Hlavní stránka Hardware Grafické karty Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce
Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce
autor: Tomáš Šulc , publikováno 13.9.2010
Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

Jsou tomu dva měsíce, co se na trh dostala zatím nejúspěšnější grafika architektury Fermi NVIDIA GeForce GTX 460. Za cenu od čtyř a půl tisíc však karta nemohla uspokojit méně náročné hráče s menším rozpočtem a konečně tak na trh přichází konkurence pro ATI Radeony řady HD 5700. Přivítejte GeForce GTS 450.


Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

Zatímco GeForce GTX 460 uvedené dva měsíce zpátky mnoho uživatelů překvapily a kvůli nulové reakci AMD s absolutně žádnou korekcí cen se staly nejprodávanějšími kartami na trhu, dnes uvedená NVIDIA GeForce GTS 450 touto cestou dle mého názoru nepůjde. To však rozhodně neznamená, že by šlo o špatný produkt, kterého byste si vůbec neměli všimnout. Jen zkrátka nejde o takový trhák jako jsou právě GeForce GTX 460. Ostatně pojďme se na kartu podívat podrobněji.

Co se týče jejího výkonu, usadila se GTS 450 v našem testu někde mezi ATI Radeonem HD 5750 a 5770. Zda je blíž HD 5750 či 5770 záleží na rozlišení a úrovni AA, v průměru je karta téměř přesně uprostřed. Tomu však však neodpovídá cena v pozitivním slova smyslu. Ta je na úrovni 1GB verzí Radeonu HD 5750, takže poměr cena/výkon hraje ve prospěch zelených. Pokud si však můžete dovolit za novou grafickou kartu utratit ještě o tisícovku víc, je tu zmiňovaná GeForce GTX 460 768 MB, která nabízí poměr cena/výkon ještě o kus lepší a v tomto ohledu je tedy lepší kartou.

Pokud se přesuneme dál k rozměrům a spotřebě, je PCB referenční karty stejně dlouhé jako GTX 460 a tedy na úrovni Radeonu HD 5770, přičemž stejně jako všechny karty této kategorie vyžaduje i nová GTS 450 jeden 6pinový napájecí konektor. Ve spotřebě je na tom proti konkurenci o jednotky Wattů lépe GeForce, v zátěži je však spotřeba této karty o cca 25 W vyšší, takže za elektřinu dáte ročně (doslova) o několik desetikorun více.

Další kapitolou je přetaktování, chlazení a technologie. OC potenciál má karta stejný jako konkurence, snadno si tak přijdete na cca 15 % výkonu navíc, což není špatné. Stejně tak chlazení je poměrně tiché (byť ne naprosto), to však nabízí i referenční Radeony HD 5750 a HD 5770. Zbývají tak technologie. DirectX 11 mají obě karty, 3D Vision a Surround (při použití SLI) považuji v této kategorii za stejně zbytečné jako Eyefinity. Zbývá tak fyzikální engine PhysX a GPGPU rozhraní CUDA (z her jej využívá Just Cause 2), proti kterým AMD nenabízí alternativy.

A právě tyto dvě věci jsou společně s o něco lepším poměrem cena/výkon důvody, proč bych dnes při výběru nové grafické karty s cenou okolo tří tisíc sáhnul po nové GeForce GTS 450. V součtu všech pro a proti vychází jednoduše o kousek lépe. Nicméně chybu rozhodně neuděláte ani se zmiňovanými ATI Radeony řady HD 5700 a pokud je pro vás nejdůležitější poměr cena/výkon, nemusí být od věci ani GeForce GTS 250, byť neumí DirectX 11 a má proti konkurenci výrazně vyšší spotřebu. Jak jsem však už psal výše, je rozumné připlatit si ještě pár stovek a koupit GeForce GTX 460 768 MB, za cenu okolo čtyř tisíc jde totiž o opravdu lákavou nabídku.

