Hlavní stránka Hardware Grafické karty Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
autor: Z. Obermaier , publikováno 24.3.2009
Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.


Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Jsme v závěru článku, který vám nabídl pohled do naší testovací laboratoře. Nyní si můžete na svém vlastním počítači ověřit, vše co jsme kdy změřili a uveřejnili. S podrobnou metodikou můžete v podstatě učinit dvě věci. Zaprvé ověřit naše výsledky a zadruhé si porovnat výkon vašeho počítače a grafiky s naší referenční sestavou. Mějte také na paměti, že aby bylo možné dosáhnout zcela shodných (a anebo značně podobných fps) je nutné mít i téměř totožný a stejně nastavený počítač. V případě, že máte jiný procesor, můžete si výsledek porovnat s naším měřením výkonu procesorů a patřičná fps dle procentuálních poměrů navýšit, nebo snížit. Jak už z představenou metodikou naložíte je na vás, jak testujeme grafiky již ale není tajemstvím.

V druhé části jsem se trochu rozepsal nad "těžkým údělem českých recenzentů" a nevděkem některých čtenářů. Berte to jako takové jemné pokárání, a k srdci ať si to vezmou jen ti, kterých se to týká. Přeji vám čtenářům na závěr příjemné měření výkonu grafiky, a spoustu zábavy s naší metodikou. 

Již za pár dní se dočkáte recenze grafických karet Radeon HD 4890 a GeForce GTX 275, které již jsou na cestě do redakce. Měření výkonu bude probíhat ve zveřejněné metodice s aktuálními ovladači. Porovnáme také výkon klasického Radeonu HD 4870 1GB (Catalyst 9.3) a také GeForce GTX 260 216 (GeForce 186.08). Tedy půjde o téměř kompletní test střední vyšší třídy, se všemi důležitými zástupci.

Následujícím partnerům děkujeme za podporu a spolupráci ..

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí



Tagy: graficke karty  test  benchmark  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
24.3.2009 06:39:17   217.112.175.xxx 353
Tak taková práci si zaslouží uznání a obdivuju, že jste to tady uvedl na pravou míru, že to není takový vývar jak si mnozí (včetně mě) mysleli.
P.S. a jak je to s těma prémiema? Dostáváte je doopravdy nebo je to jen pro srandu králíkům ?
24.3.2009 06:49:56   81.90.168.xxx 41
je to čistě hodnocení, v reálné odměně se to nijak neprojevuje, ta je vždy pevně daná
24.3.2009 17:21:17   89.102.176.xxx 101
A neni to teda tak trochu podraz na nas na ctenare?
24.3.2009 17:49:57   85.207.210.xxx 81
my se totiž někdy fakt snažíme klikat
24.3.2009 06:46:51   90.177.164.xxx 51
ukrajinsky predak?

jinak peknej clanek jak je to nevdecna prace
24.3.2009 06:49:27   81.90.168.xxx 52
kéžby, já jsem na druhé straně barikády v té horší pozici - stavebník
24.3.2009 06:55:41   147.33.1.xxx 63
vynechal bych kalkulace odměny na základě pražácko-managerské "průměrné" mzdy...
24.3.2009 07:01:30   83.208.155.xxx 42
... žádné takové tam nejsou, tak co byste chtěl vynechávat? Nebo jsem něco přehlédl?
24.3.2009 17:57:17   88.81.65.xxx 62
Mě přijde úplně v pořádku
24.3.2009 06:58:36   83.208.155.xxx 123
a to s těmi kritiky bych mohl podepsat, to samé platí klasicky u údržby a reinstalací PC u "známých". Dyť se u té práce sedí na prdeli, tak co je to za práci... :-)
24.3.2009 07:10:24   195.212.29.xxx 101
Jaka skoda, ze ti misto toho jednoho nemuzu dat aspon 10 souhlasu, ti grazlove u nas v mem rodnem vidlakove si na to tak zvykli, ze jsem rad za prestehovani za praci do Brna... kde vlastne taky nepracuju ale permanentne sedim na prdeli

pro penize tohle asi clovek delat nemuze, financne to terno asi byt ani nemuze, ale pro fandu HW, jakym jiste autor clanku je, je misto financni odmeny mnohem hodnotnejsi fakt, ze si jako jeden z prvnich osaha core i7, nebo sendvice gtx295 hned po jejich vyjiti

