vytasí s něčím extra
9.11.2010 15:09:46   81.201.60.xxx 210
Doufám, že ta regulace spotřeby nebude degradovat výkon u náročných her, ale jak je vidět podle Metra 2033 a Crysis tak ne.
9.11.2010 15:25:32   88.208.100.xxx 280
tam slo evidetne jen o testy typu 3d mark ktere vypalovalo logo z cipu do chladice :}}
9.11.2010 16:30:41   77.48.160.xxx 232
Tak tohle jsem vůbec nečekal, karta se opravdu povedla jako před rokem ATI HD5870 atd...
9.11.2010 15:28:48   84.242.66.xxx 260
a i vyvazene hodnoceni. Je jasne , ze u stavajicich top modelu AMD(5870 a 5970) je trochu pozadu dimenze vykonu pro teselaci. Naopak je naddimenzovanej pocetni vykon. U 580 je to tak nejak vyrovnane. Tesim se na Top novinky od AMD , pak budu nakupovat:-)
9.11.2010 15:32:05   213.220.230.xxx 133
Konečně povedený high-end od nVidie za rozumnou cenu. Mít tak více místa ve skříni
9.11.2010 15:35:43   213.226.254.xxx 125
Takze pred vanoci ocekavam GTS 550 s 256 CUDA procesory za koncovou cenu do 3500 s DPH A s pasivnim chladicem samozrejme :-)
9.11.2010 15:38:12   188.75.132.xxx 195
Jsem spíše červený než zelený, ale tuto kartu nVidii přeji. Je to dobře, že se nVidia po roce přiblížila k řešení od ATI. Rozhodující je srovnání s novou řadou AMD a ta v recenzi není. Do té doby než bude recenze, můžeme jenom spekulovat o úspěchu 580.
9.11.2010 15:41:17   194.176.105.xxx 610
Myslim ze tohle nebyl az tak dobry krok, tajnuskarstvi okolo.....ja jsem cekal na ati 6000 serii ale jen proto ze proste za podobne penize prinasela vyssi vykon, takze mam 6870 od sapphire....
9.11.2010 16:32:47   77.48.160.xxx 514
HD6870 chci pořídit k mé HD5870 ale čekám na nižší ceny
9.11.2010 16:59:27   81.0.223.xxx 174
K čemu ti to bude?
9.11.2010 17:08:44   212.80.83.xxx 204
Je dobře,že si nV pospíšila s vydáním gtx580.Hoši z AMD sice možná protáhnou ksichty,ale co je nám vlastně do toho.To je jejich boj.My na tom můžeme jedině vydělat.
9.11.2010 17:30:05   78.80.26.xxx 420
... když jsem četl titulek, kdybych měl v ruce hrnek s kávou, asi bych se samým šokem zlil.
Jsem si říkal, co to je proboha za fake, a ona seriózní recenze dobře utajeného produktu, bod pro marketing nVidie, minule humbuk a pak skutek utek a teď ticho po pěšině a najednou slušný produkt.
Konečně rovnocenný konkurenční boj - a když se dva perou, tak třetí (zákazník), může se jen v klidu usmívat.
9.11.2010 18:37:34   90.178.104.xxx 185
Karta pěkná, tichá a za velmi rozumnou cenu. Na druhou stranu si myslím, že kdokoliv si jí hned koupí je blázen. AMD řady 69XX přicházejí za 14 dnů. Neříkám že budou bezpodmínečně lepší, či levnější, ale to bude konkurence pro tuto kartu.
9.11.2010 19:39:11   178.72.208.xxx 63
Velmi nerad bych tady někomu kazil radost. Ale je nutné říct že hrůza jako u 480 se nekoná, každopádně žádná hitparáda to není. Pořád to hodně žere, vzhledem k tomu kolik bylo přidáno výkonu "papírově" je těch 17% prostě málo. Asi takový "pokrok" jako FX5900 vs FX5800.. jěště samozdřejmě zdůrazňuji, že jsem šťastný majitel g92, ne ATIny.