Otázkou také je, jak se bude situace vyvíjet v nejbližších týdnech. Je totiž možné, že AMD konečně sáhne na ceny a o něco je sníží, takže by mohla vzniknout zajímavá situace, ze které by těžil jen koncový zákazník. Jak už však bylo v článku řečeno, na vydání řady GTX 460 AMD nijak nereagovalo a zatím nic nenasvědčuje tomu, že bude reagovat na GTS 450. Většího souboje se tak možná dočkáme až před Vánocemi, kdy má na trh dorazil nová řada AMD Radeon HD 6000.

Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

Poděkování

Za zapůjčení referenční verze NVIDIA GeForce GTS 450 1 GB děkujeme společnosti NVIDIA.

Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

Dále děkujeme partnerům Acer, Asus, Intel, Gigabyte a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce

Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce Nvidia GeForce GTS 450 — Lidová Fermi za tři tisíce



Tagy: Nvidia  GeForce  GTS 450  Fermi  lowend  grafická karta  grafika  GPU  test  recenze  srovnaní  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.9.2010 06:31:13   85.248.47.xxx 565
Zase pekna praca, pekna recenzia.... neviem preco, no nic pozitivne ani negativne na tej karte nevidim, pride mi ta karta taka nezaujimava, neviem cim to je no ta karta ma vobec nezaujala....
13.9.2010 06:55:59   217.112.160.xxx 364
Pěkná karta, ale poměr cena/výkon dopadne ještě hůře, protože naši obchodníci pojem "doporučená cena" neznají a počítám, že bude o pár set vyšší.
13.9.2010 07:20:27   90.180.44.xxx 111
Neni to kupodivu az tak zle, czc uz ma v ceniku EVGA modely (skladem ale jeste nejsou), zato jsou za odpovidajici cenu. Nejlevnejsi a pretaktovany od vyrobce vyjde na 3190Kc. http://www.czechcomputer.cz/cat_tree.jsp?bpath=Grafick%C3%A9+karty\ PCI-E\NVIDIA+Graphics+PLUS\GTS+450
13.9.2010 09:53:52   83.240.22.xxx 159
Stejne jako v pripade kolegy a jeho narazky na ceny o par radku nize opravdu netusim, jestli vam jde vylozene o vyvolani flamu, ci si jen chcete rypnout za kazdou cenu. Treba na Alze uz jsou karty skladem, referencni model od Gigabyte za 3090 Kc vcetne DPH. Byt to Radeon, tak uz tu jisti jedinci hulakaji, ze neni v grafech cena o 10 Kc nizsi. V pripade NVIDIE je naopak s podivem, ze jsem nepocital cenu minimalne 3500 Kc...
13.9.2010 07:25:49   217.112.160.xxx 32
Václav Vlček napsal:

Pravda, viděl jsem ji zhruba od 2900 do 4000 Kč a taky nejsou prozatím dostupné
13.9.2010 08:23:32   213.151.83.xxx 10
Tady už dostupné jsou http://www.alza.cz/graficke-karty/dle-vyrobce-cipu/nvidia/geforce-gts450/18852225.htm
13.9.2010 07:39:13   188.120.212.xxx 315
no vzhledem k tomu, že za měsíc začne na trh AMD posílat novou generaci je asi bláhové čekat, že bude nějak reagovat na GTS450 která tak nějak dohnala RV840... i když pořád nV pokulhává v efektivitě, BFU to třeba netrápí ale pro mě je větší jádro s o něco větší spotřebou a nižším výkonem špatná vizitka a bude kluci hůř, bude hůř
13.9.2010 14:36:48   80.251.245.xxx 106
Každého normálního člověka zajímá na prvním místě poměr cena/výkon. Tedy přesně to čím si dříve ATI získala své zákazníky. Nyní má lepší poměr Nvidia. Nějakých 20W při zátěži zajímá opravdu jen hnidopichy. A vzhledem k současným informacím o nové řadě AMD HD6xxx to nevipadá, že by AMD chtělo nějak výrazně měnit svůj poměr cena/výkon. Prostě dostanem o trochu dražšší karty s otrochu větším výkonem.
13.9.2010 07:39:18   89.29.84.xxx 273
Na rozdíl od vyvážené GTX460 je tahle karta poměrně nevýrazná. O 5% výkonější než předchůdce - prehistorická 8800GTS (GTS250). Na svou (a i na dnešní) dobu bylo jádro G92 naprostý fenomén. Dnešní nové karty překonávají tuhle "rachotinu" sotva o pár procent.
13.9.2010 08:02:42   88.212.40.xxx 91
no ona 8800-512 bola aj cenou niekde uplne inde... ja som svoju kupil za cca 8000Sk, cize okolo 265 eur...
13.9.2010 08:32:27   95.173.67.xxx 131
no to mas sice prvdu.. 8800gts g92 byla drazsi, ale na druhou stranu jeji vykon neni o tolik horsi, aby te to nutilo upgradovat na tuto kartu. Nicmene koukni se dnes na bazar za kolik se prodavaji takove karty... Koupis je v pohode do 1500kc. A ted mi rekni kdyz ti takova karta odejde... koupis si novou za 3100, nebo starsi za 1500?

Jasne ja bych si koupil novou, ale urcite ne tuhle.
13.9.2010 08:53:23   89.29.84.xxx 33
Já osobně koupil před dvěmi roky Zotac 8800GTS v akci za 3200Kč !!!
13.9.2010 09:56:17   78.98.113.xxx 10
Ale nie je 8800 ako 8800.
Áno pamätám si tú akciu na lacnú Zotac GeForce 8800GTS 320MB, ale pamätám si aj tú drahú a výkonom niekde inde napr. ASUS EN8800GTX.
13.9.2010 10:15:02   213.220.230.xxx 30
Ono hlavněn ení 8800GTS jako 8800GTS, starší verze 320/640MB jsou trochu jiné, než pozdější 8800GTS 512MB
13.9.2010 10:38:30   89.29.84.xxx 70
Samozdřejmě mluvím o G92. já nemůžu za to, že nV dává stejná jména dvě jiným kartám.
13.9.2010 18:44:26   213.151.218.xxx 81
No ona dáva vačšinou rozdielne mená dvom rovnakým kartám.
13.9.2010 10:05:43   85.161.2.xxx 43
Jj, G92 byla asi nejpovedenejsi nVidie za poslednich nekolik let a stale je dostacujici. Mne stale staci i ma 9600GT, vubec si nestezuju, ale ono je to take temi hrami, ktere se graficky uz tak prekotne nevyvijeji, jako tomu bylo kdysi. To totiz souvisi take s tim, ze tu uz dlouho mame monopol DX9 a ja docela doufam, ze u nej jeste dlouho zustane. Je docela dobre, ze se prechod na DX10 a 11 moc nepodaril, jako tomu bylo u DX8 > 9, kde skutecne bylo potreba koupit nove grafiky, jenze DX9 zacaly s prehledem zvladat az karty od 8800 dal a to je prave ono.
13.9.2010 08:05:41   62.84.144.xxx 2410
Jak je vidět, Fermi je značně neefektivní architektura. GF106 je větší jak RV840 a přesto podává horší výkon a hlavně při vyšší spotřebě. Ta je jak se ukazuje opět jen papírová a v reálu je vyšší než udává Nvidia.
Jelikož RV840 je již skoro výprodejový model, který bude za měsíc nahrazen, tak GTS450 asi nebude moc úspěšná, protože nová generace Radeonů ji vyžene vyloženě do lowendu.
13.9.2010 08:31:23   89.235.9.xxx 95
Pro většinu hráčů není důležitá efektivita jádra,ale celkový výkon...A poměr cena/výkon má tato karta pořád dobrý....Ovšem máš pravdu v tom,že jestli dopadnou Radeony stejně,jako při nástupu 5xxx bude nespíš tato karta až někde dál pod 6750 nebo při nejmenším na tom budou stejně...Však uvidíme!
13.9.2010 08:49:10   62.84.144.xxx 66
Poměr cena/výkon bych ještě nebral v potaz, protože reálné ceny ještě nejsou. Nesrovnával bych reálné prodejní ceny ostatních karet s papírovou cenou od výrobce. Každopádně cena by se měla pohybovat kolem 3 tisíc s DPH, jinak je to neprodejné. A po nástupu nové generace Radeonů se uvidí, zda karta nespadne ještě níž. Celkově vzato se ale výrobci grafik z této karty moc radovat nebudou.
13.9.2010 08:52:56   213.151.83.xxx 22
Ceny jsou občas přesně pdole výrobce

