Hlavní stránka Hardware Grafické karty Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce
Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce
autor: Tomáš Šulc , publikováno 13.9.2010
Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

Jsou tomu dva měsíce, co se na trh dostala zatím nejúspěšnější grafika architektury Fermi NVIDIA GeForce GTX 460. Za cenu od čtyř a půl tisíc však karta nemohla uspokojit méně náročné hráče s menším rozpočtem a konečně tak na trh přichází konkurence pro ATI Radeony řady HD 5700. Přivítejte GeForce GTS 450.


Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

Testovací sestava

Procesor Intel Core i7 920 @ 3,6 GHz
Základní deska Asus P6T DeLuxe
RAM Kingston 3× 2 GB DDR3, 1600 MHz





Grafická karta
NVIDIA GeForce GTS 250
NVIDIA GeForce GTS 450
NVIDIA GeForce GTX 460 768 MB
NVIDIA GeForce GTX 460 1 GB
NVIDIA GeForce GTX 465
NVIDIA GeForce GTX 470
ATI Radeon HD 5750
ATI Radeon HD 5770
ATI Radeon HD 5830
ATI Radeon HD 5850
ATI Radeon HD 5870
Ovladače GeForce 258.96/260.52
ATI Catalyst 10.7
Pevný disk — systémový WD VelociRaptor WD1500HLFS
Pevný disk — data WD Caviar WD3200AAKS
Zdroj Nexus 850 W
Operační systém Windows 7 Ultimate 64bit

Stejně jako obvykle ve všech testech testech grafických karet poslední doby používám testovací sestavu osazenou procesorem Core i7 920 přetaktovaným na 3,6 GHz a k tomu slušných 6 GB DDR3 pamětí, aby byly testované karty co nejméně limitované ostatním hardwarem.

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem již tradiční skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her z nedávného megatestu. Stejné bylo i testované rozlišení, hry jsem tak hrál ve vyšších rozlišeních 1680 × 1050 px a 1920 × 1200 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a po mnoha žádostech jsem se u výkonných karet rozhodl zařadit také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují. V závěrečných kapitolách uvádím shrnující grafy jak s, tak bez osminásobného vyhlazování.

Testovací hry

Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

Call of Duty Modern Warfare 2 — Hry ze série Call of Duty nemají zabudovaný benchmark, testuji proto hraním hry. V nejnovějším pokračování je to mise Exodus, ve které testuji hraním prvních 30 sekund hry, kdy společně s dalšími vojáky a tanky dobýváme předměstí amerického města. Nastavení grafiky je maximální, fps měřím programem FRAPS, AA zapínám ve hře.

Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

Colin McRae DiRT 2 — Offroadové závody DiRT 2 mají vestavěný benchmark, který testuje jedno kolo rallycrossu v Aréně v Londýně. Tento benchmark k testování používám, nastavení hry je DirectX 9 maximum, AA zapínám ve hře. Testovat v DiRTu výhody DirectX 11 nelze, protože hra pouze přidává možnost zapnutí HDAO a tesselace, samotné zvýšení fps se stejnými efekty např. použitím Compute Shaderů možné není).

Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem FRAPS. Nastavení grafiky je na high, AA zapínám ve hře.

Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

Dragon Age Origins — Testuji průchod osadou lidí na počátku hry, nastavení grafiky je na maximu včetně AA zapnutého ve hře, fps měřím programem FRAPS.

Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.

Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Testuji pomocí uvolněného benchmarku a testuji hned první scénu s běžným denním světlem. Nastavení hry je maximální pod DirectX 10, tedy Ambient Occlusion režim HBAO High. U karet s podporou DirectX 10.1 povoluji jejich podporu, u těch s DirectX 11 zase zapínám DirectX 11 renderování (dochází ke zvýšení fps), avšak DirectX 11 detaily jako tesselace nechávám vypnuté.

Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

Tom Clancy's H.A.W.X. — Letecký simulátor H.A.W.X. testuji pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení hry je maximální, u karet s podporou DirectX 10.1 a vyšší zapínám tuto podporu. AA nastaveno ve hře.

Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

Warhammer 40 000 Dawn of War II — Pro testování hry používám vestavěný benchmark, nastavení hry je maximální, AA zapínám v ovladačích.

Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
75 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.