Hlavní stránka Hardware Grafické karty Bleskovka - Radeon HD4870 X2 s Catalyst 9.1
Bleskovka - Radeon HD4870 X2 s Catalyst 9.1
autor: Z. Obermaier , publikováno 31.1.2009
Bleskovka - Radeon HD4870 X2 s Catalyst 9.1

Ve čtvrtek byly vydány dlouho očekávané ovladače Catalyst 9.1 pro grafické karty ATi Radeon. My vám přinášíme měření výkon v obvyklých dvaceti hrách. Potvrdí se očekávání vysokého nárůstu výkonu, nebo se výkon poroste jen málo? Odpovědí budiž dnešní krátký testík.


Bleskovka - Radeon HD4870 X2 s Catalyst 9.1

Bleskovka - Radeon HD4870 X2 s Catalyst 9.1

Bleskovka - Radeon HD4870 X2 s Catalyst 9.1

Bleskovka - Radeon HD4870 X2 s Catalyst 9.1

V některých hrách je vidět zlepšení, ovšem někde fps i pokleslo. Většinou jde ale o rozdíly způsobené chybou měření, rozdíly jsou v řádu jednotlivých snímků za vteřinu. Prohlédněte si tabulky a najděte si konkrétní hru která vás zajímá. Procentuální vyjádření nárůstu výkonu spíše některé zlepšení fps skryje. Pro názornost jsem ještě vypočetl tabulku výkonu ve všech rozlišeních:

Bleskovka - Radeon HD4870 X2 s Catalyst 9.1

V průměru výkon s Catalystem 9.1 narost proti předešlé verzi pouze o necelé jedno procento. S vyhlazováním a bez něj je ale v dílčích rozlišeních nárůst jiný. Největší zisk je v rozlišení 1680x1050 bez vyhlazování. Tam si nové ovladače polepšily o šest procent. Také v 1920x1200 je zlepšení více než tři procenta. K zanedbatelnému poklesu došlo u rozlišení 1920x1200 s vyhlazováním a 2560x1600 bez vyhlazování. Znatelný propad více než šest procent jsem naměřil v rozlišení 2560x1600 s vyhlazováním. Může za to ale jediná hra - Dead Space, která kazí průměr.

Závěr

Bleskovka - Radeon HD4870 X2 s Catalyst 9.1

Žádné překvapení se bohužel nekoná, a nárůst výkonu není v průměru téměř žádný. Záleží na hře, která vás zajímá, protože někde se fps zvýšilo. Jsou hry kde došlo ke zlepšení, někde ale naopak k malému poklesu. Ovladače jsou tedy určitě přínosem, a během testu jsem s nimi neměl žádný problém. Vše bylo stabilní a fungovalo příkladně. Situace s Catalyst 9.1 nám ale dává ponaučení do budoucna, že bude lepší příště počkat na vydání skutečných ovladačů a nepropadat zbytečné euforii kvůli jednomu podivnému testu.



