Hlavní stránka Hardware Grafické karty Megatest grafických karet — od low-endu po střední třídu
Megatest grafických karet — od low-endu po střední třídu
autor: Tomáš Šulc , publikováno 18.8.2010
Megatest grafických karet — od low-endu po střední třídu

Po představení všech zúčastněných karet obou výrobců AMD/ATI a Nvidia tu konečně máme první testy. Dneska se podíváme na ty nejlevnější karty a střední třídu. Protože se nejedná o nejvýkonnější karty, otestovali jsme je v rozlišeních 1280×1024 a 1680×1050. Změřili jsme i spotřebu a vybrali pro vás ty nejlepší kousky.


Megatest grafických karet — od low-endu po střední třídu

V první části s výsledky našeho megatestu jsme se zaměřili na levné grafické karty s cenou do čtyřech tisíc. A jaké lze z článku vyvodit závěry? Pokud si chcete hry opravdu zahrát a nehodláte u každého titulu snižovat detaily na minimum, měli byste si na grafickou kartu připravit sumu okolo dvou tisíc korun. Za tyto peníze už lze koupit levnější a o něco méně výkonnou GeForce GT 240 s GDDR5 pamětmi (verzi s GDDR3 se vyhněte obloukem) anebo o pár stokorun dražší, ale také o několik procent výkonnější Radeon HD 5670. Které z těchto karet dáte přednost je v zásadě na vás a jednotlivá pro a proti jsme uvedli v minulé kapitole.

Také v duelu GeForce GTS 250 versus Radeon HD 5750, které jsou přibližně o tisíc korun dražší než GT 240 s HD 5750, můžete vybírat srdcem podle toho, která karta je vám milejší. Ač se to může zdát neuvěřitelné, díky výrazně lepšímu poměru cena/výkon je NVIDIA s čipem starým téměř tři roky stále ve hře. A jestli má AMD na čipu větší marži než NVIDIA? To vám může být jako koncovému zákazníkovi srdečně jedno, akcionářem společnosti nejste. Pro a proti obou karet jsou opět uvedena a v minulé kapitole.

Megatest grafických karet — od low-endu po střední třídu

Pro zákazníka nejhorší situace je v segmentu od 3500 Kč výše. Zde totiž na výběr nemáte. Buď si koupíte povedený Radeon HD 5770, avšak s o něco slabším poměrem cena/výkon, anebo můžete jen čekat, čekat a čekat. GeForce GTX 260 jsou totiž už pěknou řádku dní po smrti a NVIDIA stále ne a ne vydat menší čipy architektury Fermi GF106 a 108, se kterými přijde i nová GeForce GTS 450, která bude s HD 5770 soupeřit. Především v zájmu NVIDIE je ale postavit Radeonu protivníka a můžeme proto jen doufat, že se tak stane co nejdřív. Pokud už vás věčné čekání, jak by se také postupný příchod karet generace Fermi dal nazvat, přestalo bavit, jednoduše běžte do krámu a Radeon HD 5770 si kupte. Bude sice možná o 300 Kč dražší, než by mohl být, ale když si odpustíte jednu návštěvu restauračního zařízení, máte peníze zpět a navíc s pocitem, že si můžete konečně zahrát vše co chcete.

Zítra konečně vyjde poslední část megatestu, která bude obsahovat výsledky pro mainstream a highend.

Poděkování

Děkujeme partnerům Acer, Alza.cz, Asus, Intel, Gigabyte a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Megatest grafických karet — od low-endu po střední třídu Megatest grafických karet — od low-endu po střední třídu Megatest grafických karet — od low-endu po střední třídu

Megatest grafických karet — od low-endu po střední třídu Megatest grafických karet — od low-endu po střední třídu Megatest grafických karet — od low-endu po střední třídu



Tagy: Megatest  grafickyka  karta  GPU  test  recenze  review  behcmark  ATI  Radeon  NVIDIA GeForce  Fermi  HD 5000  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
18.8.2010 04:42:28   213.155.244.xxx 435
docela me prekvapilo,ze tam chybi 4850(kdyz uz ste tam dali 3870), kterou se chystam dat do jednoho pc..myslim ze za 2200 je to nejlepsi volba
18.8.2010 10:37:29   213.192.34.xxx 62
Taky mě to překvapilo, a když je tam GT240, tak tam klidně mohla být i 4670, ta taky není úplně špatná, za zhruba 1700,-
18.8.2010 05:40:54   94.113.9.xxx 5392
Zase se tu na PC tuningu vytáhli. Občas si říkám, kam až jsou ochotni redaktoři PCtuningu zajít v propagaci NVIDIe. Tohle je myslím nový vrchol. Kolik Vám NVIDIA za tuto recenzi zaplatila?
18.8.2010 19:57:56   89.173.5.xxx 237
Vrcholom je, ze recenzent PCT sa marne snazi o objektivny test, zverejnuje metodiku, verzie ovladacov a co ja viem co este. Aj tak sa stale najde idiot, ktory ho bude podozrievat z konspiracii a tajneho podlacania od nV.

