Hlavní stránka Hardware Grafické karty ATI Radeon HD 5770 a 5750 — DirectX 11 jde do mainstreamu
ATI Radeon HD 5770 a 5750 — DirectX 11 jde do mainstreamu
autor: Tomáš Šulc , publikováno 13.10.2009
ATI Radeon HD 5770 a 5750 — DirectX 11 jde do mainstreamu

Ačkoliv od vydání prvních DirectX 11 grafických karet ATI Radeon HD 58x0 uplynulo teprve pár dní, v AMD nelení a dnes je den, kdy končí informační embargo na další dva produkty. Těmi jsou Radeony HD 5750 a HD 5770. Jak už jste z názvu nejspíš poznali, mělo by jít o karty s nejlepším poměrem cena/výkon při ceně okolo tří tisíc.


ATI Radeon HD 5750 1 GB

ATI Radeon HD 5770 a 5750 — DirectX 11 jde do mainstreamu

První kartou, na kterou jsme se v dnešním testu podívali, je levný ATI Radeon HD 5750. Karta založená na ořezaném jádře RV870 nabízí 720 unifikovaných shaderů na frekvenci 700 MHz a 1 GB GDDR5 pamětí na frekvenci 4,6 GHz, to vše v kombinaci s 128bitovou paměťovou sběrnicí. Karta má velmi krátké PCB, skvělou spotřebu i tiché chlazení. K tomu si připočítejte podporu DirectX 11 a ATI Eyefinity. Za to vše chce přitom AMD jen v přepočtu 2750 korun včetně DPH. Nezní to jako pohádka?

Bohužel pohádka má svoje trhliny. Ta největší se jmenuje NVIDIA GeForce GTS 250 512 MB a nabízí úplně stejný výkon, je však o několik set korun levnější. Díky tomu GTS 250 nabízí výrazně lepší poměr cena/výkon, což je v této kategorii klíčové. Tiché chlazení a OC potenciál +- 10 % mají obě karty společné, zastánci ATI však mohou argumentovat spotřebou, Eyefinity a DirectX 11. Spotřeba je jistě výhoda, s Eyefinity si už tak jistý nejsem. Nenapadá mne totiž nikdo, kdo by mohl chtít s levnou kartou používat tolik monitorů. Na druhou stranu NVIDIA má zase PhysX.

Pokud bych měl vybírat mezi HD 5750 1 GB (spotřeba, PCB, DX 10.1/11) a GTS 250 512 MB (cena/výkon, PhysX) dnes, volím raději GeForce GTS 250 512 MB. U karet této kategorie je totiž klíčové to, co vám umožní dnes. NVIDIA PhysX ve hrách opravdu najdete (Batman, Mirror's Edge, UT 3, GRAW), zatímco až se objeví hry, kde bude DirectX 11 opravdu výrazně přínosná, nebude na ně HD 5750 svým výkonem stačit. Nicméně i tak je tu stále DirectX 10.1 a i to může být pro někoho přínosem proti GTS 250.

Je však pravděpodobné, že AMD za pár dní či týdnů ceny HD 5750 sníží a pokud by se dostaly cca na úroveň GeForce GTS 250, byla by už volba daleko vyrovnanější a v tom případě bych už nový Radeon zvolil spíš než zmiňovanou GeForce.

*ATI Radeon HD 4850 jsem záměrně nezmiňoval, protože brzy zmizí z trhu a nahradí jej právě HD 5750.

Výhody a nevýhody

  • podpora DirectX 11
  • cenově dostupná karta (v absolutních číslech)
  • nízká spotřeba v klidu i zátěži
  • tiché chlazení v klidu i zátěži
  • krátké PCB
  • ATI Eyefinity
  • špatný poměr cena/výkon
  • chybí podpora PhysX

ATI Radeon HD 5770 1 GB

ATI Radeon HD 5770 a 5750 — DirectX 11 jde do mainstreamu

Druhou testovanou kartou byl ATI Radeon HD 5770 1 GB, který by měl být ideální kartou pro náročné hráče, kteří nemají dost peněz na Radeon HD 58x0. Karta nabízí deset aktivních SIMD bloků s 800 unifikovanými shadery na slušné frekvenci 850 MHz a k tomu 128bitovou sběrnici s 1 GB GDDR5 pamětí na 4,8 GHz. Připočítejte si podporu DirectX 11, ATI Eyefinity, vysoký OC potenciál testované verze Asus, nízkou spotřebu a tichý chod ve 2D. To vše jsou přednosti této karty s cenovkou 3400 korun včetně DPH.

