Hlavní stránka Hardware Grafické karty Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
autor: Z. Obermaier , publikováno 24.3.2009
Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.


Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Před dvěma lety jsem zpracoval testovací metodiku grafických karet pro PCTuning. Hlavní důvod je zřejmý - dlouhodobě stejná metodika napříč autory umožňuje použít výsledky do výsledných grafů, aniž by musel produkt testovat pouze jeden z nich. Takhle může testovat hry a různé karty několik autorů zároveň a výsledky se pouze spojí ve výsledném článku a grafech.

DVD s metodikou

Tehdy jsem vytvořil seznam testovacích her a posledních patchů. Pro každou hru jsem sepsal podrobný návod jak testovat a pokud se testovalo přímo hraním, doplnil jsem i video z hraní. Celý tento dokument včetně testovacích utilit, save pozic, odmykačů úrovní a podobně jsem uložil na několik DVD. Videa byla dokonce ve formátu přehratelném na DVD přehrávači, tedy bylo možné si je pustit na TV souběžně s testováním.

Jak je možné stíhat tolik testů?

Bohužel redakce PCTuning pak procházela bouřlivými změnami, jak na pozicích autorů i majitelů. Tento soubor testovací metodiky se tedy dostal do ruky jen několika lidem, kteří dle něj pracovali. Bohužel okolnosti chtěli tomu, abych nakonec po dlouhou dobu testoval grafické karty pouze já. Jelikož nebylo v mých silách toto množství testů provádět samostatně, dostal jsem od tehdejších majitelů magazínu prostor a finance k nalezení pomocníka.

Toho jsem objevil a reakce mu zakoupila zhruba za 30 000 testovací výbavu, včetně monitoru s rozlišením 2560x1600. Od této doby (minimálně rok zpět) je tento můj kamarád nedílnou součástí testovacího procesu grafik a podobných testů. Jedině s jeho pomocí je možné testy v takovém rozsahu nabízet, jinak by vypadaly zcela jinak a minimálně by byly o poznání méně rozsáhlé. Tento spolupracovník za svou práci (pouze testuje), dostává honorář a je s touto skrytou pozicí spokojen, baví ho to. Je majitelem úspěšné firmy, a má celkem dost volného času na svou zábavu. Počítače jsou jeho koníčkem, stejně jako mým, tedy je zatím mým významným pomocníkem. Tímto jsem tedy odpověděl na vnesenou otázku "jak je možné takové množství testů zvládat". Jak se dozvíte za chvilku, toto se ale brzy změní.

Metodika roku 2009

Jelikož naše čtenost každý měsíc roste, a vyrostla nám již další generace fandů počítačů, blýská se i v testování grafik na lepší časy. Již na testy grafik jako autor nejsem sám, a bylo tedy nutné zpracovat metodiku pro další dva naše stále spolupracovníky. Začal jsem tedy opět připravovat soubor dokumentů jak testovat se vším potřebným. Za podrobným popisem metodiky stojí celkem dost volného času a tak jsme se rozhodli, že tuto práci zúročíme i jinak - vydáme tuto metodiku veřejně všem čtenářům. Podle našeho návodu si tedy budete moci otestovat a nasimulovat naprosto shodné podmínky a prověřit svůj i náš hardware. V článku najdete vše potřebné. V létě tohoto roku čeká redakci PCTuning ještě jedno omlazení metodiky, kdy některé starší tituly budou vyřazeny a nahrazeny novými. To vás potom bude čekat update tohoto článku.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
406 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 188.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.