Hlavní stránka Hardware Grafické karty Nvidia GeForce 3D Vision - Nová dimenze PC hraní
Nvidia GeForce 3D Vision - Nová dimenze PC hraní
autor: Z. Obermaier , publikováno 8.4.2009
Nvidia GeForce 3D Vision - Nová dimenze PC hraní

Na možnost otestovat trojrozměrné zobrazení jsem čekal dlouho a celou dobu se opravdu těšil. Domácí zkušenost je proti různým veřejným předváděním jiná a stokrát lepší. Zařízení konečně přichází i do Evropy a bude se u nás prodávat, tedy je na recenzi správný čas. Dojem z her je neuvěřitelný a dle mého jde o největší vizuální revoluci v počítačových hrách od příchodu prvního Voodoo akcelerátoru.


Nvidia GeForce 3D Vision - Nová dimenze PC hraní

Jistě i z náboje předešlé kapitoly je jasné, že jsem si testování GeForce 3D Vision patřičně užil a jsem zařízením nadšen. Foto-realistická grafika, DX10, PhysX,  ...nic z toho nikdy nepřiblížilo hru hráči tolik, jak to dokáže tato malá krabička a brýle. Pocitu z hraní s touto sadou se opravdu nevyrovná nic, co tu dosud bylo. Překonat jej může pouze GeForce 3D Vision a větší LCD panel, nebo DLP televizor s mamutí úhlopříčkou.

Pro mne je 22" LCD monitor malý, ovšem i tak bylo hraní neskutečným zážitkem. Během testu jsem se nedokázal z 3D prostředí her odtrhnout a hrál i mnoho hodin v kuse. Nejlepší zkušenost mám s hraním v noci, kdy neruší žádné okolní světlo. Pak je zážitek ještě o dva stupně lepší než přes den. Svou sadu GeForce 3D Vision jsem si již objednal a myslím, že si s ní ještě užiji spousty zábavy s hrami, které již zapadl v polici prach. Teď je správný čas je oprášit a pustit se do dobrodružství v novém rozměru. V ČR se celý komplet začne prodávat v polovině dubna, snad se neopozdí.

Výhody a nevýhody

  • + Excelentní a realistický zážitek, který vám nic jiného nezprostředkuje
  • + Funkční s mnoha staršími i zcela novými hrami
  • + Jednoduchá instalace a nastavení
  • + Častý update ovladačů a profilů her
  • - Nutnost 120 Hz LCD monitoru
  • - Potřeba výkonné grafické karty (minimum GeForce GTX 200)
  • - Některé hry stále nefungují stoprocentně
  • - Cena kompletu (15 000 Kč)
  • - Zatím nedostupné
  • - Zatím pouze 22" panely
  • - Někomu může blikání činit zdravotní problémy
  • - Ne každý je schopen dlouhodobě zařízení používat (pálení očí)

