Hlavní stránka Hardware Grafické karty Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
autor: Z. Obermaier , publikováno 24.3.2009
Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.


Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Tento herní titul bude v naší metodice brzy nahrazen, buď se vrátíme zpět k Lost Planet a nebo počkáme na blížící se druhý díl hry. Důvod je jednoduchý, tato hra není mnoho náročná a starší Lost Planet je náročnější. Také testování zabírá mnoho času, a není zajímavé (hodnoty fps nad 100). Pro úplnost zde hra musí být, již dlouho se s ní ale v testech nebudeme setkávat. Používám originální verzi hry, na kterou dosud nevyšel žádný patch. Nastavení vyhlazování provádím v menu hry, filtrování nastavuji v ovladačích grafické karty. Podívejme se na nastavení:

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Testuji s nastavením na High, rozdíl mezi Super High není žádný. V menu hry měním pouze rozlišení a nastavení vyhlazování (4x). To je ale spojené se změnou úrovně filtrování v ovladačích, a je nutné hru restartovat. Poté už spouštím vestavěný benchmark. Pokud bychom chtěli lépe identifikovat i minimální fps, je nutné spustit zároveň i Fraps, hra totiž zobrazuje minimální fps nepřehledně. Podívejme se na video z testu:

 

 

Video jsem vám neukázal celé, trvá totiž přes 8 minut. Skládá se ze čtyř testů, v mém videu vidíte první z nich. Podívejte se ale na zobrazení výsledků (pro zvětšení klikněte na obrázek):

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Na výsledné obrazovce jsou čtyři pole, každé reprezentuje výsledek z jednoho testu. Já do grafů používám skóre z posledního, je totiž nejnáročnější. I když se jedná o předskriptovaná dema, někdy se fps dosti liší. Je tedy i u této hry projet test dvakrát. To představuje úctyhodně dlouhou dobu testování, otestovat jednu grafiku zabere 100 minut času.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
406 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 188.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.