Hlavní stránka Hardware Grafické karty Megatest grafických karet — opravdu jen ten nejlepší hardware
Megatest grafických karet — opravdu jen ten nejlepší hardware
autor: Tomáš Šulc , publikováno 19.8.2010
Megatest grafických karet — opravdu jen ten nejlepší hardware

Konečně se dostáváme do závěru našeho velkého testu a podíváme se na ty nejlepší z nejlepších. Nejvýkonnější a pochopitelně nejdražší karty postavíme proti sobě a vybereme ty nejvýhodnější kandidáty ke koupi. Která značka nabídne lepší poměr výkonu a ceny? Bude to ATI? Nebo dokonce Nvidia?


Megatest grafických karet — opravdu jen ten nejlepší hardware

V poslední části megatestu jsme se zaměřili na výkon mainstreamových a highendových grafických karet. Pokud hledáte grafickou kartu s co nejlepším poměrem cena/výkon, hledejte v segmentu okolo pěti tisíc korun. Dle toho, jestli vyžadujete či nevyžadujete hraní her s 8× AA může být dobrou volbou jak NVIDIA GeForce GTX 460 768 MB, tak verze s 1 GB GDDR5 paměti a úplně venku ze hry není paradoxně ani GeForce GTX 465. U té totiž NVIDIA výrazně snížila ceny a její poměr cena/výkon se tak dostal i pod GTX 460 1 GB.

Na snížení cen však zatím úplně zapomněla konkurenční ATI. AMD totiž drží ceny Radeonů HD 5800 pořád stejně vysoko a Radeon HD 5830 je tak v současné době úplně mimo hru a nemá smysl o něm uvažovat. Také poměry cena/výkon výkonnějších karet Radeon HD 5850/5870 jsou při současných cenách tak trochu mimo, a protože NVIDIA snížila ceny GeForce GTX 470 až na šest a půl tisíce, dostává rázem mnohými odepisovaná karta větší smysl, než se při původních cených okolo osmi tisíc zdálo. Škoda jen vyšší spotřeby a hlučnosti chladiče, se kterými sebelepší korekce ceny nic neudělá. V případě, že tak chcete opravdu výkonnou kartu z tohoto segmentu, dali bychom kvůli poměru cena/výkon přednost právě GeForce. To je velký obrat proti minulost, kdy jsme měli v paměti, že právě AMD je tou společností, která táhne ceny grafických karet směrem dolů.

Megatest grafických karet — opravdu jen ten nejlepší hardware

Do úplného highendu má v dnešní době smysl jít jen tehdy, pokud si opravdu chcete dopřát trochu luxusu a rozmazlovat se. Poměr cena/výkon obou vlajkových lodí je totiž tak trochu mimo a navíc obě karty mají své velké mínus. U obou je to vysoká spotřeba a u GeForce GTX 480 se k ní přidává ještě hlučný chladič, který ztišíte jen v opravdu kvalitní skříni, což znamená další investici. U Radeonu HD 5970 je to zase problém všech duálních karet, kterými jsou komplikace dané režimem CrossFire. A ten bohužel žádným příplatkem nevyřešíte. Nicméně pokud jste si těchto komplikací vědomi a chcete si dopřát framerate vysoko nad hratelnou hranicí, klidně si jednu z těchto dvou karet kupte.

Megatest grafických karet — opravdu jen ten nejlepší hardware

No a tím se konečně dostáváme do úplného závěru tohoto megatestu a mně nezbývá než jen doufat, že vám obří sada testů více jak dvacítky karet v mnoha nastaveních pomůže zorientovat se na trhu s grafickými kartami a třeba také poradí pří výběru nové karty. Ostatně z tohoto důvodu jsem do grafů zařadil čtyři starší karty, podle kterých můžete snadno posoudit, jak moc si s kterým modelem pomůžete a za jaký příplatek. Budeme také rádi, když nám do diskuse napíšete, zda se vám obří megatest líbit a jestli byste třeba zase za nějaký čas po výměně testovací metodiky ocenili další podobný obří test, který by zahrnoval kompletně celé spektrum karet.

První část článku s představením karet NVIDIA GeForce najdete zde, druhou část s představením karet ATI Radeon najdete zde a část s výsledky lowendových a mainstreamových karet najdete zde.

