Hlavní stránka Hardware Grafické karty Taktujeme grafické karty na maximum - doplnění Radeonů
Taktujeme grafické karty na maximum - doplnění Radeonů
autor: Z. Obermaier , publikováno 13.10.2010
Taktujeme grafické karty na maximum - doplnění Radeonů

Jelikož se blíží uvedení nových grafických karet Radeon, je na čase se připravit. Karty Radeon HD 5770, HD 5970 a dvojici Radeonů HD 5870 v CrossFire jsme doplnili ke změřenému portfoliu karet z minulého testu o přetaktování. Podívejme si jak si dnes výkon všech moderních karet stojí i po přetaktování a co mohou současné karty ještě nabídnout.


Taktujeme grafické karty na maximum - doplnění Radeonů

Jelikož moje původní  metodika byla notně zastaralá, ale hlavně časově hodně náročná, vypracoval jsem zcela novou. Testů je sice jen čtrnáct (původně přes dvacet), ovšem jde o nejnáročnější hry - většinou DX10 nebo DX11 tituly. V této kapitole vám tedy metodiku představím a budete si moci stáhnout save pozice, dema a prohlédnout i videa, jak testuji hry.

V tomto (a dalších budoucích) testech najdete pouze čtrnáct nejnáročnějších her a dva benchmarky. Měřit budeme ve všech nejrozšířenějších rozlišeních - 1680x1050, 1920x1200, 2560x1600 pokud to hra umožní, také s vyhlazováním 8xAA (MSAA nebo QCSAA). U každé hry vás také čekají průběhy fps, mám naměřeny úplně všechna nastavení v průbězích, u každé hry ale vyberu možné nejpoužívanější nastavení a doložím průběhem. Nebudu dávat průběhy všech nastavení, ty mohu dodat v souboru, článek by takové množství obrázku zahltilo a znepřehlednilo.

Taktujeme grafické karty na maximum - doplnění Radeonů

Taktujeme grafické karty na maximum - doplnění Radeonů

Aliens Vs Predators (DX11) - První hru testuji pomocí jejího volně stažitelného testovacího dema. Vytvořil jsem si pro všechna nastavení konfigurační soubory a uložil je do adresáře hry. Všechny konfigurační soubory si můžete stáhnout zde. Pomocí zástupců na ploše pak spouštím test například s tímto parametrem: -config=1680_AA.txt. Poprvé nechám běžet sekvenci bez měření, aby se načetla do paměti a podruhé už měřím Frapsem. Nastavení používám maximální, jen měním hodnoty AF (2x a 16x) a AA (0x, 4x).

Taktujeme grafické karty na maximum - doplnění Radeonů

Arma 2 (DX9) - K měření další hry používám opět volně stažitelné demo hry a využívám testovací sekvenci vestavěnou ve hře. Nastavení hry vidíte na obrázku, měním jen použité rozlišení. První průběh opět neměřím, jen tím zajistím nahrání dat do paměti. Druhý měřený průběh zaznamenává Fraps. Také doporučuji před měřením hru vypnout a znovu zapnout, někdy se podivně zasekne a fps jsou nereálně nízká.

Taktujeme grafické karty na maximum - doplnění Radeonů

Battlefield Bad Company 2 (DX11) - Používám poslední build hry, kdy měřím Frapsem vlastní testovací sekvenci z úvodu hry. Nastavení hry je na úplné maximum, měním jen hodnotu AF (2x a 16x) a AA (1x, 4x, 8x) a samozřejmě rozlišení. Přikládám zde video testovacího měření:

http://www.youtube.com/watch?v=GgZ9MeocI3Q

Taktujeme grafické karty na maximum - doplnění Radeonů

BattleForge (DX11) - Používám verzi hry Lost Soul Edition s posledním patchem. K měření výkonu je zde vestavěná demo sekvence jíž využívám. Měřím Frapsem vždy druhý průběh, první načítá data do pamětí. Hru mám nastavenou na max, což dokládá obrázek. Opět měním jen hodnoty AA (0x, 4x, 8x) a rozlišení. Po každé změně je nutné hru restartovat, což s ověřováním aktuální verze souborů trvá relativně dlouho.

Taktujeme grafické karty na maximum - doplnění Radeonů

Crysis Warhead (DX10) - K měření používám dostupnou utilitu na měření a mapu ambush. Fraps zaznamenává vždy druhý průběh jako u všech předešlých her. Používám zde profil GAMER a všechny rozlišení a nastavení mám uložené v konfiguračním souboru - stahujte zde. Kromě rozlišení měním jen hodnotu AA (0x, 4x) vyšší nemá cenu vzhledem k náročnosti hry zkoušet.

Taktujeme grafické karty na maximum - doplnění Radeonů

Taktujeme grafické karty na maximum - doplnění Radeonů

Taktujeme grafické karty na maximum - doplnění Radeonů

DiRT 2 (DX11) - U této hry používám vestavěný test trati v Londýně. Použít lze i volně stažitelné demo. Ručně upravuji konfigurační soubor a spouštím zástupcem přímo benchmark, je to rychlejší než se proklikat do menu hry a spouštět demo odtud. Vše je nastaveno na maximum, měním jen rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Vše opět zaznamenává Fraps v druhém průchodu.

Taktujeme grafické karty na maximum - doplnění Radeonů

Far Cry 2 (DX10) - I když mnozí žehrají, že jde o starou hru, stále dokáže kartám řádně zatopit. Testuji s posledním patchem. K měření používám dva průchody nejkratším vestavěným testem - Small Ranch. Veškerá nastavení mám uložené v konfiguračním souboru (AA - 0x, 4x, 8x) a ten vše provádí automaticky, já jen spouštím Fraps v druhém průchodu sekvence. Konfigurační soubor stáhněte zde.

Taktujeme grafické karty na maximum - doplnění Radeonů

GTA IV (DX9) - I přesto, že jde o DX9 hru, je stále jednou z nejnáročnějších na trhu. Používám verzi s posledním patchem přidávajícím do hry rozšíření o další dvě epizody. Nastavení detailů vidíte na obrázku, aby bylo možné toto nastavení použít i pro karty s menší kapacitou paměti, je nutné spustit hru s parametrem. Více o tom píše kolega zde. Zde nastavuji pouze rozlišení a druhý průchod měřím Frapsem, video z měřící sekvence je zde:

http://www.youtube.com/watch?v=57F8NMb4TYM



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
47 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 17.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.