Tagy: Radeon HD4870 X2  Catalyst 9.1  vykon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
31.1.2009 12:54:53   89.103.144.xxx 398
proč máte 6 GB RAM a 32 bit OS ?
31.1.2009 13:00:50   193.179.105.xxx 1513
Schvalne aby se meli ctenari na co ptat
31.1.2009 13:01:14   90.177.17.xxx 922
Protože ram je levná a 32-bit OS vhodnější pro testování...
31.1.2009 15:26:00   147.251.211.xxx 1521
Vhodnejsi? V com? 32bit OS je len jedno - zastaraly. Nevidim ani jediny dovod pouzivat ho doma a tak logicky nevidim ani jediny dovod pouzivat ho v testoch.
1.2.2009 10:05:50   90.177.17.xxx 125
Ve slově vhodnější se skrývá mnohem víc významů než tě vůbec napadá.
A: Testovací sestava už je zkrátka historicky taková = lepší k porovnávání s dřívějšími výsledky.
B: Používají se 32-bit ovladače, který lze pokládat za stabilnější.
C: Spouštějí se jen 32-bit aplikace - hry. Tak k čemu 64-bit OS?
D: Většina lidí stále používá 32-bit Windows. Nevidím jediný důvod používat 64-bit OS v počítači s 2GB RAM, což je naprosto dostačující velikost RAM pro většinu uživatelů.
E: Otázka: Byli by výsledky vůbec nějak zásadně jiný? Lepší?
1.2.2009 10:44:45   81.0.223.xxx 78
Nemohl.. sam pouzivam 64bit Visty 8GB ram a gtx295. PC slouzi jak k praci tak k zabave. 64bit je potreba pro jednotlive virtualni stroje, kde pamet dojde velmi brzo. 32bit hry vsak chodi (verte neverte) hur. A taky neni jedinej duvod proc by tomu tak nemelo byt.
1.2.2009 19:44:30   86.140.157.xxx 52
a vo windows 7 fachaju este lepsie
crisys mi ide lepsie
1.2.2009 14:10:56   83.240.99.xxx 79
Jenže:
Máš 32bit systém, který umožňuje adresovat 4GB RAM. Odečti si z toho 2GB pro grafickou kartu. Odečti místo pro kernel (nevím kolik to je, pár set MB) + místo pro všechny další paměti (to už je většinou jen pár desítek MB třeba pro zvukovku). Odečti místo pro běžící programy a části OS, který nejsou v tom prostoru pro kernel.
A kolik ti zbude volné paměti pro běžící aplikaci? Málo. Něco kolem 1GB.
To je v podstatě horší situace, než má někdo s 32bit OS s 2GB RAM a grafárnou s 512-1GB paměti.
1.2.2009 14:21:54   81.0.223.xxx 75
Moc hezka uvaha, nicmene na 64bit systemu 32bit aplikace potrebuje 2GB na grafarnu + dalsi prostredky stejne tak jako na 32bit systemu. Pokud je program nativne 64bitovy, pripadne vam bezi ve vice instancich ma samozrejne 64bit system smysl a osobne nevidim duvod ho nepouzivat. Nic to vsak nemeni na faktu, ze vysledky tesku by nijak neovlivnil. Projevilo by se to v rozdilu nekolika malo framu. A to jeste u kazde hry jinym smerem. V zaverecnem procentualnim vyjadreni, by se nezmenilo nic.
1.2.2009 14:27:25   217.11.246.xxx 74
Bohuzel se mylite. Pokud mam 6GB ram na 64bit systemu a spoustim pametove narocne (byť 32bit) jsem oproti 32bit OS ve velke vyhode. Pokud totiz pouzijeme predchozi uvahu: 6GB-2GB(grafika)-1GB(jadro+ostatni)= 3GB k dispozici pro 32bit aplikaci. To na 32bit systemu nedocilite.
1.2.2009 14:36:31   81.0.223.xxx 65
Predchozi uvaha je vsak zcela nesmyslna.. jedna aplikace vyuziva stejny pametovy prostor.. proto nemuzete grafickou kartu vynechat. A jste ve vysledku na stejne hodnote 2^32. Pro jednu instanci 32bit aplikace tedy nema 64bit zadny prinos (maximalne optimalizovanejsi ovladace.. to s tim vsak nema nic spolecneho).
1.2.2009 14:40:54   217.11.246.xxx 73
Aha takze mi chcete tvrdit, ze pamet adresuje ta aplikace (hra) a ne OS ?
1.2.2009 14:48:58   81.0.223.xxx 74
snazim se vam vysvetlit, ze vyuzivaji stejny adresovy prostor.
1.2.2009 15:09:10   217.11.246.xxx 61