Poděkování

Děkujeme partnerům Acer, Alza.cz, Asus, Intel, Gigabyte a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Megatest grafických karet — opravdu jen ten nejlepší hardware Megatest grafických karet — opravdu jen ten nejlepší hardware Megatest grafických karet — opravdu jen ten nejlepší hardware

Megatest grafických karet — opravdu jen ten nejlepší hardware Megatest grafických karet — opravdu jen ten nejlepší hardware Megatest grafických karet — opravdu jen ten nejlepší hardware



Tagy: Megatest  grafickyka  karta  GPU  test  recenze  review  behcmark  ATI  Radeon  NVIDIA GeForce  Fermi  HD 5000  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
19.8.2010 02:08:11   85.161.201.xxx 2122
Tak opět nádherný test... já bych si asi koipil ATI 5970 kdybych si skládal PC ,ale mám radši notebook... Ale ta ATI 5970 se mi moc moc líbý... jsem zvědav na dvoučipový radeon 6000...
19.8.2010 10:21:00   85.70.66.xxx 1933
Myslim, že kupovat HD5970 je hodně velká blbost kromě jediného případu a tím je absence podpora Sli na základní desce. Dvojice GTX460 1GB vyjde na 10400Kč, tedy o 3000Kč levněji. Oproti Radeonu nabídne stejný či malinko vyšší výkon při stejné spotřebě a nejspíš nižším hluku. Nevýhodu v podobě dvoučipového řešení mají obě řešení společnou..
19.8.2010 10:55:08   85.70.255.xxx 234
Vykon dvou GTX460 by byl o neco malo mensi, spotreba v loadu mozna o neco vetsi, ale potencial na oc vyssi a chlazeni lepsi, nevyhody SLI/CF jsou stejne v tom souhlasim, a pomer cena/vykon bude lepsi u 2x 460
19.8.2010 11:00:19   85.70.66.xxx 710
Nevím, jak to bylo z hlediska sestavy a ovladačů, ale podle testu na EXPreview vyhrály GF o 4,5%. Spotřeba na tom byla -+ stejně (Radeon byl o pár W úspornější v zátěži, GF zase v klidu)

Viz novinka https://pctuning.tyden.cz/component/content/article/1-aktualni-zpravy/18240-geforce-gtx-460-v-sli-srovnani-s-gtx-480-a-hd-5970
19.8.2010 11:24:31   85.70.255.xxx 53
koukam, to slabsi kombo bylo 768MB 460tky
tak jako tak bych asi dlouho nevahal, ta cena to dela jasnou volbou
19.8.2010 14:56:41   85.70.66.xxx 64
Je úsměvný, jak něktří fanatičtí fanoušci (Tím nemyslím keistown) dokáží klikat jak sběsilí, jen aby nebyl nepohodlný názor vidět Nějaká konstruktivní odpověď se nekoná A to sem prosím vždy fandil spíš Ati
19.8.2010 15:24:56   85.70.255.xxx 51
Tak kazda mince ma dve strany. Ani jedna varianta neni dokonala a ma nedostatky, ale volil bych 2 karty kvuli lepsimu chlazeni. Kdyz jsem kupoval mou gtx295 tak me nenapadlo ze gtx260 slevni a kdybych pockal a koupil dve 260tky tak bych na tom byl lip a jeste 2-3 tisice usetril.
19.8.2010 17:40:20   213.151.218.xxx 95
Úsmevný si tu jedine ty. Nikdo ti nedáva bláboly za nepohodlný názor, ale za názor naprosto zcestný. Keby bol rozhľadenejši pozrel aj na iné prestížne svetové servery, zistil by si, že test na ktorý si tu dal odkaz nie je úplne ok. 460 1GB SLI neporazí 5970-tku takmer v ničom. Nemá na to jednoducho parametre, hoci to je dobrá karta na súčastnú NVIDIU. A to ani keď sa vyberú tie správne zelené hry, čo je mimochodom oblúbená disciplína NVIDIO-U sponzorovaného magazínu s názvom - echm echm. Nejako mi zabehlo.
19.8.2010 18:25:40   85.70.66.xxx 31
Vždycky bude někdo nadávat že daný server nadržuje některé ze stran. Každopádně i když se dívám třeba na test na Guru 3D, jsou vysledky +- stejné. Koukal sem na pár her, pro jakého výrobce jsou dobré vážně netuším a ani mě to nezajímá. I kdyby byl ale výkon o něco nižší, stále je tu obrovský cenový rozdíl.
19.8.2010 18:41:10   213.151.218.xxx 52
Oki, peace. Problém 460 SLI je hlavne v najvyšsich rozlíšeniach. A práve na takéto rozlíšenia sa tie karty kupujú.
19.8.2010 18:00:31   93.99.142.xxx 26
Asi těžko bude mit dvojice GTX 460 vyšší či stejný výkon jako HD5970 když 5870 má o dost vyšší výkon než GTX 460 a 5970 se skládá ze dvou těchto čipů
19.8.2010 18:19:25   93.153.3.xxx 412
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.8.2010 19:18:52   88.101.59.xxx 54
Uff. Tvoje vystupovani ponechme stranou a zamerme se na fakt, ze Fermi vykonnejsi ani omylem neni. Cipy architektury Evergreen maji jednoznacne vyssi vykon z pohledu vykon/watt a take vykon/mm2. V tomto testu je zmapovan celkem hezky cesky trh a vyhodnost grafickych karet (i kdyz se nemuzu ubranit pocitu jiste ucesanosti). Dokazuje mi to jen jedno - AMD je z pohledu GK na koni a slevnovat nebude - nemusi ( a kdyz, tak jen minimalne). Je s podivem, jak se behem dvou produktovych generaci obratila situace. Nvidii dohnala jeji velkohubost a s GF104 prislo pokani, ktere nese nam, zakaznikum, ovoce v podobe konkurencniho prostredi v tom (aspon pro me) nejzajimavejsim trznim segmentu.
19.8.2010 22:47:32   85.70.255.xxx 10
Z pohledu technika se vykon/watt a vykon/mm2 zajimava vec, z pohledu hrace je zajimava pouze celkova spotreba a cena karty (vim ze jde ruku v ruce s plochou jadra ale to jestli ma 350 nebo 570 nebo 25 mm2 me naprosto nezajima pri stejne cene dvou grf. karet). A 480 opravdu je vykonnejsi nez 5870.
19.8.2010 18:20:25   93.153.3.xxx 58
Tady nikdo nesrovnava SLI nebo Crossfire,ale vykon,cena u grafik ATI 5850 a Geforce 470GTX.