Nvidia GeForce 3D Vision - Nová dimenze PC hraní

Za půjčení testovací sady děkujeme společnosti NVIDIA



Tagy: Nvidia  GeForce  3D Vision  stereoskopie  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.4.2009 06:01:30   90.176.204.xxx 109
které vyrábí třeba SONY nebo SAMSUNG? Bylo by dobré otestovat brýle i na těchto LCD, už jen proto, že je mnohem větší obraz, přece jen úhlopříčka 22" je dnes celkem oničem a navíc to není ani full HD rozlišení a také 200 hz by mělo velmi pozitivní vliv na nebolení hlavy a očí.null
8.4.2009 06:22:31   81.90.168.xxx 49
tady njde v rve rade o obnovovaci frekvenci, ale o schopnost vubec takovy obraz zobrazit. Treba Plasmy a LCD jsou take 120 Hz ale nefunguje to na nich, tyhle TV nedokazi zobrazit dva odlisne obrazy zaroven. DLP TV pracuje na zcela jinem principu a je k tomu primo urcena. Take je zde problem v HDMI 1.x standradu techto TV, ktery nedostacuje pro 21x 120 Hz obraz. Jeho propustnost je nedostatecna.
8.4.2009 08:42:52   212.111.4.xxx 62
Podle mého názoru se mýlíte.
1,Některé plazmy jsou schopné zobrazit 120 snímků za sekundu, ale je možné, že používájí technologie pro vyhlazování obrazu, které by stereoskopicky obraz snažily interpolovat a tím by 3D obraz zničily. Tyto technologie se ale dají vypnout a přes DVI nebo D-SUB by se neměly používat vůbec.
2,Jak bylo napsáno v článku, snímky pro levé a pravé oko se nezobrazují zároveň, ale střídavě po sobě.
3, HDMI 1.3 zvládne 75 snímků 2560x1600/24bit za sekundu. Není tedy důvod proč by nemohl zvládnout cca 150 snímků 1080p při stejné bitové hloubce.
8.4.2009 08:48:29   217.77.165.xxx 18
Mylite se vy. Na trhu jsou plazmy se 120 Hz, sam takovou mam a zkousel jsem to, proste to nefunguje. Je nutne mit DLP TV, ktera pracuje na principu promitani obrazu a je schopna promitnout dva ruzne na stinitko. klasicke Plasmy a LCD to nedokazi. HDMI 1.3 ano, ale ukazte mi grafiku s nativnim hdmi a patricnym vykonem ... takova bohuzel neni a pres redukci to neprojde ...
8.4.2009 09:44:36   217.195.161.xxx 21
Ja myslim, ze na tohle tema nema smysl spekulovat - kdyby to fungovalo, Nvidia to rozhodne nebude tajit. Naopak by se tim chlubila a jasne oznacila, ze televize se 120Hz+ to podporuji. Predpokladam, ze zminene panely muzou mit to oznaceni treba marketingove a obraz ma ve skutecnosti mensi refresh, s tim ze o celkovy efekt se postara vnitrni procesor a vysledek je potom prave na urovni 120Hz obrazu. Nebo nejaky jiny/podobny trik...
8.4.2009 09:54:56   212.55.244.xxx 81
120Hz neni marketing ani trik, ale pouze skutecnost, ze tyto TV dokazi z puvodnich 60 snimku "vykouzlit" dopocitanim plnych 120 snimku, cimz je pohyb v obraze zobrazen vice plynule. Ovsem vstupni snimkova frekvence u TV pristroju je stale maximalne 60 (a to bezne pouze 60i prokladanych, pouze u drazsich pristroju take 60p).
Bezne TV nejsou schopny prijat na vstupu 120 "rozdilnych" snimku.
8.4.2009 10:14:07   212.111.4.xxx 53
Problém není ani v redukci DVI-HDMI, ale v tom že single link DVI nemá dostatečný výkon. Dual link DVI již má dostatečný výkon, a je i běžně používaným rozhraním, ale nedá se přibalenými redukcemi změnit v single link HDMI. Karty s nativním HDMI vám hledat nebudu, ale zaručuju vám, že existují a není jich málo. Vaší pozornosti doporučuji například modely 9800GX2, 285, 295 například od Asusu.

Problém s plazmou bude jinde. Většina z nich má vstupy určeny především pro připojení videa, kterému 60 snímků bohatě stačí, těchto 60 snímků pak rozpočítává na 120, které zobrazuje. Technicky toho plasma schopná je, zůstává otázkou zda všichni výrobci respektují 60 snímkový limit na vstupu. Že to vaše neumí, neznamená, že to nezvládnou všechny.

A znovu opakuji, a máte to i ve svém článku, že pro aktivní stereoskopii, kterou využívají i tyto brýle, se využívá střídání obrazu pro levé a pravé oko, tedy obrazy se na stínítku nesmí potkávat, narozdíl od pasivní stereoskopie, kde se zobrazují oba na stínítko zároveň.
8.4.2009 10:39:11   217.77.165.xxx 24
mluvime oba o necem jinem. Kazda dnesni grafika akbel je Dual link. V CR se karty s nativnim HDMI neprodavaji zadna, vami vyjmenovane maji redukci na DVI.

Zadna plasma na trhu to neumoznuje, opakuji to po nekolikate. K 3D Vision je nutne dostat dva odlisne 60 Hz obrazy na jedno stinitko a to zadna Plasma dneska neumi.
8.4.2009 12:43:02   212.111.4.xxx 32
Asus ENGTX295/2DI má přímo na kartě HDMI konektor, je k dostáni v Alze dokonce skladem a na stránkách Asusu je vysloveně uvedeno native HDMI.