Muj nazor je takovy, ze aplikace nema co mluvit do toho, kam si OS naadresuje grafickou pamet. Kazdopadne i kdyby to tak bylo, stale budete na 64bit systemu ve vyhode cca. 1GB, nechcete mi snad tvrdit, ze i kernel musi byt ve stejnem prostoru jako aplikace
Kdyz jsem byl na skole, provozovani 32bit aplikaci na 64bit systemech bylo mozne leda tak ve snech inzenyru, takze s jistotou sva tvrzeni nepodporim. Kazdopane zkusenosti ma tvrzeni podporuji. Mam taktez 6GB ram a kdyz pustim napriklad 32bit crysis na vista 64bit, tak oproti winxp co mam na dualbootu je znatelne videt sviznejsi nahravani a hra nevykazuje cekani na dohravani scen. Ma tedy prokazatelne VICE pameti k dispozici nez na winxp. Ze na viste mam nizsi framerate je vec druha..
1.2.2009 15:12:37   81.0.223.xxx 43
Pak je otazka jestli na dualbootu nejsou xp, ktery moc dobre s pameti zachazet neumej. Jinak o tom, ze dneska nema 32bit moc velky smysl (az na mizive promile aplikaci, ktere na 64 porad nejdou) se hadat nehodlam.. sam pouzivam 64bit system ;)
1.2.2009 23:04:30   90.177.17.xxx 43
Já nemám čas měřit a porovnávat. Už dlouho jedu na Win XPro x64bit a žiju v domnění, že spousta aplikací, které se vydávají i v nativní 64bit variantě a přitom nemají žádné extrémní paměťové nároky, se vydává v nativní x64 variantě právě proto, že jsou pod 64bit OS rychlejší, než stejné ale x86/32bit aplikace, které se musí spouštět emulovaně.
Ve správci úloh je emulovaná aplikace doplněná o znaky "*32".
Hry jsou takřka pokaždé s tímto příznakem, takže předpokládám, že jedou pomaleji, jak tomu pak pomáhá větší paměťový prostor si netroufám hádat.
1.2.2009 14:50:02   83.240.99.xxx 72
Jenže aplikace místo v grafické kartě neadresuje, tudíž místo pro paměť GK se odčítá z limitu OS, ale ne z limitu aplikace.
U 64bit OS s 6GB RAM není 32b aplikace aplikace omezena ničím jiným, než sama sebou.
U 32bit OS je navíc přiškrcena systémem.
1.2.2009 16:03:57   77.48.32.xxx 52
Grafická paměť se u multiGPU nesčítá (2x1GB není 2GB), takže zbyde o 1GB dostupné RAM více.
1.2.2009 20:26:42   83.240.99.xxx 41
Teď si mě dostal.
Vím, že z pohledu výkonu se to nesčítá, ale jestli se to v systému alokuje jako 2x1GB (čili 1GB) nebo 2GB, to vážně nevím.
1.2.2009 19:45:34   86.140.157.xxx 41
vo 32 bit ti neda viac ako 3gb
1.2.2009 19:45:34   86.140.157.xxx 41
vo 32 bit ti neda viac ako 3gb
1.2.2009 19:42:56   86.140.157.xxx 41
to j eblbost ako mozes mat 6 gb na 32 bit windows ked ti viac ako 3 gb nepusti ?
tych dalsich 3 gb su dumped ...
thche ..
31.1.2009 13:06:18   77.247.224.xxx 152
je to kvoli "kompatibilite" vysledkov z minulych testov a moznosti ich vzajomne porovnat
31.1.2009 13:14:36   89.103.144.xxx 226
asi jen málo majitelů i7 ho bude provozovat na 3 GB RAM, tak to testujte laskavě na 64 bit OS, ať máme jesnou představu o výkonu, ne zkreslenou
1.2.2009 13:51:59   90.177.17.xxx 51
Máš recht, porovnáme vásledky mezi různými ovladači, na různých OS a s různým HW a dostaneme "nezkreslenou představu". :-)
31.1.2009 13:24:00   85.71.63.xxx 113
boha jeho dyť tohle se tu řeší snad pod každou recenzí. omg
31.1.2009 13:32:56   81.90.168.xxx 236
citace z minuleho testu: Všechny testy proběhly pod operačním systémem Windows Vista Ultimate 32-bit. V minulém testu se několik čtenářů ptalo, proč používám 6GB paměti na 32-bitovém systému. Odpověď je ale jednoduchá. Testovací stroj je takto od výrobce osazen, a já mám své testovací hry na přenosném harddisku s Vista 32-bit. Právě ale testuji hry nainstalované na 64-bit verzi Windows, tudíž možná už příští test bude plně na 64-bit operačním systému.