Az budes rozumět tomu k cemu je jaky procesor v cipu,jaka pipeline je na co,na cem jsou zavisly ROP jednotky atd.tak pak si muzem o necem povídat a v zivote bys nerekl,ze momentalne je ATI vykonnejsi.Rozumis tomu asi jako sefredaktor na nejmenovany web.Muzu ti jenom jednoduse rict,ze to co ted NVIDIA ukazuje v testech tak to je tak 50% vyuziti jejího potencialu.Jeji obrovsky vykon v tessalaci je asi tak ze jedna Geforce 480GTX je 2 X rychlejsi nez tvy dve ATI 5970.Napr Mafia II jsem mel moznost na firme otestovat a muzu ti rict ze vykon Geforce 460GTX = ATI 5870
19.8.2010 18:31:52   85.70.66.xxx 21
Proč by to nebylo možné? Úspěšnost škálování CF a SLi může být dost odlišná ;)
19.8.2010 03:59:48   188.92.11.xxx 334
Skvělá práce. Na tento test jsem čekal. Ušetřil jste mi spoustu času Pořídil jsem si GTX 460 768mb. Hraji v rozlišení 1680x1050/4xAA. Je vidět, že jsem si oproti mé staré dobré 8800 GT téměř o 100% polepšil. Poděkování autorovi.
19.8.2010 04:43:47   203.206.220.xxx 164
len by som chcel poznamenat ze ovladace 10.7 sa chovaju v niektorych hrach dost divne. Mam 5970 a na verzii 10.7 mi "frci" bad company 2 na 30-50 FPS akonahle pouzivam starsie 10.4 FPS vyskoci na 90-130FPS. Podobne sa 10.7 a 5970 chova v Starcraft 2 neskusal som ziadnu z hier ktore mate uvedene tu v teste na tejto grafike no myslim ze najdu sa dalsie ktore slapu este lepse so starsimi ovladacmi. Je to dost frustrujuce taketo frame dropy po instalnuti inych ovladacov, aby mal clovek v zasobe iny release ovladacov na kazdu hry
Zostava: EVGA X58 LE, i7 930@3.6Ghz, HIS 5970@stock, 3x2gb DDR3 G.Skill Trident 2000mhz, OCZ Vortex 2 SSD 64GB,2xHitach SATA2 1TB HDD, Enermax Revolution 85+
19.8.2010 06:41:57   193.179.236.xxx 103
10.7 je bídnost největší, asi maj v ATI prázdniny. Chce to počkat na 10.9 (10.8 je opět "prázdninová", tam toho moc nebude opraveno).
19.8.2010 07:14:48   90.180.44.xxx 85
Mam 10.7 i s tim update profilu a nemel jsem jediny problem, ani na televizi co je pripojena pres HDMI a overscan je tam samo poladeny abych mel 1:1 pixely a ve hrach taky v pohode...
19.8.2010 07:06:41   90.176.156.xxx 90
S nainstalováním 10.7 mě nefunguje Overscan, používám HDMI, ale nyní musím jet na DVI. A i CoD4 běží divně, ale to je možná odcházející grafikou, výrobce nepořešil paměti na 95°C.
19.8.2010 06:18:00   178.40.12.xxx 49
Pekny clanok,dobre informativny.Len ma zaujimaju komentare ktore tu pribudnu , kedze bola v teste pochvalena nVidia.Zas sa to tu zmeni na hadku o nezmyselnom tepelnom vyzarovani a spotrebe. A hlavne ked sa pohybujeme o tiedu vyssie kde dame 5000cz za grafiku ale vadi im ze potrebujeme je potrebny trosku lepsi zdroj.
19.8.2010 06:39:04   193.179.236.xxx 80
Super, konečne test Hiendu, kde je NV 480 i ATI 5970, moc díky.
19.8.2010 07:13:33   195.113.118.xxx 210
takovej clanek tady uz dlouho chybel
skoda ze nvidie nestaly tolik uz pri uvedeni, ati by muselo zlevnit : -)

