Hlavní stránka Hardware Grafické karty Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
autor: Z. Obermaier , publikováno 24.3.2009
Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.


Základem testovací sestavy bude grafická karta GeForce GTX 260 (216 SP), která nám jako jedna z nejvýkonnějších karet poslouží skvěle. Dnes nám na výkonu karty a systémuaž tak nezáleží. Jediným předpokladem je takový výkon, který umožňuje plynule hrát a zaznamenávat průběh hraní jako video. Použil jsem tedy svůj stálý testovací systém s procesorem Core i7, díky osmi virtuálním jádrům a množství paměti, se na tuto činnost ideálně hodí. Podívejte se na následující popis sestavy a její obrázek:

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Testovací počítač je sestaven ze základní desky Gigabyte EX58-UD5 a procesoru Core i7 920 se základní pracovní frekvencí 2660 MHz. Použité paměti jsou 3x1 GB Kingston DDR3-2000 MHz. V této sestavě jsem použil zdroj OCZ a pevné disky Western Digital Raptor zapojené v RAID 0 poli.

Konfigurace sestavy s Core i7 920: Frekvence CPU 3600 MHz (180 MHz x 20), paměti 1800 MHz s časováním 24-8-8-8-1T. Frekvence QPI sběrnice je 6,4 GHz, frekvence unCore 3600 MHz.

 

Hardware

Procesor Core i7 920 (3,6 GHz)
Paměť 3x Kingston DDR3-2000 (1800 MHz)
Základní deska Gigabyte EX58-UD5
Grafická karta GeForce GTX 260 (216)
Zdroj OCZ 720W
Ovladače GeForce 182.08
 

Software

Operační systém

Vista Ultimate 32-bit

Verze DirectX

Microsoft DX9.0c, DX10

Hry jsem otestoval v přetaktovaném stavu, abych omezil vliv procesoru na výkon a nelimitoval jím výkon grafické karty. Všechny testy proběhly pod operačním systémem Windows Vista Ultimate 32-bit.

Testovací hry

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Pod DirectX 9.0 jsem testoval: Fallout 3, Dead Space, Brothers In Arms, Race Driver GRID, Half Life 2 Episode Two, Call Of Duty 4, Call Of Duty 5, Mass Effect, Left 4 Dead, GTA IV, Tomb Raider Underworld. Následující tituly byly testovány s rozšířením DirectX 10: Crysis Warhead, STALKER Clear Sky, Far Cry 2, Bioshock, World In Conflict, Devil May Cry 4, Company Of Heroes, Unreal Tournament 3. Jediná OpenGL hra je Enemy Territory. Pro všechny hry jsem aplikoval poslední patch. Pouze u hry S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky jsem ponechal 1.5.07, jelikož v novější nefunguje vyhlazování nastavené ve hře.

Ovladače

Grafická karta byla testována s posledními verzemi ovladačů GeForce 182.08, které vylepšují stabilitu v některých titulech a hlavně přinášejí podporu pro nové karty. Výkon se proti starším verzím téměř neliší.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
406 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 188.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.