null

Myslel jsem, ze to uz psat nemusim ale jak vidno MUSIME i nadale ...
31.1.2009 13:40:19   78.98.235.xxx 122
vsak keby ste to napisali do clanku pod testovaciu zostavu tak sa na to nikdo pytat nebude...
31.1.2009 14:50:33   84.42.208.xxx 85
Tomu sám nevěříte
31.1.2009 15:49:22   83.240.99.xxx 62
Ano, _minule_ jsi psal, že možná _příští_ test bude na 64b a nic, proto přichází legitimní otázka, proč tomu tak není.
Moc dobře přeci víme, že 6GB + 2GB na GK + 32b OS - místo pro kernel = mizérie.
31.1.2009 17:07:38   81.90.168.xxx 1221
tohle není příští test ale jen přetestování ovladačů, dejte s těmi 64bit Vista pokoj, uživatelů co je má jsou 2 procenta a zbytek stále používá 32bit - tedy jsou majoritní částí čtenářů
31.1.2009 18:04:33   94.112.150.xxx 164
Pravda, nicméně právě pozitivní prezentace 64bit. verzí IT magazínu Vašeho formátu by mohlo pomoci ten nepoměr začít konečně měnit. Už totiž není absolutně žádný argument proč nemít 64bit. os.
31.1.2009 20:37:11   78.98.235.xxx 83
jedna z najvacsich sprostosti ake som pocul... 4870X2 ma mozno tiez len 2% citatelov a tiez sa tu s nou zaoberate...
31.1.2009 21:39:21   83.240.99.xxx 82
Uživatelů co mají Nehalem nebo R4870X2/GF295 je ještě míň, takže nechápu, proč je vůbec testuješ.
1.2.2009 06:29:48   62.168.125.xxx 82
ALE MY NIESME MAJORITNA VACSINA.
TA SEDI V KANCELAIACH A "KLEPE DO WORDU"
MYS SME "FAJSMEKRY" co vyuzivaju PC na ine veci ako majoritna vacsina.
ja myslim ze profilom tohto webu je to viac ako jasne.
O majoritu nech sa stara svethadrware, alebo zive...
1.2.2009 09:54:14   78.136.134.xxx 135
Je to s tebou stale stejne Zdenku, "uzivatele jsou blbci jenom ty jsi letadlo" Tvrd si co chces, ale tohle pak nema zadnou vypovidajici hodnotu. 32-bit OS na tomto hardware je cisty nesmysl. A este to takhle hloupe obhajovat cituji: "Testovaci stroj je od vyrobce takto osazen" (tak vyrobci napis ze je stejne blbi jako uzivatele na tomto webu a ty si klidne na 6GB ram instaluj 32-bit OS), a jestli nekdo nosi system na externim HDD a na kazde desce do nej dohrava ovladace a pod dalsi SW je podle mne sarlatan.... Cista instalace OS na kazdem "stroji" je zakladni podminka pro objektivni testy. A o tech cislech v testech silne pochybuji, na spouste webu to vychazi jinak. Zase jenom Zdenecek ma nejrychlejsi NVIDIi na svete....
1.2.2009 09:58:13   78.136.134.xxx 75
Zdenku proc si nevsimas toho jak ti lide davaji palce ze blabolis...? Furt si tvrdis svoje a pritom prudis do diskutujicich at daj s necim pokoj pritom majoritni vetsina tobe dava nejvic palcu za blaboly, nemyslis si ze by jsi se mohl nad sebou zamyslet, dle vetsiny blabolis. Zacinas mi pripominat Hulana, pokazdy jak se to hodi...:-)
1.2.2009 12:41:31   89.176.65.xxx 71
Tady se zase opět brečí, ale na nesprávném hrobě. PCT netestuje dvoučipové karty na Core 2, kde vám to ani nevadí... to že u Catalyst 9.1 nepůjde o žádné mega navýšení výkonu bylo všem jasné už od začátku.
1.2.2009 10:40:49   81.0.223.xxx 87
Koupil jsem gtx295 jako nahradu 4870x2 a po par masicich utrpeni a srani s ovladacema si konecne muzu v klidu pracovat/hrat. Ac je HW ATi velmi zajimavy, SW cast (drivery) jsou na presdrzku. Objektivne mohu rict, ze na nvidii chodi z mnou testvanch a pouzivanych aplikaci vse bez rozdilu znatelne lip. Mimo to blbosti placas ty. K cemu je ti dobry 64bit system, kdyz na nem testujes 32bit aplikace? Ty ti stejne vic pameti alokovat nemuzou.
1.2.2009 12:04:24   78.99.74.xxx 64
Karol, Karol a zasa tá tvoja rozprávka o radeone 4870x2. A predstav si, že mne ide všetko super na LCD 26 s max detailami a 4AA/16AF. Ja som nezaznamenal žiadnu hru ktorá by mi nešla hratelne. far cry2, fallout 3, dead space, stalker CS, MOHA, GoW, left4dead, Lost planet no proste všetko čo mám inštalnuté ide špičkovo. Nezdá sa ti to čudné?
1.2.2009 13:15:05   81.0.223.xxx 53