hodne stesti v dalsim psani a predevsim pevne nervy se ctenari obzvlasate tomuto autorovi.
24.3.2009 07:24:38   193.179.105.xxx 364
Ctu PCTuning uz dlouho a neveril jsem, ze by me neco prinutilo se zaregistrovat, abych se mohl pripojit do diskuze povetsinou plne detinskych blabolu. Ale tohle mi nedalo. Opravdu musim autorovi podekovat a smekam klobouk, tohle si zaslouzi velke uznani!
24.3.2009 07:58:32   85.93.97.xxx 52
Dekuji za presne info a smekam pred vami...
24.3.2009 08:18:40   94.112.231.xxx 1613
Patos je to krásný, ale hned, jak jsem si otřel slzy, začal jsem hledat ony průkazné FRAPSLOGy. Ty se nekonají, jelikož je autor vypalující celá DVD s benchmarkovací metodikou okamžitě maže a něco ve stylu https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/obermaier/testy_her/fallout_log.txt asi není moc průkazné. Každopádně i na tom LOGu je vidět, že 80 000 ms není 120 000 ms.

Jak je řešena nutnost změny timedema při automatickém patchování hry Left 4 Dead? U Bioshocku v DX10 nelze AA u ATI vynutit ani v ovladačích.

U Grand Theft Auto 4 mě zaujal fakt, že v původní metodice bylo psáno dvakrát pět minut, a teď už je to například 2× 2,5 minuty (https://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=12492&Itemid=44&limit=1&limitstart=5). Takto je tomu u více her.

I s těmi optimistickými zde uváděnými časy to na ty kombinace několik grafických karet a asi šest procesorů časově bude asi pořád i s podnikatelem Pavlem v duu a zdvojeným HW docela unreal, ne? Jsem ale rád, že ti aspoň zabilo kus času vytvoření článku, dle něhož bude možné v budoucnu případně některé výsledky překontrolovat anebo zjistit, že rozptyl i mezi dvěma průběhy je tak velký, že to nestačí. Vlastně i to uznání daleko nižších časů hraní každé hry či ukázka, že jsou často používána timedema anebo built-in benchmarky, je docela pokrok.
24.3.2009 08:47:07   217.77.161.xxx 137
Tak a máme tu prvního "kritika z nutnosti", na kterém si ale smlsneme ...

FRPAS logy jsou v článku, stačí hledat. Je u nich vidět počet framů, ze kterých se doba testování dá odhadnout, stačí umět počítat.

Log se nemusí pokaždé shodovat s uveřejněnou délkou videa, což každému přemýšlícímu dojde, protože timedema jedou na videu max 50 fps, v reálu jedou rychleji, to samé při real-play, důležité jsou logy nikoli délka ilustračních videí.

V Bioshocku jde nastavit AA, což ale asi konkurence neumí. To za prvé, za druhé ale v měření her tuto hodnotu u karet ATi neuvádím, v textu je zmíněná obecně pro GeForce ...

Ve hře L4D není problém si deno nahrát znovu, a téměř shodné. Ovšem mě toto demo vydrželo celkem dlouho a stále funguje.Ďost slabý argument, hypotečního dlužníka.

Já nevidím v původní metodice nic takového u GTA, je těžké čas odhadnout ... teď již víme, že jsou to 2x 2,5 minut ...

Stačí si přečíst článek, jaký se na stránce s orázkovými testy nikdy neobjeví, a nebo okopírovaný od nás? na mega test jsme byli tři, a do budoucna nás na to bude dokonce 5, máme dva nové autory ...

24.3.2009 08:56:51   94.112.231.xxx 1312
Zdeňku, po přečtení mého prvního odstavce a tvého druhého si myslím, že nejsem ten, kdo neumí číst.

Ke zbytku: Fallout 3 třeba není timedemo (tam byl příklad rozdílu udávané doby a LOGu), v metodice testování by neměl být asi ukázán postup fungující jen na GeForce (to bylo to, co jsem ti říkal u Bioshocku a nepochopils), jak nahraješ dvě skoro stejné výsledky dávající timedema v L4D bych chtěl vidět (zkoušel jsem to, když jsem si rval vlasy poté, co jsem nechal hru automaticky updatovat), odhady těch časů jsou proti původnímu poníženy skoro u všeho (což byla jedna z věcí, kterou jsem chtěl) a o zajistitelnosti naprosto stejných podmínek u dvou, tří a teď dokonce pěti autorů už ani nemluvím.