Nechapem co kcete vidiet - ako GTS250 totalne prepada aj ked to nebude objektivna pravda? Uz konecne stravte, ze jadro G92 v plnej palbe ma stale co povedat v strednej nizsej triede!
18.8.2010 05:42:54   94.113.9.xxx 5077
Čemu se divíš? Tato "recenze" je zaměřená čistě na podporu prodeje starého šrotu od NVIDIe.
18.8.2010 06:04:07   82.100.4.xxx 5333
Taky se přidám na stranu kritiky...Pořád vychvalujete PhisX (a CUDA) a dáváte ji jako nevýhodu ATI. Ale co reálně nám PhisX přináší.První hra která snad doopravdy PhisX použije bude Mafie2. Doteď to bylo vždy pár efektů navíc, které by zvládl i CPU (padající zeď, vlání pláštěnky, rozbití skla - vzpomínáte na Red Alert...to bilo supr roztříštění skla a bez PhisX).
A výsledek v Mafii2? Kupte si dvě grafické karty nvidia (jednu na fyziku a druhou na grafiku)!!
Větší budoucnost vidím v DirectCompute (DX11) případně v OpenCL.
18.8.2010 06:22:14   82.100.4.xxx 818
Mám na mysli PhisX přes GPU
18.8.2010 07:06:17   90.179.164.xxx 3714
Snazi se prinaset to, na co zatim konkurence tak trochu "prdi". At mi nikdo nerika, ze kdyby Intel jen trosicku chtel, tak neprotlaci Havoc. A ze jsou v tomhle ohledu v AMD lemplove, to je jejich vec a ukazka bud neschopnosti se domluvit (s NV nebo prave Intelem) nebo vychcanosti (protoze vyvoj a zavedeni tg rozhodne neni zadarmo). A jinak, to pocitani fyziky neni samozrejme jen pro hry, to je jen jedna oblast vyuziti.

A jen takova poznamka - kdyz uz jsme na amaterskem odbornem foru, tak PhysX je s tvrdym y (mimochodem stejne y je ve slove bylo), prave od slova Physics. Nechci poucovat (nikdo neni chodici encyklopedie a pravidla ceskeho pravopisu), ale proste me stve, kdyz kdokoliv przni i zaklady tak pekneho jazyka.
18.8.2010 07:27:28   194.228.245.xxx 1127
Nenapadlo te treba to, ze to umyslne pise s "I" ?
18.8.2010 11:37:47   194.79.55.xxx 210
Luke10 napsal:
Nenapadlo te treba to, ze to umyslne pise s "I" ?


"to bilo supr roztříštění skla a bez PhisX"

Tak o tom silně pochybuju
18.8.2010 09:24:35   178.41.24.xxx 2321
ja fakt nechapem co tu fanAtici stale maju za problem myslite si ze DX11 je uzitocnejsie ako physx a CUDA ? ved tu boli clanky o tom aky nic rozdiel to robi.GTS 250 ma proste lepsi pomer cena/vykon bez ohladu na physx alebo DX11.Autor navyse Ati nedegradujte tak zatinite zuby a akceptujte to ze v tejto triede su Ati a Nvidia rovnocenni superi a ze Nvidia moze vychadzat lepsie ...
18.8.2010 10:42:59   193.95.172.xxx 45
me tohle zily netrha, na karte pod tri tisice stejne nemuze nikdo ocekavat ze rozumne rozbehne at uz DX11 ci PhysX, takze je to uplne jedno, celkove bych tyhle lowendovy testy vyradil, me zajima zitrejsi Mainstream a Highend, vzhledem k tomu ze se rozhoupavam ke koupi 5870, protoze cekat az do novyho roku na novou radu fakt nema smysl, a za 350euro to neni tak spatny
18.8.2010 11:40:22   194.79.55.xxx 61
Jakákoliv HW akcelerace fyziky se bude potýkat se stejnými problémy jako nyní PhysX od nVidie, tzn. až budou fyziku v nějakém otevřeném formátu počítat ATIny, taky buď obětujete třetinu výkonu, nebo si koupíte další kartu na akceleraci fyziky zvlášť.
18.8.2010 13:51:00   160.218.43.xxx 30
Tak i / y už tady zdrbli No a kde se v RedAlertu tříštilo sklo? Nemyslíš spíš Red Faction ? A tak super to zase nebylo...
18.8.2010 17:09:03   78.41.23.xxx 40
Ackoli jsem spise na Nvidie, kvuli jejich podpore pri vyvoji her, coz usti v mensi, ci skoro zadne problemy u cerstve vydanych titulu, byl bych radsi, kdyby fyziku ve hrach protlacilo prave ATI s DX11 a DirectCompute, kdy by pak nebyl nikdo znevyhodnovan. Zalezelo by na rychlosti karty, jak tu fyziku zvladne rychle akcelerovat a ne na tom, jestli ma PhysX, ktery si protlacuje jen na sve karty. To ze mam Nvidii jeste nezamena, ze je mi tato firma sympaticka. Po cem myslite, ze skoci vyvojar, kdyz mu Nvidia nabidne podporu a jeste k tomu zaplati (nemusi jit nutne jen o PhysX) U ATI to MISTY musi dohnat az patch po vydani hry, pripadne nove ovladace. Co se tyce PhysX je pravda, ze do dneska to byl vzdy spise bonus a mnohdy jsem jej ozelel treba jen diky narustu fps z "v pohode hratelna" do uplne plynuleho chodu. Radsi bych byl, kdyby Nvidia presmerovala sve usili treba do snizeni spotreby u fermi architektury a Physx nejlepe uplne zmizel. Pro zmenu by mohly byt vylazene ovladace u cerstve vydanych her na obou stranach stejne, fyzika by fungovala na obou kartach a pak by byla teprve zdrava konkurence vykon/cena. Verim, ze by se ceny drzely na nejnizsi mozne urovni a spokojeni by byli jak majitele ATI karet, tak majitele Nvidii
18.8.2010 17:41:25   89.173.24.xxx 42
NVIDIA posunula PhysX dopredu a znacne rozsirila jeho pouzitelnost. Pozri sa sem:

http://physxinfo.com/news/3744/physx-sdk-2-8-4-say-goodbye-to-system-software/

Precitaj si co vsetko prichadza s najblizsim releasom-om PhysX SDK. A ma to byt iba predkrm s tym co pride s release-om 3.0.

Tiez si precitaj nieco o APEXe. Proste z PhysX sa stal multiplatformovy framework, ktory je mozne pouzit okrem NV GPU aj cez CPU a na konzolach. Osobne nevidim dovod preco by po tolkych investiciach mala NV podporovat predajnost kariet konkurencie tym, ze by spristupnila pocitanie PhysX-u aj na ATI kartach(napriklad jeho prepisanim pod OpenCL). A tiez neviem preco si niektori ludia myslia, ze NVIDIA pri usili SW podpory pre svoje karty nepracuje aj na ich vylepseni.
18.8.2010 17:48:09   89.173.24.xxx 011
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.8.2010 06:22:30   90.182.115.xxx 2910
Pak se ovšem podíváme na spotřebu. V klidu je na tom Radeon lépe o 20 W a v zátěži pak dokonce o 40 W. Říkáte si, že je to hodně? Zkusme spočítat rozdíl v ceně elektřiny, pokud budete 365 dní v roce používat počítač pět hodin denně ve Windows
a tři budete hrát při ceně 3,5 Kč za kWh. V klidu pak bude cenový rozdíl 128 Kč (0,02×5×365×3,5), v zátěži 153 Kč (0,04×3×365×3,5), celkem tedy necelých 300 Kč za rok. To je 10 % z ceny karty. Zda je to hodně či ne, musí rozhodnout každý sám.....

ono spotreba jaksi neni jen o prepoctu na $ za rok..., proc bych si mel navic pritapet ve skrini?, nehlede na dalsi neblahe vlivy zvysene spotreby/vyzareneho tepla na zivotnost komponent...
18.8.2010 17:00:06   85.92.42.xxx 122
Lol, kde bydlis? já mám doma kWh za 5.74kč s dph :-D
Jinak vzdycky jsem byl pro nvidii, ale ted mam ati 5850 a muzu rict ze nvidia mi nenabidla nic co bych vyuzil. BTW nemam cas pri hrani sledovat pic*viny jestli nekde uletel kus zdi nebo ne
18.8.2010 06:27:00   89.24.89.xxx 220
ve 12 kapitole - spotreba mate v prvnim odstavci docela perlu
"V klidu ve Windows mají všechny dnes prodávané a testované levné grafické karty spotřebu jen okolo 140-150 W s tím, že jednotlivé modely se od sebe liší jen v řádu jednotek W."
Predpokladam, ze se jedna o cele sestavy.
18.8.2010 08:18:48   199.64.72.xxx 55
přesně to jsem sem chtěl poznamenat ale předběhl jste mě