Stejně jako HD 5750 však HD 5770 dojíždí na poměr cena/výkon. I ten je totiž ve své kategorii slabý, byť není rozdíl mezi GeForce GTX 260-216 a HD 5770 takový jako mezi GTS 250 a HD 5750. Jenže je tu ještě jedna karta, byť ji AMD pomalu začne stahovat z trhu. Ta karta se jmenuje ATI Radeon HD 4870 1 GB, v průměru je o 9 % rychlejší než HD 5770 a je přitom o stokorunu levnější. To znamená, že rozdíl v poměru cena/výkon je opět... ano, propastný.

 Pro HD 5770 sice opět hovoří praktické věci jako je krátké PCB, pouze jeden 6pinový napájecí konektor, možnosti Eyefinity, tiché chlazení ve 2D (to ve 3D je však dost špatné), nicméně k čemu to všechno je, když je poměr cena/výkon tak špatný?! Sice můžete opět argumentovat DirectX 11, opět však opakuji, že toto API má smysl u HD 5850/5870, které budou mít i za rok v době jeho většího rozšíření dost výkonu, zatímco levné mainstreamové karty většina z nás po roce vymění. Dokud se tedy bude prodávat Radeon HD 4870 1 GB, je volba, přinejmenším z mého hlediska, poměrně jasná. Mezi GeForce GTX 260-216 a Radeonem HD 5770 jsem už více na vážkách, byť i v tomto případě bych spíše volil GeForce.

Nezbývá než proto stejně jako u Radeonu HD 5750 doufat, že AMD za pár dní či týdnů sáhne na ceny a sníží je na více konkurenceschopnou hranici. Zatímco ceny řady HD 58x0 se více než povedly a karty jdou na odbyt po celém světě, ceny řady HD 57x0 AMD dle mého názoru nasadilo zbytečně vysoko...

Výhody a nevýhody

  • podpora DirectX 11
  • cenově dostupná karta (v absolutních číslech)
  • jen jeden napájecí konektor
  • nízká spotřeba v klidu i zátěži
  • tiché chlazení v klidu
  • krátké PCB
  • ATI Eyefinity
  • vysoký OC potenciál (platí pro Asus s možností měnit napětí)
  • poměr cena/výkon
  • hlučné chlazení v zátěži
  • chybí podpora PhysX

Poděkování

Za zapůjčení grafických karet PowerColor Radeon HD 5750 a HD 5770 děkujeme společnosti T.S. Bohemia.

ATI Radeon HD 5770 a 5750 — DirectX 11 jde do mainstreamu

Za zapůjčení grafické karty Asus Radeon HD 5770 děkujeme společnosti Asus.

ATI Radeon HD 5770 a 5750 — DirectX 11 jde do mainstreamu

Dále děkujeme partnerům Acer, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

ATI Radeon HD 5770 a 5750 — DirectX 11 jde do mainstreamu ATI Radeon HD 5770 a 5750 — DirectX 11 jde do mainstreamu

ATI Radeon HD 5770 a 5750 — DirectX 11 jde do mainstreamu ATI Radeon HD 5770 a 5750 — DirectX 11 jde do mainstreamu



Tagy: ATI  Radeon  HD 5000  HD 5700  HD 5770  HD 5750  výkon  test  recenze  DirectX 11  benchmark  review  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.10.2009 10:42:48   89.103.182.xxx 25116
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.10.2009 11:12:20   89.102.171.xxx 13520
ale už nenapíše, že samotná jedna GTS 250 nezvládne zároveň hru i PhysX, musíte mít ty karty dvě, aby jedna počítala fyziku a jedna hru, v takovém případě dáš do Crossfire dvě HD 5770 a je vymalováno i v Direct X 11 titulech. A pokud chcete v testu mít test PhysX, tak by tam měl být i test s první Direct X 11 hrou EA Battleforge. Kupovat zastaralou GTS 250 s poloviční pamětí ( což je rozdíl těch několik málo stovek ceny ) je v dnešní době holý nerozum.
13.10.2009 11:49:24   147.229.65.xxx 2194
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.10.2009 12:36:06   89.102.171.xxx 399
13.10.2009 12:19:31   89.102.171.xxx 688
překlad citace : Chcete-li mít nejvyšší rozlišení se všemi funkcemi doporučená konfigurace je GeForce GTX260 pro grafiku doplněné GeForce 9800GTX nebo vyšší, určené pro PhysX
13.10.2009 13:00:00   89.102.171.xxx 624
GTX280 or higher is recommended for single GPU operation / grafika která dá hru i PhysX zároveň na vysoké nastavení je GTX 280 nebo vyšší, tolik citace výrobce To jsem se zase vylhal
14.10.2009 11:34:24   89.103.182.xxx 413
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.10.2009 10:55:26   195.146.141.xxx 16216
nechcem rozputavat flame, ale kedy uz konecne prestanete udavat PhysX ako minus pre ATIny?... to nie je vyhoda/nevyhoda to je vlastnost... budete aj kazdej Nvidii vypisovat medzi nevyhody ze nema Eyefinity a podobne hluposti?
13.10.2009 11:13:57   213.81.223.xxx 996
Žiaľ, musím súhlasiť. ATI nemá ako podporovať PhysX. To je ako keď k AMD proserom napíšete ako nevýhodu hyperthreading. Nechápem názor autora....
13.10.2009 11:19:11   85.216.143.xxx 2151
Podla tohoto testu sklamanie. Ocakaval sa vykon 5770 blizky 4890, pri najhorsom medzi 4870 a 4890. Tento test ukazal ze je to o stupen nizsie, karta je medzi 4850 a 4870. Suhlasim s autorom, ze GTX260 je dnes lepsia volba. Dnes, ked nevieme, ako to bude s dx11 hrami. Pokial to ale bude podobne ako dx9 vs dx10, tak to pridava este body nvidii.

