Hlavní stránka Hardware Grafické karty ASUS ARES – dvoujádrové grafické monstrum
ASUS ARES – dvoujádrové grafické monstrum
autor: Z. Obermaier , publikováno 19.7.2010
ASUS ARES – dvoujádrové grafické monstrum

Radeon HD 5970 už tři čtvrtě roku nekompromisně vládne výkonu grafických karet. Jeho vylepšená verze, pracovně nazvaná Radeon HD 5990, ale oficiálně uvedena nikdy nebyla. Dnes se podíváme na mistrovské dílo z dílny společnosti Asus, nejtěžší, nejvýkonnější, nejdelší a také nejdražší na světě - to je ARES.


ASUS ARES – dvoujádrové grafické monstrum

Tuto kapitolu, přesně v tomto znění najdete u každého novějšího testu grafických karet. Pokud se chcete podívat, jak testujeme do posledního detailu, zamiřte nejprve do tohoto článku. Tam si můžete stáhnout save pozice, dema a prohlédnout i videa, jak běžně testujeme hry.

V tomto testu najdete pouze třináct nejnáročnějších her a dva benchmarky. Měřit dnes budeme pouze v High-End rozlišení 2560x1600 převážně s vyhlazováním 8xAA (MSAA). V souboji o nejvýkonnější grafickou kartu na trhu nemá smysl z nároků nijak snižovat. Měřili jsme tedy pouze v maximálním nastavení.

ASUS ARES – dvoujádrové grafické monstrum

  • Left 4 Dead 2 - (DX9) + Fraps. Použil jsem plnou verzi hry, ve které jsem nahrál vlastní demo. Demo jsem spouštěl dvakrát a uložil průměr. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře. Pozor, volbu menu "Multi Core Rendering" jsem zapnul, radikálně přidává na počtu fps.
  • Far Cry 2 - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, spouštěl jsem "Middle Ranch" dvakrát po sobě. Výsledek je opět průměr. Nastavení vše na "Very High", AF i AA nastaveno v benchmarku.

ASUS ARES – dvoujádrové grafické monstrum

ASUS ARES – dvoujádrové grafické monstrum

  • Crysis Warhead - (DX10) + benchtool. Zde jsem použil testovací utilitu, která simuluje skutečné hraní od začátku hry až k vodopádu. Výsledky vypisuje samotná utilita. Nastavení bez vyhlazování i s vyhlazováním jsem snížil na Hráč. Hodnota AF v ovladačích, AA jsem nastavoval v menu testovacího nástroje.
  • Grand Theft Auto IV - (DX9) + Fraps. Hrál jsem několik minut hru od úplného začátku, projížděl jsem se městem, vystupoval a pobíhal po ulici. Záznam provedl Fraps, ze dvou měření. V ovladačích jsem nastavil AF, AA nefunguje. Restrikce pro paměť karet, maximální fps jsem odstranil v příkazovém souboru.
  • Tom Clancys HAWX - (DX10) + Demo. Používám vestavěné demo, kdy vše nastavuji přímo ve hře. Pouze hodnotu AF je nutné zvolit v ovladači karty. U karet AMD zapínám DX10.1 rozšíření.
  • Arma 2 - (DX10) + Demo. Používám vestavěný benchmark v Demu hry. Vše je nastaveno na High, možnost Normal nefungovala. Průběh dema neloguji, jen počkám na výsledek vypsaný na obrazovce.

ASUS ARES – dvoujádrové grafické monstrum

  • Aliens Vs Predator - (DX11) + Fraps. Hraji úvodní misi za mariňáka, poté co je vám umožněno jít. Zapínám logování až po vyjití ven a průchod do prvních otevřených dveří v budově. Vyhlazování zapínám ve hře, AF zřejmě nefunguje
  • Battlefield Bad Company 2 - (DX11) + Fraps. Hraji úvodní misi, kdy vyjdete ze zákopů a je video s projíždějící kolonou tanků. Po skončení videa loguji průběh až do dalšího Checkpointu na vrcholku pralesa.
  • STALKER Call Of Pripyat - (DX10, DX11) - benchmark. Používám oficiální testovací utilitu. Vše nastavuji na max, vyhlazování nepoužívám.
  • DiRT 2 - (DX11) + demo. Používám vestavěný test, vše ve hře je nastaveno na maximum. Měním pouze vyhlazování, testuji na okruhu v Londýně.
  • Unigine Heaven - (DX11) + benchmark. Používám nastavení na High, Teselace zapnutá. Vyhlazování nezapínám, hodnotu AF nechávám na 2x.
  • Metro 2033 - (DX11) + Fraps. Testuji scénu, kdy zabijete první monstra a vyjdete ven. Loguji chůzi venkovním koridorem až k ohništi. Vypínám pokročilý DOF počítaný skrze DirectCompute.
  • Resident Evil 5 - (DX10) + demo. Používám vestavěný benchmark.
  • BattleForge - (DX11) + demo. Testuji ve vestavěném testu hry, vše na maximum.


 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
107 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 49.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.