ted uz asi ati moc zlevnovat nebude, doproda v pohode co ma a prijde nova rada...
19.8.2010 07:27:14   89.190.62.xxx 620
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.8.2010 07:48:34   78.45.42.xxx 257
Tyto reakce jsou přesně to … co tu chybělo  Výkřik do tmy s pokusem o flame. Je na každém co si zvolí. Já mám v jednom PC ATI5870 v druhém Nvidia 285 a vcelku neřeším, která kolik spotřebuje. Spíš mě zajímá hlučnost + nákupní cena v danou chvíli, kdy chci novou grafiku. ATI dle mě nezaspala, prostě se veze na vlně popularity a mezi námi, kdo by to neudělal? Nvidia dělal s předchozí generací to samé. Uvidíme, která z těchto dvou firem na tom bude lépe s další generací.
19.8.2010 08:33:05   82.117.130.xxx 14
Jakej 100W zdroj proboha ? Chjoo...
19.8.2010 08:04:37   85.70.255.xxx 1618
AleRx8 napsal:
Citace:
AMD zkrátka se svojí ceovou politikou trochu zaspalo dobu.....Pokud bych si měl jednu ze tří karet vybrat, byla by to kvůli opravdu velkému náskoku v poměru cena/výkon GeForce GTX 470


A PCTuning vůbec nefandí NVidíím, že? Já nevím, ale redaktor je asi jeden z těch lidí, co rádi utrácejí za elektřinu. Jemu asi nedojde, že s Ati se mu oproti NVidii peníze vrátí, že? Já bych si teda GTX470 koupil jen s přídavným chladičem a přibral bych 1000w zdroj, aby se mi nevypínal počítač

Jo a Ati/AMD zaspalo dobu? Ehm pokud vím, tak už má skoro hotové nové karty HD6xxx, kdežto NVidia ještě nemá ani kompletní starou řadu...


