Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
autor: Z. Obermaier , publikováno 22.6.2009
 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

Naposledy jsme detailně prozkoumali škálování dvou Radeonů v zapojení CrossFire. Aby byl pohled na dnešní Multi-GPU kompletní, přinášíme pokračování s dvojicí GeForce v SLI. Porovnáme, která technologie škáluje lépe a ve kterých hrách, na závěr nás čeká i výkonové srovnání s většinou dostupných grafik.


 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

Jedinou hrou s dosud přežívajícím OpenGL enginem je Enemy Territory. Zde je také situace podobná mnoha předešlým hrám. Ve všech nastaveních jednoznačně vede CrossFire, jehož škálování s druhou kartou znamená průměrný nárůst 83,1 procent. SLI si sice nevede špatně, výkon ale škáluje podstatně méně. Nakonec je z toho 62,4 procent. Dopad na výkon s vyhlazováním 8xAA je větší na karty GeForce.

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

Hra Tomb Raider Underworld je druhým titulem, kde je CrossFire ovlivněno chybou ovladače. V základních nastaveních bez vyhlazování výkon padá pod úroveň jedné karty jako v Dead Space. To také ovlivnilo negativně průměrný výsledek a CrossFire obdrželo pouze 37,9 procent. V ostatních nastaveních ale výkon škáluje perfektně, a pokud by tomu tak bylo všude, byly by si obě technologie hodně blízko. SLI škáluje náramně a druhá karta dopomohla k 81,5 procentům vyššího výkonu. Vliv na výkon u vyhlazování 8xAA je sice u GeForce trochu vyšší, rozdíly nejsou nijak zásadní.

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

Engine hry GTA IV je extrémně závislý na výkonu procesoru, a na dobrém managementu grafické paměti. Na Radeonech se hra mnohdy cuká, i když není k podobným chybám důvod a karta má dostatek paměti. Protože je hra ovlivněna CPU, je výsledek hodně podobný. S jakoukoliv výkonnou kartou by to asi dopadlo stejně. Škálování CrossFire je 47 procent a SLI 49,9 procent.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
82 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 35.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.