Btw, ty používáš mykání (my excelence Obr?) anebo píšeš i diskuzní příspěvek společně s Pavlem a dalšími až pěti autory? :-)

--Tvůj hypoteční dlužník
24.3.2009 09:40:06   15.195.185.xxx 214
Neviem preco ale tato debata mi pripomina flame, ktory vznika ked niekto hovori, ze Intel je lepsi ako AMD (alebo naopak), Nvidia lepsia ako ATI (a naopak).

Pan Jahoda, vazim si vasu pracu na extrahardware.cz. Kazdopadne taketo chytanie za kazde slovicko a vyhadzovanie na oci, ze si z tej tycinky zjedol o 1 mm viac ako polovicu vam nepridava na urovni.

Myslim, ze pan Obermaier napisal a po vzhliadnuti videi to je aj vidiet, ze nie vzdy je meranie rovnake a preto obcas vysledky nemusia presne sediet. Aj ja ked sa hram tak to vzdy neslape rovnako. Ideal by bol pobehat cely level stale sa vsade rozhliadat (napr. Fallout 3), hrat to pol dna a mate dostatocne velky statisticky subor na to, aby ten priemer bol s co najmensou odchylkou.

Neviem co je na tom zle, ze niekto ma ine vysledky ako vy na extrahardware. Pozrite si anandtech, firingsquad, guru3d, tomshardware. Vzdy to je mierne odlisne.
Viete ja na to pozeram ako vy ked meriate hry. Nemozete urcit vykon z jedneho priebehu benchmarku na jednej stranke. Ja si pozriem vsetky spominane stranky a spravim si priemer. Kazdy clovek(redakcia) ma inu metodiku a nie vzdy su vysledky zhodne. A co je na tom ? Trapi vas, ze mate zdatnu konkurenciu ? Ja som len rad.

Vasa snaha pripomina nepriame obvinenie z toho, ze pctuning klame a zavadza vo vysledkoch, nie su to spravne (podla vas) metodiky merania. Ale asi preto mate vlastny web a vlastne metodiky. Tak si ich testujte a praktizujte na svojom webe. Ja si to pojdem rad precitat, tak ako rad si precitam vysledky na pctuningu.

Mna zaujima len jedno. To ze vy a pan Obermaier nam predkladate pravdive vysledky ziskane na zaklade vasej metodiky a je na mne, aby som si uvedomil, ze aj jeden aj druhy ma pravdu, aj ked su tam rozdiely. Vysledny usudok je na mne ako citatelovi.
24.3.2009 10:06:28   217.195.161.xxx 65
Presne souhlasim s Viliamem, proc nam pan Jahoda nezverejni svoji metodiku jak to udelal Obr. Kdyz se do ni chce navazet, at sam nejdriv udela neco takoveho a pak ma pravo kritizovat.

Kazdopadne diky Zdenku, jen tak dal. Uz se tesim na preview noveho radeonu, i kdyz pochybuju ze to bude nejaka prevratna bomba...
24.3.2009 10:23:11   15.195.185.xxx 51
Mas dobry napad Ivo. Ak by sa dokazali Zdenek A Mirek spojit a vytvorit clanok o tom ako rozne metodiky ovplyvnuju vysledky, bolo by to zaujimave.
24.3.2009 10:32:25   217.195.161.xxx 53
No mislim ze to by Mirkovo ego neprezilo. A obr by asi taky nesouhlasil. haha :-)))
24.3.2009 10:37:01   15.195.185.xxx 42
Ja som to nechcel napisat tak na priamo, ale s Mirkom mas pravdu. :-)
24.3.2009 11:21:02   94.112.231.xxx 115
Když sem vložím aktivní odkaz, bude příspěvěk zřejmě smazán. Takže ke zveřejněné metodice vás mohu navést trochu složitěji: když si vyberete na EHW v sekci Grafické karty nějaký test, najdete zpravidla u každé hry popsáno, jak testuji, screenshoty s nastavením, popřípadě uloženou pozici. Pokud to u některé hry není dost podrobně, je tu ještě sekce Benchmarking v diskuzním fóru, která obsahuje mnou sepsaný a na EHW v recenzích grafik používaný postup u některých her vysloveně krok za krokem. Jinými slovy se dá říct, že to, co teď Zdeněk udělal v jednom článku, bylo na EHW takřka od vzniku průběžně. Koneckonců u zde na PCT je podobně koncipovaný článek Jak otestovat grafickou kartu ve hrách ode mě někdy z roku 2002. Tenkrát ale ještě nebyl FRAPS (a ni nefrčela streamovaná videa).