btw. co tak test so slabsim cpu. Kto ma doma i7@3,6??? Ja mam napr. 2jadrovy athlon, a chcem vediet, ci je nutne ho k 5770/5850 menit.
13.10.2009 11:55:08   147.229.81.xxx 4614
GTX260 není lepší volba. Má sice o 8% vyšší výkon výkon, ale stojí o 200kč víc a za rok na ní proděláš zhruba 600kč (o 40W vyšší spotřeba x 8h denně x 340 dní v roce x 5,5kč/kWh).
13.10.2009 16:46:17   85.216.143.xxx 68
260 je lacnejsia od 5770. A so spotrebou to je podla vyuzitia pc: Podla clanku ma 260 vyssiu o 70W v load. To je pri mojom hrani... no pc je zapnute povecme 15 hod denne. Z toho hram asi 20% casum teda 3hodiny denne (tolko nehram ale pocitajme stym) 3x365 je 1095 hodin po 70W, co je 76,65kWh. To je cca 10€ rocne. Bez zataze_ 12x365x0,02x0,13 je 11,4€ takze spolu 22€ rozdiel rocny.
13.10.2009 11:21:00   193.84.193.xxx 521
Je urcite super vec pro nekoho jako treba ja, ktery by rad ke svym dvema monitorum na stole pripojil i telku pres HDMI. Pak totiz nemusim prepojovat kabely a lezt porad pod stul.
13.10.2009 12:00:48   195.49.189.xxx 351
a pre kazdeho kto vacsi pocet monitorov pri svojej praci oceni a nepotrebuje velky vykon v 3D na hranie.

Osobne som velmi privital tuto moznost. Nakolko na viac ako dva monitory to bolo potrebne riesit dalsou kartu alebo profesionalnejsim rieseni ( napr. matrox ) kde sa cena s HD5750 neda porovnat.
13.10.2009 11:22:03   83.240.25.xxx 4713
o 9 % rychlejší než HD 5770 a je přitom o stokorunu levnější. To znamená, že rozdíl v poměru cena/výkon je opět... ano, propastný

Tak dofuám, že to nemyslí vážně. Sto korun je propastný rozdíl????
13.10.2009 11:47:17   147.229.65.xxx 1448
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.10.2009 12:16:00   85.248.3.xxx 544
I Vy jste mimo mísu se svým komentářem. Mám na mysli pohled kdy testujete novou řadu grafických karet a to prosím ne na nejvyšší výkon. High je dobré ale proč proboha nedáte tu nejvyšší možnost?

Stačí se podívat na Vaši konkurenci (na webu) kde karty zatěžují pořádně a to při rozumných parametrech zobrazení. To se pak projeví zastaralost Nvidíí v celé kráse stejně i ten výkonnostní odstup.

Každý normální člověk si tuto kartu nastaví na to co je schopné zvládnout s plynulý obrazem a nenchá zahálet výkon co zakoupil. vy jste asi výjimka.
13.10.2009 13:20:22   213.160.183.xxx 697
ale to uz by sme sa my z PCT ocitli v situacii, kde by bola ATi vyrazne lepsia ako nVidia, a to my z PCT nedovolime
13.10.2009 12:20:14   85.248.3.xxx 551
Ano nepodpora physix je to mínus. To je fakt. Bohužel ale nikdo nenapíše pro které hry to je mínus. Mám na mysli fakt, že vám budou stačit jak se říká prsty jedné ruky.

