Hlavní stránka Hardware Grafické karty Asus ENGTX260 Matrix - král přetaktování
Asus ENGTX260 Matrix - král přetaktování
autor: Mirek Kočí , publikováno 13.5.2009
Asus ENGTX260 Matrix - král přetaktování

Před nějakým časem jsme vám představili v testu grafické karty ze speciální série Matrix. Konkrétně se jednalo o modely HD 4870 a HD 4850 se špičkovými chladiči. Nyní pro vás máme připravenu další lahůdku, kterou není nic jiného než GeForce GTX 260. S lepším chlazením je karta tišší a hlavně jde opravdu snadno a dobře přetaktovat.


Po množství testů se dostáváme k přehlednějšímu zhodnocení výkonu, které bude tradičně vyjádřeno procenty.

Asus ENGTX260 Matrix - král přetaktování

Asus ENGTX260 Matrix - král přetaktování

V první tabulce vidíte procentuální vyjádření nárůstu výkonu v průměrných snímcích. Jak vidíte po přetaktování se koná jejich výrazný nárůst, což je důležité zéjména u náročných her jako např. Crysis: Warhead, Far Cry 2 a ostatních. Ve druhé tabulce poté celkové zhodnocení jak si vedli karty v průměrném výkonu bez a s anti-aliasingem.

Asus ENGTX260 Matrix - král přetaktování

Pusťme se do toho co nám říká poslední graf. Základní hodnota je vztažena k výkonu GeForce GTX 260 Matrix na taktech grafické karty s referenčními takty, která znamená výkon 100 procent. Výsledná čísla pro přetaktovanou grafiku jsou tedy procenta nad výkon této karty. Započítal jsem výsledky bez a s vyhlazováním. Výkon přetaktované GeForce GTX 260 Matrix je o 17 procent vyšší než podává referenční karta. To není vůbec špatné.

Závěr

Asus ENGTX260 Matrix - král přetaktování

Výkon a možnosti přetaktování GeForce GTX 260 Matrix již známe, pojďme si tedy tento produkt zhodnotit. Zpracování karty, chlazení a kompletní příslušenství je na špičkové úrovni. Za svoje peníze dostává zákazník opravdu adekvátní produkt bez kompromisů, stejně jako v případě našeho testu Radeonů HD 4870 a HD 4850 Matrix. Ty již před časem rozptýlily jistou nedůvěru, se kterou jsem vždy přistupoval ke každé speciální edici. Ty totiž často bývají v některých klíčových vlastnostech ošizené, v tomto případě to ale opět neplatí. Nástroj iTracker zvládne obsluhovat i naprostý začátečník. Nabídne Vám příjemné grafické prostředí, které sice nenadchne ani neurazí. Nenechte se však zmást, toto „udělátko“ umí již takřka vše a používání tohoto nástroje Vás bude bavit.

Po přetaktování se z ENGTX 260 Matrix stal doslova „zabiják“, v kombinaci s brutálním anti-aliasingem a vysokým rozlišením se z karty stává dravec, který nechává referenční grafiku daleko za sebou. Experti ze společnosti Asus uvedly na trh doslova vymazlený produkt u kterého je cena proti běžným edicím o něco vyšší, v možnostech ladění a přetaktování je ale investice více než přijatelná. Když k tomu připočteme zcela tichý 2D režim, už v základu vysoký výkon, podporu PhysX, CUDA a softwarový nástroj iTracker, jedná se určitě o jedno z nejzajímavějších řešení na trhu s grafickými kartami. Sečteno, podtrženo karta mě si doslova získala a jsem více než mile překvapen.

Asus ENGTX260 Matrix - král přetaktování

Výhody:
Tiché a účinné chlazení ve 2D
Možnost vysokého přetaktování, aplikace iTracker - regulace napětí, otáček a tvorba profilů
Vysoký výkon i bez přetaktování.

Nevýhody:
Vysoká cena karty
V zátěži o kartě budete vědět i přes kvalitní chlazení.