Jinak prakticky každá 295 a 9800GX2 má HDMI na desce a při zběžném nahlédnutí do ceníku i několik 250. Uznávám, že 260, 275 a 285 s HDMI v ČR zatím dostupné nejsou, ale to neznamená, že neexistují, jak vyznělo z vaší první reakce.

Pokud přistoupím stejně k vašemu kategorickému zamítnutí existence plasmy s 120Hz vstupem, mám rozhodně důvod mu nevěřit. Technicky to umožňuje jak soudobé rozhraní HDMI a Dual DVI (o D-Sub nemluvě), tak samotné obrazovky. Jenže jednu plazmu už taky doma mám, a další se kupovat nechystám, nemám tedy potřebu ani čas si vaše tvrzení ověřovat. Budiž tedy po vašem, že neexistují.
8.4.2009 15:24:56   81.90.168.xxx 16
ja kategoricky netvrdim, ze takova neni treba v Japonsku, ovsem v EU/USA se zadna takova zatim neprodava ...
9.4.2009 14:18:12   213.226.201.xxx 21
http://lmgtfy.com/?q=3d+ready+plasma
v česku
http://www.svettv.cz/samsung-ps50a476-plazma
(stejný systém jako u samsung dlp zpětné projekce)
Co nevýhody závěrkových brýlí: ghosting a snížení jasu obrazu na 1/3 ? Projevují se v kombinaci s tímto LCD monitorem více než je běžné nebo se to dá přežít?
10.4.2009 12:46:27   195.168.209.xxx 11
To čo predvádza nvidia s týmto 3D zobrazením je určite pokrok a spôsob ako to dostať medzi ľudí. Mne osobne by však viac vyhovovalo keby súčasťou tých 120HZ LCD bol aj nejaký aktívny polarizačný filter. Potom by stačilo iba nasadiť pasivne polarične okuliare a neriešit synchronizáciu a nič podobne. Na niečo takéto čakám a kým s tým niekto nepride takéto 3D u mňa nemá priestor.
8.4.2009 06:04:17   89.176.187.xxx 51
Měl jsem možnost si to vyzkoušet na vlastní oči.
A je to přesně jak autor píše. Vedle tohoto je PhysX, DX10,11, 12... jako trbant vedle ferrari.
Hry hrajeme kvůli požitku (teda aspoň já) a tohle ten zážitek posouvá o velký skok dále.
Sice fandím ATI, ale nemohl jsem si zážitek s 3D nechat pro sebe. Jen doufám, že toto ATI dožene a předežene .
8.4.2009 06:32:54   81.90.168.xxx 11
Konkurence AMD podobnou vec take planovali - meli to pred casem v prezentaci, maji ted ale asi jine priority ... mozna se casem dockaji i majitele Radeonu.
15.4.2009 16:16:26   90.178.76.xxx 10
No v NV ovladacich je tohle uz od dob TNT2 grafik a i to nastaveni a demo scena je tam porad uplne stejna
8.4.2009 06:20:25   81.201.48.xxx 11
No tak pozor... měl jsem možnost je vyzkoušet na Burnout Paradise a ani při jakémkoli nastavení jsem prostě to 3D neviděl... Maximálně když člověk zastaví s autem a kouká na něj ze všech stran, tak tam je to malinko vidět, ale při samotném závodění vůbec...