To mínus pro kartu je spíše kosmetické. Největším mínus je pro vlastní physix to, že nepodporuje tyto konkurenční karty.
13.10.2009 14:26:42   195.146.138.xxx 390
Len jedna poznámka. Prečo nebola braná do úvahy karta ATI HD5750 s 512 MB DDR5? Cena je nižšia o 20€ oproti 1GB verzii, a myslím si, že by to trochu zmenilo pomer cena/výkon.
13.10.2009 11:22:37   85.207.119.xxx 484
Nevim proc na konkurecnim webu vysla recenze kapku jinak HD 5770 byla o chloupek silnejsi nez GTX 260 (jedine co me napada jsou rozdilne ovladace popr. rozdilne sestavy) ale stejne je to kapku divne...
13.10.2009 11:45:43   147.229.65.xxx 1132
pokud je konkurencnim serverem myslen SHW, kde si Petr Stefek vymysli vysledky, pak bude nejspis chyba v jeho dedukcich. Pokud mrknete na renomovane zahranicni weby (ja koukal napr. na Wizzarduv test a CB.de), tak tam HD 5770 vychazi podobne (rozdil cca 1-2%, zalezi na skladbe her)jako u mne.
13.10.2009 11:31:25   158.196.40.xxx 433
roob napsal:
Podla tohoto testu sklamanie. Ocakaval sa vykon 5770 blizky 4890, pri najhorsom medzi 4870 a 4890. Tento test ukazal ze je to o stupen nizsie, karta je medzi 4850 a 4870. Suhlasim s autorom, ze GTX260 je dnes lepsia volba. Dnes, ked nevieme, ako to bude s dx11 hrami. Pokial to ale bude podobne ako dx9 vs dx10, tak to pridava este body nvidii.

btw. co tak test so slabsim cpu. Kto ma doma i7@3,6??? Ja mam napr. 2jadrovy athlon, a chcem vediet, ci je nutne ho k 5770/5850 menit.



myslim že 5770 neni zklamani, vem si že podává cca stejný výkon jako hi-endova karta minule serie (4870) a to je myslim velký úspěch, navi je znamo kvalit ovladačů ATI, takže výkon poroste jako víno :-)

Jinak nesouhlasím s autorem, jak může dát mínus za to že to nemá Physx, to same mužete udělat u Nvidii za to že nemaji dx10.1....

Cena karet půjde dolů, obchodnici si taky potřebují vydělat nějaké peníze :-)
13.10.2009 11:43:29   147.229.65.xxx 1425
Kdo rikal, ze GeForce kartam za nepodporu DX 10.1 minus nedavam? Staci mene psat a vic hledat ve starsich testech
13.10.2009 12:07:36   91.127.182.xxx 1132
Je to sklamanie ... Z rovnakeho poctu stream processorov (800), ako minula generiacia vytazit este o nieco mensi vykon je jednoznacne zlihanie AMD. Osekali zbernicu na 128bit, takze sa nemusime cudovat ze to takto dopadlo. Cena je neadekvatna k tomu ze je to ovela lacnejsi cip koli novsej vyrobnej technologii a uzsej pamatovej zbernice.
13.10.2009 11:37:48   78.141.126.xxx 464
honimirek04 napsal:
Jinak nesouhlasím s autorem, jak může dát mínus za to že to nemá Physx, to same mužete udělat u Nvidii za to že nemaji dx10.1....
mno ale ide o to ze DX10.1 bol "standard" a kazdy ho mal pristupny, kdezto Physix si strazi nV a ani za nic ho nikomu neda
naozaj by sa teraz hodilo ako minus k nVidiam dat ze nemaju Eyefinity co je blbost ako aj uvadzat physix ako minus pri Ati