Mám pro případ nějakých dohadů i solidní sbírků utříděných logů (fps z každé sekundy apod.) z her (kdo si ještě pamatuje kauzu kolem HD 3870 X2, ví, že jsem je dal k dispozici ke stažení a kontrole) a chtěl jsem si je se Zdeňkem na důkaz, že si výsledky nevymýšlím (anebo on), vyměnit. Bohužel je vždy okamžitě (dle jeho slov) maže. Tolik k tomu, co by čí ego nepřežilo.
24.3.2009 11:54:14   195.122.198.xxx 1012
Jo Mirku, ty jsi prece nejlepsi, vsechny metodiky jsi vymyslel ty jako prvni na svete a co delas je vubec nejlepsi prace na svete!

Narozdil od tebe nema asi Zdenek potrebu kazdou chvili ti srat do clanku. A to nam neco rika...

Je trapny lezt furt do konkurecniho webu a snazit se dokazat co? Ze tvoje prace je jedina dobra a ty jsi nejlepsi a nejpoctivejsi autor HW clanku? Takhle chces ziskat ctenare?

Delej laskave svou praci a nech ctenare vyhodnodit co je verohodna a kvalitni recenze. Ja ctu vas oba, k vasi praci mam respekt, jste podle meho oba spickovi v tom. U OBRa se mi vic libi ze se neboji rict svuj "kruty" obcas nazor co se tyce hardwaru. Kdyz je neco proste spatny nebo castecne nepovedeny, tak to napise bez vahani ze to vyvola rozruch fandu.

Jen tak dal Zdenku!

P.S. omluvte mi pripadne chyby v textu. Ja cizinec.
24.3.2009 11:56:16   81.90.168.xxx 53
ja logy neskladuji, nepotrebuji je ... ohledne "sklepnich" spoluautoru, je mozne se zeptat treba jora, nebo v JSC-Comp, ze jsme tam kupovali a redakce platila prave druhy testovaci stroj pro spolutestera ... neni to tajne. ja nedelam clanky sam uz leta, uz vzhledem k tomu ze jsem malo doma, a vestinu i jinych testu mi kamarad otestuje a ja jen sepisu, co je na tom nepochopitelneho ... delam to takto roky
24.3.2009 12:35:06   15.195.185.xxx 62
Toto je presne kliniec po hlavicke. Ano ja verim, ze tie logy a cele to zdokumentovanie ma zmysel. Ak mam vsak pravdu povedat, tak to naozaj zaujima len ludi, ktory to hladaju. Mna osobne nie.

Preto si kludne majte na extrahardware logy, popisy, milisekundove rozbory z ktorych dokazete presne popisat co a preco ta karta nieco spravila. To je presne dovod preco je tu extrahardware. Mnozstvo analyz, kopa cisiel a vysledkov, pre ludi, ktorych to bavi.

Na druhej strane je tu vsak Zdenek, ktoreho cielom nie je poskytnut hromadu cisiel, ale testy v zjednodusenej forme, ktorych cielom je poskytnut pravdive vysledky.

Ak mam pravdu povedat, ja mam radsej typ clankov ako je na pctuning. Clanok sa da precitat od zaciatku do konca, bez toho aby som musel preskakovat nudne pasaze s kopou cisiel, fotiek a analyz.
Na druhej strane, pokial si idem kupit kartu/dosku, procesor, pozriem sa na vas web, pretoze tam si precitam vsetky tie zbytocne detaily, ktore ma inak nezaujimaju.

Co tym chcem povedat ? Myslim, ze oba weby maju co ponuknum inej skupine citatelov a kazdy si na nich najde to svoje. Na extrahardware detailne popisy, analyzy a hromadu cisiel pre detailistov, na pctuningu zase clanky na prijemne citanie v praci. A verim, ze pctuning.cz nam poskytuje pravdive data, bez toho aby sme potrebovali nutne vidiet vsetky rozbory.

