Hlavní stránka Hardware Grafické karty Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
autor: Tomáš Šulc , publikováno 7.6.2009
Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky

Zapnutí antialiasingu neboli česky vyhlazování hran je jeden z nejčastějších a nejjednodušších způsobů, jak razantně zvýšit (nejen) u 3D počítačových her kvalitu obrazu. Ale antialiasing, to nejsou jen zubaté hrany, ale i mnoho dalšího. A právě o tom a o dopadech AA na výkon u dnešních grafických karet bude tento článek.


Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky

3DMark 06 Deep Freeze — Testuji jeden průlet sněžným demem

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky

Call Of Duty 5: World At War — Hrál jsem úvod prvotní mise, kdy se dostanou vaši američtí vojáci na Atoll a hra začíná. Hraní jsem končil po ujití cca prvních 300 metrů a vystřílením pěti vojáků. Nastavení bylo vše na maximum. AA jsem nastavil ve hře.

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky

Crysis —  Začínám testovat po vystřílení prvního kempu po rozbřesku v první misi,kdysedím v obrněném džípu. Zapínám Fraps a projedu autem kus džungle. AA nastaveno ve hře.

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High, AA nastaveno v benchmarku.

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky

F.E.A.R. 2 — Hrál jsem cca minutový úsek v druhé misi, kdy na vás postupně vyskáčou čtyři vojáci, které jsem vystřílel. Detaily hry byly nastavené na maximum, AA jsem nastavoval přímo ve hře.

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky

Race Driver GRID — Jel jsem přibližně třetinu prvního závodu v kampani. Všechny volby byly na High nebo Ultra, AA nastaveno ve hře.

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky

Half Life 2 Episode Two — Testoval jsem pomocí nahraného timedema, které zachycovalo počátek hry, kdy dojdete ke srázu, za vámi spadne vlak z mostu a vy poté pokračujete vstupem do jeskyně. AA nastaveno ve hře.

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky

Unreal Tournament III — Hrál jsem s pěti boty cca minutu deathmatch na mapě Deck (dříve Deck 17). Nastavení hry bylo nejvyšší, AA jsem nastavoval v ovladačích.

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky

V novém Warhammeru 40 000 Dawn of War II jsem hrál přibližně polovinu třetí mise v kampani. Hra byla nastavena na nejvyšší možné detaily, AA jsem zapínal v ovladačích.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
329 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 157.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.