9.11.2010 19:52:08   90.177.115.xxx 38
Tesim se spis na GTX560 jestli bude,troufnu si rict,ze jsem mel jako jeden z prvnich lidi v CR GTX460 1GB a jsem max spokojenej,ale 560 bude super si myslim,ne jen z duvodu lepsi spotreby,konecne vyladeny Fermi. ))
9.11.2010 21:21:16   178.72.208.xxx 130
Pokud máš GTX460, tak by tě měla zajímat že řekněme "GTX760"... Tyhle mikro upgrady nemají význam.
10.11.2010 13:29:10   88.100.122.xxx 00
Jj stímhle souhlasím. Akorát je to tu asi zase, nová generace od NV stojí zato až v nastupující řadě tedy 5XX kdy už je odladěná. A pak bývá další 6XX zase moc uměle "vyhypovaná" a už se čeká na novou generaci Nejlepší grafiky co jsem měl a vydrželi mi dlouho byli... TNT2, Geforce2, pak jsem skočil na GF5 to byla tragedie naopak 6600 byla špičková, 7600 no takovej trošku silnější brácha (zbytečná koupě). Pak 8600 dlouho mi nevidržela ale tenkrát výhodná koupě. následovala 9600 skoro dodnes a furt si za ni stojím, že to byla supr karta : )) teď 450 trochu z trucu že se mi trhal gothic.
9.11.2010 20:20:34   89.102.113.xxx 140
Miluju tu dobu která přijde vždy maximálně jednou za rok, kdy jeden z výrobců hodí do ringu rukavici, která za to skutečně stojí, a druhý výrobce má za nedlouho házet rukavici taky.. těšim se až ten boj skutečně začne, my zákazníci z toho budem těžit
9.11.2010 21:05:43   178.40.95.xxx 918
No myslím že ten druhý odstavec na začiatku článku je trocha odvážne tvrdenie že HD6900 mali ísť proti GTX480, lebo všetci dobre vieme že by to bolo smiešne a myslím že v AMD neboli tak naivný že by si mysleli že proti 6900 nVidia postaví staré GTX480.
Pokiaľ ide o výkon je fakt pekný a nVidia by si zaslúžila potlesk, lenže tak pred rokom a nie teraz keď len teraz vlastne dorovnala HD5970. Ocenenie by som dal GTX580 ak by prekonala HD6970 tak o 15 až 20% inak si to nezaslúži, alebo mal tento článok vísť pred rokom
9.11.2010 21:21:17   78.128.155.xxx 20
uprostřed v tabulce je u radeonů 6850,6870,6950,6970,6990 propustnost pamětí v 128-300MB/s to je špatně, nebo se nám posouvá vývoj dozadu ?
9.11.2010 21:35:28   88.100.32.xxx 310
9.11.2010 21:38:09   84.42.223.xxx 89
Maňo nezlob se ale to je imho hloupost. Neříkám, že GTX 480 byla super kauf, ale na druhou stranu to byl nejrychlejší jednočip. Nyní je nejrychlejší jednočip GTX 580 s ještě lepšími provozními vlastnostmi. Dvoučipovka mi do skříně nesmí(ne, opravdu se nechci hrabat v biosu karty jako u ATI 5970 abych ji vůbec rozběhal...), takže počkám a kupuji GTX 580.
P.S. Chalani nic ve zlém, ale to opravdu není v SK jediný slušný web o hardware?
9.11.2010 22:00:06   178.40.95.xxx 33
ja ti to neberiem tvoj názor ja sa riadim len podľa testov a CF už celkom funguje HD5970 beriem ako kartu a nie to či má jeden alebo dva čipy.

A máš pravdu v SK nie je web ktorý by konkuroval pct, nejmenovany webu alebo extrahardwaru jedine čo viem tak pc.sk ale nie je na ňom tak veľa článkov. Preto aj ja čítam väčšinou len české weby, ale aspoň mi už čeština pri čítaní nerobí žiadny problém
9.11.2010 22:07:23   88.101.173.xxx 116
teraz neviem, co autor mysli "naprosto zásadním vylepšením předchozí generace GPU" ci je to zvysenie vykonu o 17%, znizenie spotreby o 4% alebo znizenie hlucnosti, ktore sa neda vyjadrit percentualnym rozdielom. Ani jedno mi vsak nepride NAPROSTO ZASADNIM vylepsenim..