Ovšem v jiných hrách to fungovalo parádně...
8.4.2009 06:23:59   81.90.168.xxx 11
mozna se jednalo o strasi verzi driveru, ja pouzival posledni a 3D efekt v teto hre byl fantasticky ...
8.4.2009 06:25:33   81.201.48.xxx 01
No to, co nám bylo předváděno se 3D ani trocha nepřiblížilo... Ta akce byla někdy začátkem února.
8.4.2009 06:30:16   81.90.168.xxx 11
nove drivery vysly minuly tyden
8.4.2009 08:51:03   85.160.100.xxx 21
Minuly tyden jsem se na eD expu bavil s Nvidii a zkutecne za to muzou ovladace. Cetl jsem v unoru nejaky blog, kde psal autor zazitky z hrani Burnout Paradise na 3D stereu a rikal ze 3D nevidel. Podle Nvidie ma BP podporu v ovladacich az od 1.07, ktere v unoru jeste nebyly. Kazdopadne 100 procentne souhlasim se Zdenkem Obermaierem. Hrat BP pres 3D byl pro mne OHROMUJICI. Hned druhy den jsem si 3D stereo objednal. Na tohle jsem cekal pres 10 let. Konecne po dlouhe dobe opravdova revoluce v hrani.
8.4.2009 06:59:25   147.231.110.xxx 31
By me zajmalo jak je to kdyz ma nekdo dioptrycke bryle kdyz jdu s bratrankem do imaxu tak to stoji za starou belu jelikoz ty bryle nejdu nastavit tak jak by clovek chtel maj je rozlisene jen velikostne a tady koukam jen nastavcem na nos to bude celkem na pikacu
8.4.2009 07:29:27   85.71.241.xxx 15
A co takhle čočky?! Pokud budeš mít na to, aby sis mohl koupit tohle, cena čoček už je prakticky nulová :-). Jinak to vypadá perfektě, jen doufám, že se podaří to nějak implementovat na Ati, páč jsem si nedávno koupil novou a docela by mě mrzelo jí dávat pryč...
8.4.2009 08:01:49   88.146.82.xxx 12
takovehle recenze a clanky o 3D dost chybi, ale spise nez tohle zastarale, omezene reseni, bych si pral udelat test poradnych HMD, v tehle technologii se mi zda vetsi budoucnoust, realisticnost, super jsou senzory pohybu hlavy. HMD se daji celkem v pohode sehnat a uz nestoji toliko set tisic jako drive, mne konkretne by zajimalo levne reseni jako treba Vuzix VR920, mozna by bylo fajn sehnat neco od Cybermindu.
8.4.2009 13:41:18   198.36.86.xxx 22
Prominte, ale to je s prominutim kravina. Kdo nikdy nenosil bryle a cocky, nepochopi to. Cocky totiz nejsou pro kazdeho! Ja osobne jsem s nimi mel problemy, proto jsem musel zustat u klasickych bryly, tak by me to take zajimalo. Ohanet se pouze cenou je zavadejici, krome toho cocky nejsou take zrovna levna zalezitost
8.4.2009 10:31:14   85.70.84.xxx 21
Sice pravda - mohli by mit ale nějakou ptákovinu zabudovanou. Třebas takové zrcadlové fotoaparáty to dnes mají v hledí již zabudované. Nepotřebuji tak brýle. PRostě jen nastavim dioptrii na hledí. Pak je tedy možnos čoček, ale někdo je nesnese (např. i já :-) )
8.4.2009 11:03:49   217.195.161.xxx 11
Je pravda, ze pro nas brylate tohle bude vzdycky asi solidni problem. Slysel jsem neco o novem modelu bryli, ktery bude o neco vetsi, tedy teoreticky pohodlnejsi pri nasazeni pred bryle. Dalsi alternativa je jeste nejaky klipsy na bryle klasicke, jako ty proti slunicku.
8.4.2009 07:47:04   90.178.125.xxx 22
Nutnost 120 Hz LCD monitoru; Potřeba výkonné grafické karty; rušení okolí ve dne; Cena kompletu, ... by šlo eliminovat použitím Vuzix iWear AV230 Video Glasses pro iPhone s OLED displeji, akorát by byla potřeba nějaká redukce na PC. :-)
8.4.2009 08:02:37   62.209.192.xxx 01
hmm ale i s temahle brejlema bys porad potreboval vykonou kartu, porad potrebujes zobrazit dvakrat tolik snimku nez normalne
8.4.2009 08:32:59   90.178.125.xxx 21
3D Vision se testovalo v 1680x1050, nevím sice přesně jaké rozlišení mají ty iPhone brýle ale podle PAL bych řekl 800x600 na oko, na to by měla stačit 9600GT. Navíc už mají na konci kabelu miniUSB(neví někdo k čemu?).
9.4.2009 09:46:11   62.209.192.xxx 22
tak to promin ale kdyz uz 3D tak rozhodne ne v tomhle malinkym rozliseni
8.4.2009 07:51:13   193.86.121.xxx 42
Zajímalo by mě, jestli by se to dalo rozjet na 3 monitorech v B.Paradise. V menu hry je pro 3 monitory podpora. To by byl nářez ...
8.4.2009 08:50:23   217.77.165.xxx 21
to asi ano, ale to uz chce Quad SLI ...
8.4.2009 08:52:21   90.177.164.xxx 20
Prvne vas chvalim za dobrou recenzi
Sice me tyto bryle moc nezaujaly, ale ty dva 120Hz lcd monitory.. to je jina.