26 je nazajimavy rozmer... Na takhe nizkem rozliseni si zahrajes vse i s gtx285.
1.2.2009 14:04:07   78.99.74.xxx 53
26-ka má nat. rozlíško 1900 x 1200, a to je podľa teba nízke rolíšenie? Myslím, že toto vypovedá všetko o tvojom probléme. Už som presvedčený, že tvoj problém je medzi stoličkou a počítačom.
1.2.2009 14:59:37   81.0.223.xxx 72
1) ma 1920x1200
2) Ano je to malo.. pro predstavu graficka karta musi pocitat presne 2304000 bodu pri 2560x1600 je to uz 4096000 coz je 1792000 bodu vic a to uz je sakra znatelnej rozdil. 1920x1200 zvladaj bez potizi i lehce nadprumerne karty.
1.2.2009 20:53:34   78.99.74.xxx 51
Chápem čo mi chceš povedať. Ale 1920 x 1200 je druhým maximálnym požívaným rozlíšením na grafikách. A preto sa mi zdalo, smiešne vyjadrenie že je nízke. Ja neviem aký má výkon radeon 4870X2 v 2560 x 1600 bo som nemal tú česť to vyskúšať. Ale musíš pochopiť, že ja na mojej 26-ke hrám všetko na max. Nezaznamenal som žiadnu hru ktorá by mi robila problém. Tie zmienené hry čo som tu spomínal mám originál tak nemám problém nainštalovať najnovší update. Je dosť možné, že na nepatchovaných hrách sa radeon chová divne. Ale to ja neviem posúdiť. Dokonca som nemal ani možnosť si ten skôst(GTX 295) od nvidie vyskúšať. Preto nemôžem posúdiť či je to taký markantný rozdiel. Ale jedno viem, že nemám potrebu meniť grafiku bo u mňa ide všetko tak ako má. Neriešim žiaden problém až na trochu hluku čo radeon produkuje.
31.1.2009 13:11:47   78.99.74.xxx 235
Pán autor dúfam, že ten Vami zmienený test ktorý ste nám slúbil bude na win vista x64 ináč si dávate zbytočnú robotu. Moderné procáky a grafiky si nič iné ako x64 OS nezaslúžia. Lebo vo win vista x64 tie výsledky môžu byť kapánek iné. Predpokladám, že cielová skupina ktorá má doma quad core procák, dual GPU grafiku a nad 4GB ram, nič iné ako x64 OS nepoužívajú.
31.1.2009 13:24:40   78.45.3.xxx 106
Je dobře že se ukázala pravda a nalili jsme si čistého vína, jinak obě grafule jsou, bez rozdílu výrobce, jak tak na to koukám, orpavdu impozantními řešeními a doufám, že slepence nevymřou, přeci jen jde dnes, když vidím ten hypervýkon, o ryze exkluzivní záležitosti :-). Teď mě ale napadlo, čistě v hypotetické rovině, myslíte, že bude vůbec možné, třeba někdy v budoucnu (po přechodu na 40 nm potažmo 32 nm proces) pospojovat a propojit těch jader na grafice ještě více? (nemluvím o desítce(tkách) jader po vzoru Intelovského řešení Larabee, pač tam jde o jinační technologii vykrslování scény) ale stačila by 2 - 4 jádra, klidně s menší plochou, DDR5 pamětmi samozřejmě (snad se nám Qimonda udrží - byla-by ji škoda), pač takováhle řešení by mohla mít budoucnost (při patřičné optimalizaci) Hlavně by mě zajímalo, jestli je vůbec technicky možné nějak zcela eliminovat ten pověstný micro-stuttering, inpug lag a další nešvary, které běh těchto grafulí provází, pač právě tyhle rezervy v komunikaci osbou jader jsou totiž asi poslední slabinou. Uchladit je ač jsem si cca před půl rokem myslel přesný opak - hlavně u GTX295) možné je..
Díkes
31.1.2009 17:59:28   85.70.225.xxx 51
myslis si, ze Ti na to nekdo dokaze odpovedet, aniz by to bylo nejake cucani z prstu?...pockej a uvidis...btw, co se tyka tech jader, tak zatim je to tak, ze se sice zmensuje vyrobni proces, ale komplexnost narusta, takze mame porad stejne velka jadra jako driv, akorat jsou slozitejsi a vykonejsi...az tu bude 32 nm proces, tak si myslim, ze jadra budou porad stejne velka, ale budou mit treba pres 2mld tranzistoru...
31.1.2009 14:19:21   89.173.132.xxx 203
Obidve karty su fajn, ktokolvek sa rozhoduje podla vyrobcu je podla mna prilis zainteresovany. NV ovladace su v poslednej dobe fajn, ale mi moj stroj neznasal vela zobudeni, raz za 3dni som musel restartovat.
Odkedy mam X2, zrusil som hibernaciu, lebo ma nebavilo vecne obnovovat registre zo zalohy, ktore 8.12ky s chutou nicili.