9.11.2010 22:43:17   95.103.22.xxx 32
no mozno vsetko dokopy
P.S Myslim ze na PCT bezi este stary cas, bolo by vhodne to opravit
10.11.2010 02:37:21   85.13.106.xxx 22
Takovéto paušalizování už mě přestává bavit, dal bych přednost prostému výčtu připomínek místo odsouzení článku (celého webu) předem za neobjektivitu. Ani Dédého nadšení mi nevadí, pokud nejste schopni prokázat, že klame nebo lže. Označení web_s_nezarucenymi_informacemi nebo filtrovane_slovo.cz je osvěta nebo nekalý konkurenční boj ?
10.11.2010 02:52:59   85.13.106.xxx 20
Skvělý nápad s testováním spotřeby v jednotlivých hrách, potažmo v některé náročnější aplikaci (osobně videostřižna). Provozní údaj vypovídající více nežli špičková spotřeba ke stanovení potřebné rezervy zdroje. Přidat k tomu údaj o vytížení procesoru a je tady měření, které na českém webu nemá obdoby.
10.11.2010 07:26:36   62.209.192.xxx 40
jj taky myslim ze to bude lepsi ve hrach nez jen 3Dmark, Furmark apod. Ale taky by bylo dobry zkouknout v jakych hrach to nejvic topi a ty pak preferovat k mereni. Jinak si taky vzpominam na doby kdy byl vykon karet danej jen v 3D marku 2001 a predtim se snad ani moc vykon nehnal, tam slo spis o pameti na grafice. Si pamatuju jak me to napsalo hlasku ze hra potrebuje k rozbehnuti 2MB graficky pameti a ja mel jen 1MB
10.11.2010 08:59:55   195.225.72.xxx 10
Já si pamatuji hru, která vyžadovala 4MB RAM, 8GB jí přišlo málo:-)
10.11.2010 09:00:48   195.225.72.xxx 10
Jsem to spletl 16MB chtěla.
10.11.2010 07:50:46   83.240.113.xxx 30
Jaká je délka karty ?
10.11.2010 11:27:46   90.179.151.xxx 00
27 cm
10.11.2010 09:40:50   193.179.105.xxx 86
Dost lidí sem píše frázi dva se perou a třetí se směje. To je pravda ale otázka je, nepříde vám 10k za grafickou kartu moc? I když se konkurence pere a karty občas trochu zlevní, tak 12k za grafiku, u který cena spadne za pul roku na polovic přecijen přemrštěná. Nevim jak to děláte, jestli jste tady všichni manažeři podniků, nebo bydlíte u mámy a jediny peníze co si vyděláte dávate do pc, nebo si jen píšete ježíškovi (rodičům) ale já děti živit nemusim, příjem do domácnosti ve dvou lidech nemame nejmenší, ale i přes to si grafiku za 12k nemohu dovolit. Proto si já osobně nemůžu říct, dva se perou a třetí se směje. Já bych se smál kdyby hi-end stál tak 5k.
10.11.2010 11:20:16   88.208.100.xxx 50
tak podivej kazdy ma nejakeho konicka a tyhle karty si kupuji lide co maji konicka pc a ano vetsina penez konci v tom pc. Nekdo utraci za jesterky jiny za rybky a treti treba za golf. Co se tyka celkove ceny tak mi prijde 10k ok na to ze ta karta vydrzi 2roky v klidku bez toho aniz bych ji musel clovek menit. Ale samozrejme muze i drive ;P.