Preto si vazim pracu oboch webov a cert chran Zdenka ak zacne montovat do clankov to obrovske mnozstvo faktickych dat len kvoli Mirkovi ;-) .
24.3.2009 12:41:08   158.196.156.xxx 123
Přece vůbec nejde o to co publikujete v článku. Jde o to, jak si za svými výsledky stojíte. Jak jste schopen si výsledky obhájit v případě, kdy dostáváte jiné výsledky než konkurenční team. Pak přijde na řadu rozbor podkladů. Ovšem v situaci, kdy jeden z účastníků odborné diskuze je ochoten poskytnou maximum informací, a druhý vykládá něco o tom, že nic dokazovat nemusí, ten druhý vypadá poněkud trapně...
24.3.2009 22:21:12   85.216.186.xxx 41
Ok,

v tom pripade je toto vyzva na Zdenka, ak ma aspon jeden zachovany detailny log, ktory vytvoril pocas testovania, aby ho predlozil a ukazal, ze robi testy, nesnazi sa tu podkladat neprave vysledky a nezavadza nas citatelov. Ja viem, ze Mirek by bol rad, aby bolo zadokumentovane aj odbehnutie na zachod, ale snad to bude stacit na to, ze vsetky testy su korektne prevedene.
24.3.2009 23:28:49   89.176.203.xxx 31
No, ja v tom zacatku videl hlavne rozpor mezi textem (fallout ma merenej usek DVE minuty) a logem z frapsu (81 vterin). Kdyby si to odpovidalo, nebo ten log aspon nebyl prezentovanej jako vysledek ("Tedy absolvuji podobné hraní dvakrát a výsledné fps je průměrem ze dvou logů Frapsu. Celý měřený průběh trvá 2 minuty"), nebyl by asi v nicem problem, ale takhle se muzu, pokud jsem vsetecka, zacit ptat, jestli je to jedina nesrovnalost. Ten zbytek se me netejka, mirna zmena metodiky u gta neni problem, pokud se udrzi dal nebo zmini, ze byla zmena, do source enginu nevidim, pac v nem nehraju a kdo to podle tyhle metodiky testuje a jak dlouho je mi celkem ukradeny, krom toho, ze ted vim, koho nemusim opevovat za cas stravenej testovanim (.
A zabomysi valky me nebraly snad ani na osmibitech (.
24.3.2009 10:39:40   86.49.70.xxx 62
Test bez kompromisů, vzdávám Zdendovi veřejně hold, protože odvádí pro PCT neskutečné penzum práce ! Výborně kolego.
24.3.2009 18:01:13   88.81.65.xxx 61
Ach jo, běž zpátky do své práce a udělej svoje vlastní testy, než začneš kritizovat Zdeňka..
Jinak hodně kvalitní čtivo, smekám nad prací Zdeňka - já bych na to upřímě neměl, zanedbával bych spousty důležitějších věcí, ještě že tady máme na to profíky typu Obr aspol.
24.3.2009 09:11:36   88.102.212.xxx 41
Pekny clanek. Nevite ale jak je to u zahranicnich webu? Mam za to, ze na vetsich webech pracuji lide n plny uvazek a urcite je i umerne penezne odmeni. Nebo je to stejny pripad jak na ceskych webech?
24.3.2009 10:03:09   217.195.161.xxx 52
Zahranicni weby maji jednu zasadni vyhodu - pisou v anglictine a tak maji vyrazne vetsi zaber ctenaru (nejsou omezeni na jeden stat) a potazmo pak teoreticky i inzerce. Kazdopadne ale nepredpokladam, ze by to byl nejaky nejlukrativnejsi byznys umoznujici autorum napsat jednu recenzi mesicne a pak se valet u more s koktejlem :-)
24.3.2009 10:08:34   85.207.210.xxx 41
článek nepotřebuje komentář
24.3.2009 14:10:31   88.102.212.xxx 71
Proc jej tedy pises?
24.3.2009 17:06:54   85.207.210.xxx 42
protože jsem to shrnul v jeho nadpisu a aby bylo na co se ptát
24.3.2009 10:34:47   217.195.161.xxx 42
Fakt super navodik, vecer si na svoji GTX295 hned vyzkousim, jak my to slape na moji masine. Jeste ze mam vetsinu tech her na disku!
24.3.2009 11:11:32   87.197.96.xxx 41
Uzitocny clanok pre nas citatelov, kolko prace je potrebne na to, aby sme si mohli vybrat ten spravny HW. Neviem ako su na tom redaktori co sa tyka rodinneho zazemia /manzelky, deti atd.../, ale takato praca z domu zatazi celu rodinu. Prajem pevne nervy a myslim si, ze snaha a mnozstvo prace sa prejavi v tom, aky kredit bude mat pctuning v buducnosti. V komentaroch pod recenziami by mohlo prbudnut tlacidlo - poslat autorovi Hubert DeLuxe
24.3.2009 11:12:16   82.119.241.xxx 51
K tomu k nučení, že nejsou peníze. PC tuning má obrovskou návštěvnost a spoustu reklamu, pokud si z toho neumí zaplatit autory, tak si pěkně hrabe pod sebe..
24.3.2009 11:58:01   81.90.168.xxx 42
PCT nemá téměř žádnou reklmau, podívejte se pořádně ... max dva bannery
24.3.2009 18:52:27   93.91.150.xxx 41
a jedenn mne dost stve.
tak prominte 2 me stvou , ted je to asus a ty odkazy na linku(nebo co to je)
a odkaz na ty noviny neni reklama ?
24.3.2009 23:44:40   85.71.236.xxx 31
Pokud máte na mysli tyden.cz, tak tento server je vlastníkem PCT, tudíž jako reklamu bych to neoznačil
24.3.2009 11:33:51   78.45.41.xxx 41
no článek je to pěkný... plno věcí bylo objasněno...
ale celkem mě pobavilo srovnání s UK dělníky
mnoho lidí bere méně jak Uk dělník a to celkem o dost a nejen autor článku a Grafických kartách... dále je asi rozdíl když člověk maká od sedmy ráno do sedmy večer na stavbě a člověka který tu samou dobu tráví doma v TEPLE u ČIST0HO WC a u Pc....(tím nechci nijak shazovat práci recenzenta jen chci říct že je to jiný druh práce)
jen tak na okraj jak autor stíhá být doma a testovat a ještě přitom hlídat dělníky na stavbě ? to ta firma je tak úspěšná a velká ,aby si tento "komfort" mohl dovolit ?
24.3.2009 22:09:08   85.71.236.xxx 31
Chápu jak to vše myslíte. Pracovat na stavbě a v teple domova je velký rozdíl. Možná srovnání s dělníky není zrovna to správné. Když ale porovnám programátora s námi autory, podmínky jsou takřka stejné a přitom honoráře i několikrát rozdílné.