Jinak jsem do ted nějak nepochopil, proč když se měří spotřeba GK, tak se vlastně měří spotřeba celého pc. To je opravdu problém připojit ampermetry na to přídavné napájení grafiky?
31.8.2010 07:58:13   62.209.192.xxx 00
protoze kartu nekrmi jen, jak uz je z nazvu patrne, pridavne napajeni ale i slot, takze by to bylo za prvy nepouzitelny a za druhy nemeritelny u karet bez pridavneho napajeni
18.8.2010 06:29:36   212.5.212.xxx 2521
Prosim vyhnite sa poruchovym NVIDIAM - najma GTS 250, Dakujem
18.8.2010 07:21:34   89.235.13.xxx 1117
Ja sem si spolu s kamosem koupil grafiku, on Nvidia a ja ATI, ja ji mam do ted doma, on uz ji 4x reklamoval a ma uz doma 3. kus. Smutne, bejt skoro pul roku bez grafarny.
18.8.2010 11:12:42   217.12.62.xxx 67
zaujímave, že ja som tu hlupu ATI relkamoval uz 2 krat a 8800 GTS a GTX 280 ani raz....
18.8.2010 11:33:25   86.61.236.xxx 72
No a ja zase 3x reklamoval nvidiu 6800 ...
18.8.2010 11:42:02   194.79.55.xxx 50
6600GT dvakrát Asi se fakt moc nezadařilo, ale je taky fakt že pak mi místo třetího MSI dali Asus a byl klid, takže kdo ví čím to bude ;)
18.8.2010 12:41:05   86.61.236.xxx 30
no skvely, ma 3x reklamovana 6800cka byl asus a pak misto toho dali msi
18.8.2010 07:26:26   80.242.33.xxx 342
kde je HD 5770 512MB ??? Výkon má o 1-5% nižší ako 1GB a to by už v porovnaní s GTS 250 vyzeralo trochu inak...
18.8.2010 07:28:21   80.242.33.xxx 261
...a stojí 3000.
18.8.2010 07:37:23   213.81.156.xxx 93
Vdaka vdaka, vypadol som z tohto kolotocu uz davno po kupe 8800 GT som sa celkovo kompom nevenoval... tento test ma dostava do obrazu..
18.8.2010 07:40:35   212.5.212.xxx 134
dostava ta do obrazu iba v tom, ze sa neoplati upgradovat jedinu vybornu graficku kartu od NVIDIE akou je 8800GT.
18.8.2010 07:42:35   80.242.33.xxx 292
ale veď predsa je tu nová GTS 250, ktorá je o 3 rady vyššia ako 8800GT
18.8.2010 07:46:54   88.212.40.xxx 135
je tu GTX460... za svoju staru GTS8800-512 som pred rokmi zaplatil cca 300eur. vymenil som ju pred mesiacom za 460ku ktora stala 210e a nelutujem...
18.8.2010 07:50:56   80.242.33.xxx 86
očividne si nepochopil môj príspevok
18.8.2010 08:04:31   80.95.113.xxx 278
V celku pěkný test, ale nejvíc mě opravdu rozesmála věta:
Citace:
a můžeme tak doufat, že vzbudí na trhu s GK stejný vítr jako se to před měsícem podařilo GTX 460

Žádného větru na trhu jsem si opravdu nevšiml, NVidia chytře přišla s kartou do cenové hladiny kde ATi nemá krom nepovedené HD5830 nic. S cenami grafik to nehnulo ani o trochu a 80% grafik se prodá do 5 tis. kde i dle vašeho mírného hodnocení nemá NVidia co nabídnout.
18.8.2010 08:09:21   213.151.86.xxx 21
Mám malý dotaz, 4850 1GB = výkonem 5750??
Druhý malý dotaz, mám 4850 od Sapphiru verze Vapor-x 1GB RAM (před rokem stála směšných 2785,- a nemůžu si jí vynachválit) ale můj dotaz, všiml jsem si, že mi GPU-Z píše údaj o rychlosti pamětí 1000Mhz (přitom referenční modely mají 1986Mhz) a na stránkách Sapphiru je to taky tak napsané
http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1& leg=&psn=000101&gid=3&sgid=568
celkem velké rozdíly, vysvětlí mi to někdo? Díky!!
18.8.2010 08:11:38   109.78.196.xxx 158
Nekterym ctenarum strasne vadi spotreba 20 ci 40w vetsi a sumiruji ztraty z provozu GK. Ze ale nekomu bezi doma celou zimu 24/7 v loznici primotop ktery ma 2.5Kw aby mohly spat pri otevrenem okne na svezim vzduchu,to uz je v poradku. Bohuzel znam takove.
18.8.2010 08:18:37   90.183.36.xxx 83
Lord_Jajator napsal:
docela me prekvapilo,ze tam chybi 4850(kdyz uz ste tam dali 3870), kterou se chystam dat do jednoho pc..myslim ze za 2200 je to nejlepsi volba