Ono muzem si polozit i otazku neprijde vam za byt 2+1 milion korun moc? ano prijde ale to nikoho nezajima proste takove je. Ceny sou delane tak aby dany vyrobce prodejce vydelal a ne aby lidi meli radost ze kupuji levne. TO ze se kupuje levne je jen zasluha konkurence nici jina. Nebyt konkurence nestoji ta karta 12k s dani ale jako tenkrat TNT2 Ultra paradnich 24k to bych chtle videt co bys psal pak a to ze v te dobe bylo 24k nebo jineho nez je dneska;-)
10.11.2010 11:42:29   62.209.192.xxx 40
presne neco takovyho jsem chtel taky napsat taky si pamatuju doby kdy hiend pod 20k nesel a ja si kupoval nvidii 6800 do AGP za 9k a to v ty dobe docela uslo a GT verze byla o 2k drazsi
13.11.2010 15:20:35   85.71.98.xxx 00

Huaaa...... Co takhle 3DfxVoodoo2 12MB za 8tis... Kdy výplata byla sotva šest....
10.11.2010 12:16:04   193.179.105.xxx 10
máš pravdu, že karty vydrží v pc dlouho, já do dneška hraju na3 roky starý atine
10.11.2010 13:45:57   212.111.4.xxx 20
Jsem na tom dost podobně, ikdyž moje 4850 je o necelý rok mladší. Zatím jsem si na ní zahrál i Gothic 4 a Mafii 2, bez výrazného snižování detailů, takže mě nic nenutí kupovat nové železo. Až mě děsí, jak dlouho teď karty s cenovkou okolo 5000,- vydrží s dechem a tím si rozhodně nechci stěžovat.
10.11.2010 11:33:06   90.179.151.xxx 40
Kdyby nebyla konkurence tak bys byl rád, že za těch 10k koupíš to co je teď za 5k. Takže na tom vyděláš i když na high-end nemáš.
10.11.2010 15:34:50   89.102.113.xxx 11
Bross napsal:
27 cm[/quote][quote=Zub]Dost lidí sem píše frázi dva se perou a třetí se směje. To je pravda ale otázka je, nepříde vám 10k za grafickou kartu moc? I když se konkurence pere a karty občas trochu zlevní, tak 12k za grafiku, u který cena spadne za pul roku na polovic přecijen přemrštěná. Nevim jak to děláte, jestli jste tady všichni manažeři podniků, nebo bydlíte u mámy a jediny peníze co si vyděláte dávate do pc, nebo si jen píšete ježíškovi (rodičům) ale já děti živit nemusim, příjem do domácnosti ve dvou lidech nemame nejmenší, ale i přes to si grafiku za 12k nemohu dovolit. Proto si já osobně nemůžu říct, dva se perou a třetí se směje. Já bych se smál kdyby hi-end stál tak 5k.
Pracuju v kolektivu lidí, kde se někteří dostávají měsíčně až na dvacetinásobek průměrné mzdy. Musim konstatovat, že hi-end karty si kupují spíš ti nadšenci než bohatí. Ti maj čas většinou jen na tu práci, případně na správu majetku ;) Sám mam HD5870 s odemčenym biosem a tahle "mezi řada" mě tim pádem moc nezajímá...
10.11.2010 21:07:54   89.103.89.xxx 11
Citace:
Uslyšíte spíše proudění vzduchu a jeho projevy, než samotný ventilátor.


?!
11.11.2010 08:23:49   90.179.164.xxx 10
muzeme rici konecne povedena NV karta a naznak konkurence, pevne doufam, ze porodni bolesti Fermi jsou za nami a ted uz jen pujde o to "mazleni kojence". Hi-end jde kolem me (teda, rad si poctu, to jo), ale 580ka by mohl byt prislib, ze je jsou na ceste nastupci 460/470-tek, ty by me zajimaly vice.
11.11.2010 14:18:39   213.194.215.xxx 00
Jak na tuhle kartu připojit 3 LCD i když má jen 2 DVI výstupy je to vůbec možné bez toho aby musela být karta ve SLI a tak se to trochu prodražilo, existuje nějaká redukce ? Ptám se, jelikož bych rád koupil novou grafiku a k ní pro pracovní účel připojil 3LCD a v tomhle trochu plavu.
11.11.2010 16:04:42   212.5.194.xxx 34
Recenzia veľmi fajn, len by som prijal v testoch aj 4 GB HD5970. Už len preto, aby bol porovnávaný absolútny High-end s absolútnym High-Endom.