Nechci tím nic naznačit, že se mi nelíbí, kolik mi platí. Právě naopak, jsem spokojen. Ale peníze nejsou vše. Užít si žhavou novinku jako jeden z prvních je skvělý pocit. Navíc mne tato práce baví a můžu pracovat s pocitem, že to dělám pro vás čtenáře. Někteří to ocení, někteří ne. Ale tak je to všude. Myslím, že tato diskuze je tomu příkladem.
24.3.2009 11:48:14   213.226.240.xxx 111
Nářek nad nevděkem čtenářů a nad kritiky mne nechal zcela chladným a lhostejným. Toto podle mně autor neměl vůbec vypustit, stavět se do role ublíženého. čtenářům to totiž může být šumák. Pokud z toho má tak málo peněz, jak říká, a vadí mu kritika (ne vždy neodůvodněná) pod články, tak ať jde dělat něco jiného.
24.3.2009 11:52:32   81.90.168.xxx 47
přesně proti takovýmto čtenářů, je odstavec určen, jsem rád že jste se tam našel a ukázal nám to, pokud by k tomu každý u nás takto přistopoval, četl byste články leda v cizině ...
24.3.2009 12:32:47   213.226.240.xxx 103
Vyhrozovat, ze pctuning skonci, kdyz jeden autor prestane ve svem volnem case a prakticky zadarmo, jak sam rika, psat sahodlouhe testy hardware. Vazne je to tak? Nebo jde jen o manipulaci se ctenari, aby se priklonili na stranu autora a sami vyplonkovali kriticke ctenare z diskuze pod clanky. Nechcete tedy radeji pristoupit k registracnimu systemu na Novinkach? LOL

Kdyz pominu, ze clanky ctu primarne v cizine, kde jsem nikdy nevidel, ze by autor brecel nad nevdekem a tezkym udelem a zivotem. Proc? Protoze by se musel propadout hanbou, ze to tak je :-)