Doufam teda, ze nekdy muzu ocekavat test
ViewSonic FuHzion VX2265WM ci Samsung 2233RZ

Diky!
8.4.2009 09:45:37   217.195.161.xxx 32
No a k cemu jinemu nez prave na 3d stereo si 120Hz monitor porizovat?
8.4.2009 13:50:32   90.177.164.xxx 22
na profesionalni hrani?
60 a 120Hz na lcd je dost rozdil.. kdyz nektere hry podle toho vykresluji (quake)
29.3.2010 15:30:45   91.195.107.xxx 10
naprosto souhlasím a nejen to, ale i kvuli Vsync (virtualni synchronizace) prece jenom 60FPS a 120FPS v rychle hre je znat. Tento monitor si jdu koupit bez bryli, zkratka jen kvuli tem 120Hz
8.4.2009 09:22:31   212.71.148.xxx 813
no recenze pěkná , podrobna , a hlavně nezaujatá což u tohohle autora si cením

ale tedka k dane věci , je to vubec k něčemu ? ( myslím tahle hračka ) podle mne jsou to vyhozené penize za nic a navic 15000 kč je za tohle kravinu hodně ! sice asi jak pro koho , a nevic jak sem viděl to blikání tak ja osobně bych to asi brzo vyhodil z okna ! a to ani nemluvím o lidech co mají sklony k epilepsiji ti by si to rouvnou hodily mašlu

a navic jak to někdo psal tohle aspon teda podle mne neni revoluce a nic nového z takovýma kravinama se se setkal už před 10 lety otázka jestli fungovaly jak mněly

a nevíc celková pořizovací cena bryle 15000 kč + GK která to zvládne + monitor ktery to zvládne = +- 40 tisíc asi

tak za tuhle blbinku bach nevyhodil ani 5000 Kč
8.4.2009 09:37:56   217.77.161.xxx 23
Jak muzete vedert jestli je to kravina, kdyz jste to nevyzkousel?
Tohle je totiz jedna z veci, ktera se neda ukazat ... musi se to vyzkouset.

Pro autora: Byl jste nekdy v IMaxu? Da se kvalita/3D efekt prirovna Imaxu (s tim rozdilem, ze clovek je omezen okraji 22" panelu)?
8.4.2009 09:48:30   217.195.161.xxx 40
Zazitek z Imaxu je s timhle plne srovnatelny, osobne bych rekl ze diky vysokemu rozliseni a spouste detailu naopak u her vynikne prostorovy efekt jeste lepe. Totalne me dostal treba pruchod mrtvym lesem v L4D, kde opravdu vidite kazdou vetvicku v korune umistenou v prostoru. Je to neuveritelne realisticky zazitek. Samozrejme mala obrazovka je aktualne limit, ale kdyz si predstavim, ze za rok dva tohle bude dostupne na 50" televizi v obyvaku, uz se nemuzu dockat...
8.4.2009 09:55:13   217.195.161.xxx 40
viky58:No to ale s podobnym pristupem asi vubec nehrajete a novinka neni pro vas urcena. Stejne by se dala odsoudit jakakoliv vykonnejsi grafika dneska, vzdyt na plynule hrani neni treba, staci preci orezavatko za 3K. Ono je to proste o tom, co cloveka bavi. A kritizovat se da tak jednoduse...
9.4.2009 01:01:25   212.71.148.xxx 23
ne to věc nazoru na to jestli si novinku koupim nebo ne a tahle hračka mne zatím připadá jako zcela zbytečná ptákoviny