Za půjčení karty ze série Matrix děkujeme ASUS Computer CZ

Asus ENGTX260 Matrix - král přetaktování



Tagy: Asus  ENGTX260  Matrix  pretaktovani  GeForce  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.5.2009 04:08:26   195.212.29.xxx 165
tim "brutálním anti-aliasingem" myslite 4AA? nebo jste testovali jeste dalsi ktere zatim nejsou zverejnene? takovy "zabijak" by si zaslouzil test minimalne s 8AA...
ale souhlasim ze je to moc pekny kousek hw, skoda ze ty nejlepsi edice prijdou vzdy az nejpozdeji :-(
13.5.2009 08:59:32   78.98.11.xxx 35
mozem chapat GTX 260 ako 9800GT,cize 8800GT ??? mam v tom trochu zmatok, nad tym co NVIDIA robi s tymi oznaceniami zostava rozum stat
13.5.2009 09:27:09   213.220.198.xxx 40
9800GT pokud vim sveho "nastupce" nema, asi mas na mysli GTS250 ktera jest ale vylepsenou 9800GTX+ (coz je 55nm 8800 gts512 s vyssimi takty). gtx 260 se od zacatku jmenuje stejne a je vykonnove pomerne dost nad predeslou generaci 9800vek
13.5.2009 16:08:01   88.102.74.xxx 00
GTX 260 má jádro G200, není to přejmenovaná 9800/8800.

Přejmenované 9800/8800 jsou notebookové verze GTX 260, které používají jádro G92.
13.5.2009 08:59:48   15.219.153.xxx 21
Moznost menit voltaz sa ceni, ale co viac dostanem za to, ze zaplatim za nu o dost viac? Vela ludi chce mat tichu kartu aj v 3D a ako vidim, tento chladic to stale nesplna. Skoda ze sa netestuje hlucnost nejakym microfonom. K clanku len tolko, ze ked sa spomynaju "lepsie" suciastky uvital by som keby ste dali dole chladic z karty a polozili ju vedla normalnej 260tky, takto sa len spoliehate na marketing. Ale inac fajn clanok, fajn karta, len trochu draha.
13.5.2009 16:09:08   88.102.74.xxx 20
Tiché chlazení? Voda.
13.5.2009 09:08:27   81.0.195.xxx 46
Výsledky karty jsou pěkné, ale stále víc mě přemáhá přesvědčení, že nemá smysl kartu taktovat, narozdíl od CPU nebo RAM. Karta buď dané rozlišení/detaily zvládá, nebo už ne. A 15% výkonu na to v drtivé většině nic nezmění.

Mohly by být pro příště v grafech i minimální fps? Myslím že to je mnohem důležitější než zvednutí průměru. Nebo rovnou grafy průběhu fps v testovací sekvenci (přes FRAPS) Co na to autor?
13.5.2009 09:29:14   213.220.198.xxx 43
i kdyby to melo byt 1%, tak proc to nezkusit kdyz je to zadarmo...
13.5.2009 10:35:19   213.29.14.xxx 61
Těch nic neznamenajících 15% je třeba výkonový rozdíl do GTX280, která je o nějaký litřík dražší... Takže to nic neznamená? Nebo razíš teorii, že výkon se musí přikoupit a až když to nejde (highend), tak se teprve taktuje...

Druhá věc je ta, že EVGA Precision dovede měnit Vcore na všech kartách 200 řady...

A teď k věci: Jsem rád, že se najdou v redakci lidé schopni zastoupit Obra a udělat solidní práci. Výběr her není široký, ale cíl s důrazem na odlišnost karty byl naplněn. Oceňuji v přístupu jiný pohled na porovnání ref. vs. Matrix model
13.5.2009 19:41:22   81.201.60.xxx 32
Já sice nataktuju, co mi přijde pod ruku, ale souhlasím s Fenrisem. Situací, kde by ten výkon navíc zachránil situaci ze stavu nehratelné do stavu hratelné je dnes na výkoných kartách minimum. Proto také považuji příplatek na GTX 280/285 za zbytečnost. S novou generací her (otázka je, kdy se jich vůbec dočkáme) bude úplně jedno jestli máš GTX260 nebo 280, stejně jako je dnes jedno jestli máš 7800GT nebo 7900GTX. Vzít nejlevnější GTX260 s nějakým slušným (v tomto případě referenčním chlazením) a je vymalováno.
Konkrétně ke kartě:
EVGA precision funguje na všech G200 a ,chlazení ve 2D jde "vytunit" na úroveň neslyšitelnosti i na stock chladiči. Ve 3D ať si karta řve jak chce, buď mám sluchátka,nebo hraje hra. Tak proč vyhazovat peníze.
13.5.2009 12:11:28   81.0.195.xxx 23
rousini napsal:
Těch nic neznamenajících 15% je třeba výkonový rozdíl do GTX280, která je o nějaký litřík dražší... Takže to nic neznamená? Nebo razíš teorii, že výkon se musí přikoupit a až když to nejde (highend), tak se teprve taktuje...