V pondělním článku bylo psáno, že je test zaměřen na poslední generace grafik obou firem a že byl vybrán JEDEN zástupce starší generace (pravděpodobně podle prodejů). Ty dva kousky tam jsou pouze jako srovnávací sample a snad každý si dokáže odvodit možné výsledky toho co tam chybí, nebo ne?
18.8.2010 09:00:10   93.181.84.xxx 183
poslední generace ? tedy jen jednu nebo dvě ? pokud jednu, tak všechny Nvidie v testu jsou starší, pokud dvě, tak tam patří i řada ATI 4XXX dnes sehnatelná 4850 lehce nad 2tisíce by trošku zamíchala pořadím
18.8.2010 09:47:31   194.228.147.xxx 73
Staci si koupit za necely litr z bazace starou 8800 GT a neni co resit (v lowendu)...
18.8.2010 09:57:26   77.165.81.xxx 170
Nebudu tady přimíchávat kašičku do červeno-zelených miniválek... Nicméně sám mám 4850 a v testu mi prostě chybí.. Proč? - protože si myslím, že ji má mnohem víc lidí, než 4870...
A propoo... Do dneška nepochopím, jak sem si jí tehdy pořídil.. Pamatuju si, že to byla relativně horká novinka a stála mě před více jak dvěma lety snad cca 3500 v alze.. Jelikož sem měl z předešlé gF 7950 slušnýho Zalmanna, hned sem přehodil, a měl sem nádhernou grafiku.. Pamatuju si, že o pár měsíců pozdějc (či snad po roce..) pak stála minimálně o litr víc... (nojo.. asi ta prodejnost..)
... každopádně teď to nesleduju... Ále - jestli je pravda, co tu píšou diskutéři, že jde stále sehnat za cca 2000, tak musím říct, že mi v testu opravdu chybí... Asi by tím pořadníkem a hodnocením hodně hodně zatočila.. A z vlastního doporučení vás můžu ujistit, že stále stíhá.. (C2D E6600 @ 3GHz)
18.8.2010 10:05:50   213.81.156.xxx 00
foboss napsal:
očividne si nepochopil môj príspevok


Nepochopil ho to je fakt..
a presne tak neoplati sa mne odobne cosi menit, starcraft 2 som si zahral na full bez problemov, ostatne hry ma velmi nebavia, v case ked som pracoval od rana do 140 a do noci hral hry som mal 8800GT v sli, tieto casy vsak pominuly a teraz mi ide o spotrebu preto doma sedim za bookom a komp zapinam len vynimocne ked mam chut si cosi poklikat
18.8.2010 10:09:58   89.111.98.xxx 121
Test je dobrej, ale že autor nedokáže seřadit grafy to mě celkem vadí. ATI a Nvidia jsou jasně oddělené barvou, tak proč nejsou karty seřazeny podle výkonu, abych je mohl porovnat a ne pořád hledat která je lepší?
18.8.2010 10:14:22   193.165.178.xxx 62
Co mně hlavně vadí na této "recenzi" je to, že v ní nejsou ATI HD4xxx, které se stále prodávají a mají výrazně lepší poměr cena/výkon než karty od NVIDIE.

Neverwinter napsal:
ja fakt nechapem co tu fanAtici stale maju za problem myslite si ze DX11 je uzitocnejsie ako physx a CUDA ?
18.8.2010 10:19:46   89.190.62.xxx 199
Vzhledem k tomu, jak nadržujete NVidii čekám, že celý test vyhraje GTX480, jelikož komu by vadila ta o 200w vyšší spotřeba oproti HD5970, že? GTX480 má PhysX i DX11, je zelená, takže je to zákonitě nejlepší karta na světě
18.8.2010 11:26:56   217.12.62.xxx 38
no si predstav.... len ti tam v texte chyba, že "je najlepšia jednočipova karta na svete"....keby HD 5970 mala len jeden čip tak nwm či je lepšia !? ....lenže nemá
18.8.2010 10:26:58   213.194.197.xxx 87
Chtěl bych poděkovat autorovi za pěkný srovnávací test a už se těším na další část. Taky nechápu proč se pod články vyjadřují zbytečně pořád někteří lidé že pctunin nadržuje tomu nebo onomu. Sleduju pctuning.cz pravidelně a i když sem pseudoFANatik dokážu uznat že se prostě něco povedlo nebo nepovedlo tento test mi příjde dobrý vždy se dá něco udělat jinak nebo lépe a vždy se ozvou lidi kteří na to budou poukazovat ale v životě by se do níčeho podobného sami nepustili. Fandím Pctuningu jen tak dál!!!