ja jsem nekritizoval autora ! ale jeno trochu tuhle ptákovinu

prostě si nebudu pořizovat něco zčeho mne bude bolet hlava ! to už si raději počkám par let na hologramy ktré budou opravdu prostorové a nej jako jako tohle

ale jo nivínky ja mužu ale ne ty ktré jsou na nic aspon pdle mne ! jinak počítam že tu někdo narazina to jestli na to mám ,, když to vezmu kolem a kolem tak ano mám na to jelikož ročné uvalím za HW A SW vice než je prumněrna mzda za rok v čr
8.4.2009 10:43:53   217.77.165.xxx 84
tento test je naopak zaujaty, jak jinak kdyz mne to zaujalo ... tyhle komentare jsou k smichu od zacatku do konce. Ano ta vec je k necemu, dela neskutecny zazitek z hrani PC her ... je hrani k necemu? Kdyz jsi se setkal pred 10 lety, tak bys mel vedet jestli fungovaly jak mely

priste lepe cti, 15 000 to stoji i s monitorem ... zde neni radno vubec mluvit ... zcela zbytecny post
8.4.2009 11:07:00   217.195.161.xxx 31
Presne jak rika zdenda, dalsi decko co se ani neobtezovalo si precist clanek a uz musi projevovat svoje svetaborna moudra, kterymi jen ukaze, jak uplne je mimo misu. Bohuzel typicky pristup v ceskych diskuzich.
8.4.2009 09:37:35   89.29.84.xxx 46
Opravdu trapna cena, a nutnost vlastnit specialni monitor a drahou grafiku posle tuhle bezesporu zajimavou vecicku do propadliste dejin jako tomu bylo u milionu predchudcu. Vzpomene si dnes nekdo na VFX1?
8.4.2009 10:01:04   217.195.161.xxx 40
Pokud je pravda, ze ty LCD by se uz koncem roku daly poridit normalne za prijatelne ceny, treba jako gaming verze, nevidim duvod proc by to melo umrit. Za rok za dva bude mit spousta hracu uz podobny LCD na stole proste proto, ze si pri koupi noveho PC priplatili 1K za lepsi model. A pak uz je investice par tisic do bryli jednoducha...
8.4.2009 09:45:05   85.70.22.xxx 15
Opravdu škoda, že ovladače neumožňují více druhů stereoskopického zobrazení, jako Stero Drivers dříve - například pro HMD. Chápu to tak, že jde o podporu prodeje samotného kitu Vision 3D. Ale stejně ... škoda :-(
8.4.2009 10:02:32   217.195.161.xxx 62
Tohle bych take neresil ted, zatim 3D stereo doma nikdo nema a uz si stezujete, ze to nepodporuje to ci ono. Za rok az se rozsiri se urcite najde spousta vyvojaru s volnym casem, co udelaji nejake 3rd party ovladace. Nebo to Nvidia prida sama. Proste bych nepredbihal a zbytecne se nerozciloval nad necim, co nema aktualne vubec smysl resit...
8.4.2009 10:45:32   217.77.165.xxx 01
pro HMD existuji spousty zdarma stazitelnych legacy driveru, podporuji ale pouze starsi GeForce 5, 6, 7 ...
8.4.2009 11:54:25   84.42.172.xxx 21
Je to pěkná věc, nVidii za oživení této technologie jen chválím.

Akorát čučení skrz brýle na monitor má jeden nedostatek, pro který se tomu nedá říkat virtuální realita - koukáte na monitor a kromě jeho obrazu vidíte i okolí monitoru. To není ideální.
Mám dojem, že i proto jsou Imax plátna tak obrovská, zakryjí skoro celé zorné pole lidského oka. To doma nikdo nemá.

No, o pravých virtuálních brýlích jsem psal v diskuzi nedávno, tak se nebudu opakovat. Jenom když koukám na cenu téhle legrace, tak můžu říct, že tolik stojí právě ty pravé virtuální brýle, což je už o něčem jiném.
Ale nic dokonalého na tyhle 3D srandičky nikdo ještě neudělal, u všech těchto zařízení jsou nějaké nedostatky nebo technické obstrukce.
8.4.2009 12:21:13   217.77.165.xxx 11
S tim souhlasim castecne, sice jsem se obcas pristihl, ze je 22" mala ale koukat kolem mne nic nedonutilo, vzdy jsem se tak ponoril do sceny v monitoru, ze me jeho velikost temer nevadila ... to je proti Imax velky rozdil, clovek pred PC monitorem sedi blize a muze se lepe dostat "dovnitr" 3D efektu hry ...
8.4.2009 12:52:58   84.42.172.xxx 11
Jo, ja vim, clovek se do toho zasekne a nevnima nic kolem sebe, to chapu, ale stejnak ty veci kolem jsou.

