Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
autor: Z. Obermaier , publikováno 9.9.2010
GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

Jak jsem před časem slíbil, přinášíme vám test dvojice oblíbených GeForce GTX 460 ve SLI. Výkon tohoto řešení vás donedávna vyšel levněji než pořízení jedné GeForce GTX 480, po jejích pomalých slevách tomu tak už není. O kolik je dvojice levnějších karet výkonnější a zdali dosáhne i na výkon Radeonu HD 5970 se dnes podíváme.


GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

Tom Clancys HAWX (DX10) - Oblíbený letecký simulátor má vestavěný test ve volně stažitelném demu z webu. Tuto verzi používám. Veškeré detaily jsou nastaveny na maximum, měním pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Frapsem zaznamenávám testovací sekvenci od poloviny, kdy se z průletu mraků dostanete nad město a obraz na chvilku ztmavne.

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

Just Cause 2 (DX10) - Novinkovou hrou v našem portfoliu je tato šílená akce s moderním DX10 enginem. K testování používám vestavěné demo Concrete Jungle, které v druhém průběhu zaznamená Fraps. Nastavení hry je na max, kromě dvou posledních položek, jež karty Radeon neumí. Ve hře kromě rozlišení měním dále jen AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x, 8x).

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

Metro 2033 (DX11) - Nejnáročnější hrou dneška je bezesporu tento titul. Žádná konfigurace na světě vám neumožní zapnout vše úplně na max ve vysokém HD rozlišení. Zde je nutno snížit detaily vzhledem k plynulé hratelnosti. Já používám nastavení Normal a renderer DX11. Měním pak jen rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x). Druhý průchod měřím opět Frapsem. Podívejte se ještě na video testovací sekvence, sleduji v něm kolegu a snažím se mu stále mířit na horní část těla:

http://www.youtube.com/watch?v=Y-jLMC2PAPI

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

Resident Evil 5 (DX10) - Další hra v sobě nese vestavěný benchmark a l ze použít i samostatně stažitelné demo, to používám já. Nastavení detailů ukazují obrázky. K testování používám Fixed benchmark a nastavuji pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Vše opět zaznamenávám Frapsem v druhém průchodu.

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

STALKER Call Of Pripyat (DX11) - Další extrémně náročnou hrou je poslední díl této série. Používám opět maximální nastavení, což dokládá obrázek. Měním pouze rozlišení a hodnotu vyhlazování AA (0x, 4x). Zaznamenávám Frapsem pouze poslední a nejnáročnější z testů - Sunshaft.

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

World In Conflict (DX10) - Pro mnohé možná stará záležitost, ovšem s posledním patchem se objevilo několik nových nastavení, včetně vylepšených explozí a dalších. Tento náročný engine bude také použit v očekávané bombě R.U.S.E., tedy je stále aktuální v této hře měřit. Vše nastavuji na maximum, měním pouze rozlišení a AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x). Průběh tradičně zaznamená Fraps v druhém průchodu.

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

Unigine Heaven 2.1 (DX11) - K testování používám pouze nejvyšší rozlišení, teselaci nechávám ale na normal. I tak je porce teselovaných objektů extrémní, v podstatě vše je na scéně nějak zpracované tímto způsobem. Používané nastavení vidíte na obrázku.

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

3D Mark Vantage (DX10) - Zcela posledním testem je benchmark v nastavení Extreme, tím by se měl zásadněji omezit vliv frekvence procesoru a výsledky měření budou relativnější k výkonu samotných grafických karet. Nastavení opět vidíte na obrázku, u karet GeForce samozřejmě přepínám PhysX na CPU verzi.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
67 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.