inac recenzia v tradicnom duchu netreba komentar myslim ze kazdy si zvykol na mierne nazelenaly PCtuning
13.10.2009 11:48:26   80.188.250.xxx 163
Mě to nejvíc zaujalo na úrovni GTS250/4850/5750 - nová řada Atin má podstatně luxusnější powermanagement, což je pro, které v téhle cenové relaci není zanedbatelné. Je evidentní, že tam, kde už se grafiky pořádně zapotí, tak je na tom líp 5750 (podstatně) než GTSka, což ale nehraje tak velkou roli, protože rozdíl např. mezi 16 a 20 fps, byť procentuálně propastný, pořád hru nečiní hratelnou. Takže při běžném zatížení 4850 evidentně neřekla poslední slovo. Z tohoto hlediska, kdybych měl vybírat dnes kartu v téhle cenové relaci, tak kouknu po nějaké 4850, protože to je dneska za hubičku a i když nová mainstream řada není špatná, za ty prachy nevim nevim....
13.10.2009 18:22:29   85.216.143.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.10.2009 12:08:43   212.197.6.xxx 3910
Nuž pri rozdiele pár sto korún a úpne nepodstatnom rozdiele výkonu cca 7-8%, by si staršiu technológiu a ešte k tomu s oveľa väčšou spotrebou kupoval len spiatočník, alebo skalný zástanca NVidie. Článok je silne tendenčný na obranu NVidie.
Do budúcna skúste byť nestrannejší. OK ?
13.10.2009 13:24:39   95.105.175.xxx 292
Ja si myslím, že tu nikto nvidiu neobraňuje, veď z tria 260gtx/4870/5750 vychádza autorovi pomer vykon/cena najlepšie 4870. Súhlasím ale s tým, že 5750/5770 nemal autor odsúdiť za nízky výkon. Veď tieto karty neboli robené na max výkon ale na výkon/spotreba/výrobné náklady/cena. Tam ide možno o najlepšie karty. Amd/Ati by šlo proti svojim 58xx, keby bol výkon vyšší. Vsadil by som sa, že cena týchto kariet pojde velmi nízko v budúcnosti(o pár mesiacov), naopak pri cene 260gtx o tom pochybujem. Na tej už nvidia prerába teraz. Navyše je naozaj úsmevné ako može karta z 128bit zbernicou konkurovať karte zo 448 bit .
13.10.2009 13:24:38   213.160.183.xxx 223
nestrannejsi? si tu novacik?
13.10.2009 12:35:54   85.248.3.xxx 191
Na na jednom kokurenčním webu testují totéž ale na nejvyšší detaily. Přečtěste si to a jistě Vás slova jko zklamání opustí.
13.10.2009 12:48:21   90.178.124.xxx 394
No mrkněte třeba sem http://xbitlabs.com/articles/video/display/radeon-hd5870_9.html#sect1 nebo sem http://www.nejmenovany web.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/test-sapphire-ati-radeon-hd-5850-dx11-mainstreamovy-kral-za-5000-9.html jak si vede HD5870 ve hře Call of Duty: World War v rozlišení 1920x1200 a potom se mrkněte sem na pctuning jak si tady vede HD5870 v této hře. Možná vás velký rozdíl FPS zarazí tak jako mě a proto říkám :"Myslíte, že jsou ty grafy tady na Pctuningu věrohodné ? " Odpoveď nechám na Vás.
13.10.2009 12:51:50   85.70.66.xxx 60
V recenzi sem nikde nenarazil na přesnou délku obou karet, bylo by to možné doplnit?

Díky
13.10.2009 13:00:05   85.248.47.xxx 315
mne tato recenzia pripomina "Zachrante Vojaka Ryana" cize GTX260 - ta co ostala ako jedina co sa oplati nvidii ponukat , HD5700 su super karty do mainstrimu, super spotreba, cena este pojde dole...., dalsia vec je ista, ATI este vyda grafiku medzi HD5770 a HD5850 mozno nejaky HD5790, 5830? a vsetky dierky budu zaplatene.... kto chce vidiet parodiu na 40n grafiky nvidia, nech kukne http://www.fudzilla.com/content/view/15920/1/1/2/
13.10.2009 13:29:24   90.176.16.xxx 841
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.10.2009 13:36:08   85.248.47.xxx 283
Recenzia nieje zla, no ked citas medzi riadkami tak vies, ze je to ako som pisal "Zachrante Vojaka Ryana", obhajoba zastaraleho G92, GTX260 a pod...
a ta parodia znamena GT220, ze nizka spotreba sa nekona, HD4670 ma nizsiu a je 2-3x vykonnejsia, zvuk cez HDMI nieje novinka.... a hlavne chces vediet co ma tato karta spolocne s tou recenziuou? cenaaa, na Czc stoji GT220 bezmala 1800 CZK a asi cena urcuje kam ta karta mieri do htpc mame uz teraz kopec lepsich VGA...
13.10.2009 13:45:09   213.160.183.xxx 215
Citace:
naopak překvapí např. audio schopnostmi(skrze HDMI), nízkou spotřebou,