http://www.alza.cz/graficke-karty/dle-vyrobce-cipu/nvidia/geforce-gts450/18852225.htm
13.9.2010 08:55:11   90.177.65.xxx 123
Pěkná recenze nicméně až na tu cenu a spotřebu ta karta není nic extra..Moje 8800GTX s novým chladičem od AC je si myslím pořád výkonější Ale můžu se mýlit že
13.9.2010 09:58:57   89.176.207.xxx 1310
Jimmy55 napsal:
prej pozadu Si mě pobavil...


ne asi : ) tobě nepříjde pozadu o proti ATI ? tak to to asi moc nesleduješ podívej se co nvdia teprv vydává když ati se chystá zachvílí zase o třídu víš na co si u nvidie azse rok počkáme ..

a to nepřihlížím k výkonum a cenám mezi těmi to dvouma výrobci kde nvvidia zase zaostava : )
13.9.2010 11:28:34   89.173.96.xxx 1119
Ono je to trosku komplikovanejsie. To ze GF100 alias Fermi stroskotal na terajsom vyrobnom procese je sice pravda ale NVIDIA zasa na rozdiel od AMD je o generaciu popredu. Tento prechod AMD este len caka u HD7xxx a tiez nemusi dopadnut dobre. Zatial co NV doladi Fermi 2. Ak situaciu sledujes tak vies, ze Fermi nebola vydavana ako cisto herna GPU tak ako HD5xxx, ktore stale vychadzaju z predchadzajucej a zatial aj stavajucej architektury, ktora zacinala este s cipom R600. Z techbickeho hladiska je preto popredu prave NV, ktora ma novu architekturu rok pred konkurenciou(ta s nou pride v lete alebo na jesen buduceho roku).
13.9.2010 13:18:39   95.173.67.xxx 54
nicmene je otazka jestli je ta nova architektura k necemu dobra... protoze co se tyka tesselace tak tam ma ati pres to co podle dx11 spec. ma mit. Nvidie tady sla dal a je v tomhle opravdu pokrocilejsi?

ale podle ceho bude delat hry? podle nvidie nebo podle standartu dx11?

jedine co by se nvidii mohlo podarit je prosadit si to svoje jako dx11b (treba)
13.9.2010 13:35:36   89.173.96.xxx 32
Po SW stranke nie je rozdiel medzi volanim funkcii DX11 medzi AMD resp. NV GPU. To uz ako to samotne karty spracuju je uz na nich. T.j. to co pojde v DX11 na AMD pojde aj na NV a naopak. NVIDIA nemusi presadzovat v tomto smere vobec nic. Podla toho ako to pises ty, by musel byt rozdielny kod v hrach pouzivajucich teselaciu, pre NV alebo ATI GPU a take nieco neprichadza do uvahy. Preto je tu rozhranie DX11, ktore vyvojari vyuzivaju a nestaraju sa na akej GPU to pobezi.