Jo gtx470 zere 1000W a 5870 zerou 1W a ted mi rekni co ma cena spolecnyho s vykonem, nebo jak mi usetreny penize ten vykon nahradi ? To si rovnou muzu koupit Voodoo 1 z bazaru za 30kč a usetril jsem 6000,- za grafiku
19.8.2010 08:25:07   78.108.154.xxx 173
No ona spotreba v idle a zatezi se projevi (pokud vezmu modelovy pripad,ze pc jede ve windows 8h/d a jeste je karta 2h naplno vytizena),tak pokud porovnam topy 5970 vs GTX 480 tak mam za den rozdil cca 300Wh coz je cca 1,2kc coz je za rok dejmetomu 450kc a az 4 roky (coz by highend mohl vydrzet ti to vrati 1800kc) no neni to nic co by ti v highendu melo trhat zily kdyz davas takove penize za grafiku,ale kdyz ten samy test provedes s 5770 a GTX260,tak zjistis ze stejnym systemem jsi denne na cca 1,7kc coz je za rok 620kc a pokud si ji bezny clovek necha 3 roky je na temer 1900kc a to uz je v mainstreemu financni rozdil tridy a nebo velka uspora nakladu...nvidia proste neni spotrebou konkurenceschopna...spousta lidi to ale neresi a zaplati to v elektrine...
19.8.2010 09:01:48   85.70.255.xxx 1211
Souhlasim, nV ma horsi provozni vlastnosti ale kdyz porovnam 5870 a 480 a chci co nejvyssi vykon jednocipove karty tak myslim ze neni co resit, jenom narazim na to ze mensi spotreba nedela kartu "lepsi". Kazdy si musi vybrat co mu sedi vic.
19.8.2010 09:36:17   78.24.12.xxx 219
Hlavně jsou i lidé co si koupí high-end a jsou na něm ost dlouho ala dokud to stíhá, klidně 2 - 3 roky. (v případě 8800GTX 4-5 ehm). A tam má TX480 jednoznačně navrch, všechny duální řešení (krom těch prvních od 3DFX) jsou dlouhodobě neudržitelný. Jak karta bude stárnou, přijde nová architektura a ovladače na tu starou se přestanou vyvíjet. Atd. Celkově duální karty jdou většinou hodně rychle do kytek. I ty co jsou furt se současnou architekturou jsou už úplně out. Co taková 3870X2? Po tý neštěkne pes. Nebo Geforce 9800GX2? Ta se v bazarech prodává za míň jak 8800GTS 512, protože ten krám nikdo nechce. 5970 čeká naprosto to samé a to ještě mnohem rychleji, protože ta karta je poslední. Poslední kartou z architektury vycházející z R6xx. Za půl roku tu máme novou achitekturu od ATI a podpora pro tu starou půjde k ledu jako šla podpora pro X1xxx radeony po vdání R600. Za rok bude 5970 odpad kdežto GTX480 se udrží v kurzu mnohem déle má proto všechny předpoklady. Je to první čip silnej v teselaci, optimlizovanej pro CGPU, atd. A je to čip nové acitektury, takže nehrozí že by za rok nebyl driver.
19.8.2010 10:30:41   217.12.62.xxx 713
hlavne, že v zátaži je rozdiel medzi GTX 480 a HD 5970 max. 50W...no to je faaakt veela...ale hlavne že v zime frčia poniektorý na elektrickom vykurovaní, ale vadí im rozdiel 50W ..
19.8.2010 08:30:18   85.207.196.xxx 34
proc chybela gtx 260 v pomeru cena/vykon?
19.8.2010 09:38:13   78.24.12.xxx 51
Protože už je end of life. A nemohli tam dát loňskou cenu 3600kč za tuhle kartu, to by jí vyneslo strašně nahoru. Od té doby ale šel nahoru dolar, a to že budeme mít výkon high endu kolem 4000 ala souboj 4870 512 vs GTX260 192sp, 4870 1GB vs GTX260 216, 4890 vs GTX275...... taková éra tu hodně dlouho znova nenastane, pokud vůbec.
19.8.2010 08:34:05   85.248.47.xxx 2810
Kto by povedal ze nvidia je tak vyhodna .... velmi pekny test, fakt dobra praca, este troska a by bol dokonaly ale......ten vysledok testu je troska mierne prikrasleny nazeleno.... muselo to byt? nejde mi onic, niesom zastanca ani jednej znacky no vysledok sa nezhoduje s mojim poznanim
19.8.2010 08:35:10   89.176.31.xxx 00
Když už jsme u té 5970, zkoušel jste někdo Eyefinity?

Po dost dlouhém schánění jsem sehnal redukci miniDisplayPort -) HDMI a připojil třetí monitor a od té doby ne a ne je nakonfigurovat aby fungovaly všechny tři, windows umí zapnout vždycky je dva z nich, byť si můžu vybrat které.

Technická podpora AMD mi odepsala:

Please make sure that the Display port cable used for the 3rd monitor is powered as it is required for the 3rd monitor to work.

Jako že na Eyefinity nestačí mit "standardni" monitory? To slyším prvně.
19.8.2010 08:53:07   80.242.33.xxx 127
AMD stále predáva všetky HD 58xx, tak prečo znižovať ceny ? Skúste byť trochu nad vecou a zbytočne tu neflamovať
19.8.2010 08:56:10   80.95.113.xxx 71
Pro spuštění Eyefinity je potřeba jediné ... mít alespoň 1 monitor přez ten DP, a tam musí být AKTIVNÍ redukce, což je dle mého váš problém. Protože normálně prodávané redukce jsou pasivní a s těmi to fungovat nebude.
19.8.2010 10:25:03   194.228.245.xxx 20
Bennie napsal:
Když už jsme u té 5970, zkoušel jste někdo Eyefinity?

