Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
autor: Z. Obermaier , publikováno 22.6.2009
 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

Naposledy jsme detailně prozkoumali škálování dvou Radeonů v zapojení CrossFire. Aby byl pohled na dnešní Multi-GPU kompletní, přinášíme pokračování s dvojicí GeForce v SLI. Porovnáme, která technologie škáluje lépe a ve kterých hrách, na závěr nás čeká i výkonové srovnání s většinou dostupných grafik.


 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

Call Of Duty 5 je další hrou, kde se CrossFire i SLI výborně daří. Nárůsty výkonu jsou u obou řešení kolem 90 procent ve všech rozlišeních. V konečném výsledku dopadlo CrossFire lépe a odnáší si 91,6 procent. SLI se sice umístilo na druhé pozici, rozdíl je ale zanedbatelný, skóre je 89,6 procent. Také zde si všimněte, že vyhlazování 8xAA má přibližně stejný dopad na obě karty, což donedávna byl u GeForce jen sen.

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

Hra Dead Space je pro CrossFire pohromou, a výkon klesá pod úroveň jedné grafiky. Průměrné skóre CrossFire je tedy záporných -32,3 procent. Útěchou nám budiž, že se jedná o ojedinělý případ. Zato SLI škáluje ukázkově, i když méně než u předešlých her. Průměrný nárůst výkonu s druhou grafikou je 66 procent. Propad výkonu při 8xAA je u GeForce podezřele nízký, zřejmě toto nastavení nefungovalo korektně.

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

Ve hře Bioshock měříme pouze bez vyhlazování, s různě nastaveným Aniso filtrováním. V tomto titulu poráží CrossFire svého soupeře SLI na plné čáře. S druhým Radeonem získáte až 96,9 procent výkonu navíc u SLI je to jen 57,5 procent. I když je škálování SLI horší, výsledná fps jsou celkem stejná jako u CrossFire.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
82 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 35.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.