Mně se jen ještě nikdy nestalo, že bych díky OC dosáhl výrazně lepší hratelnosti. 15% většinou nestačí (když jde do tuhýho) ani na zapnutí AA. To je oč mi jde. Já netvrdím že taktování není zábava, ale tvrdím, že při hraní je jedno, jestli mám kartu přetočenou nebo ne. Protože to prostě nejde reálně poznat. Tolik moje zkušenost.
Ještě dodatek: Zapátral jsem v paměti a vzpomněl jsem si na Radeon X800GTO, který šel přetočit z 400 na 600MHz na jádře. Potom se v Oblivionu místo 20fps dosahovalo průměru 32. To je jediný případ, kdy OC mělo smysl, jenže to je 50% nikoliv 15 co dá průměrná karta.
13.5.2009 15:25:09   157.27.140.xxx 12
zato, že tady máš v crysis místo 25fps 34fps.
Rozdíl výkonu není těch tvých 15%, ale cca 35%. Samozřejmě, když to zprůměruješ s nastavením, kde je to limitováno procesorem, tak se dostaneš na polovinu. To je ale nepodstatné. Taková grafika se jen těžko bude používat v 1280x1024.
Když se podíváš na grafy, tak zjistíš, že při jinak stejném nastavení si po OC můžeš zdarma zapnout 4xAA + 16xAF. Dokonce ještě ve vyšších rozlišeních získáš pár snímků. A to za pokus rozhodně stojí.
13.5.2009 16:10:14   88.102.74.xxx 20
Podobnou hračkou je HD 4830, ideálně od HIS nebo XFX.. OC jde přes 50% původní frekvence.
13.5.2009 12:04:42   81.0.195.xxx 23
AL_ napsal:
i kdyby to melo byt 1%, tak proc to nezkusit kdyz je to zadarmo...

Nemluvím o zkoušení, ale o výsledku.
13.5.2009 12:12:59   85.216.143.xxx 14
spotreba po pretaktovani?
13.5.2009 13:30:49   193.85.226.xxx 00
Prosím Tě, když už to napíšeš a víš, že máš s češtinou problémy, nech si to někým alespoň přečíst.

Jinak si myslím, že nechat si zaplatit za jiný chladič a pár úprav 1300,- navrch je docela odvaha, vzhledem k tomu, že za tu cenu už člověk koupí o třídu vyšší grafiku.

p.s.: Stále se mi nedaří přihlásit pod svým jménem. Jaromír Podzemný (Mastermind)
13.5.2009 15:13:35   85.92.34.xxx 30
Ano, u této karty se dá přetaktováním dosáhnout o cca 20% vyššího výkonu, ale také stojí o cca 20% než ostatní obyčejná GTX260-216. Takže kde je výhoda?
13.5.2009 20:58:52   94.112.100.xxx 11
v grafu mi chybi gtx 275 / 280 / 285 / R4890, def a oc pripadne... shrnujici tabulka wykonu 260/260-OC je fain ale ty karty vyssiho high endu chybi...
13.5.2009 23:24:55   84.42.154.xxx 11
neco mi rika, ze bude zase soutez s ASUSem...
13.5.2009 23:38:51   78.98.231.xxx 52
SUHLAS, karty z hi-endu v tomto teste rozhodne nemali chybat
14.5.2009 13:18:49   78.110.220.xxx 70
Mohly by být pro příště v grafech i minimální fps? Myslím že to je mnohem důležitější než zvednutí průměru. Nebo rovnou grafy průběhu fps v testovací sekvenci (přes FRAPS) Co na to autor?[/quote]

Díky všem za podnětné komentáře k článku. Je určitě co zlepšovat, děláme to pro vás. Kladl jsem důraz na trochu jiné pojetí recenze, která vybočuje ze zaběhnutého standardu. Díky Mirek
19.2.2010 11:34:31   213.151.79.xxx 10
Pánové,jsem trochu zklamán.Svojí gtx260 oc edition od Gigabyte přetaktuju ještě víc.Za ty peníze bych čekal výsledky ještě vyšší.
21.4.2011 22:33:20   46.13.53.xxx 00
Kam se tenhle chladič hrabe na Accelero GTX280!Ve futurmarku a při taktech ještě o něco vyšších/nahrán přetaktovaný bios,takže oc natvrdo :-) /max.55st!
21.4.2011 22:39:36   46.13.53.xxx 00
amrtin napsal:
Kam se tenhle chladič hrabe na Accelero GTX280!Ve futurmarku a při základních taktech ještě o něco vyšších/nahrán přetaktovaný bios,takže oc natvrdo-viz http://obrazku.cz/obr681821_GPUZ.gif :-) /max.55st!
21.4.2011 22:41:23   46.13.53.xxx 00
Neví někdo,jak se dělá s tim iTrackerem?Stáhnul sem ho,ale nikde žádný exe...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

89 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 36.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.