Po dost dlouhém schánění jsem sehnal redukci miniDisplayPort -) HDMI a připojil třetí monitor a od té doby ne a ne je nakonfigurovat aby fungovaly všechny tři, windows umí zapnout vždycky je dva z nich, byť si můžu vybrat které.

Technická podpora AMD mi odepsala:

Please make sure that the Display port cable used for the 3rd monitor is powered as it is required for the 3rd monitor to work.

Jako že na Eyefinity nestačí mit "standardni" monitory? To slyším prvně.

Nekde jsem cetl ze je potreba mit monitor s display portem
19.8.2010 10:44:37   217.12.62.xxx 1233
to je celá ATI ...prestante sa uz stažovať že vám nejdu poriadne ovladače ani eyefinity. Zatnite zuby a nejako to uz prečkajte...a mimochodom ste vedeli pred kupou ATI že maju problemy s ovladačmi
19.8.2010 13:26:30   193.84.46.xxx 63
TO opravdu není problém ovladačů, zde je kvalita ovladačů oproti nVidii obecně lepší (ne výkonově, ale např. i když první DX10 grafika byla nVidia, tak při příchodu Vist bykli ATI bez problémů, DX10 karty na Vistách prakticky nefungovali), ale použitím nepodporovaného HW.
19.8.2010 18:23:34   93.99.142.xxx 65
Zase nesmysl psaný majitelem zelené karty který o ovladačích Ati nic neví používám karty Ati uz hodně dlouho od Radeonu X1300
,HD 2600 pro,HD 4830 a teď mám MSI 5770 Hawk a nikdy jsem žádné problemy s ovladači neměl.Žádné nečekané pády ani nic podobného,tak než někdo napíšete něco o tom o čem nic nevíte si to alespoň ňekde ověřte
19.8.2010 10:52:09   81.89.56.xxx 259
Cena GTX 470 je podozrivá.

V ageme ani v alze nejdu pod 300€,
pričom HD5850 začína na 260€.

A teraz si vypočítajte pomer cena/výkon.

Vaše doporúčanie je zavádzajúce.
19.8.2010 11:11:57   178.41.9.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.8.2010 12:04:11   85.160.79.xxx 50
Ale tohle je o technologiích.To bys taky mohl říci že GTX 260 je nejlepší karta od Nvidie protože ani GTX 460 není o moc výkonější.Já třeba neuvažoval místo mé 4870ky nic jinýho než 5870,protože na hrubý výkon nic lepšího není(tedy je ale jen 480ka od Nvidie).
19.8.2010 12:10:52   89.176.31.xxx 35
HUHUHUgo napsal:
Pro spuštění Eyefinity je potřeba jediné ... mít alespoň 1 monitor přez ten DP, a tam musí být AKTIVNÍ redukce, což je dle mého váš problém. Protože normálně prodávané redukce jsou pasivní a s těmi to fungovat nebude.


Ale on ten monitor pres display port normálně fungunje... když je sám... normálně funguje, když jsou dva.... ale nefunguje, když jsou tři....

Btw. co je to aktivní redukce? Nic takového jsem na celém internetu nenašel.. už sehnat redukci miniDisplayPort - HDMI dalo pekelnou práci.

Doprčic že já nezůstal u Nvidia, tam to bylo aspoň jasný, takže jsem jako trotl nakoupil tři monitory, redukce, kabely a ono to nebude fungovat????
19.8.2010 13:31:23   193.84.46.xxx 10
ty monitory mají Displej Port? Nebo HDMI? Co máte vlastně za HW? POkud máte na monitoru DisplayPort, tak není potřeba žádná redukce, nechápu proč píšete o miniDP, ten mají snad jen 6monitorové ATI a pak Apple, tam ovšem nevím, jestli je Eyefinity podporována...
Pokud máte na monitoru HDMI tak obyčejná redukce na Eye... nestačí, je potřeba aktivní, dělá ji např. Sapphire, je i se zdrojem... Ovšem není to na HDMI, ale na DVI
19.8.2010 12:28:50   193.95.172.xxx 00
Mam dotaz ohledne potrebnyho zdroje, premejslim o koupi 5870, mam doma ThermalTake 550w zdroj, a vim ze 5870 by mel utahnout, ovsem po zhlednuti testu jsem si vsiml ze GTX470 vychazi o dost lepe v pomeru Cena/vykon (rozdil par FPS ale skoro 100euro u nekterych modelu. Otazkou ovsem je, zda mi ji vzhledem k jeji vyssi spotrebe utahne muj zdroj. Diky za odpoved
19.8.2010 13:18:51   217.195.161.xxx 71
A samozrejme, nikdo neocenil krasnou ikonu ke clanku! Stydte se
19.8.2010 14:40:30   89.239.15.xxx 02
Václav Vlček napsal:
A samozrejme, nikdo neocenil krasnou ikonu ke clanku! Stydte se