Co je na 9nach zaujimave, 8.12 mi v pohode a bez artefaktov Vantage zvladali na 790/990 a pri novych ovladacoch je to plne artefaktov, aj ked test ako taky zbehne. Toto ste neskusali?
Hry su rovnako hratelne, AA nepovazujem za zaujimavy pri 1920*1200 a nejak nevnimam pri akcii ani rozne inputlagy a ine sialenstva, ktore robia kritikov stastnymi. Dokonca ani na monitore, ktory ma hroznych 0,47ms , asi koli tomu, ze nie som profi hrac a nehram na nete, i ked myslim, ze vacsine by to aj tak nevadilo.
Ocakavanie + milion % je naozaj naivne, ked tie hry nie su optimalizovane vyslovene na danu kartu a tak isto je naivne cakat, ze X2 bude naj karta az do vydania novej generacie.
Vdaka za tabulky a tesim sa na 64bit testy.
31.1.2009 20:10:20   77.78.76.xxx 41
Chci se zeptat jakým programem si můžu změřit FPS ve hrách? Díky
31.1.2009 21:01:19   84.242.78.xxx 64
Start->Run->notepad-> write "60 fps" = mas namereno 60fps
31.1.2009 22:17:06   78.99.116.xxx 41
To by bola jedna moznost, lepsia je vsak FRAPS... daj do google a mas ;)
31.1.2009 20:14:31   77.78.76.xxx 41
Pardon už sem si všiml Frapsem
31.1.2009 20:36:07   89.102.7.xxx 41
nejsou nahodou tyto catalysty 9.1 JINE nez ty se kterymi se testovalo mezi 8.12 a 9.1?
31.1.2009 20:48:18   85.160.104.xxx 41
Asi jo, tyhle uz nepotlacujou AF.
1.2.2009 00:23:07   89.102.7.xxx 41
Ano, jsou tu i jiné rozdíly oproti Hotfixu. např. v Hotfixu (8.561.3) byla implementována multithread podpora pro vícejádrové procesory, ale v release notesu por Cat. 9.1 o tom není žádná zmínka. Další věcí je to, že beta testeři měli už koncem Listopadu k disposici driver s označením 8.57, ze kterého Catalyst 9.1 (8.573) vychází.