Kdyz to zjednodusim, kde kdo to ma v praci tezky. Taky pred klienty neplacu, jak mizerne mne plateji a kolik prace delam navic, ze me neumeji ocenit. Ale chapu, ze je to proste nezajima, ze chteji, abych odvedl svoji praci a pokud mozno dele nezdrzoval. Za to mi plati domluveny peniz.
24.3.2009 11:57:52   89.29.84.xxx 63
Mno vidim ze panove se do sebe umi obout. :-) Nicmene dobrou praci odvadeji oba. Resit zabomysi valky ohledne metodiky, testovacich konfiguraci a databazi FRAPS logu - to jsou myslim veci, ktere mnoho lidi nezajima. Panove to nemusi ventilovat az tak agresivne.
24.3.2009 17:24:25   89.102.176.xxx 51
Ja bych to trochu upresnil, dobrou praci odvadi jak pan Obermaier s tymem pomocniku, tak pan Jahoda.
24.3.2009 17:38:21   88.102.25.xxx 61
Po smazání příspěvku to píšu znova: Agresivně se ventiluje ovšem jenom jeden z nich. ;-)
24.3.2009 18:14:40   89.102.176.xxx 51
no muj take nejakou zahadou zmizel, musel jsem ho take napsat znovu
24.3.2009 20:10:54   88.102.25.xxx 41
To se zde děje často. Příspěvky, které se nehodí zdejším do krámu, se prostě mažou. :-(
24.3.2009 22:48:44   85.135.1.xxx 41
tak tak - u tohoto clanku nekolikrat... uz to ale kaslu znovu to sem vkladat
24.3.2009 14:36:12   217.195.161.xxx 94
Nechapu, co to tady porad vsichni resite, me se teda Zdenkovy clanky libi mnohem vic nez ty hromady cisel a tabulek, co vydavaji na EHW za recenze. Tady si aspon pekne prectu jasne a srozumitelne hodnoceni a zavery, bez nejakych okecavacek a nejasnych vyzneni do prazdna jako u konkurence. Kdyz se Obrovi neco nelibi, neboji se to napsat. Nezajima me, kolik logu mi k tomu muze dokazat a kolik tabulkama me zahrne, to si strcte nekam. Nejsem blazen, ktery bude s lupou studovat kazdy pixel obrazu a na kalkulacce rucne prepocitavat znovu vsechny zavery. Vidim kus odvedene prace, jasne a srozumitelne popsane zaavery a to je to hlavni, co chci...

Takze diky PCT, jen tak dal a nebojte se konkurence! At si rejou a snazi se jak chteji, pro me jste jednicka...
24.3.2009 14:40:37   88.146.180.xxx 41
primluvil bych se za ponechani nekterych starsich her v testech a srovnani grafik testovanych i s nekterym starsim typem, uz jen proto ze sem majitelem ntb MSI G735 a minimalne dva roky nic noveho porizovat nebudu, proto pro mne pak testy a predevsim tedy novych her(o cemz clanek tedy nebyl) a porovnani novych grafik nema prilis vyznam.
24.3.2009 14:44:32   217.195.161.xxx 51
Bohuzel se obavam, ze to opravdu neni realne. Uz takhle je testovanych her opravdu strasne moc a pridavat jeste nejake stare uz vazne nejde...
24.3.2009 16:47:44   95.102.13.xxx 41
Velky potlesk odo mňa, zaslúžite si ho
24.3.2009 17:22:14   85.71.130.xxx 51
Dobrý den, myslím že u měření v cod4 a cod5 by bylo daleko lehčí nahrát nějákou větší vřravu v MP pomocí příkazudo console /record neco a následně stačí v menu hry dát /demo neco hojně se to používá v různých ligách kde každý hrač musí nahravat peůběh zapasu. Teoreticky to půjde i SP ale nejsem si jistý (tím by jste za 1. nemusel celou lokaci hrat za den xkrát a ještě by se tím o něco zpřesnilo měření
24.3.2009 18:17:56   81.90.168.xxx 41
v SP to nejede, MP demo jsem zkoušel ale neměl jsem s ním dobé zkušenosti, výsledky byly podivné předrenderované předem, a nevypovídaly o reálném SP hraní.
24.3.2009 18:02:59   193.179.179.xxx 41
Výborný článek.Ani jsem netušil co je za tím prace.A upřímě vám ani nezávidím ty hodiny a hodiny.Ale na 100tisíckrát Vám a vasim kolegům děkuji.
24.3.2009 18:31:45   80.78.156.xxx 51
Zdravim autora clanku.Timto bych Vam chtel podekovat za nazornou ukazku toho, jak se to dela Jednym slovem parad! Mate muj velky obdiv......

Jeste bych se chtel vyjadrit k panu Mirku Jahodovi.Nevim jake konflikty tady byly a co mezi autorem tohoto clanku a Vami je, ale myslim si, ze se chovate jako hulvat.Mejte se pekne...
24.3.2009 18:55:52   93.91.150.xxx 51
1) Takhle může testovat několik autorů zároveň a výsledky se pouze spojí ve výsledném článku a grafech. (skraceno)
tak nekolik autoru ma uplne stejna PC, stejne taktla stejne chlazena, ve stejnem prostredi, stejne zatižena,... ?