13.11.2010 18:03:55   193.179.215.xxx 10
U takoveho high endu uz jsou 3 aktivni vystupy na monitory nutnost dneska, at si ze me Nvidia nedela prdel...
14.11.2010 09:33:53   195.39.74.xxx 22
Nějak mi není jasné, proč by se měl s novými ovladači zvýšit rozdíl výkonu z 17 na 20 % oproti 480ce? Jedná se snad defakto o stejnou architekturu a nové ovladače by měli zvýšit výkon i 480ky ne?
Taky mě zaráží to, jak si všichni rvali vlasy při přejmenování HD67xx na 68xx ale to, že doladěná 480ka se označuje jako "nová řada" 5xx nikoho nevzrušuje.
15.11.2010 01:26:31   93.99.200.xxx 36
Chtěl bych sdílet nadšení autora. Vlastně spíš záleží na úhlu pohledu a v tomto případě se spíše klaním k názoru konkurenčního DDW.Když si nVidia pospíší,tak bude aspoň do vydání 69xx výkonostním lídrem.Pak už nejspíš asi zas ne.Vlastně je to ironie.S řadou HD4xxx u ATI tvrdili,že se zaměří na mainstream a nehoní se za absolutním výkonem.Pak vyrobili dvoučipovou kartu.A od té doby se zas s nVidií přetahují o titul nejvýkonnější karty.Myslím,že nazývat to pokusem o zaskočení konkurence je hodně nadnesené.Stejně tak by někdo mohl říct,že řada HD5xxx zaskočila nVidii a tak Fermi,které mělo být přelomem,bylo spíše fiaskem.Záleží na úhlu pohledu,na tom komu kdo straní a možná i na tom,co dostanu za to,když budu tvrdit,že je lepší ten nebo tamten.Každopádně se mi jeví daleko logičtější názor který říká,že pokud vyjde GTX580 před HD 69xx,bude se srovnávat s výběhovou řadou HD 58xx.Pokud jsem dobře četl,tak potíže nemá AMD,ale dodavatel jiné komponenty.Ovladač mosfetu myslím.Už si to nepamatuji.A někdo paranoidní může tvrdit,že to zařídila nVidia Ať tak či onak,nVidia momentálně hraje druhé housle a já jí přeji,ať to změní.Mně je totiž u pr...,kdo má nejvýkonnější kartu.Rozhoduje poměr cena-výkon a co je momentálně skladem.Spotřeba nehraje tak důležitou roli a hodně se přeceňuje nebo bagatelizuje(podle sympatií).Takže i když je GTX 580 hodně povedená,jestli bude 6950/70 lepší než GTX 580,tak ten blesk-ztratí lesk.Nebo můžem použít eufemismus typu "GTX 580 je jako meteor.Zazářila-a zhasla."Ale vážně bych raději počkal a nehýřil optimismem,protože kdo se směje naposled,ten se směje sATI. //Z historie víme,že každej chvilku tahá pilku.Já si dělám většinou legraci.Občas mi vadí,když se tu něco podsouvá.Kazí to jinak velmi povedenou recenzi a nutí to některé méně rozumově vybavené recenzenty hrotit debaty.(vzápětí se ozvou podle vzoru-"potrefená husa...")Až na ten název(aby autorovi příliš brzy nesklaplo)to byla velmi povedená recenze.Tímto autorovi uděluji zlatou hvězdu PC tunningu za přehnaný optimismus a přeji fandům nVidie krátkou,nicméně o to větší radost z pozice lídra.Mějte se fajně.Kdo si hraje,nezlobí.:-)
15.11.2010 13:19:58   194.213.51.xxx 31
Muzu se zeptat, na kdy ze planuji dalsi kraty? Zejmena nastupce GX460? Planuji k Vanocum nove PC, ale nechci do nej davat GK, ktera bude za par mesicu nahrazena.
18.11.2010 13:45:52   89.190.90.xxx 02
zdarek mam dotaz...jsou nejaky konkretni pozadavky graficky karty na procesor?mam core2duo 3,16Ghz.Tak jestli je potreba menit nebo tim vykonostni potencial GTX580 neovlivnim?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

129 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 54.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.