Architektura Fermi bola vytvorena z pohladu ocakavanych trendov v buducnosti(a zrejme aj z toho hladiska, ze NV nema CPU tak proste musi tlacit cGPU riesenia). To ci je to k niecomu sa uvidi neskor(momentalne je vidno ze je na DX11 pripravena lepsie ako RV5xx, ktora vychadza este zo starej architektury) na 28nm ako konkurencia k HD7xxx. Potom sa uz bude podla mna dat povedat ci Fermi bude iba zla spomienka na nepodarenu architekturu alebo bude naozaj znamenat pokrok. Mne osobne sa hybrid medzi hernou a vypoctovou grafikou ako myslienka paci. GPU tak moze spracovavat viacero operacii, ktore jej idu lepsie ako je tomu u CPU(napr. pocitanie fyzikalnych vypoctov).
13.9.2010 10:03:27   89.176.207.xxx 722
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.9.2010 10:09:13   83.240.22.xxx 227
yoo napsal:
vybrat ceny aby byli zaujaté proti ATI a pak udělat metodiku braní cen aby to vypadalo nenápadně dobrá práce : )

ROZHODNĚ prodejci,zboží a dostupnost skladem šla vybrat tak aby místo největšího cenového rozdíli pro nvdii byl rozdíl nejmenší pro ATI ;)

Tak jeste jednou a podrobne zopakuji metodiku, kterou jsem bral ceny.
Ceny beru ze tri nejvetsich obchodu alza, alfa, czc. Beru vzdy nejlevnejsi dostupny model u kazde rady s alespon referencnimi takty. Ceny jsou brane ze dne pred vydanim recenze. Vsechny ceny a linky na konkretni karty jsou v clanku vypsane.

Chci konkretne vedet, v cem je tento zpusob neferovy vuci jakemukoliv vyrobci GK a jak tedy zajistit, aby ceny byly udajne ferovejsi. Prosim o konkretni odpovedi na obe otazky. Tohle totiz silne zavani cilenou snahou o flame a OT.
13.9.2010 10:36:36   90.183.97.xxx 87
Hihi... Já koupil cca pred pul rokem ASUS ENGTS250 TOP za 1900kc i s daní (měla pouze poškozenou krabici) Když se člověk dívá, koupí dobře
13.9.2010 11:37:27   88.100.122.xxx 70
Pravda, že jsem jen ten článek proklikal a ještě nečetl. Ale mě by hlavně zajímal výkon GF450 proti GF250 v cuda aplikacích o kolik si polepšíla. I kdyby to měl být třeba jen výpis z CUDA-Z.
13.9.2010 11:47:58   217.195.161.xxx 50
Zkusime neco vymyslet a treba to doplnit, nebo to bude v dalsim clanku. Diky za zajimavy napad...
13.9.2010 11:49:49   89.173.96.xxx 40
Tiez sa pripajam. Podobne testy by sa mohli urobit s viacerymi kartami aby sme mohli porovnat ich vykon v CUDA.
13.9.2010 11:54:07   89.176.207.xxx 88
máte skvělé zápory karty prej
proti HD 5750 má větdelší PCB mega zápor : D já bych třeba jako zápor dodal že GTS450 a HD5770 stojej takřka stejně
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514000 6000000VY3&Search=hd%205770&SearchType=1

http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051400 0600000010J8&Search=gts%20450&SearchType=1

ale podle vašich testu HD5770 podává ve FULLHD rozlišení +4AA a více o 10až20 FPS víc vě většině her a to je podle mě ku*va dost : ))))
13.9.2010 13:23:05   89.235.9.xxx 42
Na to,že stojí stejně,jsi přišel tak,že jsi vybral nejlevnější 5770 s 512MB RAM(která je úplně někde jinde než 1GB) a jedinou zatím prodávanou GTS450?
13.9.2010 12:51:59   85.132.207.xxx 21
Tomáš Šulc napsal:
Stejne jako v pripade kolegy a jeho narazky na ceny o par radku nize opravdu netusim, jestli vam jde vylozene o vyvolani flamu, ci si jen chcete rypnout za kazdou cenu.