toto snáď nemyslíte vážne, to nás má toto prekvapiť? držali ste niekedy v ruke grafiku od ATi? nazvete 44 web silne červeným, tak ale čo je potom toto...
13.10.2009 13:31:55   217.195.161.xxx 321
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.10.2009 13:42:33   85.92.38.xxx 520
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.10.2009 13:44:55   90.178.109.xxx 161
Proč tam chybí,na otestování arma 2?Škoda,škodoucí...
13.10.2009 14:24:46   88.208.93.xxx 292
Recenze je dobrá...Teď nastává jedno obrovské ALE.Výkon Ati zcela jistě vzroste na dalších ovladačích,možná že i na 9.10 final bude výkon trochu jiný.K ceně a poměru k výkonu.Ati nasadila ceny takové jaké nasadila protože může Důvod bude i ten že nechává čas na doprodej 4xxx,nVidia má ceny takové jaké má protože musí...Ono mimo ceny dnes opravdu nemá nVidia co nabídnout...
13.10.2009 14:11:30   85.207.119.xxx 140
Tomáš Šulc napsal:
pokud je konkurencnim serverem myslen SHW, kde si Petr Stefek vymysli vysledky, pak bude nejspis chyba v jeho dedukcich. Pokud mrknete na renomovane zahranicni weby (ja koukal napr. na Wizzarduv test a CB.de), tak tam HD 5770 vychazi podobne (rozdil cca 1-2%, zalezi na skladbe her)jako u mne.


A taky je x jinych serveru kde jsou vysledky zase jine a nakonec to vypada ze karty o kterych mluvim vychazi +- (+- 5%)stejne a nebo proste tak ze to co si clovek nezahraje na jedne nezahraje si ani na druhe a obracene
13.10.2009 14:36:14   78.99.153.xxx 521
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.10.2009 14:39:39   88.100.61.xxx 101
tak myslim ze 2x v CF 5770 je jasna volba panove

http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5770-review-test/21
13.10.2009 16:41:36   95.105.175.xxx 47
Bolo by to pekné keby to bola pravda. V iných testoch 2x5770 CF len tesne prekonáva 5850 pri ovela vyšsej spotrebe a aj cene. Nepripadalo ti divné, že výkon 5850 CF a 5770 CF je skoro rovnaký. Podla mna je ten test FAKE.
13.10.2009 15:27:41   62.168.125.xxx 100
jarod72pm napsal:
Mám svou ATI HD 4870 1GB ramm a jsem zatím v klidu stačí mi to na všechno a posun v DX11 nevidím důvod ...


to urcite, ale kupil by si si ju dnes?
13.10.2009 15:44:46   84.242.99.xxx 230
Je uplnej nesmysl. To ze PhysX nepodporuje DX11 CS je predevsim nevyhoda PhysX . A pokud nebude PhysX DX11 CS podporovat tak konci.
13.10.2009 16:02:13   90.177.133.xxx 14
racz napsal:
jarod72pm napsal:
Mám svou ATI HD 4870 1GB ramm a jsem zatím v klidu stačí mi to na všechno a posun v DX11 nevidím důvod ...


to urcite, ale kupil by si si ju dnes?
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051K007K0BT0BVSZ1 , tak bych asi váhal, co je lepší vzít.
No já když se podívám třeba na tuhle kartu >
13.10.2009 16:19:47   62.168.125.xxx 160
no pre mna je o stvrtinu nizsia spotreba asi vacssim lakadlom...
13.10.2009 18:00:23   90.178.47.xxx 110
Bohužel klidová spotřeba 90W u HD4870 by mne docela odradila od koupě, pokud se za stejnou cenu nabízí HD5770. Ono čekal bych, že v nových hrách na tom bude nová 770ka lépe.
13.10.2009 17:01:11   90.176.102.xxx 381
Stále stejný problém AMD vs. Nvidia!

• PhysX není žádný standard, ale pouhá hračka Nvidie o kterého se zatím všichni odvrací, neboť nejde o standard. Kdyby, jste udělali test pouze na PhysX mohli jste napsat, že je AMD úplně na prd!
• DX11 je uznaný standard a Nvidia jej neumí, všichni tento standard urychleně zavádí. Kdyby, jste udělali test pouze na DX11 mohli jste napsat, že je Nvidia úplně na prd!