Asi nejlépe proces vývoje a vydávání driverů popsal uživatel CatalystCatcher z Guru3D fóra:
CatalystCatcher napsal:
The driver version in the current 8.12 hotfix, will not be Cat 9.1 but some of the enhancements in the hotfix may make it into the real Cat 9.1.

Also, most of the confusion surrounding driver versions is due to a lack of understanding regarding the process. Not any users fault, because we don't explain the process.

But think of it like this. Some bright fellow has a great idea to improve the car his company makes. Those ideas take many months to get to the production line and into the public. However those ideas do appear very quickly in the hand assembled concept cars that appear at the automotive trade shows.

Our drivers are similar. Fixes and enhancements take time to get to production, but are usually in hotfixes or press drivers as early previews of what is to come.
Popsal bych to asi tak, že jedna skupina vývojářů driverů pracuje na jedné, řekněme, finální verzi driverů, kdežto druhá už pracuje na vývoji další verze. Některé optimalizace a fixy mohou být sdíleny mezi oběma teamy, ale nikdy ty drivery nebudou stejné.
31.1.2009 23:44:24   78.98.122.xxx 91
a najrozumnejsie by bolo spravit nejaky test a porovnat rozdiel vykonu v 32 a 64 bit systemoch ... toto by urcite zaujimalo mnoho ludi a bolo by to lepsie ako hned preskocit na 64bit bez ziadneho ukazania dopadu na vykon ... osobne by ma to velmi zaujimalo aky velky rozdiel (a ci vobec nejaky) tam bude ...
1.2.2009 11:25:48   82.150.166.xxx 51
Nevím 100% jestli je to pravda,ale na jednom slovenském webu jsem četl,že catalyst 9.1. se vydávali hlavně kvůli radeonu 4850X2,kterou předchozí verze nepodporovali.
1.2.2009 13:11:52   85.71.98.xxx 43
Testované karty mají 2GPU.GF 295 tedy pracuje ve funkci SLI a ta je na 64Vistách velmi, velmi a opakuji VELMI NESTABILNí! K normálnímu použití jste nuceni SLI vypnout.Pak je vše OK..
Proto si myslím ,že použití 32OS je pro tyto karty oprávněné. Nevím jak ovladače pro ATI, ale NV to prostě zatím neumí...
1.2.2009 13:16:29   81.0.223.xxx 71
pouzivam x64 Visty od prvniho dne vydani s kartama od 9800gx2 4870x2 az po gtx295 a nic velmi velmi velmi nestabilniho jsem nikdy nepozoroval.
1.2.2009 13:37:25   85.71.98.xxx 42
nepsal si náhodou o něvo víš toto? :