Videls ty 3DVisor bryle? http://www.3dvisor.com/
8.4.2009 15:29:38   81.90.168.xxx 11
V podstate jde o jeden z mnoha podobnych setu na trhu, podporuje pouze stare GeForce 5, 6, 7 a legacy driver ... za 1400 dolaru je to extra draha sranda ... to radsi 3D Vision i s monasem za 600 dolaru
8.4.2009 18:00:13   84.42.172.xxx 01
No, real virtual je draha sranda, ty ceny dokonce stoupaji u 3D Visor behem let, lidi na to nemaji proste penize. Ale je to urcite nejlepsi co lze koupit a nez nakup nejakeho 120Hz monitoru + stereo bryli to asi vyjde financne stejne a je to lepsi. Nevim, nepocital jsem to. Kazdza ta technika ma svoje mouchy...
17.5.2009 21:39:35   81.91.219.xxx 00
no jo to je sice hezká věc, avšak tyhlety "brýle" budí sice dojem obrovské obrazovky před sebou ale při sprostě nízkém rozlišení, maxímálně 800x600

(viz www.vuzix.com)
8.4.2009 12:26:03   85.13.126.xxx 02
takže low tech verze - jen tak na zkoušku je:

-v bazáči CRT mončus za pár korun
-na ebay nějaký blikací brejle za pár dolců
-potuněný ovladače

a frčíme?
8.4.2009 15:28:26   81.90.168.xxx 11
v podstate ano ...

- v bazaci CRT 120 Hz a vic moncus
- na ebayi blikaci brejle s VESA din konektorem a schopnosti 60 Hz blikani
- IR emiter od NVIDIE
- oficialni ovladace a frcime ...
15.4.2009 16:14:39   90.178.76.xxx 00
120Hz je pro to CRT este dost malo, lepsi je to tak kolem 150
BTW koukam, ze v ovladacich je pro to porad ta stejna nastavovaci scena, co tam byla v prapocatcich
8.4.2009 12:47:51   217.145.59.xxx 33
jojo crt na hrani best :o)
8.4.2009 13:32:09   147.251.55.xxx 21
Super recenze, hlavně se mi líbilo vysvětlení principu jak to funguje,že jsme to zvládli pochopit i my méně chápaví:o)
Moc pěkná hračka a hlavně ta cena je podle mě hodně nízká, vzhledem k tomu, že se to teprve rozjíždí tak si myslím, že za takový rok-dva to bude dostupné skoro pro každého. Jediné co mě mrzí je, že jsem si na Vánoce pořídil nový monitor... K příštímu monitoru, ale jasná volba.
8.4.2009 14:14:15   193.179.128.xxx 07
3d brejle jsou z Praha 10, Pitkovice

