Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
autor: Z. Obermaier , publikováno 22.6.2009
 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

Naposledy jsme detailně prozkoumali škálování dvou Radeonů v zapojení CrossFire. Aby byl pohled na dnešní Multi-GPU kompletní, přinášíme pokračování s dvojicí GeForce v SLI. Porovnáme, která technologie škáluje lépe a ve kterých hrách, na závěr nás čeká i výkonové srovnání s většinou dostupných grafik.


Před pár dny, konkrétně minulý týden (záleží kdy je tento text publikován) jsem vám přinesli první část letního testu Multi-GPU řešení. V něm jsem se zaměřili na dvě nejvýkonnější Single-GPU karty z produkce AMD. Šlo samozřejmě o rychlé Radeony HD 4890, které si v CrossFire vedly velmi dobře. Kromě dvou zaškobrtnutí ve dvou titulech, byl výkon vysoký a škálování perfektní. Nárůst výkonu s druhou kartou byl v průměru vysokých 66 procent. V některých hrách dosáhlo škálování i ideální dvojnásobné hodnoty, CrossFire zkrátka skončilo s výborným výsledkem a jedná se o téměř dokonalou technologii bez větších problémů. S několika dalšími ovladači snad i několik potíží zmizí a mýtus o problematickém Multi-GPU bude možné navždy zbořit.

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

Ukázat pouze CrossFire by ale nemělo žádný význam, a jak jsem v minulém testu slíbil, dnes se podíváme na konkurenční SLI. Obě technologie budou totiž i několik příštích let jediným způsobem, jak navýšit výkon jedné karty a oba výrobci s ním pro Ultra High-End počítají i do budoucna. Koncepce duálních karet se AMD jistě nevzdá, a i když NVIDIA vždy toto řešení zavrhovala, víme jak to dopadlo. Obě firmy mají dnes k dispozici návrh dvoučipové karty na jednom PCB a v produkci duálních "monster" s jádry nové generace jim nic nebrání. Proto i když sami Multi-GPU nepoužíváte, jde o důležitou technologii pro výrobce grafik i náročné uživatele. Z tohoto důvodu je informace o efektivitě a škálování výkonu s druhou kartou stěžejní a podstatná.

Stejně jako v první části, se nejprve podíváme na škálování výkonu u jednotlivých her. Abychom se později nemuseli ke hrám vracet ve Shrnutí, bude u každé hry dvojice tabulek. Tu první s výkonem CrossFire znáte z předchozího testu, jen ji doplním druhou s výkonem SLI. Rovnou si tedy porovnáme technologie proti sobě u každé hry. Ve shrnující kapitole se pak podíváme na průměr výkonu Multi-GPU a také porovnáme naměřené hodnoty s dalšími grafikami. Po představení testovaných karet a sestavy, vás čekají už výsledky.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
82 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 35.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.