Prosím některé jedince ať nechají zavřené své ego v šuplíku a nereagují na můj příspěvek Děkuji.
18.8.2010 10:31:39   77.48.243.xxx 250
Jak na extrahardware dokázali, tak 5750 s 512MB proti 1GB výkonově neznamená prakticky žádný rozdíl a ušetřeně peníze značně zlepší poměr cena/výkon této karty.
18.8.2010 10:52:26   90.177.96.xxx 292
100% Souhlasím s těmi, kteří žádají test Radeonu 4850!!! NVIDIA má zástupce staší generace v 8800 GT. V testu jsou Radeony HD 5xxx a starší generace je HD 4xxx, tudíž logickým zastupcem je Radeon HD 4850. Troufám si tvrdit, že je to grafika která příznivce ATI nejvíce zajímá, resp. její mezigenerační porovnání. Buď totiž řeší otázku: "Mám Radeon 4850 vyplatí se upgrade a jaký?" nebo otázka pro šetřílky "Mám koupit z druhé ruky Radeon 4850 nebo jinou grafiku? Kolik lidí má dnes Radeon z řady HD 3xxx? Rád bych požádal o doplnění testu, pokud je to možné, myslím že hodně čtenářů bude souhlasit. Děkuji.
18.8.2010 11:21:05   178.41.56.xxx 91
Musim pochvalit clanok, po dlhom casem mam pocit, ze sa nikomu nepridrziava strana a takisto sa pripajam za zaradenie HD 4850 do vysledkov. Ja mam doma HD 3870 a tiez riesim ci HD4850 alebo HD 5770 co je ale o 50 Eur viac a rad by som vediet ci sa mi to vyplati ;) Dakujem
18.8.2010 11:25:12   90.183.36.xxx 1210
nagger napsal:
poslední generace ? tedy jen jednu nebo dvě ? pokud jednu, tak všechny Nvidie v testu jsou starší, pokud dvě, tak tam patří i řada ATI 4XXX   dnes sehnatelná 4850 lehce nad 2tisíce by trošku zamíchala pořadím

Ano, POSLEDNÍ generace. Po pomalejší: Ati má poslední generaci 5xxx od Low po Hi. nVidia to má drobet horší (vlastní vinou), tam to je řada 2xx (Low - Low-Mid) a 4xx (Mid-Hi - Hi). Tak to prostě je. Pro srovnání se starou generací (nedávat rovnítko nevýkonnou) byla vybrána 8800 a v té době její PŘÍMÝ konkurent 3870. Nic víc v tom není Proč tu vůbec píšou lidi co přes ten rudý závoj a zelený zákal nedokážou vidět věci neutrálně?
Mi je jedno KDO vyhraje, neberu to jako soutěž. Pro mě je důležité že budu mít použitelný přehled možností a o tohle myslím v tomto testu jde především. Čest jejich práci
18.8.2010 12:19:05   93.181.84.xxx 101
pro pomalejšího Darrebu to, že má Nvidia v poslední generaci zatím jen lowend není problém zákazníků a tedy se srovnávají 2 generace Nvidie proti jedné ATI to že nemají lowend přece nemůže znamenat automatické přidání předchozí generace... ale pokud se srovnávají téměř všechny dostupné grafiky a vahrává se díky poměru cena/výkon, tak ATI 4XXX vede jaký máte závoj vy netuším, já stále funguji na staré AGP Nvidii
18.8.2010 12:38:44   77.48.104.xxx 10
Nějak mi nesedí ta spotřeba ve Win...Sám mám Radeon 5870 a C2Q a spotřebu v klidu ve win mám 110 watt jen bedna. Může mi to někdo vysvětlit? Mám na to měřák DT 21.
18.8.2010 17:23:15   85.70.66.xxx 00
Tyhle testy se dělají na hodně výkonných a přetaktovaných sestavách. Sama platforma X58 neni zrovna úsporná,pokud k tomu připočteme, že je procesor přetaktovaný na 3,6GHz a pravděpodobně jsou vypnuté některé úsporné technologie, potom může mít sestava v klidu takto vysokou spotřebu.
18.8.2010 12:45:58   212.5.212.xxx 41
Najviac ma stve, ze do testu nedali MAFIU 2 DEMO a nieco nove z Benchmarkov, ako Far Cry 2 a STALKER sa uz dost davno nehra vo velkom, kde je BATTLEFIELD posledny? Myslim, ze kazdeho to zaujima ako ta jeho karta pojde na novych hrach oproti novym modelom vga. Zistili by, ze sa neoplati kupovat VGA pokial nemate 24 LCD a 1920x a to nieje dobre pre bussines a stranku!
18.8.2010 13:22:49   90.177.96.xxx 21
Darreba napsal:
... (1) Pro mě je důležité že budu mít použitelný přehled možností a o tohle myslím v tomto testu jde především. ... (2) byla vybrána 8800 a v té době její PŘÍMÝ konkurent 3870

1) Přesně. Jenže Radeony řady 4xxx jsou také možností a v testu není ani jeden zástupce! Vámi uvedený přehled možností je tedy zkreslen.
2) Nic proti tomu, ale zrovna tak mohla být vybrána 4850 a její přímý konkurent. Domnívám se že cílem testu nebylo porovnávat 8800 a jejího tehdejšího PŘÍMÉHO konkurenta, ale poskytnout čtenářů ucelené srovnání grafických karet včetně vazby na předchozí generaci. A musím znovu řící, že zástupce řady HD 4xxx tu chybí.
18.8.2010 13:46:12   82.142.90.xxx 40
Chápu, že psaní článku dá zabrat, ale napsat "s cenou do čtyřech tisíc" je jako "projít dveřmama hned za mišmama"...
18.8.2010 13:59:33   90.183.36.xxx 43
nagger napsal:
pro pomalejšího Darrebu to, že má Nvidia v poslední generaci zatím jen lowend není problém zákazníků a tedy se srovnávají 2 generace Nvidie proti jedné ATI to že nemají lowend přece nemůže znamenat automatické přidání předchozí generace... ale pokud se srovnávají téměř všechny dostupné grafiky a vahrává se díky poměru cena/výkon, tak ATI 4XXX vede jaký máte závoj vy netuším, já stále funguji na staré AGP Nvidii