Článek byl napsán, tak jak byl napsán a je v rozmezí dvou popsaných extrémů. Pokud bych kupoval kartu tak bych chtěl, aby v první řadě podporovala standardy, které budu mít v programech za týden či měsíc, jinak bych mohl kartu vyhodit a kupovat novou.
13.10.2009 17:31:27   90.178.47.xxx 92
Ono je to hodně o výběru her. Na jiném webu SH je trochu jiná skladba her a tam HD5770 podává pravidelně výkony nad GTX260. Chce to posuzovat výkon podle více testů, protože každý web volí jiné hry a trochu jiná nastavení.
Obecně se z testů nové rodiny RV8X0 dá usuzovat, že ovladače nejsou pro tuto generaci zrovna odladěné, někde karty podávají výkon tam, kde by je člověk podle parametrů čekal (viz. HD5870 v novym NFS), jinde zase je jejích náskok na starší generaci hodně za očekáváním.
Je to problém Ati, že sice vydali nové karty, ale ovladače k nim budou pilovat následující dva měsíce, než budou podávat vyrovnané výkony.
Obecně nesouhlasím s doporučením GTS 250 v 512MB verzi, protože ve třetině her má problémy s nedostatkem paměti. Na zahraničních webech je to dost často vidět, proto vyplatí se rozhodně investovat do karty s 1GB paměti.
Celkem je pro mne řada založená na RV840 mírné zklamání, škoda ořezané HD5750 a škoda frekvencí. Neořezaná HD5750 by přesvědčivě porazila GTS 250 a rychleji taktovaná 5770 by zase vyřešila odstup na HD4890. Otázkou je jakou roli hraje paměťová propustnost, zda ta není hlavní brzdou. Uvidíme tedy co se zjeví mezi HD5770 a HD5850.
13.10.2009 17:33:52   90.178.47.xxx 60
...škoda ořezané HD5750 a škoda frekvencí. Neořezaná HD5750 by přesvědčivě porazila GTS 250 a rychleji taktovaná 5770 by zase vyřešila odstup na HD4890. Prostor pro vyšší frekvence tam rozhodně je. Otázkou je jakou roli hraje paměťová propustnost limitovaná 128bit sběrnicí, zda ta není hlavní brzdou. Uvidíme tedy co se zjeví mezi HD5770 a HD5850, cenově i výkonově tam prostor je a zprávy o kartě v 1120 SP o něčem vypovídá.
13.10.2009 17:34:07   158.196.40.xxx 132
pret83 napsal:
Je to sklamanie ... Z rovnakeho poctu stream processorov (800), ako minula generiacia vytazit este o nieco mensi vykon je jednoznacne zlihanie AMD. Osekali zbernicu na 128bit, takze sa nemusime cudovat ze to takto dopadlo. Cena je neadekvatna k tomu ze je to ovela lacnejsi cip koli novsej vyrobnej technologii a uzsej pamatovej zbernice.



pořád ale lepší, než když Nv přejmenuje starou řadu karet za novou a prodává je s velkou slávou...
Podle mého je 5xxx velkým úspěchem a nezbývá čekat s čím přijde Nv...
13.10.2009 19:28:34   85.207.210.xxx 510
Já bych za úspěch považoval jen 58xx, u té nižší řady budou muset ještě trochu zamachrovat s cenou, jinak toho tolik navíc není ;)
14.10.2009 20:03:18   85.207.210.xxx 13
Nesouhlasit můžete, ale je to prostě tak
13.10.2009 17:41:32   78.102.167.xxx 161
tak recenzi sem si přečetl rád... myslim si že je to dobrá recenze akorát bych uvítal i naprosto nejvyšší nastavení náročnosti u her...
ale jedna věc se mi opravdu nelíbí... PROČ je PhysX jako mínus ???? tomu opravdu nerozumim vždyť to neni žádnej standard je to je věc nVidie a k tomu ještě nefungující ta jejich parodie na fyziku je fakt úsměvná
pokud sem si všiml tak se výhody ATi taky neuvádějí jako nevýhody nVidií... tak proč naopak...???
13.10.2009 18:09:50   78.128.188.xxx 202
Dobrý den. Test karty jako takový je celkem korektní. Netestování 8x AA je z "jistých" důvodů zcela běžné. Ovšem by bylo hodně zajímavé právě tento režim otestovat v kombinaci s netestovaným rozlišením 1280*1024. Hromada lidí má k středně výkonným pc právě 19" LCD. Však se také stačí podívat na statistiky používaných rozlišení. A právě pro tyto lidi je tato karta určena.
Dále se mi nelíbí formulace, že jsou karty založeny na ořezaném RV870, což je absolutní nesmysl. RV840 je jádro zcela odlišné a vyráběné naprosto odděleně. Architektura karet je stejná, ale jádra jsou jiná. Tato formulace je tedy velmi nešťastná a značně matoucí v kombinaci s HD 57xx řadou.