2)Je vidět, že některé weby na této "postprodukci" šetří a textu je v jejich recenzích jako šafránu. V jejich případě jde spíše o obrázkové testy, než plnohodnotné recenze
tady jsou recenze taky hromady grafu a pak nejake shrnuti, nebo se pletu ?
25.3.2009 05:46:21   81.90.168.xxx 44
ano, máme několik stejných počítačů a klonovaných disků s hrami a softem, tedy jsou podmínky opravdu stejné, to není problém dosáhnout ..
25.3.2009 07:12:41   212.71.148.xxx 62
No ty penize co tu autor počítal se spiše daji přirovnat k platu velmi kvalifikovaného pracovnika v IT tak teda nevím na co si vlastně stěžuje
a to kolik počital hodin na jednu kartu je taky pěkně přemrštěné čislo -(

no holt pražaci a spol budou vždycky neříkat jaci nejsou chudaci i když berou na vyplatu +- 10x tolik co ve zbytku republiky

a tedka k recenzím bych řekl tolik jsou velmi podrobně mnohdy až zbytečně , a také i někdy malo prehledné což však nemněné nic na to že autor se vždycky snaží ale nemuže všem lidem co čtou joho recenze vyhovět

no ještě k těm testovacím sestavám i když koupím 10 neprosto stejných PC tak nikdy nedosahnu na všech stejné výsledky !
a už nemluvě o podmínkách chlazeni ty už vžádném připadě nebudou stejné


25.3.2009 07:47:52   85.207.210.xxx 42
jen tak zcela OT k te Pze, už tu nějaký čas bydlím a i když základ mezd je možná o něco vyšší, než třeba v Ově a okolí, ono i to bydlení vyjde podstatně dráž. Takže pokud nebereš v úvahu politiky, nebo elitu nadnárodních společností, které tu mají pobočku pro ČR, nebo sídla těch největších českých firem, tak žádný běžný člověk tu +-10x tolik co jinde rozhodně nemá ;)
25.3.2009 10:26:09   81.201.50.xxx 31
Zdravim, děkuji za dobrý článek. Výborné jsou přiložená videa. Ty by se mohli objevovat častěji.
25.3.2009 11:40:32   212.24.139.xxx 41
Majkle, Ty seš boss. Takovej češtinářskéj dancemix se často nevidí. Výborné, přiložená, videa, ty, mohli. Chybí už jen koncovka o a u
25.3.2009 18:31:49   62.168.125.xxx 32
Zdrava logika cloveku aj napovie kolko je z tym prace, ale ze to robite "zadarmo" ma prekvapuje
25.3.2009 20:20:57   89.239.62.xxx 34
podle mě je autor článku naprosty blázen ocenuju že udělal tak rozsáhlý článek a ani jsem nečetl ani 10% ale nechápu jak může tvrdit že zapnutí a vypnutí gta iv trvá asi tak 50minut podle toho co popisuje..
počítal jsem na kolik to může maximálně vyjít a říkal jsem si 20minut s rezervou!
Já mam 1-jadrovej amd 2,4GHz a ani mě to netrvá 25 minut vypnutí a zapnutí hry možná ani polovinu toho..
Autorovi ubírám premii za to že zbytečně přehání a podle mě se ztrapňuje..
25.3.2009 20:35:15   62.168.125.xxx 31
vsak nepise o jednom nacitani a jednom teste. Robi sa predsa test pri viacerych rozliskach a roznych nastaveniach(AA/AF). Mnohokrat aj pri roznych taktoch grafiky...

myslim ze precitat si niektory so spomynanych testov, alebo aspon docitanie clanku by ti len pomohlo
25.3.2009 21:18:38   85.71.236.xxx 63
Kdybyste si totiž přečetl těch 10% pořádně, vše byste pochopil. Nikde tam nevidím, že by kolega napsal něco o 50-ti minutovém spouštění hry. Je tam jasně napsáno, že otestování jedné grafické karty pomocí této hry trvá 60 minut.

Bohužel jak vidím, zrovna vy patříte mezi ty čtenáře, kteří si myslí, že se zapne hra, dve minuty se hraje a to je vše. Test je pro vás hotov. Jenže realita je poněkud jiná a sám z vlastní zkušenosti vím, že otestovat výkon není jako udělat "1 2 3 hranolky".

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

406 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 188.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.