dobry
19.8.2010 14:10:13   89.173.66.xxx 02
Pekna
19.8.2010 15:35:55   213.191.105.xxx 32
mě tam chyběla karta minule generace gtx 275 nebo 285 sice jste tam daly gtx 260 ale to je ta nejslabší s te rady
19.8.2010 16:29:12   93.153.3.xxx 1114
Ahojky,nez zacnu psat,tak musim pochvalit tento test,s kterym uplne souhlasim.Nedavno vysel clanek na nejmenovany web ´´ATI 5850 bestseller´´kde jsem s nima nesouhlasil,tvrdili mi,ze ATI 5850 je lepsi ne Geforce 470GTX i kdyz je 470GTX o 200Kc levnejsi,coz vyrovna cenu elektriny za 1 rok bezproblemu.Po techto dohadech mi
radsi smazaly ucet z nejmenovany web a nezkousli pravdu.Aspon vidite co tam je za lidi ,ktery tomu nerozumi a testy provadi jak pro nejakou charitu,kde resi spotrebu i o 1W.
Jinak bych jeste k tomuto clanku dodal,ze s myslim ze Geforce G100 (Fermi) bude do budoucna s vykonem v novych hrach stoupat oproti ATI,jelikoz NVIDIA ma mnohonasobne lepsi tessalaci a na tom ted stavi mnoho vyvojaru.Jinak jsem videl i test z Mafia II a ATI se propadla cca o 50% oproti NVIDIA.
A uz vubec nechapu proc tu nekdo resi spotrebu u HERNI karty,kde se ma spis resit VYKON,STABILITA A CENA a v tom je lepsi NVIDIA!!!!
19.8.2010 18:35:09   93.99.142.xxx 68
Možná o tom nevíš ale ATI bude zavádět novou architekturu grafických čipů které pak budou úplně jiné než ty co se používají dnes.Nebylo potřeba aby dnešní čipy zvládaly nějakou masivní testelaci když se ve hrách stejně nepoužívá a benchmarky se hrát nedají.Až se bude testelace ve hrách ve velkém používat tak to bude nejdřív za 2 roky s novou generací konzolí.To už bude ATI používat novou generaci čipů kde bude testelace na jiné úrovni.Zatím je nějaká testelace úplně k ničemu.Jinak nevím jak si došel k lepší stabilitě Nvidie a nejvyšší výkon má jen tak mimochodem ATI - 5970
19.8.2010 22:38:25   85.70.255.xxx 03
Uz jsme to resili nahore 2x 460 dohani 5970 a stoji o 3000 min. A 2x 470 stoji stejne a ma vykon o kus vetsi. I 2x 5850 te urcite vyjde lip na pomer cena/vykon (chlazeni oc atd.) pokud nejsi omezen jednim PCIe slotem nebo mistem v case.
19.8.2010 17:02:19   89.176.182.xxx 83
Tonglik napsal:

Jinak bych jeste k tomuto clanku dodal,ze s myslim ze Geforce G100 (Fermi) bude do budoucna s vykonem v novych hrach stoupat oproti ATI,jelikoz NVIDIA ma mnohonasobne lepsi tessalaci a na tom ted stavi mnoho vyvojaru.


