Hlavní stránka Hardware Grafické karty Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
autor: Z. Obermaier , publikováno 24.3.2009
Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.


Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

K testování používám originální verzi hry, s posledním patchem 1.3 EN. Hru spouštím s DVD v mechanice a nastavení volím v menu hry. Vyhlazování nastavuji ve hře, nikoli v ovladačích. Před testováním je nutné spustit z konzole příkaz, jinak je počet fps uzamčen na maximu 90. Postup je následující: V menu hry povolte konzoli, a ve hře ji aktivujte stiskem "~". Do ní vepište "com_maxfps 300", tím zvednete maximální fps limit. Tohle si můžete ulehčit jako já, přidal jsem tento parametr do spouštěcí cesty hry u ikony na ploše Windows. Nyní je možné testovat, podívejte se na nastavení:

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Nastavení kvality jsou pro všechna rozlišení a nastavení totožná. Autentické obrázky s nastaveními vidíte na obrázcích. Jediné co v průběhu testování měním, je kromě rozlišení, úroveň anizotropního filtrování (změnou posuvníku) a anti-aliasingu (4x). První dva obrázky zobrazují základní nastavení AF 2x a AA 0x. Další dva obrázky reprezentují nastavení AF 16x a AA 4x.

Poté co nastavím požadované rozlišení s AF+AA, spustím hru. Hraji hru od úplného začátku, tedy nepotřebujete žádnou save pozici. Po úvodní animaci se jímám masakrovat Japonskou vesnici, kteréžto zakončuji na cestě do další pasáže hry. Celý průběh zaznamenávám Frapsem. Podívejte se na video ze hraní.

 

 

Jak už jsem řekl, končím hraní po zlikvidování všech nepřátel ve vesnici. Průběh nikdy nelze projít naprosto stejně, hra je ale striktně naskriptovaná a přibližně se dá hraní celkem slušně zopakovat. Vzhledem k tomu tedy absolvuji podobné hraní dvakrát a výsledné fps je průměrem ze dvou logů Frapsu. Celý měřený průběh trvá od 4-5 minut, kompletní otestování jedné grafiky ve třech rozlišeních s AF+AA, trvá asi 70 minut včetně nastavení, nahrání hry a úvodní animace.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
406 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 188.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.