Hlavní stránka Hardware Grafické karty Dvě GeForce GTS 450 v SLI — postaví se i GeForce GTX 470
Dvě GeForce GTS 450 v SLI — postaví se i GeForce GTX 470
autor: Tomáš Šulc , publikováno 24.9.2010
Dvě GeForce GTS 450 v SLI — postaví se i GeForce GTX 470

Minulý týden uvedená karta NVIDIA GeForce GTS 450 rozhodně není špatná, kvůli opravdu povedené a levné GTX 460 768 MB však žebříčky prodejnosti zatím netrhá. Nabízí se u ní však lákavá možnost pozdějšího dokoupení druhé karty a provozu SLI. Má to však smysl a není lepší kartu prodat a koupit výkonnější?


Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Dvě GeForce GTS 450 v SLI — postaví se i GeForce GTX 470

Testovací sestava

Dvě GeForce GTS 450 v SLI — postaví se i GeForce GTX 470

Stejně jako obvykle ve všech testech grafických karet poslední doby používám testovací sestavu osazenou procesorem Core i7 920 přetaktovaným na 3,6 GHz a k tomu slušných 6 GB DDR3 pamětí, aby byly testované karty co nejméně limitované ostatním hardwarem.

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem již tradiční skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her z nedávného megatestu. Stejné bylo i testované rozlišení, hry jsem tak hrál ve vyšších rozlišeních 1680 × 1050 px a 1920 × 1200 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a po mnoha žádostech jsem se u výkonných karet rozhodl zařadit také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují. V závěrečných kapitolách uvádím shrnující grafy jak s, tak bez osminásobného vyhlazování.

Testovací hry

Dvě GeForce GTS 450 v SLI — postaví se i GeForce GTX 470

Call of Duty Modern Warfare 2 — Hry ze série Call of Duty nemají zabudovaný benchmark, testuji proto hraním hry. V nejnovějším pokračování je to mise Exodus, ve které testuji hraním prvních 30 sekund hry, kdy společně s dalšími vojáky a tanky dobýváme předměstí amerického města. Nastavení grafiky je maximální, fps měřím programem FRAPS, AA zapínám ve hře.

Dvě GeForce GTS 450 v SLI — postaví se i GeForce GTX 470

Colin McRae DiRT 2 — Offroadové závody DiRT 2 mají vestavěný benchmark, který testuje jedno kolo rallycrossu v Aréně v Londýně. Tento benchmark k testování používám, nastavení hry je DirectX 9 maximum, AA zapínám ve hře. Testovat v DiRTu výhody DirectX 11 nelze, protože hra pouze přidává možnost zapnutí HDAO a tesselace, samotné zvýšení fps se stejnými efekty např. použitím Compute Shaderů možné není).

Dvě GeForce GTS 450 v SLI — postaví se i GeForce GTX 470

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem FRAPS. Nastavení grafiky je na high, AA zapínám ve hře.

Dvě GeForce GTS 450 v SLI — postaví se i GeForce GTX 470

Dragon Age Origins — Testuji průchod osadou lidí na počátku hry, nastavení grafiky je na maximu včetně AA zapnutého ve hře, fps měřím programem FRAPS.

Dvě GeForce GTS 450 v SLI — postaví se i GeForce GTX 470

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.

Dvě GeForce GTS 450 v SLI — postaví se i GeForce GTX 470

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Testuji pomocí uvolněného benchmarku a testuji hned první scénu s běžným denním světlem. Nastavení hry je maximální pod DirectX 10, tedy Ambient Occlusion režim HBAO High. U karet s podporou DirectX 10.1 povoluji jejich podporu, u těch s DirectX 11 zase zapínám DirectX 11 renderování (dochází ke zvýšení fps), avšak DirectX 11 detaily jako tesselace nechávám vypnuté.

Dvě GeForce GTS 450 v SLI — postaví se i GeForce GTX 470

Tom Clancy's H.A.W.X. — Letecký simulátor H.A.W.X. testuji pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení hry je maximální, u karet s podporou DirectX 10.1 a vyšší zapínám tuto podporu. AA nastaveno ve hře.

Dvě GeForce GTS 450 v SLI — postaví se i GeForce GTX 470

Warhammer 40 000 Dawn of War II — Pro testování hry používám vestavěný benchmark, nastavení hry je maximální, AA zapínám v ovladačích.

Dvě GeForce GTS 450 v SLI — postaví se i GeForce GTX 470

World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
45 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 19.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.