v tom plne souhlasim vyhody fermi se ukazou s vetsim vyuzitim tessalace kde bude radeon v budoucnu zaostavat...ale nebudu delat zavery, klidne to muze byt i jinak...
19.8.2010 18:48:30   93.153.3.xxx 54
No jestli myslis radu ATI 6000,tak te asi zklamu,jelikoz vychazi z rady 5000 a zmen tam bude minimum,jenom to budou optimalizace a mozna zvyseni texturovacich
jednotek ale pri stejnem vyrobnim procesu a potom stoupne spotreba na kterou si vy ATIfanatici strasne zakladate.Nvidia je nejvykonnejsi jednocipova karta.A srovnej taky cenu karet.A jeste ti pripomenu ze za chvili tu bude plna dual G104 s 2X 348shadery a ta porazi tu tvoji 5970.Jinak at se ti to libi nebo ne,ted je nejlepsi cena / vykon Geforce 470GTX
19.8.2010 18:49:30   93.153.3.xxx 20
olouvam se 2x 386 shaderu
19.8.2010 18:56:13   93.153.3.xxx 52
Ja testuji karty kazdy ne a stojim si zatim,ze ATI ma horsi ovladace.Napr.kdyz jsem delal test ve Fallout 3 na ATI rady 5000 tak neprobehl,az po case a upravach a le na kartach NVIDIA vse bezproblemu a takovych her je vic kde ATI ma zpozdeni nez vyladi svy ovladace.Kdezto Nvidia vyda kartu a vse funguje a pak uz jenom ovladacema zvysuje vykon,ted mluvim z praxe....
19.8.2010 19:08:15   217.12.62.xxx 33
tomaš napsal:
Možná o tom nevíš ale ATI bude zavádět novou architekturu grafických čipů které pak budou úplně jiné než ty co se používají dnes.Nebylo potřeba aby dnešní čipy zvládaly nějakou masivní testelaci když se ve hrách stejně nepoužívá a benchmarky se hrát nedají.Až se bude testelace ve hrách ve velkém používat tak to bude nejdřív za 2 roky s novou generací konzolí.To už bude ATI používat novou generaci čipů kde bude testelace na jiné úrovni.Zatím je nějaká testelace úplně k ničemu.Jinak nevím jak si došel k lepší stabilitě Nvidie a nejvyšší výkon má jen tak mimochodem ATI - 5970


možno sa ATI sekne ako Nvidia s FERMI. Kým oni sa budu pokušat všetko vyladit, nvidia uz bude dalej....čo sa jedná tej tesalacie
19.8.2010 19:11:08   217.12.62.xxx 42
Tonglik napsal:
No jestli myslis radu ATI 6000,tak te asi zklamu,jelikoz vychazi z rady 5000 a zmen tam bude minimum,jenom to budou optimalizace a mozna zvyseni texturovacich
jednotek ale pri stejnem vyrobnim procesu a potom stoupne spotreba na kterou si vy ATIfanatici strasne zakladate.Nvidia je nejvykonnejsi jednocipova karta.A srovnej taky cenu karet.A jeste ti pripomenu ze za chvili tu bude plna dual G104 s 2X 348shadery a ta porazi tu tvoji 5970.Jinak at se ti to libi nebo ne,ted je nejlepsi cena / vykon Geforce 470GTX


s tym uplne suhlasim
19.8.2010 19:57:04   93.153.3.xxx 43
Nechapu jak muzes rict,ze Fermi neni vykonnejsi.G104 vyslo jen proto,ze G100 je na vyrobu drazsi...G100 je profesionalni graficky cip urceny na velmi narocne vypocty.Kdezto G104,je ochuzeno prave o urcite vypocetni jednotky a procesory tak aby stacil na soucasne hry a zaroven se snizily naklady.ATI nema momentalne ve svem ceniku co nabidnout proti uz tak levne Geforce 460GTX.
19.8.2010 20:04:30   93.153.3.xxx 51
Cena 470GTX je uplne normalni ja jsem ji ted kupoval z Lan Shopu za 6280KC s dani a beha perfektne.Za tu cenu dnes momentalne nic lepsiho nekoupis.Pak jeste vyhodna koupe je geforce 460GTX...
19.8.2010 20:34:49   217.12.62.xxx 38
Tonglik napsal:
Tady nikdo nesrovnava SLI nebo Crossfire,ale vykon,cena u grafik ATI 5850 a Geforce 470GTX.

Az budes rozumět tomu k cemu je jaky procesor v cipu,jaka pipeline je na co,na cem jsou zavisly ROP jednotky atd.tak pak si muzem o necem povídat a v zivote bys nerekl,ze momentalne je ATI vykonnejsi.Rozumis tomu asi jako sefredaktor na nejmenovany web.Muzu ti jenom jednoduse rict,ze to co ted NVIDIA ukazuje v testech tak to je tak 50% vyuziti jejího potencialu.Jeji obrovsky vykon v tessalaci je asi tak ze jedna Geforce 480GTX je 2 X rychlejsi nez tvy dve ATI 5970.Napr Mafia II jsem mel moznost na firme otestovat a muzu ti rict ze vykon Geforce 460GTX = ATI 5870


prichádzaju mi slzy do oči, že to u konečne niekto powedal! uplne suhlasim
19.8.2010 20:47:33   80.87.220.xxx 43
Pekný test Tomáš, ďakujem.
20.8.2010 13:28:22   85.161.109.xxx 00

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

158 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 67Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.