"Koupil jsem gtx295 jako nahradu 4870x2 a po par masicich utrpeni a srani s ovladacema si konecne muzu v klidu pracovat/hrat. Ac je HW ATi velmi zajimavy, SW cast (drivery) jsou na presdrzku. Objektivne mohu rict, ze na nvidii chodi z mnou testvanch a pouzivanych aplikaci vse bez rozdilu znatelne lip" ....... takže stále nic nepozoruješ....
1.2.2009 13:45:20   81.0.223.xxx 66
Co ma stabilita spolecnyho s tim, ze catalyst control center na 2560x1600 rozhazuje barvy, hry nefungujou poradne bez x verzi hotfixu atd? Zo ze ovladace ATi stojej za vytrenej zadek nema s 64bit systemem nic spolecneho... btw stejny problemy se valej po stovkach ohledne 4870 samotny. Doporucuju kouknout treba sem D link pripadne takhle pokud by jste tvrdil, ze je 295 prilis nova link
1.2.2009 13:49:33   81.0.223.xxx 53
pripadne takhle link
1.2.2009 14:48:36   217.11.246.xxx 52
Pripadne takto http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=HD3870+issue&word2=8800++issue
1.2.2009 19:37:12   88.101.72.xxx 51
To je typická demagogie. Dej si toto: http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=HD3870&word2=8800 a zjisti si poměry s tvým linkem. Tipni si, co vychází lépe?
1.2.2009 20:24:06   83.240.99.xxx 51
To je ale blbost, stačí mezi GTX a 280 vložit mezeru a hádej kdo vyhraje:
http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1= ati+4870+issue&word2=gtx+280+issue
1.2.2009 15:32:41   88.101.208.xxx 41
Mám sice jen 4. grafiku od ati, ale nikdy jsem neměl s ovladači problém. Teda vlastně jednou ano - červené okraje textu, což se dalo snadno vyřešit. A že by mi nefungovala nějaká hra, s tím jsem se nesetkal.
Možná jich ale budu muset vystřídat 20 abych nemusel tvůj názor označit za blábol.
1.2.2009 16:25:05   85.160.85.xxx 42
Ale pérdy, mam GTX295 a ještě k tomu 9800GTX a funguje to jak víno, žádnej pád systému nebo kreš aplikace.

Každej příčetnej člověk ti potvrdí, že 64-bit jsou stabilnější. Mám oboje tak vim.
1.2.2009 21:42:49   213.29.199.xxx 41
To byla pravda prvních pár měsíců po vydání Vist, věřím, že dnes už ro je OK
2.2.2009 22:50:25   89.173.67.xxx 51
tot je test seriozneho serveru - crysis netrapi ho X2 ale standardna 4870 dual core versus quad - je tam narast 16percent+
http://www.behardware.com/news/10055/dx10-catalyst-9-1-quad.html

mozete to overit a asi to nie nie je AF on off,

inak s rovnakymi cpu-mate pravdu - nic navyse
http://www.tweaktown.com/articles/1732/print/index.html
2.2.2009 22:56:42   89.173.67.xxx 41
multicore driver definitivne-link dole
AF - musite zapnut,povolit v hre ,
v DX10 Af-nefunguje

ATI Catalyst™ Driver release 8.12 HOTFIX.
http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID =894&task=knowledge&questionID=40671


Catalyst 8.12 HOTFIX.
Improves DirectX10 performance in various applications in multi-core CPU systems
Resolves BSOD issues using dual ATI Radeon HD 4850 in CrossFireX configurations.

Known issue:

The Catalyst Control Center 3D settings option, Anisotropic Filtering does not currently work when running DirectX 10 applications – Anisotropic Filtering must be enabled within the application

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

175 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 71.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.