Text recenze a hlavně závěr nemá smysl komentovat. PhysX jako nevýhoda je stejné, jako uvést u NVIDIE nevýhodu v podobě absence Eyefinity - toto jsou proprietární technologie a ne všeobecně uznávané standardy.
13.10.2009 18:10:07   78.128.188.xxx 161
Poslední věc... Karta není určena pro stávající majitele karet s jádry G80/G92/GT200 a RV770. Karta je určena pro lidi, kteří v pc mají něco o generaci starší, případně do pc, která nejsou primárně určeny na hry ve full HD rozlišení. Na to tu máme HD58xx

PS: Rád bych našel pod tímto komentářem vyjádření autora ke všem mým připomínkám. Děkuji
13.10.2009 19:37:37   86.49.64.xxx 171
Nebudu tady pokracovat v nacatem flamovani a vytknu (v dobre vire) autorovi jednu blbustku:
ve 2. kapitole pise o 5770 vychazejici z RV870. Nevychazi vsak z RV870 (Cypress), je to plne funkcni jadro Juniper (spekulovano jako RV840), ktere, ac postaveno na stejne architekture Evergreen, rozhodne neni a nemuze byt polovinou Cypress. Ortel o pomeru cena/vykon zde vubec neresim a zaver si vyvodim sam, coz doporucuji i vsem ostatnim
13.10.2009 19:29:48   89.235.13.xxx 211
Nechapu to, mate 2x 5770 a nevyskousite ji v testu v Crossfire, Duvod?
13.10.2009 20:19:41   81.201.60.xxx 183
Doporučovat GTS250 512MB, které ve vyšších rozlišeních/AA dochází framebuffer je opravdu hodně nešťastné. Rozdíl v ceně se za rok provozu smaže na spotřebě a jak na tom ty karty budou za půl roku (DX11, dodělané ovladače...) je snad jasné. GTS250 512MB si koupí jen hloupý člověk, bez přehledu nebo nVidiot.
Souhlasím ale s tím, že hnát se do 57x0 za tyhle ceny není v současné době rozumné. Ale i za ty ceny, které jsou teď je to výrazně lepší volba než cokoliv jiného (včetně RV770).

Edit: překlik sem se, nepatří to k příspěvku k CF
14.10.2009 15:54:30   147.251.53.xxx 82
Citace:
Sice můžete opět argumentovat DirectX 11, opět však opakuji, že toto API má smysl u HD 5850/5870, které budou mít i za rok v době jeho většího rozšíření dost výkonu, zatímco levné mainstreamové karty většina z nás po roce vymění.


Me se treba takovahle argumentace vylozene nelibi. DX11 ma byt, stejne jako melo byt DX10, cesta k optimalizaci, ne naopak... Tzn. Rozjet hru na DX11 by melo pri stejnych detailech dat vice FPS nez na DX10(engine muze vyuzivat HW vychytavek, ktere maji veci spocitat rychleji, nez by to zvladly starsi karty, na kterych by se to implementovalo ponekud nesikovneji...). Pokud to tak v praxi neni, je to vec spatne implementace... No, ale my jiste budeme optimisticti, a budeme doufat, ze nove verze Directu budou casem opravdu pouzivany k tomu, k cemu byly navrzeny, ze?
15.10.2009 09:09:39   213.160.173.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.10.2009 23:00:51   90.177.156.xxx 21
Zatim mam jen HD3870, tak mozna do HD5770 pujdu, stejne mam jen 1280/1024 monitor.
A myslim ze DX11 ma u HD5770/5750 smysl! viz. http://www.nejmenovany web.cz/images/stories/Aktuality/ATI/HD5000/HD5700/TEST/DX11.png
20.10.2009 05:55:02   96.251.139.xxx 11
Nevim, jak autor testoval teploty ale ja mameril uplne neco jineho. Tohle baby je pekne horky. IDE je OK 51C Gigabite 5770, FurMark Extreme Burning Mode - Max 87C !!!!.S hlucnosti je na tom priblizne stejne jako GTS 250(BGF). Spotreba je ale fakt nizka ( Neuveritelne ) Jsem fanousek NVIDIA, ale tahle karta se AMD fakt povedla. Myslim, ze PhysX je v soucasnosti velmi mala vyhoda, zadna skutecna herni pecka to nevyuziva a jen tak nebude. Jinak velmi pekny clanek. Jeste neco PhysX na GTS 250 bezi docela dobre - 1650x1080.
2.2.2010 03:33:15   88.103.252.xxx 21
Už jen díky nízké spotřebě 108W bych si vybral ATI 5750 a na GeForce 260 která žere 182W bych se z vysoka víte co.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

127 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 33.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.