O tom že Ati 4xxx je skvělá série se přít nehodlám, pouze chápu její nezařazení do testu. AMD má prostě řadu 5xxx a tím to končí. To by potom do testu mohli přidat i o generaci před sérii 2xx (260,275...), ale nejde o to co se prodává, ale o poslední výkřik techniky obou výrobců. Tohle naopak hraje proti nVidii, protože zaspala jak šípková Růženka a oproti nové generaci Lowendu nemůže nabídnout nic nového. Proto redakce sáhla po generaci starší. Kdyby měla čekat, tak je tu série 6xxx od AMD a tento test by neměl šanci vzniknout. Co na tom ještě nechápete?
18.8.2010 14:32:35   93.181.84.xxx 60
třeba to pochopíte po x dalších vysvětleních i vy podle Vás hraje proti Nvidii to, že nemá aktuální lowend, ale její staré karty dle testu vyhrávají díky poměru cena/výkon - tedy stará grafika, kterou výrobce doprodává před příchodem nové a logicky snižuje ceny ATI nemá důvod "doprodávat" a tedy slevňovat stávající řadu - ale na trhu jsou stále karty 4XXX, kde by se především 4850 při shodném stylu hodnocení stala králem lowendu - není to snad pravda ?
18.8.2010 16:42:26   85.207.210.xxx 20
Mno, souhlasím s tím, že u lowendu nikoho nezajímá o kterou se jedná sérii, protože jediné číslo které není zajímavé, je to v názvu. Důležitý je výkon a cena. Z tohoto hlediska je jasné, že 4850 jako zajímavá alternativa v testu měla být. Co se týče toho kralování, tam už bych si tak jistý nebyl, 4850 i GTS250 lze sehnat v podobných cenových relacích a nabídnou podobný výkon.
18.8.2010 14:24:30   90.183.36.xxx 00
Tachy napsal:
1) Přesně. Jenže Radeony řady 4xxx jsou také možností a v testu není ani jeden zástupce! Vámi uvedený přehled možností je tedy zkreslen.
2) Nic proti tomu, ale zrovna tak mohla být vybrána 4850 a její přímý konkurent. Domnívám se že cílem testu nebylo porovnávat 8800 a jejího tehdejšího PŘÍMÉHO konkurenta, ale poskytnout čtenářů ucelené srovnání grafických karet včetně vazby na předchozí generaci. A musím znovu řící, že zástupce řady HD 4xxx tu chybí.

1) Samozřejmě jsem měl na mysli přehled nynější generace, omlouvám se za dezinformaci.
2) Mohla, ale jde tady o 3 roky staré karty kreré vlastní spousta lidí. Pokud mám Ati 4850, tak mě nezajímá upgrade a tento článek je promě nezajímavý. Pokud ale vlastním starsí kousek, pak mne zajímá jak si vede oproti tomu nejnovějšímu co se dá koupit a konečně upgradovat. Proto chápu nezařazení 4xxx a druhé poloviny 2xx generací obou firem
18.8.2010 14:33:56   212.5.212.xxx 30
pegyy napsal:
Musim pochvalit clanok, po dlhom casem mam pocit, ze sa nikomu nepridrziava strana a takisto sa pripajam za zaradenie HD 4850 do vysledkov. Ja mam doma HD 3870 a tiez riesim ci HD4850 alebo HD 5770 co je ale o 50 Eur viac a rad by som vediet ci sa mi to vyplati ;) Dakujem


Ja mam 5770 a poviem ti , ze sa vyplati urcite! vsetko na max 1920x... ja uz neriesim, aj MAFIA 2 ide na full
18.8.2010 15:28:12   90.183.36.xxx 34
nagger napsal:
třeba to pochopíte po x dalších vysvětleních i vy