Praha 10

Praha
8.4.2009 15:27:18   90.178.51.xxx 11
Ale ten jásot z úvodu o revoluci, to se skutečně nekoná. Jak potom autor sám dál píše, je to jen modernější verze něčeho, co je k dispozici už dávno. A třeba brýle eDimensional, které jsem měl, rozhodně nemusely být používány s frekvencí 30Hz pro jedno oko, v té době se totiž hrálo na crt monitorech, takže frekvence pro jedno oko mohla být 60Hz, ale klidně i víc. Jinak je to zajímavý, no...
8.4.2009 15:31:47   81.90.168.xxx 11
no právě, dříve se hrálo na CRT ... ale dnes na LCD, u běžného LCD bude třeba na eDimensional právě bolavých 30 Hz ... jánetvrdím, že je to nové ... naopak 3D Stereo je sakra staré, ovšem takhle dokonalé je tu poprvé ... když to srovnám s Quakem na Wicked3D, je to o milion procent lepší pocit a ne jen z grafiky
8.4.2009 17:34:31   88.146.167.xxx 11
Byla soucasti sady ci je dostupna nejaka informace ohledne (zvyseneho?) rizika epilepsie ci jinych negativnich dopadu?
8.4.2009 21:21:16   88.101.69.xxx 01
Bylo by možné místo LCD použít kvalitní CRT o větší úhlopříčce?
9.4.2009 06:25:50   81.90.168.xxx 11
no jasně, pak se v nastavení objeví CRT a ovladače se mu přizpůsobí ... zkoušel jsem to.
9.4.2009 05:14:38   194.228.212.xxx 01
http://www.stereokotoucky.cz/index.html
9.4.2009 08:16:40   94.143.171.xxx 21
Tak tuto technologii nVidie používám již několik let - né přímo 3D Vision, ale předchůdce anaglyph. Měl jsem sice výpadek s přechodem na ovladače řady 100, kdy nVidia na 3D stereo drivery nějak pozapoměla, ale naštěstí už jsou . Musím říct, že za tu dobu jsem vyzkoušel hodně anaglyph brýlí, ale nejvíce se mi osvědčilo přenastavit ovladače na žlutou/modrou pro brýle ColorCode. Sice nastavování zabralo dost času (ikdyž si myslíte, že se trefíte, tak výsledek Vám prozradí až hraní), ale jinak výsledné podání barev je z ostatních technik nejlepší a "pouze" obraz trochu ztmavne. Stálo mě to brýle za 50,- Kč a nejsem limitován monitorem.

A dalším směrem bych se osobně radši ubíral na 2 projektory a polarizační filtry - je to rozhodně "zdravější" než blikající brýle před očima
15.4.2009 13:24:58   81.91.219.xxx 10
ahoy, to jdou použít normálně ovladače NVidia pro obyčejný anaglyph?! pro červeno modré už jsem to měl ale to zkreslení barev byl hnus... tak se prám jestli v těch samých ovladačích de nastavit i barva
16.4.2009 19:46:05   94.143.171.xxx 00
Zdravím - ano - v ovladačích jdou barvy nastavit. Ale pokud se nepletu, tak to už jde od ovladačů řady 90
11.4.2009 14:58:20   62.245.86.xxx 02
V Imaxu koukám bez brejlí a v poho.
Asi nejsem tak slepej.
Jinak s čočkama se hrát nedá!
Pokud někdo je schopen,tak mám asi skrytou vadu.
Jinak je to zajímavá hračička,určitě bych to koupil ale proč zas další monitor nebo projektor?!?
15.4.2009 15:36:03   193.85.242.xxx 40
Vyzkoušel jsem si tuto novinku před měsícem a také mě dost uchvátila. Hrál jsem tak, že mé brýle byli pod těmi hráčskými. Pohodlné to nebylo, ale dalo se to zvládnout. Navštívil jsem pak optika a zjišťoval, jestli je schopen dát skla někam na ty brýle. Podle něj by to neměl být problém, jde jen o uchycení, aby šla ta skla sundat. Přeci jen jsou potřeba čistit i mezi tím a pak si také bude chtít zahrát někdo jiný. Tolik vyjádření optika. Neházejme tedy flintu do žita, jsme češi a máme šikovné ruce. Nvidia Těžko bude vyrábět brýle s možností korekce + - . To se dá udělat u foťáku, kde je prostor v hledáčku a můžu tam do toho tunelu nacpat optické členy. Tady snad jen nějaké sáňky, kam by šla ta skla zasunout. Ale vždy s optikem, musí sednout přesně střed Vašich očí s centerem skla.
13.5.2009 09:46:17   77.104.245.xxx 00
Obermaier Zdeněk napsal:
no jasně, pak se v nastavení objeví CRT a ovladače se mu přizpůsobí ... zkoušel jsem to.


a jaky je rozdil v kvalite oproti LCD
a fungovalo by i na 17´monitoru CRT pri rozliseni 1024x768 nebo 800x600? pri 100hz\120hz?
3.8.2009 22:12:47   90.176.210.xxx 01
myslite ze to rozjedu plynule s Geforce 9600 GT DDR3 1 GB ??

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

260 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 124.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.