Nemám potřebu vyvolávat flame. Pokud to tak vyznělo, tak se omlouvám. Bylo to pouze konstatování.
13.9.2010 14:24:01   83.240.22.xxx 50
Pak jde o moje vnimani komentaru a omlouvam se. Ostatne vite jak vetsina diskusi o GK zde na PCT vypada
13.9.2010 14:30:15   83.240.22.xxx 70
Rad bych jen dodal, ze diskusi jsem promazal od spamu uzivalele yoo, kteremu byl soucasne deaktivovany ucet a udelen ban za opakovane OT, lzive prispevky a flame. Nicmene pro nazornost jsem nechal nekolik jeho prispevku aby kazdy mohl posoudit, nakolik je ban adekvatni.
13.9.2010 16:30:43   90.178.225.xxx 22
No nevim, ja takové čištění moc rád nemám. Zavání to cenzurou (tím se Vás nechci dotknout) ale raději trapné příspěvky přeskočím, než aby někdo měl někdo rozhodovat co je ješte OK a co ne. Navíc mě i něco pobaví jako v minulosti příspevky jistého Ladika na jistém serveru, než byl také zabanován.
13.9.2010 17:52:59   80.251.245.xxx 20
Ladika občas teď vídám na zive.cz,ten mně vždycky pobaví
13.9.2010 16:01:53   195.146.150.xxx 90
Ked je niekto rozhodnuty pre NV oproti Radeonu, tak by som v tomto pripade este dosetril par Kc a zvolil radsej GTX 460. Krasne moznosti taktovania, chladenia a vykon ktory urcite postaci prakticky vo vsetkych hrach.
14.9.2010 11:24:59   109.107.202.xxx 00
Chtěl bych se zeptat co vám říká nazev GEFORCE GT435 2GB DDR3 DVI/HDMI.To je nějaká novinka.
14.9.2010 15:40:44   193.143.32.xxx 32
Máte chybu v špecifikáciach GTX460, kde uvádzate pamäť 796MB, ale v skutočnosti má iba 768MB.

PhysX môžete s kladou kľudne odstrániť. Táto karta nemá dostatočný výkon plynulo rozbehať ho. Pustite si Mafiu 2.
15.9.2010 21:22:01   93.99.200.xxx 30
Rozdíl 30w ve spotřebě je opravdu banální.No aby si to autor uvědomil,když právě na spotřebu poukazuje u AMD.To je totiž to samé v bleděmodrém.Každopádně tuhle "lidovku" si nikdo nedá do kompu s i7.Spíš s i5 nebo ce core2 a to je pár fps dolů a u fakt náročných her na běžným PC s 22" MO se do nastavení sáhnout musí.Pak už to řeším z pohledu hratelnosti a v tom případě mi bude stačit i HD5750 512 MB.Ta stojí 2566,- na TSBohemia.Navíc bych asi počkal jak to bude s HD6xxx.Takže až na to,že je to konkurence mezi 5750 a 5770 bych v tom důvod k jásotu neviděl.Přišla docela pozdě a spíš to jen potvrzuje,jak skvělá byla řada 8800.
15.9.2010 21:43:45   93.99.200.xxx 00
R69 napsal:
Chtěl bych se zeptat co vám říká nazev GEFORCE GT435 2GB DDR3 DVI/HDMI.To je nějaká novinka.
http://www.notebookcheck.com/NVIDIA-GeForce-GT-435M.35830.0.html-------
>
20.9.2010 18:31:52   89.102.122.xxx 40
Pěkná ecenze, nicméně již delší dobu pozoruji, že se grafické karty testují v max rozlišení na 1920 x 1200. Může mi někdo osvětlit proč? Když dnešní nový trend full hd je 1920x1080 a toto rozlišení má většina dnešních LCD monitorů. Proč proboha nám pořád cpou výsledky paskvilu 16 ku 10???
Děkuji za ozřejmění.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

75 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.