Ale vždyď to píšu pořád: "Chápu nezařazení 4850 do testu"
Pravidla jsou nastavená tak jak jsou: Pouze poslední generace - pokud (konkurence) není, tak generaci zpět. Tečka. O tom "komu" to hraje do karet a "jak" to vypadá, se bavit nechci. Já pravidla nedělal, jen "hraju" podle nich.
18.8.2010 16:54:06   93.99.200.xxx 33
omg...test možná pěknej... ale nevidím tam ATI HD 4850 ... před rokem to byl bestseller a i dneska, kdyby se vyráběla, tak za 2 litry je cool koupě, sám jí mám, tak mě mrzí, proč v testu není
18.8.2010 19:08:36   95.102.162.xxx 11
Pekna recenzia. Grafy su prehladne - a o nejakom nadrzani jednej alebo druhej strane. To je to iste ako su boje medzi Intel a AMD. Kazdy ma svoju pravdu. Boli tu vysvetlene plusy a minusy kazdej karty. Aj ked zaver recenzie mohol byt menej depresivny ze sa holt neda nic robit musite si kupit 5770.
18.8.2010 20:38:15   90.178.134.xxx 21
Test dobrý, ale pořád je z recenze cítit zelený nádech. Jasně, že ATi vychází hůř cena/výkon, protože série 5000 je určitě novější než série NV 200.
18.8.2010 21:11:12   94.113.9.xxx 121
Všichni, co trochu sledují politiku, moc dobře ví, k čemu slouží metodika. No přece k tomu, aby bylo jak zdůvodnit, to, že nejdražší nabídka ve výběrovém řízení je vlastně ta nejlepší. Podobně je využitá metodika i ve této recenzi. Diky vhodně zvolené metodice byla z recenze vyloučena 4850ka, a dále aby vyšly správné výsledky, byly k testu použity 1 GB verze karet od ATI, které mají horší poměr cena/výkon než 512MB karty.

GTS250 není špatná karta, jenom je trochu zastaralá a trochu předražená.
19.8.2010 10:47:21   90.177.96.xxx 30
Souhlas, také 5750 mohly být ve verzi s GDDR5 a né GDDR3. Je je jen cca o 70 Kč bez DPH dražší ale výkon je někde jinde.
19.8.2010 01:18:12   114.176.120.xxx 50
Drahy recenzente Pctuningu,
Vase prace je zcela zbytecna! Jak si staci povsimnout v tomto foru, vsichni ctenari zde, jsou fundovani odbornici, sami doma testuji velike mnozstvi grafickych karet, bezproblemu dohledavaji vysledky na zahranicnich serverech a snadno odhali (jak doma tak v zahranici) pokusy o manipulaci vysledku pomoci metodiky apod. Z toho plyne, ze Vase prace je naprosto zbytecna, jelikoz jiz pred uvedenim Vaseho clanku vsichni vedeli jak to ma dopadnout a ze to stejne namerite blbe. Ceskym broukum pytlikum zdar a pevne nervy recenzentum.
19.8.2010 06:43:38   94.113.9.xxx 30
kingbean napsal:
Drahy recenzente Pctuningu,
Vase prace je zcela zbytecna!


Máte pravdu, takovéhle megarecenze moc užitečné nejsou. Kdyby zdejší redaktoři byli co k čemu, tak už dávno by ukládali výsledky z testování do databáze, jako to dělají třeba na TomsHardware nebo Anandtechu.
19.8.2010 19:17:57   90.180.131.xxx 10
Ukládat výsledky do databáze samozřejmě lze, ale docela brzy to musí logicky narazit na technické nedostatky, protože by se buď začaly srovnávat karty testované pod různými ovladači a nebo by se zachovali stejné ovladače, ale posléze by se začali objevovat výkřiky typu "No jasně, že to má horší výsledky než karta XXX, když testujete na půl roku starejch ovladačích."
19.8.2010 19:10:56   90.180.131.xxx 20
Tachy napsal:
Souhlas, také 5750 mohly být ve verzi s GDDR5 a né GDDR3. Je je jen cca o 70 Kč bez DPH dražší ale výkon je někde jinde.

Obávám se, že to bude jen chyba v grafu, v představení karet je totiž napsáno, že pro test je použita verze s GDDR5
24.8.2010 07:42:57   90.177.96.xxx 00
Pardon, muj překlep. Měl jsem na mysli 5570, ne 5750 jak jsem chybně uvedl.
20.8.2010 11:17:09   193.165.178.xxx 10
Sniper-quake napsal:
Ukládat výsledky do databáze samozřejmě lze, ale docela brzy to musí logicky narazit na technické nedostatky, protože by se buď začaly srovnávat karty testované pod různými ovladači a nebo by se zachovali stejné ovladače, ale posléze by se začali objevovat výkřiky typu "No jasně, že to má horší výsledky než karta XXX, když testujete na půl roku starejch ovladačích."


Nevím, jak tohle řeší na anandtechu, tomshardware atd, ale myslím si, že
1. Zvyšování výkonu graf. karet úpravami ovladačů zavání cheatováním, většinou optimalizace, které zvyšují výkon mají za následek zhoršenou kvalitu obrazu.
2.Vždycky se najde někdo, komu se něco nelíbí. Většina čtenářů ale databázi výsledků ocení.
3. Případně jednou za čas můžete aktualizovat výsledky s novými ovladači.
25.8.2010 21:06:34   90.181.50.xxx 00
Zdravim, jestli nekdo z redakce cte komentare, chtel bych o pozadat o zarazeni 5770tky do dalsiho testu (predpokladam, ze pude asi o vyssi mainstream), myslim ze nebude od veci videt vykonnostni rozdil mezi kartami, diky predem

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

128 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 44.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.